Gönderilme zamanı: 01 May Cmt, 2010 11:16
Aracın zaten tramvay aracı olmadığını hepimiz biliyoruz Hafif Metro için dizayn edilmiş fakat ulaşımın imkanları daha doğrusu İETT nin kısıtlamaları ve bilgisizliği sayesinde araçlar tramvay yani T4 hattına monte edilmiş ve kullanılmaya başlanmıştır...
Öncelikle Rotem araçları yolcu konforu açısından çok iyi çok sessiz çalışıyor ve hareket halinde yolcuyu fazla sarsmıyor. Bu ABB lerde tam tersi çok sarsıyor.KTA (Düwag) larda ise çok sessiz ama ivmelenmede ve frenlemede araçlar çok sarsılıyor dolayısıyla yolcuyu rahatsız ediyor...
Ama görüntülerden de anlaşılacağı üzere aracın bir vagonunda yanılmıyorsam 32 adet koltuk var ve geri kalan yolcu ayakta, bu durum makinist için çok güzel alabildiği kadar yolcu alsın ki sıkışma olmasın diye ama yolcu için ne kadar hoş bir durum ben onu bilmem
koltukların dizaynı çok kötü insan üzerinde otururken kayıyor öne doğru ve kışın çok soğuk oluyor koltuklar....
aracın klimaları otomatik yaz kış kendisi ayarlıyor sıcaklığını ve soğukluğunu o bakımdan klimaları çok iyi diyebilirim...
Kapılar içe doğru açılıyor yani ulaşıma gelen araçlar içersinde kapıları kendi gövdesine doğru giripte açılan tek araç ve bu güzel bir özellik hiç bir yere çarpma derdi yok... Ama ABB ler ve KTA larda tam tersi kapılar dışarı açılıyor ve takılma falan olduğu zaman müdahalemizi istiyor.
Gel gelelim makinist açısından konforuna ve kullanımına....
Makinist için düşünülmüş hiç bir şey yok desem yeridir.
Makinist kabin koltuğu çok rahatsız.Ne kenarlık var nede sabitleyici koltuk devamlı dönüyor sağa sola sen ayaklarınla sabitliyorsun.
Aynaları çok kötüydü hiç bişey belli olmuyordu çünkü bombeliydi aynalar arka tarafı göremiyordun.geeleri hiç bişey belli olmuyordu Allah'a emanet kapatıyodun kapıları kavşaklardan geçerken binbir zorluk falan.bide devamlı oynuyodu vidaları gevşekmiş ondan.
şimdi değiştirdiler ABB aynası taktılar çok iyi oldu.Gerçi ayna konusu sanırım koreden gelmemiş ulaşım kendi takmış.
Evet TOTMAN konusuna gelmek gerekirse sadece ivme koluna bağlı el totmanı var ve elinizi hiç bir şekilde ivme kolundan çekemiyorsunuz. Ayak totmanı düşünülmemiş hatta yer bi düşünülmemiş.Şimdi ise totman kayacağız diye uğraşıyorlar...(Gerçi o da başka bir dert ya neyse)
en basitinden bir silecek şalteri sol tarafta yani ivme kolunun olduğu yerde farlar (sellektör) buğu giderici (ısıtıcı) hep sol tarafta yani totmanı bırakıpta onları faaliyete geçirmek ölüm.Sileceğin de fasılası yok devamlı çalışıyo açılınca böyle komik bir durum işte
araçta imdat frenleri mevcut biliyorsunuz ve bu imdar frenleri çekildiği zaman araç acil frene geçiyor ve hareket etmiyor kuruluna kadar ama size imdat freninin çekildiğine dair hiç bir ikaz gelmiyor.siz Display den acil fren neden olmuş bakmanız lazım orada da AF RÖLESİ yazıyor bir çok nedenden dolayı AF RÖLESİ yazar orada imdat frenide bunlardan birisi siz kendi mantığınızla onun imdat freni olabileceğini düşünüp gidip bütün imdatlara bakıp çekileni kuracaksınız...
Gariplikler saymakla bitmiyor araçta inanmayacaksınız ama Adem beyin söylediğine göre 12.000 tane hata bulunmuş ve bunların düzeltilmesi gerekiyor hyundai firması ulaşıma kamp kurdu burada özel mühendisleri var bizim atölyede kalıyorlar araçların arızaları ve hataları ile ilgileniyorlar malzemeler Koreden gelmesi gerekiyor onlarıda bizim gümrük sağolsun geçirmiyormuş ve totman vs. takılacak ama gümrükte tutuluyor belli bir miktar ödenmesi gerekiyor hyundai ben ödemem diyor ulaşımda ben ödemem diyor orada kaldı malzemeler (hyundai mühendisinden aldım bilgiler kesindir yani) ...
Birde ray freni eksik biliyorsunuz makinist kendisini hiç rahat hissetmiyor çünkü biliyor ki herhangi bir durumda araç durmayacak.şimdi biraz frenleri güçlendirler biraz daha iyi oldu ama yinede ray freni olmayınca çok güvensiz ve bu hatta çalıştırılması bu şekilde tamamen bir facia ve heran kazalara hazır olmak lazım.
Son kazaya dikkat etmek gerekirse makinist aracı Acil frene çektiği halde araç istasyonun ortasında ancak duruyor.
Yani ne ABB ile Ne Bombardier ile hatta ne de Kta lar ile kıyaslanması mümkün değil.
Aklıma geldikçe anlatırım
Öncelikle Rotem araçları yolcu konforu açısından çok iyi çok sessiz çalışıyor ve hareket halinde yolcuyu fazla sarsmıyor. Bu ABB lerde tam tersi çok sarsıyor.KTA (Düwag) larda ise çok sessiz ama ivmelenmede ve frenlemede araçlar çok sarsılıyor dolayısıyla yolcuyu rahatsız ediyor...
Ama görüntülerden de anlaşılacağı üzere aracın bir vagonunda yanılmıyorsam 32 adet koltuk var ve geri kalan yolcu ayakta, bu durum makinist için çok güzel alabildiği kadar yolcu alsın ki sıkışma olmasın diye ama yolcu için ne kadar hoş bir durum ben onu bilmem
koltukların dizaynı çok kötü insan üzerinde otururken kayıyor öne doğru ve kışın çok soğuk oluyor koltuklar....
aracın klimaları otomatik yaz kış kendisi ayarlıyor sıcaklığını ve soğukluğunu o bakımdan klimaları çok iyi diyebilirim...
Kapılar içe doğru açılıyor yani ulaşıma gelen araçlar içersinde kapıları kendi gövdesine doğru giripte açılan tek araç ve bu güzel bir özellik hiç bir yere çarpma derdi yok... Ama ABB ler ve KTA larda tam tersi kapılar dışarı açılıyor ve takılma falan olduğu zaman müdahalemizi istiyor.
Gel gelelim makinist açısından konforuna ve kullanımına....
Makinist için düşünülmüş hiç bir şey yok desem yeridir.
Makinist kabin koltuğu çok rahatsız.Ne kenarlık var nede sabitleyici koltuk devamlı dönüyor sağa sola sen ayaklarınla sabitliyorsun.
Aynaları çok kötüydü hiç bişey belli olmuyordu çünkü bombeliydi aynalar arka tarafı göremiyordun.geeleri hiç bişey belli olmuyordu Allah'a emanet kapatıyodun kapıları kavşaklardan geçerken binbir zorluk falan.bide devamlı oynuyodu vidaları gevşekmiş ondan.
şimdi değiştirdiler ABB aynası taktılar çok iyi oldu.Gerçi ayna konusu sanırım koreden gelmemiş ulaşım kendi takmış.
Evet TOTMAN konusuna gelmek gerekirse sadece ivme koluna bağlı el totmanı var ve elinizi hiç bir şekilde ivme kolundan çekemiyorsunuz. Ayak totmanı düşünülmemiş hatta yer bi düşünülmemiş.Şimdi ise totman kayacağız diye uğraşıyorlar...(Gerçi o da başka bir dert ya neyse)
en basitinden bir silecek şalteri sol tarafta yani ivme kolunun olduğu yerde farlar (sellektör) buğu giderici (ısıtıcı) hep sol tarafta yani totmanı bırakıpta onları faaliyete geçirmek ölüm.Sileceğin de fasılası yok devamlı çalışıyo açılınca böyle komik bir durum işte
araçta imdat frenleri mevcut biliyorsunuz ve bu imdar frenleri çekildiği zaman araç acil frene geçiyor ve hareket etmiyor kuruluna kadar ama size imdat freninin çekildiğine dair hiç bir ikaz gelmiyor.siz Display den acil fren neden olmuş bakmanız lazım orada da AF RÖLESİ yazıyor bir çok nedenden dolayı AF RÖLESİ yazar orada imdat frenide bunlardan birisi siz kendi mantığınızla onun imdat freni olabileceğini düşünüp gidip bütün imdatlara bakıp çekileni kuracaksınız...
Gariplikler saymakla bitmiyor araçta inanmayacaksınız ama Adem beyin söylediğine göre 12.000 tane hata bulunmuş ve bunların düzeltilmesi gerekiyor hyundai firması ulaşıma kamp kurdu burada özel mühendisleri var bizim atölyede kalıyorlar araçların arızaları ve hataları ile ilgileniyorlar malzemeler Koreden gelmesi gerekiyor onlarıda bizim gümrük sağolsun geçirmiyormuş ve totman vs. takılacak ama gümrükte tutuluyor belli bir miktar ödenmesi gerekiyor hyundai ben ödemem diyor ulaşımda ben ödemem diyor orada kaldı malzemeler (hyundai mühendisinden aldım bilgiler kesindir yani) ...
Birde ray freni eksik biliyorsunuz makinist kendisini hiç rahat hissetmiyor çünkü biliyor ki herhangi bir durumda araç durmayacak.şimdi biraz frenleri güçlendirler biraz daha iyi oldu ama yinede ray freni olmayınca çok güvensiz ve bu hatta çalıştırılması bu şekilde tamamen bir facia ve heran kazalara hazır olmak lazım.
Son kazaya dikkat etmek gerekirse makinist aracı Acil frene çektiği halde araç istasyonun ortasında ancak duruyor.
Yani ne ABB ile Ne Bombardier ile hatta ne de Kta lar ile kıyaslanması mümkün değil.
Aklıma geldikçe anlatırım