ist-T.10:04 » LRV34 Rotem Metro Araçları

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 26 May Pzt, 2008 20:34

Bu bölüm bu araçların kanal bakım bölümü, sticker derken işaretlendirmeleri diyorsan henüz bir çalışma yapmadık açıkçası, ama dışının boyanması ile ilgili bir şey duymadım burda da söylemiştiniz herhalde nereden çıktı bilmiyorum gerçi bende kimseye sormadım ama boyama olacağını sanmıyorum belki folyo giydirme olabilir.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 26 May Pzt, 2008 22:24

Ya ne garip, herşey karmaş dolaş. Böyle hiçbir şehir görmedim, bu şekilde plânsız, her araca "herhangi" bir renk ... ahengin tamamen zıttı. Nerede kaldı o eski medenî kırmızı-beyaz/krem zamanları.

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 27 May Sal, 2008 06:47

Eee Başar söylüyorum hep, hani geçen Alamanca bir şey dedim, şehir sizin diye, buralarda ne şehir bize ne de biz şehre aitiz, herkes bir yerli herkes bir yerden gelmiş ve sanki yarın kaçacakmış gibi bakıyor bu kente ama ekmeğini burada kazanıyor, kaynaklarını sonuna kadar sömürüyor, emekli olunca gidicem diyor onuda yapmıyor, illa yedi göbekten bu kentli olmak gerekmiyor ki en sinir olduğum sorudur nerelisin? İstanbulluyum ulan!!

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 29 Ağu Cum, 2008 09:06

Evet bu Rottem araclarini M1 Aksaray-Havalimani hattinda test ediyorlarmis aldigimiz duyumlara göre. ama ben bir türlü nedenini anlayamadim yani araci kullanmayacagin bir hatta neden test yapiyorsun ki?

Yoksa bunun aracin diger hatlarda kullanilmasina izin vermeyen teknik eksiklikler nedeni ile araclarin M1 e kaydirilmasi mi söz konusu? Böyle olursa yine canim göz bebegim ABB-SGP ler (Ne varsa Alman ekolünde var kardesim) M3 hattina kaydirilacak demektir ve tabii ki T4 hattinda da yine ABB-SGP ler calismaya devam edecektir.

Bir IETT Klasigi daha!!! Sayin Baskanim bu IETT yönetimini görevden almak icin daha ne bekleniyor, yoksa secim yatirimi olarak mi görevden alinacaklar? Halk yapilan bu hatalari, planlama eksikliklerini, yöneticilik zaafiyetlerini bilmez dolayisi ile o zaman görevden almak oyda getirmez, lütfen artik mühendisligin gerekleri yerine getirilerek bürokrat kafalar olmadan is yapilsin "Isi Ehline Emanet Ediniz"

Anonymous

Mesaj gönderen Anonymous » 29 Ağu Cum, 2008 12:10

Bu araçlar hangi hatta kullanılacak ne zaman sefere çıkacak?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 17 Eyl Çrş, 2008 12:01

Bugün çok önemli bazı bilgiler edindim, bir süredir bazı kaynaklardan bu araçların M3 Otogar-Bağcılar için alımının yapıldığı fakat her nedense İETT tarafından T4 Edirnekapı-Sultançiftliği hattına kaydırılmak istendiği fakat araçların hem teknik hem de fiziki açıdan bu hatta kullanıma uygun olmadığı bilgisini almıştım, gelen duyumlar arasında aslında araçların Bağcılar hattı içinde uygun olmadığı İETT nin bu durumu kurtarabilmek için araçları T4 e kaydırmak istediği söyleniyordu. Bende İstanbul Ulaşım A.Ş. ye bilgi edinme başvurusunda bulundum ve sağolsun arkadaşlar çok doyurucu bilgiler ile geri dönüş yaptılar, aşağıdaki bilgileri iyice okuyun üzerinden tartışmamız gerekiyor çok önemli bir konu.
Esat Bey,
Gönderdiğiniz soruların cevapları aşağıdaki gibidir. Bilgilerinize...

* Rottem araclarinin Otogar-Bagcilar Hafif metro hatti ihalesi kapsaminda IETT tarafindan bu hatta kullanilmak üzere alindigi dogrumudur?

C: Söz konusu araçlar; mevcut hafif metro hattımızın devamı olan Otogar-Bağcılar Hafif Metro hattında kullanılmak üzere İETT tarafından sipariş edilmişlerdir.

* Araclarin toplam adedi nedir ve kuple yöntemi nasil olacaktir, kacli dizi ile calistirilmasi planlanmaktadir, dizi isletme planina göre Motris(Makinist kabinli) ve Römork (makinist kabinsiz) arac sayilari nelerdir?
C: Araçların toplam adeti 34 adettir. (34 vagon). Araçlar tek tarafından sürücü kabinli, iki taraftan Otomatik Kuplajlı ve diğer uçtan da manevra amaçlı sürüş sistemine sahiptir. Araçlar İkili, 3 lü ve 4 lü dizi halinde çalışmaya uygun olarak dizayn edilmişlerdir. Ancak yolculu işletmede ikili dizi halinde çalıştırılması planlanmaktadır. Araçların tamamı aynı tip ve motorlu araçlardır. Dizilerde Taşıyıcı araç bulunmamaktadır.


* Araclarin T4 Edirnekapi-Sultancifligi hattinda kullanilmak istendigi dogrumudur, aldigimiz duyumlara göre araclar bu testlerde basarisiz olmustur, gabari nedeni ile peron ve istasyon girislerinde sorunlar yasandigi bilgisi alinmistir.
C: Normalde Otogar-Bağcılar hafif metro hattı için siparişi edilen araçlar; henüz imalatı başlamadan evvel İETT tarafından yapılan karar değişikliği ile Edirnekapı-Sultançiftliği hattında çalıştırılacak şekilde revize edilmiş ve Edirnekapı-Sultançiftliği hattında çalıştırılması planlanmaktadır. Toplam 34 adet aracın 12 adeti hali hazırda sahaya gelmiş olup, 2 adet araç ana hat testleri için Edirnekapı-Sultançiftliği hattına konulmuştur. Araçlar ile yapılan ilk testte gabari probleminin olduğu tespit edilmiş, aracın bogi aks başının istasyon platformlarına çarptığı ve mevcut hali ile istasyonları geçemediği görülmüştür. İstasyonlarda gerekli kırma-kesme ve traşlama işlemleri yapıldıktan sonra ana hat testlerine başlanması planlanmaktadır.


* Bu araclarin T4 hattinda kullanilabilmesi icin azami gerekli olduguna inandigimiz ray freni ve kumlama tertibati orjinal aksamda varmidir yoksa bu calisma Istanbul Ulasim A.S. tarafindan ekstra olarak mi gerceklestirilecektir.
C: Mevcut durumda araçlarda RAY FRENİ bulunmamaktadır. Bu aşamdan ray freni uygulaması da çok zor gözükmektedir. Ancak kumlama sistemi araçlarda vardır.


*Araclarin Otogar-Bagcilar hatti icin alinmis olmasina ragmen bu hattaki SCADA isletme sistemine uygun olmadigi dolayisi ile ekstra maliyet cikaracagi dogru mudur?
C: Otogar – Bağcılar için alınan araçları daha sonra Sultançiftliği hattında kullanılması kararlaştırıldı. Bu sebeple araçlar Sultançiftliği hattına uygun olacak şekilde revize edildi.


* Araclarin M1 Aksaray-Havalimani hattinda test edildigi duyumu alinmistir, bu testin amaci nedir? Araclarin bu hatta kaydirilmasi mi öngörülmektedir, yoksa Otogar-Bagcilar isletmesinin Aksaray-Bagcilar olarak planlanmasi mi söy konusudur?
C: Araçlar bazı eksik ekipmanları monte edilmek, görsel kontrol ve fonksiyon testleri yapılmak üzere Esenler depo sahasına indirildi. Edirnekapı-Sultançiftliği hattının mevcut raylı sistem hatları ile fiziksel entegrasyonunun olmaması, söz konusu hatta Atölye alt yapısının çok yetersiz olması, test ve depo sahasının olmaması dolayısı ile araç ana hat testlerinin mevcut Hafif Metro Hattımızda yapılması düşünüldü. Bu nedenle 11.08.2008 tarihinde bir test dizisi ile hafif metro hattında Terazidere-Davutpaşa arasına gidildi. Gabari ve ön sürüş uygunluk testi yapıldıktan sonra yaklaşık 10 gün gece seferler bitiminde ilgili hatta ana hat test hazırlıkları yapıldı, araç 80 km/h hız ile sürüldü.
oldukça ilginç detaylar içeriyor bence madde madde ele alarak tartışmalıyız, bu araç alımında yapılan hatalar nelerdir, neden bu araçlar tercih edilmiştir, İETT bu konuda yetkin bir kurummudur?

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 17 Eyl Çrş, 2008 12:52

Yani şu gabari problemleri ve hele hele istasyon girişindeki "çarpışmalar" beni dilim tutulmuş hâle sokuyor. Ya, nasıl olur? Elle veya bilgisayarla yapılmış, çizilmiş inşaat plânı yok mu? :shock: Bilgisayar ile, verilere göre, tüm pratiğin evvelden teoretik olarak denenmesi ve ölçülmesi mümkün değil mi? :shock:
Yani kimimiz şimdi nerede yaşıyor? İnanamıyorum, bu işi sokak çocuklarına bırakmışlar gibi bir koku sardı artık ortalığı, bunun sur mur ile alâkası yok, basbayağı bilgisizlik, tecrübesizlik, eğitimsizlik, ya belki de cahillik.

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 17 Eyl Çrş, 2008 23:57

Normalde Otogar-Bağcılar hafif metro hattı için siparişi edilen araçlar; henüz imalatı başlamadan evvel İETT tarafından yapılan karar değişikliği ile Edirnekapı-Sultançiftliği hattında çalıştırılacak şekilde revize edilmiş ve Edirnekapı-Sultançiftliği hattında çalıştırılması planlanmaktadır.
Bakın ne diyor burada. Peki bende diyorum ki işbilir İETT araçları revize ettirirken o hattın mimarına sormadı mı bu istasyon gabarileri nedir diye, büyük ihtimalle sormadı malum bu istasyonlar ilk imalatta Alçak Tabanlı Tramvay aracına göre yapılmıştı sonra Laz müteahhite bile gerek görmeden kalfalara verildi iş onlarda peronları yükseltti -acımasızım dimi- sonra ne mi oldu? Hatta hangi araçlar çalıştırılacaktı? Tabii ki İETT nin bu konuda parlak bir fikri vardı :) ABB-SGP lerim benim canlarim yine bizi kurtaracaklardı ve bu hatta verildiler, sonuç ilk seferde kapılarını açamayan araçlar :O kapılar açılmıyordu çünkü peronlara çarpıyordu, sonra peron girişleri traşlandı, kenarlar traşlandı ve işletmeye açıldı, şimdi bu hat için revize edildiği söylenen araçlar geliyor ama onların gabari problemi var, hangi istasyonlarda olduğunu sormadım ama bir ihtimal yer altı istasyonlarında bu sorunların yaşandığını düşünüyorum, Başar sen evropadan bir iki üstat al gel iki gün gezdireyim sizi o hatta bir görün o peron yaklaşımlarını :) herhalde direkt insan hakları mahkemesine gider işletmeyi durdurma kararı alırsınız :D

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 03 Kas Pzt, 2008 13:18

Park sahasından görüntüler;

Resim

Resim

Kullanıcı avatarı
gokhan aslan
Aylık Paso
Mesajlar: 47
Kayıt: 18 Nis Cmt, 2009 11:46

Mesaj gönderen gokhan aslan » 20 Nis Pzt, 2009 10:45

hafif metro tarzı nedense yüksek tabanlıları sevemedim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 06 Mar Cmt, 2010 17:50

Fotoğraf Facebook grubumuzdan İbrahim arkadaşımız tarafından çekilmiştir.

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 06 Mar Cmt, 2010 17:53

gokhan aslan yazdı:hafif metro tarzı nedense yüksek tabanlıları sevemedim
Hafif metro aracı zaten, bu araçlar İETT tarafından bizim M3 olarak adlandırdığımız Otogar-Kirazlı hattında kullanılmak üzere satın alındılar, fakat her zaman ki İETT işleri gibi bu işte de araçların gabarisinin hatta uymaması, kurplarda sorun yaşaması gibi nedenler ile T4 Topkapı-Habibler hattına havale edildiler.

Araçlar hafif metro aracı olması nedeni ile ray freni tertibatları yoktu, bir tramvay aracı olarak kullanılabilmesi için Ulaşım A.Ş. de gerçekten ciddi çalışmalar yapılmak zorunda kalındı, yapılan çalışmalar sonrasında yeterli güvenlik şartlarının sağlandığını ümit ediyorum.

Cevapla

“Toplu Taşıma Araçları” sayfasına dön