ist-T.10:04 » LRV34 Rotem Metro Araçları
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5556
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Prestij yapıp da o hattın kıvrık kuyruk hâliyle ve doğru dürüst şehre inmemesiyle rezil mi olacağız? Hayır. Yeni, sıfır mıfıra gerek yok, araçlar yeterli, önemli olan, sisteme çeki düzen vermek. Hani, gerekirse, alttan bir ilâve ray arası kapatmasıyla bir üçgen yapıp, hattın bir tanesinin otogara, ötekisinin direk şehre inmesi gibilerinden.
Yanısıra, şu anki banliyö şebekesi, banliyö şebekesi mi kalacak? Ekler yapılacak mı? Yoksa metro sistemine dahil mi edilecek? Sanal bir Havalimanı (A) - Havalimanı (S.G.) projesi için soruyorum.
B. Alabay
Yanısıra, şu anki banliyö şebekesi, banliyö şebekesi mi kalacak? Ekler yapılacak mı? Yoksa metro sistemine dahil mi edilecek? Sanal bir Havalimanı (A) - Havalimanı (S.G.) projesi için soruyorum.
B. Alabay
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Her şey bir yana zaten yukarıdaki mesajımda söylediğim gibi bu araçların sayısı da o hatta yetmez, yetsin diye takviye yapılsa da ne kadar mantıklı? Yani araçların fizibilitesi bende henüz kağıt üstünde ve bana sorarsanız şu anda İstanbul' un elindeki en sağlam araçlar ABB lerdir, Başar diğer sorunu ilgili başlıklardan birine alıp cevaplayacağım
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Hayır araçlar henüz Esenler depo sahasında testleri yapılıyor ve peyderpey teslim alımda devam ediyor, bildiğim kadarı ile Ağustos' ta sefere alınmaları planlanıyordu muhtemelen 30 Ağustos gibi olacaktır tabii bir değişiklik olmadı ise, araçların içi ile ilgili yerleşim planını daha önce vermiştim, koltuk sayısının azlığı bende iç mekanda ferahlık hissi uyandırdı ama kapıların dar olduğundan şikayet var yolcu profilimizden kaynaklı bir takım sorunlar yaşanması muhtemeldir görüşünde olanlarda var.
- abhazyalı ugur
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 128
- Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 17:54
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Olabilir ama bunun olması için bu araçların makinist kabinsiz modellerininde elimizde olması lazım şu ana kadar gelenler hep kabinli yani 2'li set kullanılabilecek tarzda ha kuple eder, 3'lü 4' lü de kullanılabilir belki teknik spesifikasyonları bilmiyoruz ki, raylı sistem araçlarının kuple şekilleri genelde belirtilir, mesela ABB ler MD+M+M+MD dir ama hatta MD+MD+M+MD çalışan sette var bir şey fark ediyormu bilmiyorum tek fark eden israf yani bu araçların hepsi İETT tarafından 2' li çalıştırılmak üzere makinist kabinli alındı ise 4 tane makinist kabinli araçtan bir set oluşturmak parasal olarak doğru değil yoksa mümkün, ama bence en büyük engel geçen mesajlarımda yazdığım şey, yahu sizler eskisini bu işte mesajları biraz geriye doğru kurcalayın, bu Rottemler oluklu rayda çalışacak dolayısı ile tekerlekleri büyük ihtimalle buna göredir S49 LRT rayında gerçek performansı ile çalıştırılamayabilir işletme hızı ve güvenliğini etkileyebilir bu riskede kimse girmez sanırım, yani mümkün olup olmadığını tam olarak bilmiyorum sadece gerekçeleri size ilettim.
Bir diğer husus sayı 30 adet araç gelecek, diyelimki ray problemi yok ve çalıştırabiliyoruz, şimdi desek ki bu otuz adet 3' lü sete göre alındı yani 20 kabinli 10 kabinsiz, biz bunu 4 lü çalıştırmak istersek elimizde sadece 7 set olur 2 kabinlide artar, 2 set te sadece kabinlilerden oluşur, orta vagon olmadan sadece kabinlileride kuple etsek 7 set eder, 3' kuple ile çalıştırılsa 10 set eder ama bu durumda da yolcu memnuniyetini darmadağın edersiniz çünkü bir vagon eksik çalışacaksınız yani 1000 kişi alacak bir dizi 750 kişi ile gidecek, sonuç dolu gelen araçlar sıkışıklık yoğunluk falan filan, artı karşılığı olarak çektiğiniz dizilerin orta vagonlarında artma meydana gelecek yani yeni araç çalıştırma uğruna işletmenizi risket atmış olursunuz benim görüşüm araçların yapısı tekniği müsade etse bile işletme anlamında doğru olmaz, 3' lü dizi için istasyonlara kısa araç tabelası olayına hiç girmiyorum ben bunu kimseye anlatamadım şimdi Başar ya niye burada çok kolay "Kurzwagen halt" bilmemne yazıyor diyecek ama işte buralaa oralara benzemeyooo
Bir diğer husus sayı 30 adet araç gelecek, diyelimki ray problemi yok ve çalıştırabiliyoruz, şimdi desek ki bu otuz adet 3' lü sete göre alındı yani 20 kabinli 10 kabinsiz, biz bunu 4 lü çalıştırmak istersek elimizde sadece 7 set olur 2 kabinlide artar, 2 set te sadece kabinlilerden oluşur, orta vagon olmadan sadece kabinlileride kuple etsek 7 set eder, 3' kuple ile çalıştırılsa 10 set eder ama bu durumda da yolcu memnuniyetini darmadağın edersiniz çünkü bir vagon eksik çalışacaksınız yani 1000 kişi alacak bir dizi 750 kişi ile gidecek, sonuç dolu gelen araçlar sıkışıklık yoğunluk falan filan, artı karşılığı olarak çektiğiniz dizilerin orta vagonlarında artma meydana gelecek yani yeni araç çalıştırma uğruna işletmenizi risket atmış olursunuz benim görüşüm araçların yapısı tekniği müsade etse bile işletme anlamında doğru olmaz, 3' lü dizi için istasyonlara kısa araç tabelası olayına hiç girmiyorum ben bunu kimseye anlatamadım şimdi Başar ya niye burada çok kolay "Kurzwagen halt" bilmemne yazıyor diyecek ama işte buralaa oralara benzemeyooo