ist-T.10:04 » LRV34 Rotem Metro Araçları

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 09 May Cum, 2008 08:45

Prestij yapıp da o hattın kıvrık kuyruk hâliyle ve doğru dürüst şehre inmemesiyle rezil mi olacağız? Hayır. Yeni, sıfır mıfıra gerek yok, araçlar yeterli, önemli olan, sisteme çeki düzen vermek. Hani, gerekirse, alttan bir ilâve ray arası kapatmasıyla bir üçgen yapıp, hattın bir tanesinin otogara, ötekisinin direk şehre inmesi gibilerinden.

Yanısıra, şu anki banliyö şebekesi, banliyö şebekesi mi kalacak? Ekler yapılacak mı? Yoksa metro sistemine dahil mi edilecek? Sanal bir Havalimanı (A) - Havalimanı (S.G.) projesi için soruyorum.

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 09 May Cum, 2008 08:49

Her şey bir yana zaten yukarıdaki mesajımda söylediğim gibi bu araçların sayısı da o hatta yetmez, yetsin diye takviye yapılsa da ne kadar mantıklı? Yani araçların fizibilitesi bende henüz kağıt üstünde ve bana sorarsanız şu anda İstanbul' un elindeki en sağlam araçlar ABB lerdir, Başar diğer sorunu ilgili başlıklardan birine alıp cevaplayacağım

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 23 May Cum, 2008 09:06

Yeni gelen araçalr sefere başladımı acep?

Ya da ne zaman başlar?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 23 May Cum, 2008 09:33

Hayır araçlar henüz Esenler depo sahasında testleri yapılıyor ve peyderpey teslim alımda devam ediyor, bildiğim kadarı ile Ağustos' ta sefere alınmaları planlanıyordu muhtemelen 30 Ağustos gibi olacaktır tabii bir değişiklik olmadı ise, araçların içi ile ilgili yerleşim planını daha önce vermiştim, koltuk sayısının azlığı bende iç mekanda ferahlık hissi uyandırdı ama kapıların dar olduğundan şikayet var yolcu profilimizden kaynaklı bir takım sorunlar yaşanması muhtemeldir görüşünde olanlarda var.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 23 May Cum, 2008 09:57

İyi de, böyle şeylere imâlattan önce bakmak mümkün değil miydi?

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
abhazyalı ugur
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 128
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 17:54

Mesaj gönderen abhazyalı ugur » 23 May Cum, 2008 13:52

Şu şekilde olabilirmi sizce bu araçlar LRT hattına kaydırılsa ve burda bulunan ABBler Edirnekapı hattına çekilse nasıl olur.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 23 May Cum, 2008 15:17

Olabilir ama bunun olması için bu araçların makinist kabinsiz modellerininde elimizde olması lazım şu ana kadar gelenler hep kabinli yani 2'li set kullanılabilecek tarzda ha kuple eder, 3'lü 4' lü de kullanılabilir belki teknik spesifikasyonları bilmiyoruz ki, raylı sistem araçlarının kuple şekilleri genelde belirtilir, mesela ABB ler MD+M+M+MD dir ama hatta MD+MD+M+MD çalışan sette var bir şey fark ediyormu bilmiyorum tek fark eden israf :) yani bu araçların hepsi İETT tarafından 2' li çalıştırılmak üzere makinist kabinli alındı ise 4 tane makinist kabinli araçtan bir set oluşturmak parasal olarak doğru değil yoksa mümkün, ama bence en büyük engel geçen mesajlarımda yazdığım şey, yahu sizler eskisini bu işte mesajları biraz geriye doğru kurcalayın, bu Rottemler oluklu rayda çalışacak dolayısı ile tekerlekleri büyük ihtimalle buna göredir S49 LRT rayında gerçek performansı ile çalıştırılamayabilir işletme hızı ve güvenliğini etkileyebilir bu riskede kimse girmez sanırım, yani mümkün olup olmadığını tam olarak bilmiyorum sadece gerekçeleri size ilettim.

Bir diğer husus sayı 30 adet araç gelecek, diyelimki ray problemi yok ve çalıştırabiliyoruz, şimdi desek ki bu otuz adet 3' lü sete göre alındı yani 20 kabinli 10 kabinsiz, biz bunu 4 lü çalıştırmak istersek elimizde sadece 7 set olur 2 kabinlide artar, 2 set te sadece kabinlilerden oluşur, orta vagon olmadan sadece kabinlileride kuple etsek 7 set eder, 3' kuple ile çalıştırılsa 10 set eder ama bu durumda da yolcu memnuniyetini darmadağın edersiniz çünkü bir vagon eksik çalışacaksınız yani 1000 kişi alacak bir dizi 750 kişi ile gidecek, sonuç dolu gelen araçlar sıkışıklık yoğunluk falan filan, artı karşılığı olarak çektiğiniz dizilerin orta vagonlarında artma meydana gelecek yani yeni araç çalıştırma uğruna işletmenizi risket atmış olursunuz benim görüşüm araçların yapısı tekniği müsade etse bile işletme anlamında doğru olmaz, 3' lü dizi için istasyonlara kısa araç tabelası olayına hiç girmiyorum ben bunu kimseye anlatamadım :) şimdi Başar ya niye burada çok kolay "Kurzwagen halt" bilmemne yazıyor diyecek ama işte buralaa oralara benzemeyooo :)

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 23 May Cum, 2008 23:08

Kurzzug be, Kurzwagen değil, daha kaç kez söyliim! :lol:

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 24 May Cmt, 2008 14:46

pardon ya :) kurzwagen olsa olsa İETT müzesindeki kesik ön panele denir :P schuldigung alla alla :)

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1587
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 24 May Cmt, 2008 16:31

şimdi bakarken nazarı dikkatimi celbetti bunları boyama şekilleri bile renk dışında hemen hemen aynı yahu...Adana araçlarının turuncu boyalı kısımları İstanbul'un mor boyalı kısımları ile aynı.İşe bak :D

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 26 May Pzt, 2008 12:49

Şöyle önden fiyakalı bir görünüm alalım

Resim

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1587
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 26 May Pzt, 2008 17:09

Boyanacakmı yoksa?iç tarafa alınmış ya stickerler takılacak yada hepten boyanacak herhalde.....

Cevapla

“Toplu Taşıma Araçları” sayfasına dön