1. sayfa (Toplam 9 sayfa)

ist-T.10:04 » LRV34 Rotem Metro Araçları

Gönderilme zamanı: 11 Nis Cum, 2008 11:10
gönderen Esat
Rotem tarafından imal edilen ve montajı Adapazarında yapılan araçlar teslim alınmaya başlandı, bu araçlar yanlış bilmiyor isem T4 Edirnekapı-Sultançiftliği hattı için İETT tarafından satın alındılar ve bu hatta kullanılacaklar. Şimdilik indirme işleminden bir kaç görüntü zamanla daha iyi görüntüler ve bir takım teknik bilgileride aktarmaya çalışırız, yine bu araçlar ile birlikte Taksim-4.Levent metrosu için Rottem den alınan araçlarında montajına devam ediliyor.

Resim

Resim

Resim

Gönderilme zamanı: 11 Nis Cum, 2008 16:04
gönderen alabay
Hm, yani şimdi bile bile alçak tabanlı tramvaydan sapılıyor mu? Bunlar daha çok "Stadtbahn"/"hafif metro" tipinden, yani yanaştıkları bir platform gerek. Yoksa?

B. Alabay

Gönderilme zamanı: 11 Nis Cum, 2008 16:12
gönderen Esat
Malum İETT bu hatta metro diyor, tabi ben yine bu kısır döngüyü açmak istemiyorum metrodur değildir diye ama yine de söylüyorum sinyalizasyon yapma ile araç izleme ile metro olunmuyor, olmuşu vardır ama yine de izole bir yolda dır yani bir şekilde trafikten izoledir diğer türlü istisnası varmıdır varsa da çok azdır diye tahmin ediyorum, araçlar yüksek tabanlı Sultançiftliği başlığında konu ile ilgili yayınladığım raporlardan alıntılar vardı 2000 yılında yapılmış, bu tarihte İstanbul Ulaşım bu hat için alçak tabanlı tramvay araçlarını ön görmüş ama yıl 2008 sistem yüksek platform olarak inşaa edildi, gecikmenin adı metro yaptık oldu tabii araçlarda yüksek tabanlı oldu :) araçların artısı eksisi nedir bilemiyorum, hele bir binelim görelim :)

Gönderilme zamanı: 11 Nis Cum, 2008 17:09
gönderen Anonymous
Bu araçlar Adana Metrosu için depoda çürüyen araçların aynısı değil mi? Zaetn ABB araçları bu hatta pek uyumlu olmadılar yer altında yani tünellerde çok yavaş gidiyor şimdi bu araçlar hattın işletme hızını yükseltmek için alınmış olabilir.

Gönderilme zamanı: 12 Nis Cmt, 2008 17:14
gönderen Esat
Şekil olarak benzer olduğu ortada ama aynısı değil, ABB araçları o hatta aslında olabildiğinden daha fazla uyumlular bence problem ABB vagonlarında değil hatta, hattın geometrisi ön görülen hızlara uygunmu bence bu tartışılmalı, pek çok noktada ABB ler bence iyi bile hız yapıyor diğer taraftan bu araçların işletme hızını yükseltecekmi yavaşlatacakmı hele bir gelsinler o zaman göreceğiz :) Bu araçlar bildiğim kadarı ile İETT tarafından satın alındılar ama alınırken hangi teknik kriterler göz önünde bulunduruldu ya da nelerde feragat edildi, yoksa tam kapasiteli araçlar mı alındı bunu araçlar hatta indiği zaman daha iyi anlayacağız, ben hayırlı olsun diyorum her ne kadar şeklinide kaportasını ilk bakışta beğenmemiş olsam da T4 Edirnekapı-Sultançiftliği hattının araç ihtiyacı ortadadır.

Gönderilme zamanı: 13 Nis Pzr, 2008 14:55
gönderen abhazyalı ugur
Ben hala şaşkınım bu kadar erken beklemiyordum.B- :shock:

Gönderilme zamanı: 13 Nis Pzr, 2008 17:52
gönderen Esat
Ben hala şaşkınım bu kadar erken beklemiyordum.B- :shock:
Sadece bu değil 2 adette Taksim metrosu için gelmişti onlarında montaj çalışması devam ediyor, bu araçlarda 2 adetti ve ilki teslimat olduğuna göre fabrikadaki sayı daha da artmış olabilir.

Gönderilme zamanı: 16 Nis Çrş, 2008 11:26
gönderen kemal
Bunlar Adana metro araçlarının aynısı ve hafif metro araçları, ancak anlamadığım neden standart bir renk kullanılmıyor da renk cümbüşü yapılıyor bu yeni araçlar standart kırmızı mavi beyaz renge neden boyanmamış bilen varmı?

Gönderilme zamanı: 16 Nis Çrş, 2008 11:35
gönderen Esat
Allah Allah, açıkçası Adana metro araçlarının yakından ne gerçek ne resim hiç görmedim bizim sitede varmı ona da şimdi bakmadım ama bir benzerlik var, bu bahisle aslında Bursaray ın araçlarına da benziyor gibi, ama Adana ve Bursa araçlarının üreticisi Alstom değilmiydi? Bunlar Rottem/Eurotem araçları raylı sistem araçlarında tasarım ile ilgili bir koruma varmıdır ne derecede etkilidir bilemiyorum ama böyle bir benzerlik var ise araştırmak gerek, diğer taraftan Adana araçlarının aynısı olabileceğine ihtimal vermiyorum çünkü bu konu ile ilgili her iki belediye arasında görüşmeler yapılmış fakat Adana' daki araçların teknik olarak İstanbul' daki sistemlerde çalışamayacağı gibi bir rapor ortaya çıkmıştı ama burada hangi hat için araştırıldı bunu bilmiyorum, sadece karoseri benzerliği olabilir.

Renk cümbüşüne gelince renkler bana da biraz aykırı geldi yani eflatun sarı birbirinin kontrastıdır ama bu kadar açık renklerde olunca hiç çekiciliği yok, araç zemini de inox görünümlü yani Taksim metrosu araçları gibi.

Gönderilme zamanı: 16 Nis Çrş, 2008 11:41
gönderen kemal
-Bursaray araçları Siemens D80
-Adana araçları da Adtranz Hyundai yani "Rotem" Kore firması Adtranz'ı satın almadan Adana'ya gelen araçlar bunlar 1 e 1 aynı Adana Araçları Adana metrosu 10 yıla yakındır inşa halinde ta o zamandan beri bu araçlar
depoda.

Gönderilme zamanı: 16 Nis Çrş, 2008 11:45
gönderen Esat
O zaman şekil ve sistem benzerliği kaçınılmaz, Adtranz' ın Rottem tarafından alındığını da bilmiyordum ilginç bir gelişme, dolayısı ile Rottem yeni tasarımlardan değil elindeki 10 yıllık mevcut bir tasarımı vermiş oluyor tabii elektronik sistemleri revize ederek

Gönderilme zamanı: 16 Nis Çrş, 2008 12:11
gönderen kemal
İşte bunlar da Adana (Manila lrt'sinde de bunlar kullanılıyor) için 10 yıl önce alınan araçlar;
Resim

Resim