5. sayfa (Toplam 27 sayfa)

Gönderilme zamanı: 30 Tem Prş, 2009 19:31
gönderen Esat
Çek Demiryollarına ait bir tren, Prag - Viyana seferi sonrasında, biraz yüksekliği az ama koltuk konforu ve iç mekan olarak bana çok güzel göründü, bir de bir türlü bakınmama rağmen aracın marka ve modelini gösteren bir işaret bulamadım.

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim
Kapılarda yer alan ledli gösterge basit ama güzel, ÖBB trenlerinde bile seferden önce cama kağıt yapıştırıyorlar :) adamlar çok daha güzelini yapmış bence.

Gönderilme zamanı: 30 Tem Prş, 2009 21:53
gönderen alabay
O galiba bir Pendolino treni.

Ne o, uzakları özlemeni mi giderdin? ;-)

B. Alabay

Gönderilme zamanı: 30 Tem Prş, 2009 22:16
gönderen Esat
He bir türlü gidemiyom Prag' a dert oldu Prag trenlerini izliyorum Bahnhof ta :)

Pendolino 685

Gönderilme zamanı: 31 Tem Cum, 2009 22:49
gönderen Kemal Çevik
Çek Demiryollarına ait bir tren, Prag - Viyana seferi sonrasında, biraz yüksekliği az ama koltuk konforu ve iç mekan olarak bana çok güzel göründü, bir de bir türlü bakınmama rağmen aracın marka ve modelini gösteren bir işaret bulamadım.
Başar söylemiş zaten, ama Fiat-Pendolino 2000'den beri Alstom'un bünyesinde :D

Kemal ÇEVİK

Gönderilme zamanı: 31 Tem Cum, 2009 23:10
gönderen Esat
Fiat Pendolino :) Vallahi ilk defa sizlerden duydum. :) Hani tip olarak hızlı trenlerin ilk modellerini çok andırıyor ama dediğim gibi etrafında hiç bir işaret göremeyince araştıramadım.

Gönderilme zamanı: 01 Ağu Cmt, 2009 16:26
gönderen alabay
Ciddî misin? Pendolino'yu burada aslında herkes bilir. Özelliği, virajlarda "yatması" — böylece virajlarda normal tren kadar frenlemesine gerek yok ve çok zaman kazanıyor. Pendula, Almancası Pendel, o teknikle donatılmış.

Bu esnada, hoşgeldiniz Çevik Bey!

Başar

Gönderilme zamanı: 01 Ağu Cmt, 2009 18:09
gönderen Esat
alabay yazdı:Ciddî misin? Pendolino'yu burada aslında herkes bilir. Özelliği, virajlarda "yatması" � böylece virajlarda normal tren kadar frenlemesine gerek yok ve çok zaman kazanıyor. Pendula, Almancası Pendel, o teknikle donatılmış.

Bu esnada, hoşgeldiniz Çevik Bey!

Başar
Bahsettiğin şeyi tahmin ettim aslında biliyormusun? O tren ile ilgili 5 nci resimde boji ile beraber bir tabela çektim, o bojiyi tekte çekmiştim, dikkat edersen bojinin dış tarafında piston benzeri bir amortisör var, geçen fuarda CAF firmasından aldığım cd içeriğinde bu amortisör sisteminden bahsediyordu, bu teknik sayesinde trenlerin kurpları daha hızlı dönmesini sağladıklarını falan anlatıyordu, demek ki aynı teknik kullanılmış.

Gönderilme zamanı: 02 Ağu Pzr, 2009 01:15
gönderen Esat
http://www.scpendolino.cz/

Çekler bu tren için bir de site yapmışlar gerçi sadece Çekce ama olsun :) Ayrıca İngiltere de hizmet veren Virgin Trains isimli bir firmada benim resimlediğimden daha yeni ya da daha konforlu Pendolino leri çalıştırıyor anladığım kadarı ile

http://www.virgintrains.co.uk/travellin ... fault.aspx

Öğrenmenin yaşı yoktur derler yeni bir şey daha öğrendik, Fiat Pendolino.

Gönderilme zamanı: 02 Ağu Pzr, 2009 14:57
gönderen alabay
Wiki'si de ilginç. Hem de Prag Pendolino bile orada, tesadüfe bak. İngiltere içın özel bir Pendolino var. Bizim buralarda bir yerlerde de işliyor, ama nerede, bilmiyorum. Belki de kaldırdılar, burada bir problemi oluyordu, ama unuttum.

http://de.wikipedia.org/wiki/Pendolino

B. Alabay

Gönderilme zamanı: 02 Ağu Pzr, 2009 17:03
gönderen Esat
6 -7 tane ülkede kullanıldığı yazıyordu wiki de gördüm sanırım tam emin değilim şu an.

Gönderilme zamanı: 02 Ağu Pzr, 2009 21:26
gönderen Esat
Bunlarda Viyana' da kullanılan banliyö trenleri, artık bunlara eski model diyebiliriz, aslında pek çoğu sapasağlam ama banliyö hatlarında da yavaş yavaş yeni model Bombardier Talent' lerin kullanımına geçiliyor, tabii ki arada büyük bir yolculuk konforu farkı var ama bana kalsa bu araçlar en az 15 yıl daha kullanılır :)

Resim

Resim

En sonu

Gönderilme zamanı: 02 Ağu Pzr, 2009 23:47
gönderen Kemal Çevik
Resim

Bu da Alstom-Pendolino'nun son modellerinden. Alstom sitesinden ödünç aldım :D

Bu arada hoş gördüm sayın Alabay :lol:

Kemal ÇEVİK