gnl-RS.10 » Dünyadan Raylı Sistem Araç Resimleri
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18078
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Tabii ki valizlik nedir biliyoruz eskiden şehirler arası otobüslerde de vardı. Ama ben İstanbul' da başka toplu taşıma araçlarında hele ki raylı sistemde böyle bir şey hiç görmedim.
Sadece Köln den gelen Düwag larda küçük çaplı çantalar için oturma bölümünün üstünde böyle bir alan vardı ama revizyonda söküldüler, onun dışında bir de Jena' dan gelen eski Gotha' larda vardı galiba, bundan pek emin olamadım.
Paris RER trenlerinde de gördüğüm hatırlıyorum.
Sadece Köln den gelen Düwag larda küçük çaplı çantalar için oturma bölümünün üstünde böyle bir alan vardı ama revizyonda söküldüler, onun dışında bir de Jena' dan gelen eski Gotha' larda vardı galiba, bundan pek emin olamadım.
Paris RER trenlerinde de gördüğüm hatırlıyorum.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18078
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bugün biraz Viyana/Avusturya trenleri üzerine çalışalım, hiçbir masraftan kaçınmadım sizler için dolaştım
Lokalbahn tramvayları, bunlara Badnerbahn da deniliyor çünkü Baden bölgesine çalışıyorlar, bunlar yenileri eskileri de daha önce Viyana sayfasında yayınladığım kırmızıların bu renk olanları bir tramvaya göre daha geniş iç mekan ve konfor sunuyor çünkü yolculuk uzun ama yolun yarısını da tramvay hatlarında dolaşıyor.
Viyana' nın banliyö trenleri, bildiğim kadarı ile SGP imalatı bu araçlar, çok eski değiller ama vandalizmden nasiplerini aldıkları için çok şık durmuyorlar.
Siemens Taurus lokomotif. Bu lokomotifler şehirler arası ya da yakın diğer ülke şehirleri arasında çalışan Regional/Bölgesel trenler ve CityShuttle trenlerini çekiyorlar. Bir tarafta böyle tek loko arka tarafta ise makinist kumanda odası bulunan bir vagon var, yani iki uca da lokomotif bağlanmıyor. (Dizinin uzunluğuna göre değişebilir.)
Yeni favorimiz, RAILJET. Rail Jet Siemens Taurus' tan geliştirilen bir hız lokomotifi ama hızlı tren değil. 200-220 km lik hızına rağmen hızlı tren olarak adlandırılmıyor. Yakın zamanda Münih-Viyana-Budapeşte seferlerine başladılar aynı şekilde Viyana-Prag hattında da çalışıyorlar, çok hızlı, çok konforlu, çok güzel.
İşte benim yeni gözbebeğim. İndim havuz başına bir yar çıktı karşıma derler ya işte öyle, bu treni gördüm ve ULF lere olan sevgim bitti. Bu araçlar Siemens/Bombardier ortak üretimi ve banliyö hatlarında kullanılıyorlar, bir banliyö treni için bu konfor ancak şu iki kelime ile tanımlanabilir, KORKUNÇ ve GEREKSİZ içindeki tuvaleti evde yaptırmaya kalksak herhalde bir 10.000 € harcarız, mükemmel bir yolculuk konforu veriyor, sessiz, takırtısız ne diyeyim, sevdim ben bunu.
Hız dedik hızlı dedik, şimdi size bir hızlı tren vermezsem çok ayıp olur. Westbahnhof ta tam banliyöden indiğimde hareket ediyordu ancak iki kare çekebildim ama bu güzel çıkmış. ÖBB ye ait bir ICE2 treni, ahdım var binecem.
Lokalbahn tramvayları, bunlara Badnerbahn da deniliyor çünkü Baden bölgesine çalışıyorlar, bunlar yenileri eskileri de daha önce Viyana sayfasında yayınladığım kırmızıların bu renk olanları bir tramvaya göre daha geniş iç mekan ve konfor sunuyor çünkü yolculuk uzun ama yolun yarısını da tramvay hatlarında dolaşıyor.
Viyana' nın banliyö trenleri, bildiğim kadarı ile SGP imalatı bu araçlar, çok eski değiller ama vandalizmden nasiplerini aldıkları için çok şık durmuyorlar.
Siemens Taurus lokomotif. Bu lokomotifler şehirler arası ya da yakın diğer ülke şehirleri arasında çalışan Regional/Bölgesel trenler ve CityShuttle trenlerini çekiyorlar. Bir tarafta böyle tek loko arka tarafta ise makinist kumanda odası bulunan bir vagon var, yani iki uca da lokomotif bağlanmıyor. (Dizinin uzunluğuna göre değişebilir.)
Yeni favorimiz, RAILJET. Rail Jet Siemens Taurus' tan geliştirilen bir hız lokomotifi ama hızlı tren değil. 200-220 km lik hızına rağmen hızlı tren olarak adlandırılmıyor. Yakın zamanda Münih-Viyana-Budapeşte seferlerine başladılar aynı şekilde Viyana-Prag hattında da çalışıyorlar, çok hızlı, çok konforlu, çok güzel.
İşte benim yeni gözbebeğim. İndim havuz başına bir yar çıktı karşıma derler ya işte öyle, bu treni gördüm ve ULF lere olan sevgim bitti. Bu araçlar Siemens/Bombardier ortak üretimi ve banliyö hatlarında kullanılıyorlar, bir banliyö treni için bu konfor ancak şu iki kelime ile tanımlanabilir, KORKUNÇ ve GEREKSİZ içindeki tuvaleti evde yaptırmaya kalksak herhalde bir 10.000 € harcarız, mükemmel bir yolculuk konforu veriyor, sessiz, takırtısız ne diyeyim, sevdim ben bunu.
Hız dedik hızlı dedik, şimdi size bir hızlı tren vermezsem çok ayıp olur. Westbahnhof ta tam banliyöden indiğimde hareket ediyordu ancak iki kare çekebildim ama bu güzel çıkmış. ÖBB ye ait bir ICE2 treni, ahdım var binecem.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18078
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Yanında ki kırmızı şeridin içerisinde ÖBB yazıyordu trenin ismi de LİNZ bende olduğunu bilmiyordum ama ICE lar ile Avusturya demiryollarında Almanya Avusturya arasında işletme testleri geçen sene yapılmıştı yani çalışabilir mi diye demek ki çalışıyormuş ve evet renk olarak DB nin aynısı bir tren.alabay yazdı:Cidden ÖBB'nin de mi var? Bu aslinda tipik bir Alman DB ICE treni. Ama Avusturya sistem olarak herhalde farkli degil. Fransa farkli ya ... onun entegrasyonu (ICE/TGV) biraz zordu, o bile oldu.
Basar
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18078
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Başar izlediğim videolarda gördüm ki bu aslında tipik ICE rengi yani DB ye özel değil çünkü Hollanda trenleride aynı renk ve stilde boyanmış sadece o şeridin içinde bir yerlerde işletenin logosu oluyor.
Yine benim eski göz ağrım ULF ler
Ara durakta 1 hattı tramvayı
Araç içinden bir görünüm
Burada da ULF ve Vienna Ring Rund Tram olarak isimlendirilen eski 1 in güzergahını takip eden turistik tramvay aracı, bu araçtan Viyana Toplu Taşımacılık Sisteminde bahsedeğim.
Yine benim eski göz ağrım ULF ler
Ara durakta 1 hattı tramvayı
Araç içinden bir görünüm
Burada da ULF ve Vienna Ring Rund Tram olarak isimlendirilen eski 1 in güzergahını takip eden turistik tramvay aracı, bu araçtan Viyana Toplu Taşımacılık Sisteminde bahsedeğim.
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5558
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Hee, o olabilir. Hani nasıl "buranın" simgesi Almanca konuşan her yerde U-Bahn (metro) demek, böyle şeylerde hem Almanya, hem Avrupa çok iyi yoldan gider. Bizim "İstanbullu" M simgesini tam sevememin sebebi de oydu. Çünkü sadece metroya değil ... ama sadece İstanbul. Başından sonuna kadar "corporate identity" ve "system identity" yok. Yazık.
O ULF tramvayı iç tasarımından bana biraz 1400'lük ray arası yerine 1000'lik gibi geldi. Dar kurplu, arası daha dar olan sistem mi? Freiburg'ta da metrelik, başka türlü şehir merkezinde "Çeşme" kurbunu dönemiyorlar (Bertoldsbrunnen).
B. Alabay
O ULF tramvayı iç tasarımından bana biraz 1400'lük ray arası yerine 1000'lik gibi geldi. Dar kurplu, arası daha dar olan sistem mi? Freiburg'ta da metrelik, başka türlü şehir merkezinde "Çeşme" kurbunu dönemiyorlar (Bertoldsbrunnen).
B. Alabay
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18078
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Yok ray sistemi 1400 lük Başar fakat iki hat arası dar. Viyana da katener sistemi binalardan asmalı, katener direği %99 olmadığı için iki ray hattı arası dar tutulmuş. Pek çok noktada ben bile "çarpacak" endişesi taşıyorum Bu araçlarda eski E ve C serisi tramvayların darlığından esinlenerek biraz dar imal edilmişler, geniş olmaları durumunda çalışmalarına imkan yoktu.
Bu sebeple oturma düzeni 2+1 dir zaten.
Bu sebeple oturma düzeni 2+1 dir zaten.
-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 156
- Kayıt: 05 Haz Cum, 2009 15:17
İkiside Tataristan ve bir zamanlar Türk Yurt'u idi.Ayrıca orası aslında Tataristan değil, bizim gönlümüzdeki Tataristan Kırımdır.
Tataristan Satuk Buğra Han'ın memleketidir yani İslam'ı resmi din ilan eden ilk Türk Devlet'i Karahanlılar'ın Batı Kağan'ıdır.
Kırım 1475-1774 arası bizimdi.Anadolu ve Rumeli'den sonra en çok asker aldığımız beylerbeyliği(eyalet)idi.Konu dışı oldu ama bir anda o günlere gidiverdim işte.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18078
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Konu içine dönelim o zaman.
Bu bir köy treni, başka türlü isimlendiremedim çünkü köy e gidiyor Viyana dan Felixdorf a giden bir tren, orası bence köy olduğu için köy treni dedim. Tek bir motris vagondan oluşuyor, araç dizel.
Bu bir elektrikli lokomotif, sanırım eski tip bir bölgesel ekspres treni olsa gerek.
Siemens Taurus lardan bir demet;
Bu bir köy treni, başka türlü isimlendiremedim çünkü köy e gidiyor Viyana dan Felixdorf a giden bir tren, orası bence köy olduğu için köy treni dedim. Tek bir motris vagondan oluşuyor, araç dizel.
Bu bir elektrikli lokomotif, sanırım eski tip bir bölgesel ekspres treni olsa gerek.
Siemens Taurus lardan bir demet;
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18078
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Başar' ın çift katlıları Bu dizilerin bir tarafında bağımsız bir Taurus lokomotif diğer ucunda ise bu şekilde hem yolcu taşıyan hemde motris görevi gören bir vagon bulunuyor bunun Almanca ismi şimdi aklıma gelmedi.
Aracın içinden bir kaç kare;
Olmazsa olmaz, çöp ayrıştırma diğer taraftada başka materyaller için vardı ama onu çekmemişim gidip aynı kutuları iki kere çekmişim, ya ben hala alışamadım bu trenlerde resim çekme işine halbuki sonuna kadar serbest burada, fakat İstanbul kötü bozmuş bizi, tırsıyorum
Aracın içinden bir kaç kare;
Olmazsa olmaz, çöp ayrıştırma diğer taraftada başka materyaller için vardı ama onu çekmemişim gidip aynı kutuları iki kere çekmişim, ya ben hala alışamadım bu trenlerde resim çekme işine halbuki sonuna kadar serbest burada, fakat İstanbul kötü bozmuş bizi, tırsıyorum
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18078
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Der Talent olmazsa olurmu? Bence olmaz
İçinden bir kare
kapı eşiği ve kapı
Ahanda öve öve bitiremediğim tuvalet, ne bileyim yani bir banliyö treninde böyle bir tuvalet görmek beni biraz rahatsız etti, burada beklenmeyecek kadar temiz ve bakımlı, bir de çok fazla detay düşünülmüş nerede ise tamamen özürlüler için tasarlanmış, biz böyle şeylere alışık değiliz, bizde bu işlere para harcamazlar, bilmem benmi gözümde çok büyüttüm.
Kötü bir resim ama Der Talent serisi araçlara ait bir detay, araçlarda ayna yerine kullanılan kamera sistemi
İçinden bir kare
kapı eşiği ve kapı
Ahanda öve öve bitiremediğim tuvalet, ne bileyim yani bir banliyö treninde böyle bir tuvalet görmek beni biraz rahatsız etti, burada beklenmeyecek kadar temiz ve bakımlı, bir de çok fazla detay düşünülmüş nerede ise tamamen özürlüler için tasarlanmış, biz böyle şeylere alışık değiliz, bizde bu işlere para harcamazlar, bilmem benmi gözümde çok büyüttüm.
Kötü bir resim ama Der Talent serisi araçlara ait bir detay, araçlarda ayna yerine kullanılan kamera sistemi