gnl-RS.10 » Dünyadan Raylı Sistem Araç Resimleri

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 23 Mar Sal, 2010 11:16

Vay be helal olsun Türkiye resimlerine bak, bizde bile yok bu adam kendimi çekmiş bu resimleri acaba.

Gel götüreyim seni Bosna' ya Kemal abi, yerinde gör Bosna tramvaylarını ama bu resimlerdekiler eski, hatta savaş zamanından kalma resimler dahi var, şu an bu araçlar biraz daha derli toplu, en son Siemens tarafından revize ediliyorlardı. Ne yapsam ya acaba gidip Sarajevo'da GRAS da mı çalışsam ne?

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1588
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 23 Mar Sal, 2010 14:38

dil bilmeden orada çalışmak kolay mı ...aslında orada çalışmak büyük zevk olur ben bile çalışırım ama nerdeeeeee.....

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 23 Mar Sal, 2010 15:49

Ne dili yahu, Yugoca :) haha kullandıkları 2 kelime var sadece ama burada yazamam :D tabii ki zor ama niye olmasın ki.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5557
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 23 Mar Sal, 2010 16:41

Bosna'da ve Makedonya'da bazı yerlerde Türkçe bile resmî dil. Ama sadece köyler sanırım. Yani tramvaysız yerler ;-)

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1588
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 24 Mar Çrş, 2010 16:49

tramvaysız yer bize yaramaz , ben vazgeçtim burası iyi :wink:

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 27 Mar Cmt, 2010 21:58

Esat yazdı:Resim

Resim

Çok ilginç tasarımlı bir tren, buzdolabı gibi. :) sanırım Japonya' dan, site sahibi japon ve Japonya ile Fransa trenleri hakkında videolar fotoğraflar yayınlıyor.

http://denshaotaku365.canalblog.com/

bu nasıl tren yahu :)

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 27 Mar Cmt, 2010 23:31

Bu tren rüzgarı nasıl yararak ilerliyor acaba, fazla hızlı gitse tutuşma ihtimali var. Bizim TOfaş otomobiller bile daha teknolojik duruyordu...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 27 Mar Cmt, 2010 23:37

Hakan yazdı:Bu tren rüzgarı nasıl yararak ilerliyor acaba, fazla hızlı gitse tutuşma ihtimali var. Bizim TOfaş otomobiller bile daha teknolojik duruyordu...
Hız treni olduğunu sanmıyorum ama diğer taraftan tutuşmaz herhalde yahu :) o kadar hızlı gitmiyordur :P ama enteresan hakikatten.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 28 Mar Pzr, 2010 00:25

komşudan resimler koyalım bizde:

tehran metrosu

Resim
Resim
Resim
Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 30 Mar Sal, 2010 01:00

Arkadaşlar yukarıda gerçekmi değilmi tereddüte düştüğümüz aracın kimliğini açığa çıkartıyorum.

JR E259 yeni Narita Expresi, da da dadatammm...

:)

http://www.youtube.com/watch?v=syzMLXBr9PA

http://www.youtube.com/watch?v=2EMIGXl1uYU
videonun sonundaki meraklı kalabalığa bakın :D

Wikipedia da araç ile ilgili bilgiler, bu bilgilere göre maksimum hızı 130km/s imiş, Tokyu Car Corporation tarafından üretilmiş ve yanılmıyorsam 1 metrelik raylarda işletiliyor, acaba Japonya' da standart ray genişliği bu mu, Bilal bey başlığa göz atarsa öğrenebiliriz belki.

http://www.jreast.co.jp/e/nex/suica_nex.html

http://en.wikipedia.org/wiki/E259_series

bilalunal
Abonman
Mesajlar: 20
Kayıt: 10 Ara Çrş, 2008 16:11

Mesaj gönderen bilalunal » 01 Nis Prş, 2010 11:33

Esat beyin özel ricasına binaen Nex hakkında bildiklerimi sizlerle paylaşıyorum. İşin teknik boyutunda pek bilgim yok ama artık bildiklerimi yazıyorum.

Bu Nex dedikleri Tokyo'nun merkezi bölgeleriyle Narita Uluslararası Havaalanını birbirine bağlayan bir hat. Naritadan merkzee bir çok farklı hat ile gitme şansınız oluyor Nex ise bunlar içinde en hızı ve konforlu olanı ve aktarmasız gideni. ve doğal olarak en pahalısı. Normal bir hatla yaklaşık 16 lira ile merkeze varabilecekken Nexin fiyatı bunun 3 katı oluyor. tabi 3 kat fazla ödeyip 3 kat az zamanda gidemiyorsunuz. 20-30 dakikalık bir fark oluyor. Bence en önemli farkı Tokyo Yokohama Şincuku gibi yerlere aktarmasız gitmesi. ben bu zamana kadar hep ucuz trenle gittim bir keresinde de nex ile aynı parayı verip otobüsle gittim. Narita havaalanı merkeze epey uzak olduğundan Nex ile bile 60 ila 100 dakika arası (gidilen yere göre değişiyor tabi) süre alıyor. Nexin ayrı bir hatt kullandığını sanmıyorum. mevcut hatlardan gidiyor olması lazım.
aşağıdaki bağlantıda iç görünüşü var.

http://www.jreast.co.jp/nex/car/e259_comfort.html

bu sayfada anlatılanlardan bahsedecek olursak.

bu araçlarda ilk defa full active sallanma kontrol cihazı kullanılmış. sayfaki grafik içindeki mavi dikdörtgen. ortadaki küçük kırmızı dikdörtgen ise sensör. sallanma kontrol cihazı bu sensörden gelen sallanma şiddet bilgilerine göre hareket ediyormuş.


wikipedia'ya göre ray açıklığı 1,067mm. bu sanırım Japonyadaki standart genişlik.

daha başka bilgi bulursam burada paylaşırım.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 01 Nis Prş, 2010 13:46

Bilal Bey teşekkürler, yerinden bilgi her zaman kıymetli, o ray açıklığı meselesi benimde dikkatimi çekti, normalde 1 metre genişliğe sahip hatlarda küsurat 1 metrenin üstümüydü yoksa 90 küsur cm miydi emin olamadım :) belkide Japonya standartı olabilir, onu bende araştıracağım. Tekrar teşekkürler.

Cevapla

“Toplu Taşıma Araçları” sayfasına dön