gnl-RS.10 » Dünyadan Raylı Sistem Araç Resimleri
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
- WienerAhmet02
- Transit Yolcu
- Mesajlar: 11
- Kayıt: 28 Eki Cum, 2011 18:47
Altı çizili yazıyı tekrar düzelteyim öndeki:T1 (Kabataş-Zeytinburnu-Bağcılar)hattından Bombardier Flexity Swift A32/2 (Düz kapı) Arkada T4(Topkapı-Şehitlik-Mescid-i Selam) hattından Hyundai Rotem LRV34.Kazanan T1 (Kabataş-Zeytinburnu-Bağcılar)hattından Bombardier Flexity Swift A32/2 (Düz kapı)!Bizden bir kare, önde Bombardier Flexity Swift arkada Rotem LRV34, yer Topkapı tramvay durakları
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bombardier'in İstanbul'daki 55 aracı ve Eskişehir'dekiler hariç hangi araçları var? Bir de Bursa'da var sanırım. Onun dışında bilmediğim için. Rotem'in sadece İstanbul'da 92 metro aracı artı LRV34 ler var, ha keza TCDD ye sattığı araçlar var, Marmaray araçları var, var da var.Mehmet Kasım yazdı:rotem kaç adet sattı ki? bombardier daha fazla diye düşünmüştüm.
-
- Müdavim
- Mesajlar: 801
- Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12
Bursa'da 48 adet Siemens, 30 adet Bombardier araç varEsat yazdı:Bombardier'in İstanbul'daki 55 aracı ve Eskişehir'dekiler hariç hangi araçları var? Bir de Bursa'da var sanırım. Onun dışında bilmediğim için. Rotem'in sadece İstanbul'da 92 metro aracı artı LRV34 ler var, ha keza TCDD ye sattığı araçlar var, Marmaray araçları var, var da var.Mehmet Kasım yazdı:rotem kaç adet sattı ki? bombardier daha fazla diye düşünmüştüm.
-
- Hareket Amiri
- Mesajlar: 1593
- Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41
Potosi Bolivya
Bolivya'da Ant dağlarında Potosi diye orta büyüklükte bir şehir var. Dünyanın en yüksek yerleşim yerlerinden biri. Burada bir de dar hat demiryolu sistemi var ve kenti ülkenin diğer kentlerine bağlıyor. Kullanılan araçlar ise boji takılmış otobüsler. Hem de 1940 , 1950 model kamyon kasalarına uydurulmuş tam benlik araçlar.Çok şirin
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
İntermodal taşımacılık konsept Türk firmaları artık daha çok demiryolunu tercih etmeye başladı, bunun büyük faydası olduğunu düşünüyorum. Avrupa içinde yollarda çok fazla TIR trafiği olmuyor, yükler demiryolu ağları üzerinden pek çok noktaya ulaştırılabiliyorlar. Benim bulunduğum bölgede de bir yük demiryolu var, daha doğrusu bu fotoyu çektiğim yerdeki hat bir Yük Garına (Güter Bahnhof) gidiyor, dolayısı ile yük trenleride burayı kullanıyorlar. Yakalamışken Ekol firmasının konteynerlerini çekeyim dedim.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Siemens Desiro'dan bir kaç kare. Fotoğrafları Avusturya Wiener Neustadt kenti ile Puchberg arasında çalışan araçlarda çektim. Kısaca araca değinmek gerekir ise, iç yolcu konforu çok iyiydi, yani oturma alanları, bunların yerleşimi, koltuk kalitesi, araç içi yükseklik ve genişlik yolcu için harika, tek garibime giden havalandırma oldu, kliması yokmuydu yoksa çalıştırılmıyormuydu bilmiyorum ama soğuk üflemiyordu ve bu biraz sıkıntı yaratıyordu açıkçası. Aracın iki başındaki bölümde oturma alanları yüksekte, burada alan daralmasına rağmen baş üstü küçük valiz ve ceket koyabilecek alanlar var. Orta bölümde ise çok yüksek ve geniş camlar kullanılmış, sanki bir gezi treniymiş havası veriyor. Bunun dışında yolculuk esnasında araç biraz fazla sallanıyor, özellikle makas bölgelerinden geçişlerde sağa sola yalpalanıyor, bu yalpalanma Talent lerde yok, hatta Rail Jet te de yok, yaptığı yüksek hıza rağmen. Bir diğer detay ben Desiro ların dizel olduğunu bilmiyordum, ya da dizel modeli olduğunu diyeyim, hep elektrikli zannediyordum fakat bindiğim ve gördüklerimin hepsi dizeldi, aracın dışında bayağı bir ses yapıyor, motorun çalışması aynen bir kamyon motoru sesinde ve oldukça gürültülü, yolculuk esnasında yolcu kabinine bu ses geliyor, rahatsız edecek oranda yüksek değil ama duyuluyor, bir de aracın hızlanması esnasında otomatik araçlardaki vites değiştirmeye benzer bir hareketi hissediyorsunuz, aktarma sistemi muhtemelen benzer yani hidrolik kavrama gibi bir şey olsa gerek, çünkü kendimi otomatik araba sürüyor gibi hissettim. Bir de nedenini bilmiyorum ama bazı istasyonlarda hareket etmeden önce sanki araç vitese geçiyormuş gibi tak tuk etti, buna da bir anlam veremedim. Garip geldi bana ya.