gnl-RS.10 » Dünyadan Raylı Sistem Araç Resimleri
- tahir93
- Aylık Paso
- Mesajlar: 99
- Kayıt: 26 Eyl Cmt, 2009 05:51
loop'u pembe,turuncu hatlar ve rush-hour'da çıkan mor hat saat yönünde ring yapıyor, kahverengi hat saat yönünün tersinde ring yapıyor, yeşil hat 2 yönlü kullanıyor, mavi ve kırmızı hat yer altından tünelle geçiyor ve diğer istasyonlarla yaya aktarması yapıyor.
loop detayını daha iyi görebilmeniz için:
frekans'a gelince,
çok sık değil ama her hattın en fazla 6dklık frekansta çalışabildiğini duymuştum. en yaygın frekans 12 dk.
bu da loop'ta ring yapan bir hat olan kahverengi hattın hareket tablosu,umarım okuyabilirsin esat abi :
sinyalizasyonla ilgili hiçbir fikrim yok
loop detayını daha iyi görebilmeniz için:
frekans'a gelince,
çok sık değil ama her hattın en fazla 6dklık frekansta çalışabildiğini duymuştum. en yaygın frekans 12 dk.
bu da loop'ta ring yapan bir hat olan kahverengi hattın hareket tablosu,umarım okuyabilirsin esat abi :
sinyalizasyonla ilgili hiçbir fikrim yok
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bugün 1 saat kadar Meidling Gar ında takıldım, yeni Güney Gar daha doğrusu yeni ismi ile Merkez Gar inşa edilene kadar burası Güney Gar yerine de kullanılıyor, dolayısı ile buradaki trafiği de biraz da olsa görüntüleme şansım oldu onunda videosunu birazdan yükleyeceğim. Başar senin çift katlılarda var
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5556
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Bizimkiler daha güzel ...
http://de.wikipedia.org/wiki/Datei:DBpza_rdgost.jpg
http://de.wikipedia.org/wiki/Datei:DBpb ... emagen.jpg
İlki normal rejyonal tren, ikincisi rejyonal ekspres, banliyö sistemine dahil.
http://de.wikipedia.org/wiki/Datei:DBpza_rdgost.jpg
http://de.wikipedia.org/wiki/Datei:DBpb ... emagen.jpg
İlki normal rejyonal tren, ikincisi rejyonal ekspres, banliyö sistemine dahil.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bende içine binene kadar pek sevmiyordum ama binip o konforu gördükten sonra beğendim, gerekliliği tartışılır ben burada çoğu zaman boş gittiğini görüyorum mesela. Aslında bir ara sadece onları fotoğraflamak istiyorum, buradakiler tek tip zaten bu resimde gördüğünü vagon ile birlikte olan makinist kabinli tarafı, bu nasıl bir anlatım ise diğer tarafta ise bağımsız bir lokomotif oluyor genellikle.
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5556
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Evet, hep öyle. Motor kısmı hep lokomotifte. O uçtaki sürücü kabini bir kumanda merkezi, yani o lokomotifi "remote" işletmek için. Burada meselâ Basel istikametinde lokomotif başta olur, Offenburg istikametinde kıçta, böylece sürücü kabini Offenburg istikametinde. Öyle gelir, gider. gerekirse, iki lokomotif takılır, sanırım bizim Seebrugg hattında öyle, korkunç dik bir hat.
Bizim burada bunlar (ne yazık ki) pek o kadar boş gitmiyor. Ama zaten boş gitmek de problem değil, önemli olan, kapasiteli olmak. Tahran metrosunda 5 numaralı hatta da, her nedense, bunlar işliyor. İsrail de aynı bunları aldı. Bayağı işe yarıyorlar. İsrail modelinde sürücü kabinin arkasında da birşeyler var, resmi yanlış anlamadıysam, ama öteki ucunda lokomotif de var. İran trenini bulamadım şimdi, vardı ama ...
http://de.wikipedia.org/wiki/Datei:Isra ... _train.jpg
http://de.wikipedia.org/wiki/Datei:Dies ... _Heifa.jpg (mazotlu bunlar!)
Bizim burada bunlar (ne yazık ki) pek o kadar boş gitmiyor. Ama zaten boş gitmek de problem değil, önemli olan, kapasiteli olmak. Tahran metrosunda 5 numaralı hatta da, her nedense, bunlar işliyor. İsrail de aynı bunları aldı. Bayağı işe yarıyorlar. İsrail modelinde sürücü kabinin arkasında da birşeyler var, resmi yanlış anlamadıysam, ama öteki ucunda lokomotif de var. İran trenini bulamadım şimdi, vardı ama ...
http://de.wikipedia.org/wiki/Datei:Isra ... _train.jpg
http://de.wikipedia.org/wiki/Datei:Dies ... _Heifa.jpg (mazotlu bunlar!)
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Benim bildiğim onlarda da motor var makinist kabini arkasında ama asıl lokomotif ayrı olan, asıl dememin sebebi sanırım arada güç farkı var, burada lokomotif olarak Taurus lar kullanılıyor ve gerçekten harika araçlar, hatta RailJet için yapılan yeni nesilleri elektrikli lokolarda dünya hız rekoru kırdı biliyorsun 347km/h. Ama sadece hız değil yük çekiş gücünde de çok iyiler.
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5556
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Yani, buradaki modellerde motor katiyyen yok. Ama o Tel Aviv'deki modelde olabilir, onu bilemem, nitekim onlar da mazotlu. Burası elektrikli. Yani, vatman (?) mahallini bazılerinde görüyorsun, ardı cam, çok açık. Çekme itme tamamen lokomotiflerden yapılıyor. Ki bunlar da çok özel lokomotifler, ICE motoru gibi org sesi çıkarıyorlar. Sna bunların videolarını göndermiştim bir iki sene evvel. Bu lokomotifler yokken, yani normal çekicilerle, daha az istasyonlarda durabiliyorlardı, çünkü dur-kalk (stop'n'go) zamanı uzuyordu. Bunlar güm diye çekip gidiyor. Bunlar derken, Freiburg'un hâlini anlatıyorum, nitekim bu trenler doğuda 1970'lerde de vardı, asıl kökenleri de orası. Daha da eski çiftkatlılar da vardı galiba, ama şimdi vikiye bakmam gerekir, kafamda değil. Elbet 1989'da Berlin'in dışındaki ringde ilk çiftkatlıya binmiştim, DB değıl, DR treniydi, yıkık, dökük, ama çok da maceralı bir şeydi ... ve simsiyah
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Buyur, bu lokomotifler, bunun normal boyalı olanlarıda bu sesi veriyor, fakat eski olanları var karoseride farklı onlarda bu ses yok.
http://www.youtube.com/watch?v=qledVA1l9_s
RailJet seti Viyana Meidling Gar' dan Münih' e hareket ederken.
http://www.youtube.com/watch?v=qledVA1l9_s
RailJet seti Viyana Meidling Gar' dan Münih' e hareket ederken.