gnl-RS.10 » Dünyadan Raylı Sistem Araç Resimleri

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18075
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 22 Şub Pzr, 2009 21:54

Resim

Resim

Resim

Resim

Viyana' da halen kullanılan ve geçtiğimiz günlerde özel bir antlaşma ile alındığı için en az 10 yıl daha kullanılma zorunluluğu olduğunu öğrendiğimiz E/C serisi araçlardan bir Romörk vagonun bir iki resmi.

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1588
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Azerbaycan Bakü tramvayları

Mesaj gönderen kemal » 18 Mar Çrş, 2009 17:02

2004 e kadar çalışmışlar sonra da kaldırılıp dolmuş sistemine geçmişler...
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18075
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 18 Mar Çrş, 2009 17:08

Vallaha bu kibrit kutularını 2004 e kadar çalıştırabilen adamları alnında öpmek lazım :) hem yolları hem araçları berbat kötü durumda yahu, peki altyapı ne olmuş biliyormusun Kemal abi? Yani raylarıda sökmüşlermi?
En son Esat tarafından 18 Mar Çrş, 2009 17:46 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1588
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Sofya tramvayları

Mesaj gönderen kemal » 18 Mar Çrş, 2009 17:10

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1588
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 18 Mar Çrş, 2009 17:12

Bakü de ray depo tramvay falan hiçbirşey kalmadı diye biliyorum.

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1588
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Atina ve Pire tramvayları

Mesaj gönderen kemal » 18 Mar Çrş, 2009 17:21

Resim
1960larda kaldırılan Pire tramvayı altta bunlardan biri yeni hat olimpiyatlarda açılınca boyanmış ve orta yere sergilensin diyerek konmuş ama vandallar halletmişler :P
Resim

Resim

Resim
Atina Lykabetus funiküleri
Resim
metro
Resim
Bu da Atina "Kayseray"ı...

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1588
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Erivan tramvayları

Mesaj gönderen kemal » 18 Mar Çrş, 2009 17:40

Rus yapımı tramvaylar 2004 e kadar kullanılmış sonra yok edilip dolmuş minibüs sistemi getirilmiş. Alem gider Mersine bunlar gider tersine...
Resim

Resim

Resim

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18075
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 18 Mar Çrş, 2009 17:50

Rus yapımı tramvaylar 2004 e kadar kullanılmış sonra yok edilip dolmuş minibüs sistemi getirilmiş. Alem gider Mersine bunlar gider tersine...
:) Desene bu herifler 2004 te bizim 1950 mizi yaşamaya başlamışlar, vay be bir zamanlar gazetede böyle bir yazı okumuştum hangi ülke hangi ülkeyi kaç yıl geriden takip ediyor diye, bildiğin sosyo-ekonomik anlamda bilimsel bir çalışma, hakkaten doğruymuş bazıları geriden geliyor demek ki.
1960larda kaldırılan Pire tramvayı altta bunlardan biri yeni hat olimpiyatlarda açılınca boyanmış ve orta yere sergilensin diyerek konmuş ama vandallar halletmişler
Hahahahaha vay hayvandallar vay!!
Bu da Atina "Kayseray"ı...
İşte buna koptum :D
Bakü de ray depo tramvay falan hiçbirşey kalmadı diye biliyorum.
Aha! Orda İETT yoksa bize verselerdi, İETT onları şoförlere kamping odası yapardı, bu konuda tecrübesi büyüktür, gerçi şimdi her yerde biz Dersaadet Tramvayının devamıyız diyorlar ya neyse, yani benim anlamadığım babasını kesen adam babası ile övünmez ki?
En son Esat tarafından 18 Mar Çrş, 2009 17:52 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1588
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Tahran metroları

Mesaj gönderen kemal » 18 Mar Çrş, 2009 17:52

İran da son yıllarda çok atılım var,Ahvaz,Tebriz,İsfahan,Kum, ve Tahran devamlı bu konuda gelişiyor .
Tahran metrosu fotoları altta...
Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5557
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 19 Mar Prş, 2009 09:19

Bakü'ye çok üzüldüm. Ben, Sovyetler'den kalan ülkelerde bunlar hepsi iyi yolda diye biliyordum. Bakü metrosu da pek iç açıcı değil. Ermenistan bu konuda galiba paçayı daha iyi kurtardı. Çok, ÇOK yazık! Ne akılsızlık. Bir de Sofya'ya bakalım ...

Tahran'ın metrosunu hep överim. Kum'a hep Kum denmesi bana garip geliyor, aslında Gom.

B. Alabay

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1588
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Gürcistan Tiflis tramvayları

Mesaj gönderen kemal » 02 Nis Prş, 2009 12:09

Tiflis de 2006 Aralık ayına kadar tramvayları çalıştırabilmiş , 100 yıllık geçmişi olan Tiflis sistemi son yılına kala kala 2 hattı ile girmiş ve 2006 yılı sonunda da tamamen kaldırılmış. Şimdilerde bazı trolleybüs hatları ve dolmuş sistemi tramvayların yerini almış durumda.
Resim

Resim

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18075
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 02 Nis Prş, 2009 13:48

Bu konuda benim en çok dikkatimi çeken şu oldu. Bugün dünyada 2000 yılı sonrasında hem batı Avrupa' nın büyük eski tramvay işletmecilerinde hem de Amerika' da bazı bölgelerde tramvaya dönüş var, yani revizyon falan değil yeni hatların inşaası söz konusu hakeza Avustralya, ama dünyanın bu zengin uçlarında tramvayın tüm pozitif etkileri göz önüne alınarak yapılması ve geliştirilmesi için çalışılırken, bu fırsattan yararlanabilecek ve tam zamanında modern bir sisteme geçebilecek bu ülkelerin neden tramvay hatlarını eş zamanlı olarak yok ettiği?

Acaba o dolmuş sisteminde kullanılan araçların markası ne? Çok merak ettim birisi Otosan ya da Otokar diyecek diye çok korkuyorum :) Bu ülkelerin yaşayacağı zorluk tabii ki mali idi, yani hem hatların alt yapısının revizyonu, belki katener sistemlerinin yenilenmesi, araçların yenilenmesi ve elektronik geliştirmelerin yapılması.

Yani ya birileri size bir tramvay fiyatına 4 otobüs ya da 8 minibüs satarız diye kandırdı :) ya da başka bir şey var bu tesadüf olamaz. Diğer taraftan mevcut araçların revizyonu ile o sistem yürürmüydü sorusu akla gelebilir, benim gördüğüm kadarı ile araçların bir kısmı müzelik :) ama şu da bir gerçek, örnek vermem gerekir ise Viyana' da müzelik diyeceğiniz tramvaylar sorunsuz çalışıyor ve hatta bir kısmı yanlış hatırlamıyor isem Bükreş' e satıldı ve hibe edildi, aynı şekilde Sarajevo' ya verilen önemli bir miktar araç var, yani kullanılabiliyor, her şey bakıma bağlı. Diğer taraftan yine Sarajevo örneğinde olduğu gibi Siemens eski araçların revizyon işini oldukça hesaplı bir şekilde gerçekleştiriyor. Bu ülkelerde bu tip bir çalışma neden yapılmadı, yani birileri neden bir üreticiye gel bu işe al at demedi acaba?

Sonuçta üretici firmalar ticari kuruluşlar hayır kurumu değiller, bunu da kabul etmek lazım :)

Cevapla

“Toplu Taşıma Araçları” sayfasına dön