gnl-RS.10 » Dünyadan Raylı Sistem Araç Resimleri

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18073
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 30 Mar Cum, 2012 23:48

Teşekkürler Şentürk, henüz bir Westbahn trenine binme fırsatım olmadı, daha doğrusu fotoğraflama şansım olmadı, Stadtler benim için çok bilindik bir firma değil ama son zamanda ismini çokça duyar oldum, konforu iyi diyorlar.

Diğer konu politikten ziyade ticari çekememezlik, ya da nasıl açıklayalım devlet kurumunun karşısına iyi bir rakip çıktığı için yaptığı garip çirkeflikler de diyebiliriz :) mesela tanıtım yapan elemanlarına sözlü sataşmalar hatta bunların itiş kakışa dönüşmesi gibi, bir de ÖBB genel müdürü mesela forumlara yazan elemanlarına yasak koymaya falan kalkmıştı bir ara, cins çok vesselam. :)

Diğer resimler içinde teşekkürler ICE T ise bombaydı ;) vallahi ne diyeyim, baktığın zaman RailJet bir YHT kategorisinde değil diyorlar, yani 250 den fazla da yapmıyordu galiba ama konfor olarak ICE2 den uzak ara önde ICE3 ile de yarışır diyorum, harika bir araç.

senturk90
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 153
Kayıt: 09 Ağu Pzr, 2009 07:28

Mesaj gönderen senturk90 » 31 Mar Cmt, 2012 12:51

Valla bana kalsa Caf yerine Ice-t veya railjet tercih edilebilirdi. Yalnız bilmiyorum siemens bizim için siparişe göre üretim yapar mı? Bu trenleri 250km hız yapacak şekilde üretir miydi? Railjet max hızı 230 kmye çıkan bir taurus lokomotife sahip. Ice-t'de 230 km hıza sahip. Caf'ın hızı 250km. Peki bizim trenimiz kötü mü? Tabiki değil. Binme fırsatım olmadı. En kısa sürede denemek istiyorum. Ama internetten okuduklarım sallantının fazla, buna bağlı olarak konforun düşük olduğunu belirtiyorlar. İşte aerodinamik. Babam demişti bir ara. Burada ürettiğimiz her otomobil İtalya'ya hava tüneline gönderiliyormuş.Aslında ne caf ne ice-t nede railjet. Başından itibaren ICE-3'ü almalıydık diye düşünüyorum.Ve bir ICE-3 fotosuyla noktayı koyayım.
Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18073
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 31 Mar Cmt, 2012 13:57

Hem bilgi hemde fotolar için teşekkürler. Rail Jet tabii ki bir yht gibi komple tren değil, bir lokomotif, arka vagonlarda konforu arttırılmış ama şunuda unutmayalım 347km/s hız ile dünyanın en hızlı lokomotifi, bu rekor halen Rail Jet in elinde bildiğim kadarı ile diğer taraftan Avusturyada bir demiryolu forumunda 230 dan hızlı gittiğini gösteren fotoğraflar vardı galiba? Emin değilim ama her halukarda bir loko için 230 bence iyi hız.

Ben henüz CAF ı yakından bile görmedim diğerleri ile de yolculuk etmedim, bu yüzden o şekilde bir kıyas yapamayacağım ama bende olsam ICE3 tercih ederdim Türkiye için.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 31 Mar Cmt, 2012 14:21

ice trenlerinin yeri ayrı bende. onlar çok özel.

şu aracı da beğeniyorum. ne dersiniz.

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18073
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 31 Mar Cmt, 2012 14:36

Beğeniyorsunda Mehmet, markası ne modeli ne? :) hızı ne? sadece dışını beğenmek için gayet iyi o konuda bir sorun yok ;)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 31 Mar Cmt, 2012 14:59

bombardier'İn abi. hemen bilgileri koyayım. Double-deck Electrical Multiple Units. TWINDEXX Swiss Express isviçrede kullanılıyormuş.

http://www.bombardier.com/en/transporta ... 0d801c678b

içide böyle

Resim

http://www.bombardier.com/files/en/supp ... EXX-HR.jpg

senturk90
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 153
Kayıt: 09 Ağu Pzr, 2009 07:28

Mesaj gönderen senturk90 » 08 Nis Pzr, 2012 20:45

Yeni fotoğraflar Şubatın sonunda Kore yeni trenini raylara indirmiş.İsmi ITX. Max hızı 180km. Valla tren harika. Ben çok beğendim.
Resim

İçinden bir görüntü.
Resim

Toplam 8 vagon. Orta vagonları yani 4. ve 5. vagonları çift katlı.
Resim

Bakalım tuvaletini beğenecek misiniz? :) 5 yıldız alır mı?
Resim

Burada da bir videosu:
http://www.youtube.com/watch?v=qbcmfTc5Rmg

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5557
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 08 Nis Pzr, 2012 22:03

Hmm … Korece’nin altındaki Çince işaretler niye acaba? Ama olabilir, Asya’da bir çok ülke ek olarak hâlâ Kanji işaretleri kullanır, yani Çin işaretleri, ama okunuşu farklı (mânâ aynı olduğundan, bir çok Asyalı sırf o işaretlerle anlaşıyor, harika).

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18073
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 08 Nis Pzr, 2012 23:57

Kaç metre bunun genişliği yav :) şurada bir lens oyunu yok ise bana acayip geniş ve ferah göründü de :)

Resim

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesaj gönderen btgn » 09 Nis Pzt, 2012 21:59

Geçen hafta bir kongre için Baltık ülkelerine gittim. Çok fırsat bulamasam da bir kaç raylı sistem aracı fotoğrafı çekebildim.
Riga :

Resim

Resim

Vilnius :


Resim

Tallin :

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18073
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 09 Nis Pzt, 2012 22:06

ooo cok tesekkurler, riga da tramvay sistemi iyi diye duymustum, haklilik payi varmi?

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesaj gönderen btgn » 09 Nis Pzt, 2012 22:10

Riga tramvay sistemi gördüğüm kadarıyla güzel işliyordu. Yeni tramvayları 2 ya da 3 kere gördüm hattın genelinde eski araçlar çalışıyor ve vatmanların büyük bölümü bayan.

Tallin tramvay hattı Riga'ya göre daha küçük ve eski araçlar kullanılıyor.


Vilnius'ta ise tramvay hattı yok.

Bunun dışında 3 şehirde de çok etkin bir şekilde çalışan troleybüs sistemi var. Araçlar eski - yeni karışık bir şekilde işliyor ama gördüğüm kadarıyla çok sık çalışıyorlar ve çok fazla hat var.

Cevapla

“Toplu Taşıma Araçları” sayfasına dön