gnl-HT.10 » Dünyadan Hızlı Tren Araçları
Gönderilme zamanı: 19 Ara Çrş, 2007 10:23
Ulaşım Hakkında Her Şey ...
http://www.ulasimturkiye.com/
AGV (Automatrice a Grand Vitesse) adı verilen ve saatte 360 km hız yapabilen tren, her vagonun altına yerleştirilen motorları sayesinde bu hıza ulaşabiliyor.
TGV adı verilen hızlı trenlerin ardılı olarak görülen, önemi anlamında havacılıktaki Airbus A380 ile kıyaslanan AGV'nin La Rochelle'de yapılacak tanıtımına Cumhurbaşkanı Nicolas Sarkozy'nin de katılımı bekleniyor.
İtalyan demir yolu şirketi NTV'nin şimdiden 25 tane ısmarladığı, AGV'nin her vagonunun önünde ve arkasında birer motoru bulunuyor. Sadece bir lokomotifin çektiği TGV'nin azami hızı saatte 320 km idi. Yeni motorların daha az enerji harcadığını ve yeni çoklu birim tasarımıyla daha çok yolcu taşıyabilen AGV'nin bakım giderlerinin de öncülüne oranla düşük olduğu belirtiliyor.
Her vagonda motor olayına boji motoru olarak bakarsak tabii ki bu çok eski bir teknoloji şu an kullandığımız tüm tramvay ve metro araçlarının zaten tüm bojileri kendinden tahrikli motora sahip, burada bahsedilen ise hızlı trenlerde bildiğimiz lokomotif çekme mantığı ile değil tüm vagonlardaki itici motorlar ile ve ne anlama geldiğini bilemesemde Automatris adı verilen ve daha stabil yüksek hız imkanı sunan bir itme sistemi olduğunu zannettiğim bir yenilik. Yani tüm haber kaynaklarında bu yeni bir teknoloji diye sunuluyor eğer bildiğimiz anlamda tahrikli boji sistemi olsaydı sanırım şimdiye kadar çoktan diğer üreticiler başka haberler ile çıkarlardı.Her vagonda motor olayı bizim birkaç ay önce duyurulan sürücüsüz banliyö treni modelinde de yok muydu?
Daha detay vereceğim ama önce şu cümleyi bir düzeltelim.Sadece bir lokomotifin çektiği TGV'nin azami hızı saatte 320 km idi.