2. sayfa (Toplam 2 sayfa)

Re: ist-M.10:07 » M7 Kabataş-Mahmutbey Metro Araçları

Gönderilme zamanı: 21 Kas Cmt, 2020 11:53
gönderen Esat
Her biri diğerinden bağımsız Başar. Sadece M7 ile M8 in araçları aynı, M8 ile M5 in de gabari, enerji ve sinyal sistemleri aynı. Geri kalan hatlarda işler biraz karışık. M1 hattında ABB lerle birlikte yerli araç İstanbul ve T4 Rotem çalışabiliyor. T1 de havai hat katenerli her araç çalışır ama T5 yerden besleme induksiyon, M2 de Alstom ve Rotemler birlikte çalışıyor burası 3. ray, M3, M4, M5, M7 rijit katener ve tamamında sinyalizasyon farklı firmaların :)

Re: ist-M.10:07 » M7 Kabataş-Mahmutbey Metro Araçları

Gönderilme zamanı: 21 Kas Cmt, 2020 13:27
gönderen alabay
Eyvah, eyvah … bu gelecekte bence gereksiz büyük maliyetlere sebep olacak. Yahu, Berlin metrosu da teknik açıdan iki sistemden ibaret (sırf gabari) – ve bu herkesi çok sıkıyor.

Re: ist-M.10:07 » M7 Kabataş-Mahmutbey Metro Araçları

Gönderilme zamanı: 21 Kas Cmt, 2020 13:37
gönderen Esat
alabay yazdı:
21 Kas Cmt, 2020 13:27
Eyvah, eyvah … bu gelecekte bence gereksiz büyük maliyetlere sebep olacak. Yahu, Berlin metrosu da teknik açıdan iki sistemden ibaret (sırf gabari) – ve bu herkesi çok sıkıyor.
şu anda da öyle zaten merak etme :) her türlü büyük bir problem bu ama maalesef, çözülmesi için güzel bir proje başlatılmıştı bunu biliyorum, eski yönetim biraz kulak ardı etti, ben yeni yönetimden umutlu idim ama verdiğiniz haberlere bakılırsa yine aynı yoldan gidiliyor. Bir SİP sanırım sermaye iş programı nın kısaltması bakmadım şimdi, böyle bir oluşum ile tek tip araç üretimi ile İstanbul'un ihtiyacı olan 1200 araçlık filonun üretilmesini içeriyordu ama akıbeti ne oldu bilmiyorum, tabi böyle bölük pörçük alımlar devam ederse geriye kalacak 300-500 araç içinde kimse böyle bir projeye girmez.