ist-M.10:01 » ABB/SGP Metro Araçları
- abhazyalı ugur
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 128
- Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 17:54
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18079
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Eeee Uğur sen olayı biliyorsun, takoz orada kesinlikle işe yarardı diye bende düşünüyorum Başar bunlar espri değil, orada bir hadise vardı, ama kimse ne olduğunu bir türlü anlamadı ve fikir de yürütemedi bizde Uğur ile makaraya sardık işteabhazyalı ugur yazdı:Bu demek oluyor ki hat sonlarına sonlandırıcı takozlar konmalı:D
-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 167
- Kayıt: 06 May Çrş, 2009 19:30
Abb'ler 20 yılı aşkın süredir İstanbul Metrolarının tozunu yutuyor.Bence(sizde katılırmısınız bilmem)ABB'lerin yenilenmesi gerek.Çünkü değişen ve gelişen İstanbul'un artan nüfus ihtiyacını karşılayamaz duruma yetişti.Nasıl yaşlılar hastalandığında yardım eder veya hastaneye kaldırırız?Büyük ihtimalle ABBler hazin bir sonla depolara çekilecek ve kaybolmaya yüz tutacak.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18079
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Sayın Oğul sözlerinizde katılmadığım ve düzeltilmesi gereken yerler var. Öncelikle doğrudur ABB-SGP lerin bazıları 20 bazıları 19 yıllarını doldurdular. Fakat bu süre sadece araçların ekonomik ömrüdür. Ekonomik ömür tabiri sizlere ne anlatıyor bilemem ama benim anladığım şey şudur. 20 yıl içerisinde bir metro aracı normal bakım şartları ile ve normal harcamalar ile yapılan bakımlar sayesinde hizmetini verir. 20 yıldan sonra prensip olarak yapmış olacağı kabul edilen km yi doldurmuş olacağı için bazı parçalarının değiştirilmesi gerekmektedir, işte bu rutin bakım dışında bir çalışmadır ve maliyetli olabilir. ABB ler özelinde konuşmaya devam edersek ben bu araçlara yapılan bakım ve onarımın ne kadar itinalı ve doğru olduğunu çok iyi biliyorum. Normal bakım ve onarımlar dışında her 400.000 km de bir her vagon Ağır Bakım dediğimiz operasyondan geçmektedir ki bu bakım bahsettiğimiz ekonomik ömrü uzatan etkendir. Bugün bu araçların serisinden ve 10-15 yıl daha yaşlı araçlar aynı etkinlik ile başka ülkelerde kullanılmaya devam etmektedir, ve değişimleri henüz yeni başlamıştır. Dolayısı ile ben İstanbul' daki ABB-SGP lerinde daha en az 10 yıl ekonomik bir şekilde kullanılabileceğine inanmaktayım. Sürüş konforu olarak araçlar yaşlandıkça bir şey kaybetmez, artı takılan klimalar ile zaten yolculuk konforu arttırılmıştır. Dolayısı ile en az 10 yıl daha kullanabileceğiniz 100 araçlık bir filoyu değiştirmenin maliyeti 250 milyon euro civarındadır ve olayı daha ekonomik hale getirmemektedir. Yeni araç alsanız dahi bu araçları kullanmaya devam edeceksiniz ya da başkasına satacaksınız. Bugün Avrupalı işletmeciler 1960 lardan kalma araçlarını dahi satışa çıkartmaktadırlar ve bu araçlar başka işletmeciler tarafından alınabilmektedir.oglcan yazdı:Abb'ler 20 yılı aşkın süredir İstanbul Metrolarının tozunu yutuyor.Bence(sizde katılırmısınız bilmem)ABB'lerin yenilenmesi gerek.Çünkü değişen ve gelişen İstanbul'un artan nüfus ihtiyacını karşılayamaz duruma yetişti.Nasıl yaşlılar hastalandığında yardım eder veya hastaneye kaldırırız?Büyük ihtimalle ABBler hazin bir sonla depolara çekilecek ve kaybolmaya yüz tutacak.
Bir de artan nüfus ihtiyacını karşılayamamaktan bahsetmişsiniz, burada ihtiyacı karşılayamayan araçlar değildir ki. İhtiyacı karşılayamayan sistemdir, filo sayısının yetersizliği ve metro, tramvay hatlarının azlığıdır. Bu araçlar ilk geldiği zamanda tramvay hattında tıka basa dolu çalışıyorlardı yani kapasiteleri aslında en başından beri yüksekti, bu başka bir hesaptır kapasite, güzergah planlama, yeni hatlar ilave etme bunlar tamamen farklı şeyler bunu da belirtmek isterim.
Son olarak umarım son cümlenizdeki olay gerçekleşmez, umarım. Bu konuda geçmişte yapılan yanlışlar tekrar ve tekrar umarım yapılmaz. İster sizin dileğiniz gibi bugün ister benim açıklamamdaki gibi 10 yıl sonra, hiç önemli değil. İster bu araçlar başka yere satılsın ve isterse bir kenara konulsun ama ne olursa olsun bu araçlardan bir dizi saklanmalıdır. ABB-SGP vagonları İstanbul' da raylı sistemlerin yükselişinde büyük pay sahibidir. 1990 larda başlayan İkinci Raylı Sistem Rönesans' ının araçlarıdır, verdikleri hizmet büyüktür ve bu kentin taşımacılık tarihinde kendisine yer bulmuştur. Yani haklısınız ne olursa ve ne zaman olursa olsun bu araçlardan sergilenmek üzere muhafaza edilmelidir. Ama şimdi değil
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18079
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
ABB-SGP lerden iki kare, aslında bu araçların etiketinde ABB-SGP yazıyor ama bu araçlar tamamen SGP. Bunu belirtmekte fayda var. Bu araçların kullanıldığı M1 Aksaray-Havalimanı hattı ilk inşa edilirken alımları yapılmıştı, o dönemlerde ortalıkta Adapazarında araç üreteceğiz, yerli araç yapacağız velveleleri dolaşmış hemde en yetkili ağızların açıklamaları var bu konuda, belgeleri ile sunacağım. Ama sonradan normalde tüm metro inşaatlarında olduğu ve belkide olması gerektiği gibi inşaatın elektromekanik işlerini alan ABB firmasına araç temini işi de verilmiş. (ihale detayını bilmiyorum, sonradan mı eklendi) ABB firması, araç üreticisi değil. Doğal olarak onlarda en yakındaki Avusturya' lı üretici SGP den bu araçları satın alarak getirmişler. Yani etiketteki ABB sadece işi alan firma olduğu için, araçların asıl menşei SGP (Simmering-Graz-Pauker AG) dir. Tabii ABB nin söyleme kolaylığı nedeni ile tercih edilmesi doğal.
Bu araçların aşağıda ki rengine bayılıyorum ya.
Bu araçların aşağıda ki rengine bayılıyorum ya.