Araçlar ile ilgili tam teknik özellikleri bularak ayrıca koyacağım. Yalnız bugün okuduğum bir haberde Konya tarafından da araçların katenersiz işletmeye uygun olduğu dile getirilmiş. Tabii ki daha önceki mesajımda söylediğim gibi indüksiyon ile temassız elektrik iletimi değil, gelişmiş akü sistemi ile aracın belli aralıklar ile yürütülmesi prensibini kullanıyor. Akülerin doldurulma işlemi de belli duraklarda olacak anladığım kadarı ile. Bu açıdan hem Skoda hem de Konya için çok güzel bir gelişme olarak görüyorum. Bu arada Konya Belediyesi 60 olan araç adedini 72 ye çıkartarak bir hamle daha yapmış.
http://www.ilkehaberajansi.com.tr/haber ... yapti.html
İhalesi yapılan 60 tramvaydan 9 tanesinin teslim alındığını, deneme seferini tamamlayan 7 tanesinin hizmete başladığını kaydeden Akyürek, yüklenici firmanın her ay 4 tramvayı Konya Büyükşehir Belediyesi’ne teslim edeceğini dile getirdi.
Yeni hatta dünyanın en ileri sistemi uygulanacak
Alaaddin-Adliye arasında geliş-gidiş 14 kilometrelik hatta çalışmaların sürdüğünü vurgulayan Akyürek, “Orada dünyadaki en ileri sistem uygulanacak. Tarihi dokunun geçtiği yerde tel, direk olmayacak. Katanersiz tramvaylar çalışacak. Bu tramvaylar duraklarda şarj oluyor. Mevcut ihalede yüzde 20 artış yaparak 60 tramvayı 72’ye çıkarıyoruz. Bundan sonraki tramvaylar yeni sistemle üretilecek ve zaman kaybetmemiş olacağız” diye konuştu. (İlyas Yavuz/ İsmail Yılmaz-İLKHA)