ist-T.10 » "İstanbul" - Yerli Tram/HRS Aracı

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 08 Eki Çrş, 2014 10:19

Evet araç ile ilgili bir iki kelam edeyim, T4 hattında bir set (3 lü) işletmede çalışıyor bildiğim kadarı ile, geri kalan 15 aracın 6 adedinin testleri son aşamada, 6 adedi de teste hazırlanıyor, 3 adedi de henüz son montaj için gelmedi diye biliyorum.

Innotrans fuarında araç gerçekten büyük ilgi gördü, bunun çeşitli sebepleri var. Birincisi yeni bir yüz, yani diğer tasarımlardan ciddi olarak ayrılan bir tarzı vardı bu çok ilgi çekti, iç mekandaki ferahlık ve malzeme kalitesi de çok beğenildi. Pek çok sektör profesyoneli övgü dolu sözler sarfettiler, daha da önemlisi bu aracın imalatında iş birliği yapılmış alt yüklenicilerde büyük üreticiler ile kontak kurma şansı yakaladılar, bu anlamda aslında İSTANBUL üzerine düşen misyonu yerine getirmiş oldu. Sonuçta ortada ticari bir ürün yok, şu anda sadece İstanbul kentinin ihtiyacını karşılamak ve bu konuda bir sanayileşme oluşturmak amacı güden bir proje, bu anlamda da gayet başarılı oldu.

Yine ilgi çeken konulardan bir tanesi, bir işletmecinin böyle bir işe girişmesi idi, bu konuda da ziyaretçiler oldukça meraklı idi ama bana göre İSTANBUL en güzel tarafını 27-28 Eylül deki halk gününde gösterdi. Bu iki günde normal fuar standları kapalı oluyor ve ziyaretçiler sadece araçları ve araç parkında kurulan model tren satıcıları, bit pazarcıları ve çocuk eğlence araçlarını geziyorlar. Halk gününde makinist kabini açık olan tek araç İSTANBUL idi ve bu iki günde gelen ziyaretçilerin belki de tamamı çocuklarını bir makinist kabinine oturtup fotoğraf çekmek için ciddi bir ilgi gösterdiler, gerçekten çok hoştu. Bu konuda bir kere daha haklı olduğumu görmekte benim için sevindirici idi, umarım benim gördüğümü herkes görmüştür, gelecek çocuklarda bırakın orta yaş üstü demiryolu sevmez ve anlamazlar alışkanlıkları ile devam etsin.

Resim

Resim

Resim

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 28 Eki Sal, 2014 15:00

Resim

Resim

Resim

şöyle de maketini gördüm :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 09 Kas Pzr, 2014 18:37

İSTANBUL tramvay aracının T4 hattında kullanılmak üzere üretilen 18 adedinde sona gelindi. Son aracında montajının tamamlanması ile yılbaşına kadar 18 adetlik sipariş teslim edilmiş olacak.

Araç M1 hattının Yenikapı uzatmasında Sayın Başbakan'a da sunuldu, ayrıca hattın çift fonksiyon olarak tanımlanan özellikleri de görülmüş oldu, yani teknik olarak M1 hattında da kullanım mümkün.

kado
Aylık Paso
Mesajlar: 94
Kayıt: 26 Tem Cmt, 2014 21:21

Mesaj gönderen kado » 11 Kas Sal, 2014 21:47

Görenler olmuştur muhakkak ama paylaşalım

http://www.yerlitramvay.com/

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 11 Kas Sal, 2014 22:51

Tramvay, bir kentin en güzel mobilyalarından birisi..
İnşallah İstanbul'da ve diğer kentlerimizde yeni tramvay hatları görürüz..

ABB'lerin sayısı yetersizse, bu tramvaylardan daha fazla üretilip M1'de de kullanılamaz mı?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 11 Kas Sal, 2014 23:10

Engin Y yazdı:ABB'leriBenim bildiğim edilemiyor.n sayısı yetersizse, bu tramvaylardan daha fazla üretilip M1'de de kullsayıdan söz edilebilir. Bu sinyal sistemi ile araya daha fazla araç zaten giremiyor peron uzatıraanılamaz mı?
Birkaç sefer yazdım ama senin için bir kez daha yazalım :) ABB lerin sayısı mevcut istasyon ve sinyalizasyon sistemi ile yetersiz değil tam. Hareketli blok sinyal ve peron boyları uzatılır ise yetersiz sayıdan söz edilebilir. Bu sinyal sistemi ile araya daha fazla araç zaten giremiyor, peron uzatırsanız da bakalım ABB ler 5 li kuple edilebiliyor mu? Benim bildiğim edilemiyor. Peronlarda uzatılamıyor. (Bu arada Yenikapı 4'li diziye göre) Tek çözüm sinyalizasyon yenileme, ABBler içinde belki yazılım güncellemesi ile 5 li kuple, O Zaman ortaya araç alımı için imkan çıkar.

Konuya dönersek şöyle diyelim, evet birgün M1 hattında ABBler yerine RTE çalışabilir, bu sürpriz değil doğru tercih olur :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 21 Kas Cum, 2014 22:35

Önümüzdeki hafta CNR da müsiad fuarınada yerli teknoloji ile ilgili bir bölüm olacakmış burada"İSTANBUL" da sergilenecek diye duydum, daha önce Durmazların aracıda gelecek diye duymuştum eğer araçların gideceği kesin ise bir ziyaret etmek lazım.

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 801
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Mesaj gönderen mustafaguler » 23 Kas Pzr, 2014 10:36

Esat yazdı:Önümüzdeki hafta CNR da müsiad fuarınada yerli teknoloji ile ilgili bir bölüm olacakmış burada"İSTANBUL" da sergilenecek diye duydum, daha önce Durmazların aracıda gelecek diye duymuştum eğer araçların gideceği kesin ise bir ziyaret etmek lazım.
Dün Durmazlar iki aracını da (İpekböceği ve GreenCity) gönderdi diye biliyorum

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 27 Kas Prş, 2014 17:53

Resim

Resim

Fuar Pazar günü de akşama kadar açık anladığım kadarı ile, yani Pazar programı da akşam 18:00 e kadar görünüyordu. Yerli üretim raylı sistem araçları 8. Hol de görülebilir.

Uğur
Serbest Geçiş
Mesajlar: 689
Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47

Mesaj gönderen Uğur » 26 Eki Pzt, 2015 16:52

En sonunda bugün binebilmek nasip oldu. Gayet ferah bir iç tasarımı, rahat koltukları, sarsıntısız yolculuğu çok iyi bir ürün. Aracın iki eksisi: Kapıları sanki yağı eksik gibi gıcırdıyor belki çok aşırı bir ses değil ama duyuluyor bir de açılıp kapanması bana biraz yavaş gibi geldi. İkinci eksiği henüz alçak tabanlı modelinin olmaması umarım bu eksik en kısa sürede giderilir ve İstanbul Ulaşım da Berlin gibi kendi araçlarını üretir hale gelir.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 27 Eki Sal, 2015 17:40

Alçak tabanlı bir modele geçiş olacağını pek sanmıyorum, neden derseniz. Zaten bunu üretmiş bir yerli firma var, bir diğeri de üretiyor. Bunların dışında Rotem in montaj bile olsa burada üretimi var, Siemens geliyor, CSR bir şekilde ülkemizde dolayısı ile bu şu an için dar piyasada rekabete girmektense yüksek tabanlı şase ve karoser üzerine yüksek kapasiteli metro aracına yönelmek daha mantıklı bir tercih olabilir. Bence :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-T.10 » "İstanbul" - Yerli Tram/HRS Aracı

Mesaj gönderen Esat » 21 Nis Prş, 2016 07:26

Uzun zaman sonra geçen hafta sonu bu araçla yolculuk imkanım oldu, tekrar tekrar söylüyorum belki ama aracın yolculuk konforu gerçekten harika. Kullanıldığı hat olan T4 te ki diğer araçlara kıyasla yüksek bir konfor sunuyor, bunda çıkan sesten tutunda oturma alanlarının rahatlığına iç mekanın ferahlığına kadar pek çok etken var, bir kez daha takdir ettim. Diğer taraftan araç içindeki yolcu bilgilendirme ekranlarının arabirimi ise çok kötüydü, İstanbul' da neden ısrarla yolcunun asıl ihtiyacı olan bilgiyi vermek yerine sağında solunda videolar olan, içinde garip şekiller bulunan şeyler yapılıyor çok merak ediyor. Ekranların bir kısmı da tam olarak çalışmıyordu.

Cevapla

“Toplu Taşıma Araçları” sayfasına dön