tr-HT.10 » Ülkemiz Demiryolu Araçları

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18081
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

tr-HT.10 » Ülkemiz Demiryolu Araçları

Mesaj gönderen Esat » 18 Eki Prş, 2007 17:11

Hayırlı Olsun diyerek başlayalım, ülkemiz ilk hızlı tren hattının ilk hızlı tren lokomotifine sahip oldu, İspanyol CAF firması tarafından üretilen araçların ilki İspanya da yapılan sembolik teslim ile TCDD Genel Müdürü Hayrettin KARAMAN tarafından teslim alındı. :D İnşallah binmekte nasip olur :)
TCDD Genel Müdürlüğünün, İspanyol CAF Firmasına sipariş ettiği iki hızlı trenden ilkinin yapımı tamamlandı. TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman, CAF'ın İspanya'nın kuzeyindeki San Sebastian'daki üretim tesislerinde düzenlenen törenle Türkiye'nin ilk hızlı trenini teslim aldı.
Karaman, törende yaptığı konuşmada, bugün Türkiye için çok önemli bir gün olduğunu ifade ederek, "Türkiye'de ilk defa hızlı treni görmek bize nasip olacak. İspanya bundan 15 yıl önce bu heyecanı duydu. Biz de bu heyecanı şimdi duyuyoruz" dedi.

Trenin Türkiye'ye gelişinden sonra Türkiye'nin dünyada 8, Avrupa'da 6'ncı hızlı tren işletilen ülke haline geleceğini kaydeden Karaman, bunda İspanya'nın büyük katkısı olacağını vurguladı.

Türkiye'nin, İspanya ile AB üyelik sürecinde desteğinden dolayı çok iyi ilişkileri olduğunu dile getiren Karaman, bunun ekonomik ilişkilere yansıdığını, demir yollarının yapımında da Türk-İspanyol şirketlerinin ortaklığının bulunduğunu kaydetti. Hem hızlı tren hattının yapımı, hem de hızlı trenin üretiminde İspanya ile iş birliği yapıldığını ifade eden Karaman, "CAF'ın yüzyıllık tecrübesinden yararlanarak Türkiye'de hızlı treni geliştirmek istiyoruz" dedi.

Karaman, Türkiye'de hızlı tren çağını başlatırken bu konuda ileri olan bütün ülkelerin deneyiminden yararlandıklarını, hızlı tren hattındaki ilk testlerin İtalya'dan gelen setle yapıldığını anımsattı.

ResimResim

Karaman, "CAF'tan aldığımız trenlerle testlere devam edeceğiz. Bugün teslim aldığımız tren, kasımın ikinci haftasında Türkiye'de olacak ve bu ilk trenimiz olacak. Daha sonra ikinci bir tren daha gelecek 5-6 ay sonra. 2009 sonuna kadar 10 setimiz olacak ve bu arada Ankara-Konya hızlı tren projesi de tamamlanacak. Trenler, şehirleri birbirine banliyö haline getirebiliyor. Hızlı trenin Türkiye'de işletilmeye başlaması artık Ankara, Eskişehir, Adapazarı gibi yakın şehirleri birbirine banliyö haline getirecek ve insanlar taşınmaya gerek kalmadan, evlerine ve işlerine günlük gidip gelebilecekler. Bu da yolculukları artıracak" diye konuştu. Karaman, trenleri başlangıçta Türk ve İspanyol makinistlerin birlikte kullanacağını, eğitimlerden sonra Türk makinistlerce trenlerin kullanılmaya başlanacağını kaydetti.
Konuşmaların ardından Türkiye'nin ilk hızlı trenini, CAF Genel Müdürü Andres Arizkorreta Garcia, TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman'a teslim etti. Garcia ve Karaman birlikte trende incelemelerde bulundular ve trenin kafeteryasında verilen kokteyle katıldılar.

8 KASIMDA TÜRKİYE'DE OLACAK

Türkiye'nin ilk hızlı treni, CAF tarafından 22-26 Ekim tarihleri arasında Fransa'nın Handea kentine TIR'larla taşınacak. Buradan 29 Ekim Pazartesi günü demir yoluna indirilecek olan tren, İsviçre, Avusturya, Macaristan, Sırbistan, Bulgaristan güzergahından Kapıkule sınır kapısından geçerek Türkiye'ye getirilecek. Programda aksama olmazsa Türkiye, 8 Kasımda ilk hızlı trenine kavuşacak. Ankara-Eskişehir hızlı tren hattındaki testler, bu trenle sürdürülecek.
TCDD'nin satın aldığı diğer hızlı tren seti ise Nisan 2008'de Türkiye'ye teslim edilecek.

10 SETİN DAHA ÜRETİMİ SÜRÜYOR

Öte yandan, TCDD Genel Müdürlüğü, daha önce yurt dışı kredi teminiyle 10 adet hızlı tren seti alımı için ihaleye çıkarak, CAF ile sözleşme imzalamıştı. SÖzleşmenin onayı sürecindeki gecikme nedeniyle TCDD Genel Müdürlüğü, ihtiyacı karşılamak amacıyla öz kaynaklarıyla CAF'tan iki adet hızlı tren seti alımı yoluna gitmişti. TCDD Genel Müdürlüğü, iki tren setinden diğerini ise Nisan 2008'de teslim alacak.
Yurt dışı kredili olarak satın alınacak 10 adet hızlı tren setinin üretim çalışmaları ise CAF'ın tesislerinde sürdürülüyor. Bu trenlerden ilki 28 Şubat 2009 tarihinde teslim edilecek. 10 adet setin tümünün teslimi, 2009 yılı sonunda tamamlanacak.

EN SON TEKNOLOJİ ÜRÜNÜ TRENİN ÖZELLİKLERİ

TCDD'ye teslim edilen Türkiye'nin ilk hızlı treninin üretiminde son teknolojiler kullanıldı. Saatte 250 kilometre hız yapabilen bu trenlerin her biri 17,5 milyon avroya mal olacak. Trenler dağıtılmış 8 motor tarafından çekiliyor. Böylece motor arızalarından dolayı yolculuklarda herhangi bir aksamaya meydan verilmeyecek.
TCDD'nin ilk treninde, işletmeyi temsil eden kurumsal renkler olan mavi ve kırmızı renkler kullanıldı. 6 setten oluşan vagonlar, busines ve ekonomi vagonları olarak ayrı ayrı dizayn edildi. Busines vagonların oturma düzeni 2 artı 1 şeklinde, ekonomi vagonlar ise 2 artı 2 koltuk şeklinde sağlandı. Tek seferde Toplam 419 yolcuyu taşıyabilen trenin koltukları 55 busines, 354 birinci sınıf, 2 özürlü, 8'i de kafeterya için monte edildi.
Busines bölümümdeki koltuklar deri, diğer bölümlerdeki koltuklar ise kumaşla kaplandı. Busines bölümündeki tüm koltukların arka bölümlerine 4 ayrı kanaldan yayın yapılabilecek şeklide LCD ekran görsel yayın sistemleri konuldu. Taşınabilir bilgisayarlar için güç kaynağının bulunduğu trende ortak kullanım için ayrıca LCD ekranlar tavanlara yerleştirildi.
Hızlı tren setinde, geleneksel trenlerin aksine vagonların üst bölümlerindeki bagajlar kapalı hale getirildi. Bagajlar için ayrıca vagon girişlerinde bölümler oluşturuldu. Yolculukta maksimum konforun sağlanması amacıyla hızlı trenin ses yalıtım düzeyi yükseltildi. Bu sayede dışarıdan düşük gürültü gelmesi sağlandı.
Tünellerde ve karşılıklı tren geçişlerinde yolcuların basınçtan etkilenmemesi için basınç dengeleme sistemi kuruldu. Bu sayede yolcuların olası kulak rahatsızlıkları önlenecek.
Dijital göstergelerle yolcuların bilgilendirildiği vagonda, çağrı butonları, vakumlu tuvaletler de bulunuyor.

YÜKSEK GÜVENLİK

Hızlı tren, olası kazalara karşı maksimum güvenlik önlemleriyle donatıldı. Hız ve mesafe kontrolü için iki sinyal ekipmanı konulurken, olası kazalarda vagonların üst üste tırmanmalarını önleyen dizayn kullanıldı.
Makinistlerin bulunduğu bölüm de dahil olmak üzere 16 kameranın yerleştirildiği trene, uçaklardakine benzer şekilde "Hadise Kaydedici" konuldu. 4 kamerayla trenin dışından da görüntü toplanacak.
Makinistlerin bayılması ya da ani ölümlere karşı treni durduran "Totman" cihazı konulurken, arıları anında tespit edecek SICAS bilgisayarı monte edildi. Tren hareket ettikten sonra giriş kapılarını otomatik olarak kilitleyen sistem, kızaklama önleme sistemi, acil durum freni, arıza ve bilgi aktarımı için GPRS modülü, giriş kapılarında sıkışmayı önleyen engel tespit sistemi, yangın tespit sistemi, trendeki diğer donanımlar arasında yer alıyor.
Kaynak : Haber7.com - AA
En son Esat tarafından 15 Tem Cum, 2011 20:06 tarihinde düzenlendi, toplamda 3 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
AyLiN
Aylık Paso
Mesajlar: 90
Kayıt: 14 Eyl Cum, 2007 19:50

Mesaj gönderen AyLiN » 22 Eki Pzt, 2007 07:06

Hızlı raylarımızı ne zaman alacaklar? :D
Sonra haberlder okumayalım Tren kaza yaptı çünkü ray kırıldı, Tren raydan çıktı çünkü raylar eskimiş vs. vs.

Görünümünden ziyade kullanımı önemli, hayırlı olsun .

Kullanıcı avatarı
Mahmut Pasa
Aylık Paso
Mesajlar: 82
Kayıt: 14 Eyl Cum, 2007 08:47

Mesaj gönderen Mahmut Pasa » 23 Eki Sal, 2007 07:29

EEE Rottem kime ne üretecek, hızlı tren üretecek demişlerdi? ikinci bir hızlı tren hattı yapılıp bitene kadar 10 sene geçer o arada fabrikayı batırmazlar umarım

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18081
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

İlk hızlı tren vagonu yola çıkt

Mesaj gönderen Esat » 15 Kas Prş, 2007 07:45

Kaynak : Haber7.com
Fransa-İspanya sınırının Fransa tarafındaki Hendaye kentine TIR'larla taşınan ve monte edilen trenin içini ilk kez Yeni Aktüel ekibi gezdi. Beyaz üzerine TCDD'nin kurumsal renkleri kırmızı-mavi çizgili altı vagondan oluşan trenin 18 ya da 19 Kasım'da Kapıkule'de tamamlanması beklenen yolculuğu buradan başladı.

İkincisi de Nisan 2008'de yola çıkacak. 2009 sonuna kadar 10 tren Türkiye raylarında "hızla" yol almaya başlayacak. Böylece Türkiye dünyada 8'inci, Avrupa'da 6'ncı hızlı trene sahip ülke olacak. İlk tren Ankara-Eskişehir hattında çalışmaya başlayacak ve konvansiyonel hatlarda devam edecek. Hat Şubat 2008'de tamamlanacak.
Resim
Fakat Ankara'dan yola çıkan trenin İstanbul'a ulaşması önümüzdeki birkaç yıl mümkün olmayacak. Zira bunun hayata geçmesi Marmaray Projesi'nin tamamlanmasına bağlı. Şimdi saatte 120 kilometre hızla giden trenlere karşın "hızlı" tren saatte 250 kilometre hızla yol alacak. Ankara-Eskişehir yolculuğu bir saat 15 dakika sürerken, Ankara'dan İstanbul'a üç saatte ulaşılabilecek. Önümüzdeki yıl tamamlanması beklenen Ankara-Konya hattında da yolculuk süresinin bir saat 15 dakika olması öngörülüyor.

Bilet fiyatları henüz kesinleşmese de, uçak kalitesinde olacak yolculukların bedeli çok da ucuz olmayacak. Memleketimizde yapılan siyasi ve ekonomik tercihler nedeniyle trenin fendi henüz otomobili yenemedi ama çok daha güçlü bir rakibine, uçağa meydan okumaya hazırlanıyor.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 16 Kas Cum, 2007 16:18

http://www.tcdd.gov.tr/haberler/hizlitrensetteslim.htm

Bu hafta sonu adamımızın Kapıkule'ye geleceği belirtiliyor basında.Yeni Aktüel Dergisi özel haber yapmış ve ilk yolcusu olmuşBen aldım çok detaylı bilgiler ve resimler var.

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18081
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 19 Kas Pzt, 2007 17:24

Zaman gazetesinin haberinegöre ilk hızlı trenimiz bu gece ülke sınırlarına giriyor :) hayırlısı olsun
TCDD Genel Müdürlüğü yetkililerinden aldığı bilgiye göre, TCDD'nin, Ankara-İstanbul hızlı tren hattında çalıştırılmak üzere İspanyol CAF firmasından satın aldığı iki hızlı tren setinden ilki, saat 03.00 sıralarında Kapıkule Sınır Kapısı'ndan Türkiye'ye giriş yapacak.

Fransa'nın Handea kentine TIR'larla taşınan tren, buradan demiryoluna indirilerek İsviçre, Avusturya, Macaristan, Sırbistan ve Bulgaristan güzergahından Kapıkule Sınır Kapısı'na ulaşacak.Türkiye'nin ilk hızlı tren seti, buradan Sirkeci istasyonuna getirilecek. Feribotla Haydarpaşa İstasyonu'na geçirilecek tren, demiryoluyla Ankara'ya gelecek.

Hızlı tren seti, yapımı tamamlanan ancak elektrifikasyon ve üst yapı çalışmaları süren Ankara-Eskişehir hızlı tren hattında önce test sürüşlerinde kullanılacak. Hızlı tren seti, gelecek yılın ilk yarısından itibaren yolcu taşımaya başlayacak. Böylece Ankara-Eskişehir arası demiryolu ulaşımı 3 saatten 1 saat 10 dakikaya inecek.

Ankara-İstanbul hızlı tren hattının Eskişehir-İstanbul etabının ise kredi sözleşmesine ilişkin sorunlar çözüldükten sonra yapımına başlanacak. Bu bölümün yapımının 2010 yılından sonra tamamlanması bekleniyor.

TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman, Türkiye'nin ilk hızlı trenini, San Sebastian'da düzenlenen törenle 18 Kasım 2007 tarihinde teslim almıştı.

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1593
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

İspanya'dan "Hızlı Tren" konulu bir

Mesaj gönderen kemal » 29 Kas Prş, 2007 11:52


Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

YENİ HIZLI TRENİMİZ DENEME SEFERİNE 

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 29 Kas Prş, 2007 12:27

http://www.cnnturk.com/HABER/haber_deta ... rID=407733

Türkiye'nin İspanya'dan satın aldığı ilk hızlı tren, gelecek hafta statik testlere alınacak.

TCDD'nin Behiçbey tesislerine çekilen trenin, statik testlerin tamamlanmasının ardından 10 Aralık'a kadar deneme sürüşlerine başlanılması planlanıyor.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18081
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 29 Kas Prş, 2007 13:02

Resimler ilk hızlı tren setimizin Fransa yolculuğundan olsa gerek, çekici SNCF in bir elektrikli Lokosu, bir ihtimal her ülke kendi içinde kendi çekicilerini kullanmış olabilir, ya da bu bölgede kullanılmıştır, açıkçası ben kendi başına tüm yolu gelecek sanıyordum ama öyle olmamış ta olabilir :)

Resimler www.bahnforum.info adresinden alıntılanmıştır.

Resim

Resim

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

ÇOK KLAS ÇOKK

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 29 Kas Prş, 2007 17:27

Vaavv adamımız çok klas duruyo.İnşaallah hizmete girdiğinde ilk binen yolcuLardan biri olmayı ve önünde resim çektirmeyi hayal ediyorum.

Bu hızlı tren açılınca sabah kahvaltısını HAYDARPAŞA'DA öğle yemeğini Kızılay'da yiyeceğim.İkindi çayını da dönüşte ESKİŞEHİR'DE içeceğim :) :lol:

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5559
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 29 Kas Prş, 2007 21:54

Beni şaşırtan şu: İspanya'da son trene binişim 1990/91 idi. Muazzam temiz ve biraz aşırı klimalıydılar. İspanya'nın en büyük özelliği, tüm Avrupa'nın raylarına benzemez bir ray genişliğini sahip olması. Port Bou'da tren değiştirmek gerek. İyi güzel de, "hızlı tren" deyince (bence) akla gelen ilk üç Fransız TGV, Alman ICE ve Japon Shinkanzen değiller mi? Şimdi İspanya bu konuda ne rol oynuyor? Ama işin dahileri olan üç ülkenin tekniğine bağlanmamamız beni şaşırtıyor. İyi güzel, Japon tekniği bizde zaten olmaz herhalde, saatte 450 km gidiyor :-) Ama Almanya'nın trenleri en hızlı yerde 330 mu 380 mi, öyle bir km/h yapıyor (ve aramızda, insanın da midesini bozuyor! Demedi demeyin ...). TGV'yi bilmiyorum, galiba biraz daha da hızlı.
ALmanya ve Fransa on yıllık bir süre içinde, Almanya'da çalışabilecek TGV ve Fransa'da çalışabilecek ICE yaparak (hiç öyle kolay değildi, teknikler çok değişik) artık gidişli, gelişli TGV/ICE hattı kurdu (1 veya 2, şimdi unuttum). Avrupa'nın hızlı tren şebekesine herhalde Yunanistan ve belki Bulgaristan üzerinden bağlanırız. Bakalım nasıl olur/olacak.

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18081
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 30 Kas Cum, 2007 00:27

İspanya'nın en büyük özelliği, tüm Avrupa'nın raylarına benzemez bir ray genişliğini sahip olması. Port Bou'da tren değiştirmek gerek. İyi güzel de, "hızlı tren" deyince (bence) akla gelen ilk üç Fransız TGV, Alman ICE ve Japon Shinkanzen değiller mi? Şimdi İspanya bu konuda ne rol oynuyor? Ama işin dahileri olan üç ülkenin tekniğine bağlanmamamız beni şaşırtıyor. İyi güzel, Japon tekniği bizde zaten olmaz herhalde, saatte 450 km gidiyor :-) Ama Almanya'nın trenleri en hızlı yerde 330 mu 380 mi, öyle bir km/h yapıyor (ve aramızda, insanın da midesini bozuyor! Demedi demeyin ...). TGV'yi bilmiyorum, galiba biraz daha da hızlı.
ALmanya ve Fransa on yıllık bir süre içinde, Almanya'da çalışabilecek TGV ve Fransa'da çalışabilecek ICE yaparak (hiç öyle kolay değildi, teknikler çok değişik) artık gidişli, gelişli TGV/ICE hattı kurdu (1 veya 2, şimdi unuttum). Avrupa'nın hızlı tren şebekesine herhalde Yunanistan ve belki Bulgaristan üzerinden bağlanırız. Bakalım nasıl olur/olacak.

B. Alabay
Açıkçası bunu ilk defa senden duydum, İspanya da rayların farklı olduğunu bilmiyordum tabii ki olabilir, ama CAF araç üretiminde iyi bir firma en son Brüksel metrosuda araçlarını onlardan almıştı ama tabii ki Hızlı Tren daha farklı bir konu bu konuda belli otoriteler varmı? TGV (Train Grand Vitesse) Alstom üretimi ve Fransa da kullanılıyor zaten Fransada Alstom dışında da araç kullanmıyorlar :P Alman ICE ise sanırım Siemens değilmi?

Bahsettiğiniz konuyu dün bir sitede gördüm ama Almanca olduğu için tek anlayabildiğim ICE3 modelinin Fransa da denemeye tabii tutulduğu ile alakalı idi, bundan öncede ICE2 Avusturya testleri yapılmıştı, (http://www.bahn-tv.de burada izledim :)) normal şartlarda Viyana dan Almanya ya hızlı tren var ama hızlı tren hızında gidemiyor sanırım :) şimdi bu testlerden sonra ya biraz hızlanacak ya da zaten yapılan bir hızlı tren yoluydu.

Ben bunun hız ile alakalı olduğuna pek inanmıyorum açıkçası bir kere Japonya da tren imal ettirip onu Türkiye ye getirmenin maliyeti ile Avrupa da ürettirip getirmenin maliyeti kesinlikle aynı olamaz, zaten bu trenler bir de demiryolu ile geliyor yani gemi masrafı ve süreside yok ortada. Alstom son zamanlarda Türkiye de atağa kalktı ihalelerde çok düşük fiyatlar veriyor, bunun en büyük sebebide sanırım Eurotem/Rottem fabrikasının kurulması olsa gerek şimdiden İstanbul' a 30 tramvay 68 metro vagonu sattılar ve önümüzdeki ihalelerde fiyata asılacaklarına kesin gözüyle bakıyorum. Ayrıca bir konuda sürekli yanılıyor ya da yanlış biliyoruz sanırım, bahsedilen hızlar bu hızlı trenlerin maksimum sürati, yani ortalama hızı deil, sonuçta saatlerde bu hızlarda seyretmiyorlar çünkü Avrupa yı bile baştan başa kat eden Hızlı Tren demiryolları yok, evet birbirine bağlı demiryolları var ama sadece hızlı trene hizmet veren bir ağ şebekesi yok. bununla ilgili bir site vardı, hızlı trencilerin bir araya geldiği :) http://www.railteam.eu olsa gerek.

Cevapla

“Toplu Taşıma Araçları” sayfasına dön