10. sayfa (Toplam 11 sayfa)

Gönderilme zamanı: 30 Kas Cmt, 2013 21:19
gönderen alabay
Bunu aslında böyle bıraksalar da ilginç olur. Belki camları değiştirerek sadece. Ben şahsen aslında grafitiyi sevmem, ama konu olarak çok uğraştım ve kültür olarak çok derinlere ve gerilere giden bir şey. Nitekim mağarada bulduklarımız da sırf grafiti. Ürban etnolojisi bununla uğraşıyor meselâ. Yaban orman yerine yaban kent.

Gönderilme zamanı: 01 Ara Pzr, 2013 01:36
gönderen mustafaguler
Kestel etabının devreye girmesiyle birlikte bu araçların içini ve durumlarını merak ediyorum

Gönderilme zamanı: 01 Ara Pzr, 2013 17:49
gönderen Anatolian
Bunu aslında böyle bıraksalar da ilginç olur
Aşırı şekilde katılıyorum bu mesaja :D :D :D

Gönderilme zamanı: 06 Haz Cum, 2014 07:09
gönderen Mehmet keles

Gönderilme zamanı: 06 Haz Cum, 2014 07:13
gönderen Mehmet keles
Hat 1500 Volt olunca, bir hayli uğraştırdı. Fakat Burulaş nihayetinde sabırla 750/1500 dönüşümünü gerçekleştirdi. Tebrik ederim hayırlı olsun. Artık diğer araçlarını çekmenin vakti geldi. Araçlar çok sağlam robust araçlar. 50 yıl daha rahatlıkla çalışır...

Gönderilme zamanı: 06 Haz Cum, 2014 17:48
gönderen Esat
Bahsedilen araç bu olsa gerek

Resim

Gönderilme zamanı: 06 Haz Cum, 2014 19:00
gönderen Mehmet keles
Aynen bu, 750 Volt DC, oldu 1500V. D.C. sevimli bir tren. En ilginç yanı 30 metre 6 kapı
Yani bir araçta 12 kapı 24 kanat. Yolcu sirkülasyonu mükemmel. Ayrıca Türkiyenin en çok kapısı olan metro/hafif metro aracı.

Gönderilme zamanı: 06 Haz Cum, 2014 19:25
gönderen Esat
SGP ler bu hesapla metre basina daha cok kapiya sahip degil mi? Garip bir kiyas olmus :)

Gönderilme zamanı: 07 Haz Cmt, 2014 00:53
gönderen btgn
Bu araçlara Rotterdam'da binme fırsatım oldu. Gayet güzel araçlar ama içleri vandalizm nedeniyle içler acısı durumdaydı, duvarlar grafiti doluydu. Yenilenmiş hallerinin fotoğrafını gördüm ve baya hoşuma gitti, gayet güzel bir şekilde yenilemişler. Oturma grupları araçların orijinalinde çok kötüyken Bursa'da gayet güzel bir hale getirilmiş.

Benim merak ettiğim bu araçların klima durumu ne acaba ? Rotterdam'da kış aylarında bu araçları kullandığım için klima var mı yok mu bilmiyorum. Yoksa bile Bursa'da klima takıldı mı ?

Gönderilme zamanı: 07 Haz Cmt, 2014 11:59
gönderen Anatolian
Eğer araçları 1 ve 2 numaralı hatlarda da çalıştırırlarsa deneme fırsatım olabilir Temmuz'da, ben de merak ediyorum

Gönderilme zamanı: 09 Haz Pzt, 2014 06:44
gönderen Mehmet keles
Klimaları yok, muazzam havalandırması var. Bursa için klima gerekli. Benim fikrim mevcut convertere yük bindirmeden 1500 voltluk bir klima yaptırsınlar. Bunuda yerli olarak safkar yapabilir. O zaman araçlar çok güzel olur.

Gönderilme zamanı: 09 Haz Pzt, 2014 15:56
gönderen btgn
Benim fikrim mevcut convertere yük bindirmeden 1500 voltluk bir klima yaptırsınlar.
Zaten converter hesaplamaları yapılırken klimayı dikkate almamışlardır. Diğer taraftan klimayı converterdan sonra 750V ile sürmek kayıpları artırabilir(converter kayıpları, v.s.). Hattan gelen 1500V convertera girmeden klimayı sürerse daha verimli olacaktır.