bur-RS.10 » Bursadaki Düwag Marka Araçlar (İkinci El)

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 801
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Mesaj gönderen mustafaguler » 11 Mar Pzr, 2012 17:33

3 araç alınmış ve seri numaraları 334-335-338.

335 nolu araç
http://www.bahnbilder.de/name/einzelbil ... estra.html

338 nolu araç
http://www.strassenbahnphotographie.de/ ... 01_04.html

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18078
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 11 Mar Pzr, 2012 22:32

İçine binmeden ve çalışır halde görmeden araçlar hakkında pek bir şey söyleyemeyiz tabii ki ama genel olarak siz bu durumu nasıl buldunuz? Ben olumlu baktığınız izlenimini edindim, herhalukarda araç sayısı artması tabii ki faydalı olacaktır ama ikinci el araç alımı hakkında ne düşünüyorsunuz merak ediyorum.

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 801
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Mesaj gönderen mustafaguler » 11 Mar Pzr, 2012 22:57

Araç 80'li yılların araçları ve rahatlıkla 30 yaşındalar. Gönül isterki yeni araçlar olsun son teknoloji olsun ama ne yazıkki olmuyor. Bu araçların BBB'ye maliyeti nedir onuda merak etmiyor değilim.

Turistik ve şehir aksesuarı olarak açılan bu hat şuan tamamen ulaşım odaklı oldu ve yapılma amacının artık dışında olduğundan bu yeni gelen araçlar iyi oldu. Eğer bir bu araçlar %5-6 gibi bir eğimi tırmanabilme yeteneği var ise bu hat doğu kısmında yani Yıldırım'ın içlerine doğru uzatılma ihtimali söz konusu olacak. BBB Başkanı Altepe bir açıklamasında tramvayı T.Mehmet Ali Caddesi'ne uzatmak istediklerini ancak şuanki araçların (Gotha) %5'lik eğimi tırmanamıyor onun için hattı doğu yakasında götürebileceğimiz en uç noktaya kadar götürdük demişti. Eğer bu Düwag'lar bu eğimi tırmanabilirse bu hattın uzatılması yine gündeme gelebilir. Ancak şuan BBB tüm mesaisini T1 hattına ve Bursaray Kestel etabına vermiş durumda. 2014 yerel seçimleri Bursa'da ki raylı sistemin geleceği açısından belirleyici bir seçim olacak.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18078
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 11 Mar Pzr, 2012 23:10

Açıkçası maliyeti bende merak ettim, yanılmıyorsam İstanbul'daki KTA lar ki daha yaşlılar bu araçlardan, araç başına 15.000 € gibi bir rakama alındılar. Ama yapılan masraf ne kadar bunu hiç sorgulamadım. Araçların kaportası ve yürür aksamı iyi durumda idi ama bizde camlar ve koltuklar değiştirilmişti çünkü malum Avrupa'da bayağı bir zarar veriyorlar. Sonrasında klima ilavesi ve bugüne kadar bu araçların kapılarına yapılan harcama ile kaça geldi ona bakmak lazım.

senturk90
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 153
Kayıt: 09 Ağu Pzr, 2009 07:28

Mesaj gönderen senturk90 » 11 Mar Pzr, 2012 23:53

Bu araçların alınması benide sevindirdi. Gothalarda giderken insanlara kulak verince beğenmiyorlardı. Dönüşü dolmuşla yaparız bu çok yavaş diyorlardı. Bende araçların alındığını buradan öğrendim.Sürpriz oldu. :D

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 16 Mar Cum, 2012 19:45

bu araçlar hangi firmanın? hangi hatta kullanılmış? modeli nedir?


Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18078
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 16 Mar Cum, 2012 19:46

Evet modelleri çok düşük değil, umarım yerinde araçları görüp test ederek almışlardır, çünkü o durumda en sağlıklı olanları alma şansınız oluyor. Bir de dikkatimi çeken bu modeller İstanbul'daki Düwaglar gibi değil, daha düşük tabanlı görünüyor, sanırım kapıdan girişte boji üstleri bir basamak kadar yüksekte kalıyordur. Resim üzerinden yorum zor ama kaportası zaten kötü görünmüyor umarım kapıları ile ilgili çekincemde de yanılırım, en azından revize edilip elektrikli motor ile çalışır hale getirilmişlerdir.

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 801
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Mesaj gönderen mustafaguler » 16 Mar Cum, 2012 19:49

Mehmet Kasım yazdı:bu araçlar hangi firmanın? hangi hatta kullanılmış? modeli nedir?
Sorunuzun cevabı birkaç sayfa geride Mehmet Bey http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic. ... c&start=20

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 801
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Mesaj gönderen mustafaguler » 16 Mar Cum, 2012 19:50

Esat yazdı:Evet modelleri çok düşük değil, umarım yerinde araçları görüp test ederek almışlardır, çünkü o durumda en sağlıklı olanları alma şansınız oluyor. Bir de dikkatimi çeken bu modeller İstanbul'daki Düwaglar gibi değil, daha düşük tabanlı görünüyor, sanırım kapıdan girişte boji üstleri bir basamak kadar yüksekte kalıyordur. Resim üzerinden yorum zor ama kaportası zaten kötü görünmüyor umarım kapıları ile ilgili çekincemde de yanılırım, en azından revize edilip elektrikli motor ile çalışır hale getirilmişlerdir.
Açıkçası bende yakından göremediğim için merak ediyorum. Keşke yeni gelen şu iki aracı bugün değilde yarın raylara indirseydiler yakından görme imkanım olabiliridi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18078
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 16 Mar Cum, 2012 20:01

Bir de bir haber sitesinde araçların toplam 7 adet olduğu, ilk partide 3 ünün geldiği yazıyor, ben Olay gazetesinin linkinde bu datayı göremedim ama ciddi bir bilgi. Eğer doğruluğu var ise bu hatta yolcu sayısını ciddi oranda arttıracaktır.

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 801
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Mesaj gönderen mustafaguler » 16 Mar Cum, 2012 20:04

Haber yanlış bir haber. Gazetecilerimizin klasik bilgiyi doğrulamadan yaptıkları bir haber. 3 araç alındı ve üçüde şuan Bursa'da. Hatta ilk gelen araç depoda bakımda. 2-3 hafta sonra raylarda görebiliriz ilk gelen Düwag'ı.

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesaj gönderen btgn » 16 Mar Cum, 2012 20:13

Ben araçların 93 model olduğuna inanmıyorum. Almanya'daki tramvay meraklılarının sitelerine bakmıştım ve bir kaçında Bursa'ya yapılan bu tramvay satışından bahsediliyordu. Orada yazılana göre bu araçlar 81 model yani 31 yaşında. Belediye yine halkı kandırmaya çalışıyor gibi geldi bana. Ayrıca tramvaylardan ilki haziranda ikincisi temmuzda sonuncusu ise eylülde alınmış ama neden bu kadar geç geldiler anlamadım.

Cevapla

“Toplu Taşıma Araçları” sayfasına dön