bur-RS.10 » Bursadaki Düwag Marka Araçlar (İkinci El)
-
- Müdavim
- Mesajlar: 801
- Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Ben Düwag a benzettim ama Başar daha iyi bilir, aracın üzerinde logo var ama hangi işletmeci net okunmuyor, oradan bir şey çıkarıp öğrenebilirdik. Bilmiyorum Tatra'da olabilir belki. Diğer taraftan tamam nostaljik hat denildi falan filan Gotha'lara eyvallah ama bu araçlar çok sorun çıkartabilir, geçen KTA başlığında da bahsettiğim kapıların eski pnömatikler ile çalışması büyük sıkıntı oluyor, umarım öyle değildir.
-
- Müdavim
- Mesajlar: 801
- Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Biraz araştırma yaptım bana göre Düwag TW6000 lere çok fazlası ile benziyor öyle olduğunu düşünüyordum ama bulduğum diğer bilgilerde geldiği yerdeki işletmecide kayıtlı Düwag B80D modeli mevcut 1989 ile 1993 arasında imal edilmişler.
Sanırım araçlar BOGESTRA işletmecisinden alınmışlar yani Bochum-Gelsenkirchen-Witten kentlerinde sanırım Ruhr bölgesi oluyor işletmecilik yapan bir firma.
Bu resimdeki araç ile aynı tip ve seri numarasında, Witten-Heven isimli bir bölgede çalışıyorlarmış, enteresan bir bilgi buradaki tramvay hattı Almanya'nın en uzun tramvay hattı olarak geçiyor 102 km. den bahsediyor bunu Başar aydınlatabilir bize merak ettim.
http://de.wikipedia.org/wiki/Heven-Dorf
http://de.wikipedia.org/wiki/Bogestra#Stra.C3.9Fenbahn
http://www.bogestra.de/
http://en.wikipedia.org/wiki/VRR
http://en.wikipedia.org/wiki/TW_6000
Sanırım araçlar BOGESTRA işletmecisinden alınmışlar yani Bochum-Gelsenkirchen-Witten kentlerinde sanırım Ruhr bölgesi oluyor işletmecilik yapan bir firma.
Bu resimdeki araç ile aynı tip ve seri numarasında, Witten-Heven isimli bir bölgede çalışıyorlarmış, enteresan bir bilgi buradaki tramvay hattı Almanya'nın en uzun tramvay hattı olarak geçiyor 102 km. den bahsediyor bunu Başar aydınlatabilir bize merak ettim.
Bir araç resmi daha ama kapıları dahamı yüksek anlamadım, U kodlu bir hatta çalışıyor hafif metro olsa gerek.Längste Straßenbahnfahrt in Deutschland [Bearbeiten]
Von Heven-Dorf, von der gleichnamigen Haltestelle aus, ist es möglich, die längste Straßenbahnfahrt Deutschlands zu beginnen. Das bedeutet konkret, dass in Heven zwar nicht die längste Einzelstrecke zwischen zwei Haltepunkten beginnt, es ist jedoch möglich, von Heven bis St. Tönis bei Krefeld ausschließlich durch die Benutzung von Straßenbahnen eine Strecke von 102 Kilometern Länge (über eine Alternativstrecke von sogar 120 Kilometern Länge) zurückzulegen. Der Reisende muss, um diese Strecke zu überwinden, sieben Mal umsteigen, auf der Alternativstrecke zehn Mal. Die erste Etappe führt mit der Bogestra-Linie 310 von Heven-Dorf bis Bochum-Hauptbahnhof.
http://de.wikipedia.org/wiki/Heven-Dorf
http://de.wikipedia.org/wiki/Bogestra#Stra.C3.9Fenbahn
http://www.bogestra.de/
http://en.wikipedia.org/wiki/VRR
http://en.wikipedia.org/wiki/TW_6000
-
- Müdavim
- Mesajlar: 801
- Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12
-
- Müdavim
- Mesajlar: 801
- Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12
-
- Müdavim
- Mesajlar: 801
- Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Evet bunları tekli çalıştırıp Gothaları kuple edebilirler böylece kapasite ile ilgili şikayetlere bir nebze ilaç olur ama ileride yine BBB bu hattı tam bir hat yapmamanın acısını çekecek belkide fatura hatta kesilecek ve kaldırılması bile tartışılacak, umarım olmaz ama şu anda gidiş öyle.mustafaguler yazdı:15 gün içinde yeni gelen tramlarda devreye girer o zaman resim çekmek şart. Bu arada bu hat nostalji hat olmaktan iyice çıkıyor bu vagonlar ile. Gotha'larda büyük ihtimalle birbilerine bağlanarak ikili set halinde hizmet verebilirler.
Bursalılar tramvayına sahip çıksın, geçen bir haber okudum. Daha doğrusu haber diyemem haber sitesi olduğunu söyleyen bir sitede "Avrupa tramvayları terk ediyor, Bursa tramvay hattı yapıyor" diye bir başlık atmışlardı, üzgünüm ama bana göre çok cahilce bir başlık ve yine çok cahilce bir içeriğe sahipti. Evet Avrupa tramvayları terk etti, 1945 ten sonra 1960 a kadar bir kıyım yaşandı ama bugün tramvay başkentleri diyebileceğimiz pek çok Avrupa kenti yeniden tramvay çözümleri arıyor. Hal böyle iken kalkıp böyle bir haber yaparak Bursa'nın yapmaya çalıştığı bu güzel işe mundar demeye kalkmak çok saçma geldi bana. Eleştirilecek şeyler muhakkak vardır, mesela bu hattın nostaljik adı altında alelacele eski araçlar ile açılması evet bu eleştirilebilecek bir nokta ama tramvay hatları yapmaya çalışmak neden eleştiriliyor anlamıyorum. Milletimiz kendi araba park etme ve araba ile gezme konforunu kentin konforuna tercih ediyor demek ki hala.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5559
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Eyvallah Başar, ben tam anlayamadım başlığı okudum içeriğe baktım pek tutturamadım zaten sen göz at diye orjinal metni ekledim. Benimde anladığım kadarı ile zaten araçlar aslında Stadtbahn aracı ama aynı alttan açılan basamak prensibi var sanırım, bu sebeple tramvay hatlarında kullanılabiliyorlar. Zaten Bochum' da Stadler üretimi yeni tramvay araçları sefere alınmaya başlanmış bayağı zaman önce yani tramvay filolarını zaten yeniliyorlarmış.alabay yazdı:Yok, o uzun tramvay hattı değil, Esat, oradan binip, aktarmalarla en uzun tramvay yolculuğu mümkündpr diyor.
Oraları Ruhrpott, ben Bochumu, Gelsenkircheni (Essen etrafı) tanırım, bu tramvaylar orada normaldi, son 2003te oralardaydım. Normal tramvay araçları, yani tramvay değil de, Stadtbahn.