bur-RS.10 » Bursadaki Düwag Marka Araçlar (İkinci El)

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 801
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Mesaj gönderen mustafaguler » 16 Mar Cum, 2012 20:22

Belediye yine oyun oynuyor desene ya da haberi yapan arkadaşımız konuya vakıf değil. Zaten şu gazetecilerin savunma sanayi ve raylı sistemlerle ilgili yaptıkları haberlerde hep noksanlık var. Eğer gerçekten 81 model ise ben tahminimde yanılmıyorum. Çünkü ben 80-85 arası bir üretim olacağını tahmin etmiştim.

Bu hattı Siteler'e kadar uzatmayı hedefliyormuş BBB. Bu zatma için gerekli fizibilite yapıldı mı acaba sormak lazım kendilerine. Hattın bu hali ile Siteler'e kadar gitmesi engel değil ama tek ray üzerinde işletilmesi problem bence.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18073
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 16 Mar Cum, 2012 20:31

Arkadaşlar eğer araçlar Düwag B80D modeli ise Bochum' a teslim edilenlerin üretim yılı 1988–93 arası, fakat şöyle bir detay var bu araçların seri numaraları 6001–6025 arasındaymış yani bu gelen araçlar değil. O zaman burada bir hata var. Bize gelen seri numaradaki araçlar Dortmund'da görünüyorlar ve üretim yılları 1986–1993 arası ve B80C modeli.

Dortmund da bu Ruhr bölgesi içinde imiş daha doğrusu Ruhr-Rein Stadtbahn şebekesine dahil, eğer böyle ise bir sorun yok yine araçları satan Bogestra sadece geldiği kent Bochum değil Dortmund diye düzeltiriz verdiğimiz bilgiyi :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18073
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 16 Mar Cum, 2012 20:36

Araçların geç teslimatı satıcının elindeki filoyu yenilemesi ile alakalı olabilir, onlar yeni araçlarını teslim alana kadar süre istemiş olabilirler.

Haberciler konusunda haklısın çünkü haberci değiller :) internet haberciliği kanuna bağlanmadı galiba daha o yüzden işkembeden sallamak serbest. Biz bile daha çok araştırıyoruz, kaldı ki şunuda düşünmeden edemedim acaba haberi yapan bizlerden mi okudu da yazdı? :)

Belediye hattın etüdünü yapıyordur herhalde, yani bu kadar salla pati iş olacağını sanmıyorum ama tek hat işletmeciliği konusunda sonuna kadar katılıyorum, 1900 yılında 3 yollu tramvay hatları bile inşa eden kentlerimizde bugün 2 hatlık bir yol yapmak için kıvranılıyor, bir de hep söylüyorum maalesef bu işlerin başındaki kişilerin teknik kişilerin bazı saplantılardan kurtulması lazım. Bu tramvay bu sokaktan geçmez diye bir şey yok, her sokaktan geçer, bahanesi tramvay olamaz. Bahane parklanma olabilir, bahane yer altına alınmamış elektrik telleri, kaldırımsız sokaklar, çıkmalı binalar olabilir ama tramvay olamaz. Bir sokaktan gidiş diğer sokaktan dönüşünü yaparsın ama yine de yaparsın, saksı gibi gidip gezmesinler tramvaylı avrupa kentlerini 100 yıl önce çözülmüş şeyi bugün çözemiyormuyuz?

Bak ne yapmışlar ipek böceğinde? Hata yapmışlar, aracın modülerliğini yaparken kavşakları hesaplamamışlar, sonuç: 3 modüllü 2 körüklü araç, hatayı görünce çözüm: 5 modüllü 4 körüklü bir araç, işte bu çözümü üretmektir ama aslolan zaten ortadaki bu sorunu önceden görüp aracı önceden öyle yapmaktır :)

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 801
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Mesaj gönderen mustafaguler » 16 Mar Cum, 2012 20:45

Esat yazdı:Arkadaşlar eğer araçlar Düwag B80D modeli ise Bochum' a teslim edilenlerin üretim yılı 1988–93 arası, fakat şöyle bir detay var bu araçların seri numaraları 6001–6025 arasındaymış yani bu gelen araçlar değil. O zaman burada bir hata var. Bize gelen seri numaradaki araçlar Dortmund'da görünüyorlar ve üretim yılları 1986–1993 arası ve B80C modeli.

Dortmund da bu Ruhr bölgesi içinde imiş daha doğrusu Ruhr-Rein Stadtbahn şebekesine dahil, eğer böyle ise bir sorun yok yine araçları satan Bogestra sadece geldiği kent Bochum değil Dortmund diye düzeltiriz verdiğimiz bilgiyi :)
Bursa'ya alınan araçlar 334A-335A ve 338A idi. İlk gelen araç 335A numaralı, bugün gelen araçlarda 334A ve 338A olması lazım. Yani 6001-6025 numaralı serilere uymuyor. Burulaş Müdürü araçların Bochum'dan geldiğini ve 93 üretim olduğunu söylemiş ama bilgilerde karmaşıklık var.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18073
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 16 Mar Cum, 2012 20:52

Bence araçlar Bochum değil Dortmun aracı çünkü sadece onların seri numarası tutuyor, o rakam sonlarındaki A lar diğer tarafta B dir muhtemelen araç baş tarafını gösterme amaçlı kullanılırlar genellikle. İşletme olarak her iki kentte Bogestra sistemine dahil olduğu için aslında aynı yerden gelmiş oluyorlar, baştan bende numaralara dikkat etmediğim yanıldım herhalde.

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesaj gönderen btgn » 16 Mar Cum, 2012 21:07

http://www.tram-info.de/wagenp/bogestra.htm

Sayfanın orta kısmının biraz altına bakarsanız 1981 model 335 nolu tramvayın Bursa'ya satıldığı açıkça gözüküyor.

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesaj gönderen btgn » 16 Mar Cum, 2012 21:11

http://www.drehscheibe-foren.de/foren/r ... ?5,5770860

Bu forumda da biraz bilgi var, tramvayların sayısı, modelleri ve nezaman satıldıkları yazıyor.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18073
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 16 Mar Cum, 2012 21:35

O zaman bizim çıkış noktamız hatalı olabilir, ben wikideki numaralar üzerinden baktığım için o araç modellerini verdim. Şimdi verdiğin bilgiler ışığında tekrar araştırdım ve nirvanaya erdim. Düzeltmen için teşekkür ederim.

Araçlar Düwag M/N serisinden M6C modeli, 82 de üretildikleri yazıyor ama 1 yıl hata olabilir yani 80 lerin başında üretilmişler.

Pardon, hedefi tutturmuşum ama kenarından vurmuşum :)

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5557
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 17 Mar Cmt, 2012 10:40

Orada bir tanesi yazılı, evet. Ama neyse ki, ben Bochum’u ve Ruhrpott’u tanıyorum, oradaki tramvaylar taş gibi. Ona göre. Huylanmayın. Almanya’da kanunen eski tramvayları işletmek çok zor, çünkü kanunen düz giriş gerek; otobüs için de geçerli. Buna uymayan bazıleri var, ama ceza ödeyebilirler, vs. O yüzden bunları elden çıkarmak gerek. Türkiye’de bu kimsenin umrunda değil, ayrıca şu andaki toplum yapısına göre fazla gerek de değil. Almanya’da yaşlılar, engelliler ve çocuk arabalılar geri kalanlarla aynı hizada yaşıyor, yaşatılıyor. Eskiden centilmenlik gerekiyordu meselâ, çocuk arabası konusunda.

AMa genel olarak, şu an Bursa’da yapılan Antalya’daki gibi problem doğuracak. He, Antalya derken, oranın tramvayı atılmadan …

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 801
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Mesaj gönderen mustafaguler » 17 Mar Cmt, 2012 20:53

İlk gelen Düwag boyanarak depo dışına çıkartılmış. Resimler:

Resim

Resim

Resim

Kaynak: http://www.bursa.bel.tr/tramvay-keyfi-y ... aber/9695/

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 17 Mar Cmt, 2012 21:02

hayırlı olsun yeni tramvay. verilen linkte yeni resimler vardı bu tramvaya ait.

bu tramvay 2 vagonlu 1 set midir?

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18073
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 17 Mar Cmt, 2012 22:04

arac tek cekici vagon, ikide kuple edilir herhalde. Gerci hattaki gecisme bolgesinin boyu kurtarirmi bilmiyorum.

Cevapla

“Toplu Taşıma Araçları” sayfasına dön