gnl-RS.10 » Dünyadan Raylı Sistem Araç Resimleri

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18081
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 02 Ağu Pzr, 2009 23:51

Pendolino nun ilk modelleri diyeyim gerçi çok daha eski modelleri de varmış gördüğüm kadarı ile ama benim resimlediğim bana çokça Siemens' in ICE trenini ya da AMTRAK trenlerini anımsatmıştı o yüzden dikkatimi çekti, aslında bir nevi hızlı tren sayılabilir sanırım çünkü bazı videolarda ve yazılar da 200 km sürat ile işlediğini okudum ama ne kadar doğru bilemiyorum Prag a bu trenlemi gitsem ne? :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18081
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 09 Ağu Pzr, 2009 23:48

Bu arada bir kaç mesaj aşağıdaki Viyana banliyö trenleri ile ilgili bir not, bu araçlarda 2 görevli bulunuyor, biri makinist diğeri de hem çekirdek zone dışında bilet kontrolü yapıyor, hem de hareket memurluğu görevini yerine getiriyor, araç istasyonda durduğunda tüm yolcular inip binene kadar bekliyor, tamamlandığında bazı yerde düdük bazı yerde de kendi bölümü içerisindeki sinyal butonu ile makinisti uyararak hareket veriyor, bana garip geldi yani yıl 2009 ama çok nostaljik bir hareket sanki :P:P

Aşağıdaki araç Siemens üretimi buralarda çok fazla meraklısı olan Type E,

Resim
Makinist ablamızda maşallah kamyoncu gibi :) bir de wiener dialekt konuşmasaydı :P

Resim

Resim

Resim
Aracın üreticilerinin etiketi :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18081
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Nostaljik Tramvay

Mesaj gönderen Esat » 05 Eyl Cmt, 2009 18:05

Aslında Nostaljik Tramvay konusu tek başına ele almaya değecek bir konu ama içinin çok boş kalmasını istemediğim için şimdilik uğraşmıyorum. Viyana' da yaz döneminde hafta sonları işletilen bir Nostaljik Tramvay işletmesi mevcut. Tramvay müzesinin açık kaldığı Mayıs - Ekim arası dönemde hafta sonları ve tatil günlerinde çalıştırılan bu hat Karlsplatz' dan eski 4 numaralı tramvay baş durağından kalkıyor (Bugün bu 4 numaranın yerine 4A otobüsü çalışmaktadır) Ringstrasse olarak adlandırılan 1. Viyana' yı çevrelen kemer üzerinde bir tur attıktan sonra önce Güney Garı'na oradan da 18 numaralı tramvayın güzergahından Viyana Tramvay Müzesine ulaşıyor.

Hatta sürekli olarak görev yapan M1 tipi 1928-1929 lardan kalma setten oluşuyor, normal hafta sonlarında tek motris ile çalışırken bazı özel günler ve özel hafta sonlarında bir de romörk vagon ilave ediliyor. Özel hafta sonundan kastım mesela 5-6 Eylül' de bu araç ile yaptığınız tur sonrasında müzeyede ücretsiz olarak girebiliyorsunuz, bu yılda 3 sefer yapılan bir aktivite ve ilgi gördüğünü söyleyebilirim, aşağıdaki resimlerde aracın tek resimlerini geçen hafta çektim, iki vagonlu set ise bugün ve yarın çalışacak. Aslında bugün "Der Amerikaner" vagonların son turu olduğu duyurusu yapılmıştı ama sanırım ya ben haberi yanlış anladım ya da insanların müzeye gidip Amerikalı'yı dışarıda görmesi için yapılmış bir haberdi :) Bakalım belki yarın giderim ve Amerikalı'nın hikayesinide bir ara anlatırım.

Bunlar geçen haftanın resimleri, araca binmediğim için içinden resim yok.

Resim

Resim

Resim

Resim

Bunlarda bu haftadan

Resim

Resim

Resim

Resim

Bu da kapı mandalı ve tutamaktan bir resim, araçların bakımı çok iyi durumda,
Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18081
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 06 Eyl Pzr, 2009 15:45

Dünkü mesajıma devam edeyim, bugün üşenmedim gittim sizin için bu Nostaljik tramvay turuna katıldım ve tabii müzeyide yeniden gezmiş oldum aslında tur ve müze dışında başka sürprizlerde karşıma çıktı bu sebepten yeni bir mesaj yazmakta gerekli hale geldi.

Karlsplatz - Ringstrasse - Südbahnhof - Strassenbahn Museum güzergahında çalışan tramvayımızdan resimler, dün bu tramvayın M modeli olduğunu yazmıştım ama yanılmışım sanırım bu konuda tam emin değilim. Almanca kaynak forumlarda M modeli olarak yazılıyor fakat bendeki plastik model ile aynı o da K modeli, bu modelin özelliği Viyana' da elektrik tramvay işletmesine geçildikten sonra makinist kabini kapalı olarak üretilen ilk araç, daha doğrusu makinist kabini kapalı hale getirilen diyelim. Daha öncesinde makinistler aracı hava şartlarına karşı korumasız bir şekilde açıkta sürüyorlarmış, modeli özel kılan bu, bu konuyu öğrenmem lazım :)

Aracın içinden resimler, aracın içide en az dışı kadar hatta daha fazla bakımlı ve temiz, araçta sonradan eklendiği ve fazlası ile teknolojik olduğu için sırıtan tek şey, geçtiğiniz bölgelerin ismini ya da ana durakların adını yazan elektronik tabela, bu bana çok komik geldi çünkü zamanın birinde Moda tramvayına da anons sistemi yapılsın demiştik te, teknik olarak mümkün değil denilmişti :) 1970 model araca mümkün değil ama 1930 model araca mümkün enteresan, Ha bir de bu tabelada yazan yerin ne tarafta olduğunuda ok ile gösteriyor, bunu da başka bir forumdan abilerimiz önermişti özellikle T1 Bombardierler için ama buna da olmaz yapılamaz denilmişti, 1930 model araçta mümkün ama 2003 model araçta değil yine enteresan. :)

Resim
Resim
Resim

Makinist ablamız ve yardımcısı, bu araç tek motris çalıştığı zaman 2 görevli oluyor, romörk ile çalışır ise 3, makinist aracı ayakta kullanıyor, sağda duran bayan, araç durduğunda inip binmeye çalışan varmı onu kontrol ediyor, ayrıca makas bölgelerinde manuel olarak makas yapıyor.
Resim

Bu resmi bizim ufaklık çekti, 3 yaşında velet benden iyi resim çekiyor :P bu amcalarda benim 40 yıl sonraki versiyonum :)
Resim

Camı kaldırmak için kullanılan deri kayışlar ve araç içi lambalardan bir görüntü
Resim
Resim

Bahsettiğim elektronik bilgilendirme tabelası
Resim
En son Esat tarafından 07 Eyl Pzt, 2009 21:00 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18081
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 06 Eyl Pzr, 2009 16:15

Gelelim bu turu yapmamıza sebep olan asıl temaya, "Der Amerikaner" yani Amerikalı. Aslında Viyana bu konuda çok enteresan çok aşırı bir şekilde Amerikan karşıtlığı söz konusu iken, Amerikan etiketli bir şeyin Viyanalılaşması ya da Avusturyalılaşması bu insanları garip bir şekilde mutlu ediyor ve ona yöneltiyor :) (örn. Chrysler Voyager jeeplerin Avusturya üretimi olanlarına bayılıyorlar, halbuki satan aynı adam ne farkı var?)

Resim
Der Amerikaner - Amerikalı

Önce konuyu kısaca özetleyeyim. İkinci dünya savaşı sonrasında yeniden yapılanmaya başlanan Viyana kenti tramvay sisteminde araç sayısının azlığı nedeni ile sıkıntılar yaşanmaya başlıyor. Aynı dönemde New York kentinde tramvay işletmeciliği yapan Third Avenue Railway System o zaman değişen ismi ile Third Avenue Transit System firması da yeni araç siparişleri vermeye başlıyor. Tabi savaş sonrası Ben Sizin Abinizim moduna giren ABD abilik yaparak New York tramvay sisteminde boşa çıkan araçları kardeşlerine "satmaya" başlıyor :) Ben başka bazı yerlerde bu tramvayların "Marshall Yardımı" olarak geldiğini okumuştum, ikisi birbirinden farklı olaylarmı bağlantılımı o kadar tarih bilgim yok açıkçası. Sonuç olarak 15 araç Hindistan' ın Bombay kentine 42 araç ise Viyana' ya geliyor. Tabi çok iyi durumda olmayan bu araçlardan çoğu Viyana' da tekrar elden geçiriliyorlar. (1948) O dönemin ederi ile tanesine 5218 dolar ödeniyor, bugünkü karşılığı olarak 3788 euroya denk geliyor.

Deniz yolu ile Hollanda ve Almanya' daki limanlara gelen tramvaylar trenler ile Viyana' ya taşınıyorlar. Burada fabrikalarda bakımdan geçirildikten sonra Model "Z" olarak hizmete başlıyorlar. Araçların 1985 yılına ait işletmede iken çekilmiş resmini gördüm ama elimdeki kitapçıkta bilgiyi bulamadım, daha çok 1969 yılına kadar kullanıldı gibi anlıyorum (len bu Deutsche Sprache ne schwere spracheymiş be :))

Araçlarda yapılan en büyük değişiklik gördüğüm kadarı ile orjinalinde pantografı "Trolley Pole" iken yani İstanbul' da kullanılan ismi ile "arşe" ya da "boynuz" burada şu baklava şekilli bükülen tipe çevrilmiş olması. Resimler ile devam edelim.

Tramvay severler bu araçların son turu için bugün müzedeydiler, normalde bazı tramvay hatlarında gün içinde bulamayacağınız kadar çok insan vardı :) Bu yıl itibari ile Amerikalıların nostaljik tramvay seferlerine son veriliyor, yani artık sadece müzede kapalı olarak görülebilecek.
Resim
Resim

İşletmede olduğu günlerden kalan hat tabelası
Resim
Resim

Aracın gidişi oldukça sessiz, sadece kapıların pnömatik olması nedeni ile ara sıra devreye giren kompresör çok gürültülü çalışıyor, işletmede ise daha önce resmini yayınladığım araçtan çok daha az ses çıkartıyor, çok aşırı bakımlı olduğu söylenemezdi ama en azından dökülmüyor ve hala da çalışıyor.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18081
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 06 Eyl Pzr, 2009 16:25

Son olarak yine bugün son seferini yapan Salzburger Stadtbahn resimlerini de koyayım. Bu araçta bundan sonra nostaljik seferlere çıkmayacak ve sadece müzede sergilenecek. Bu kararın alınmasındaki sebep nedir bilemiyorum açıkçası ama yılda bir kaç seferde olsa bu araçlar ile yolculuk etmek değişik bir şey, benim çok hoşuma gitti açıkçası.

Resim
Resim
Resim

Bu araçta Amerikalı ile birlikte sefere çıkıyor, her iki araçta Karlsplatz' dan gelen Nostaljik seferi bekliyorlar, bu sefer ile gelen yolcularında katılımı ile birlikte önce Amerikalı 10 dk lık bir tur atıyor ve yolcular Salzburglu' ya biniyorlar :) ve bir 10 dk lık tur da bu araç ile atılıyor, ben yanlız olmadığım için ve bizim oğlanın huysuzluğundan yorulduğum için binmedim :cry: dolayısı ile içinden resim yok. Ama şunu söyleyebilirim ki müzede yer alan araçlar içerisinde en bakımlı olanlardan bir tanesi olduğu da gözümden kaçmadı.

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18081
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 12 Eyl Cmt, 2009 20:52

Yine yollardaydık, 25. Viyana Tramvay Günü dolayısı ile yaptığım gezide işletmeci Wiener Linien' in Simmerin Merkez Bakım Atölyesinde ilginç bir şey ile karşılaştım. Atölyenin bahçesinde 1 tane ve içinde de 2 tane farklı araç vardı, etraftaki çalışanlar ile iyi bir sohbete giremeyeceğim için soramadım ama küçükte bir araştırma yaptım :)

Resim

İlk önce aracın Viyana için denenen yeni bir model olup olamayacağını düşündüm ama, buradaki yönetim fazlası ile şeffaf böyle bir alım olsa idi çarşaf çarşaf haber olurdu ve zaten yönetim tüm araçları Siemens ULF olarak yenilemek istiyor, yani Viyana Tramvayı olarak anılacak araç. Dolayısı ile bu seçeneği eledik.

Zaten model gabari olarak buradaki araçlardan yüksek ve geniş, dolayısı ile Viyana tramvay hatlarında çalışma ihtimali yok, bende Bombardier in sitesinden baktım ve buldum. Araç Bombardier' in Flexity Outlook serisi bir %100 alçak tabanlı ve İtalya Palermo için üretilmişler. Muhtemelen üretim yeri Bombardier' in Viyana fabrikası olduğu için bazı testler için Wiener Linien' den destek alınmış olabilir diye düşünüyorum. Neyse laf kalabalığına gerek yok, tabi aracın içini çekemedim ama dışından da 2 kare vereyimde bu mesajda bitsin.

Resim
Resim

Bu resimde üreticiden
Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18081
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 13 Ara Pzr, 2009 23:05

Berlin U55 metrosundan bir araç resmi, Başar senin albümden hemen tırtıkladım :D Başar' ın Berlin ziyaretinden bir karedir. Bu araçların markası modeli nedir?

Resim

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5559
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 14 Ara Pzt, 2009 10:33

Ya, onlar çok külüstür, eski modeller. Bilhassa U9'da kullanılan araçlardan bir kaç tanesini o kısa hatta vinçle indirdiler, çünkü şu an U55 rayları başka hiçbir yerle irtibatlı değil, otonom. U5 (Hönow-Alexanderplatz) Alexanderplatz'tan Brandenburger Tor'a kadar uzatılacak ve böylece U55 U5'e bağlanıp onun bir kısmı olacak.

Ama o araçları hiç önemseme, onlar eski. F modelinden. En yeni ve modern araçlar U8'deki kurt şeklindekiler (H modelleri). U2 ve U3'te de işliyorlar arada sırada galiba. P1020840 ile P1020846 ve P1020916 ile P1020918 arası resimler yeni araçlar.

Araç markaları nedir, onu bir bilsem ... araştırmalarıma göre bunlar hepsi Berlin'in kendi yapımı, yani Berlin'e yakın bir yerde imal ediliyorlar ... Ama Kölner Waggonfabrik ilk başta araçları yapmıştı, bilmem hâlen öyle mi, lisanslı mı, çıkaramadım henüz.

Heh, H modelleri başta Adtranz, sonra Bombardier Transportation tarafından yapılıyormuş. Berlin yaptırıyor. Yani, tasarımını Berlin mi yapıyor, bilmiyorum, ama öyle olabilir. İki katlı otobüslerde öyle, MAN boş şasiyi yapıyor, Berlin otobüsleri "Berlin otobüsü" şekline getiriyor (ama Dubai'ye de bunlardan gönderilecek). Yani, bu toplu taşım araçları konusunda Berlin biraz garip ve özel ;-)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18081
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 14 Ara Pzt, 2009 23:52

Aracın eski olması benim için önemli değil, sonuçta aktif kullanılan bir araç, ama eski olmasına rağmen dökülmüyor ve gayette temiz duruyor, (uzaktan :D) Diğer taraftan Berlin'in yeni araçlarını tabii ki biliyorum, senin albümde de resimleri varmı dikkat etmedim ama biliyorum onları ve o araçlar Berlin Metro Aracı diye tanınıyor bildiğim kadarı ile, yani tasarımı Berlin için yapıldı, bu aynı Madrid Tramvayı, ya da ilk zamanlar ULF ler için Viyana Tramvayı denilmesi gibi, diğer taraftan o bahsettiğin yeni modeller başka bir yerde kullanılıyormu onu bilmiyorum, yani gerçekten echte Berliner ama belki başka yerede göç etmiştir :)

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5559
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 15 Ara Sal, 2009 14:27

Olsa olsa Berlin araç satar. Bir zamanlar Atina'ya bir kaç araç ödünç verilmişti (ama metro hattı için değil, neydi, unuttum, banliyö mü, ne ... bişii işte), onlar ama geri geldi. Hakiki bir satış Pyöngyang'a vardı, yani Pyöngyang metrosunda eski Berlin araçları işler. Ve de, Batı Berlin Doğu Berlin'e de bazı araçları satmıştı. Birleştikten sonra yine birbirlerine kavuştular, kentler ve metrolar :-) Şu an Viki'ye göre artık sadece iki model araç işliyormuş, hakikatte ama en azından üç model var, çünkü hâlâ ek olarak Doğu Berlin'in kendi imal ettiği araçlar da var raylarda. Onlar küçük, ama yine de işliyor. Aslında bence dört araç tipi bile var, ben öyle hatırlıyorum (taze taze).

Ve Berlin orada 1899'dan bile araç oturtsa, gıcır gıcır olur, o bir Berlin metalitesi, temizleyip onarmayı iyi bilirler; Berlin biraz yoksul olduğundan bu tekniğin bilgini ...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18081
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 19 Ara Cmt, 2009 22:33

Başar'ın çift katlılarına örnek

Resim

Resim

Resim

Bu trenler neden Gelincik diye adlandırılmış bilmiyorum ama hepsinde gelincik resmi var zaten üstünde de Wiesel yazıyor, sanırım gelincik anlamına geliyor o hayvanın adı :P

Resim

Bu resimde de bir banliyö treni ile bir Taurus geçişiyorlar, makinem hızlı modda çekim yapamadığı için biraz fazla motion blur var idare ediverin.

Cevapla

“Toplu Taşıma Araçları” sayfasına dön