neyse teknik olarak sorunlar olduğunu duymuştum. hatta sistematik bir hata yapmışız diye söylemişlerdi. düzeltilmeye çalışıyorlardı. düşe kalka öğrenecez bu işleri. edison kaç denemede bulmuştu

MÜSİAD Makine Sektör Kurulu’nun “Kentiçi Raylı Sistemlerde Yerli Üretim” konulu Türkiye İstişare Toplantısı, 19 Kasım 2011 Cumartesi günü Bursa’da gerçekleştirildi
Toplantının açılış konuşmasını yapan MÜSİAD Makine Sektör Kurulu Başkanı Mustafa Kılıç, “15 yıl içerisinde, yaklaşık 18 - 20 milyar dolarlık ithalatın önüne geçecek olan, Yerli Tramvay ve Hafif Metro Aracı yatırımı yapacak, Türk firmaların önlerini açmak için mutlaka alım garantisi içeren teşvik sistemi getirilmelidir” dedi.
Ülkemizde son yıllarda demiryollarına ve kent içi raylı ulaşım sistemlerine çok önem verildiğini ve büyük yatırımlara imza atıldığını ifade eden Mustafa Kılıç, “Uzun yıllardan sonra ilk defa hükümetin demiryollarına ayırdığı yatırım bütçesi, karayolları bütçesini geçmiştir. Sektör temsilcileri olarak bu gelişmeden memnuniyet duymaktayız” dedi.
“Hali hazır da İstanbul’da halen 380 civarında metro, LRT (hafif metro) ve tramvay aracı kullanılmaktadır” diyen Kılıç, “15 yıl içerisinde İstanbul ulaşımı için 3200 adet daha yeni metro ve tramvay aracına ihtiyacımız olacak. Ve diğer şehirlerimizin talepleri ile beraber bu sayının 15 yıl içerisinde yaklaşık 5250 adet’e ulaşacağını tahmin etmekteyiz” dedi.
Türkiye’de bir çok yeni metro ve tramvay fabrikası kurulmasını gerektirecek iş potansiyeli bulunmaktadır. Bu araçları mutlaka yerli üretimini sağlamak zorundayız. Metro ve tramvay araçları üretimi ülkemizde yeni gelişmekte olan bir sektördür. Bu sektörün uluslararası pazarda rekabet edebilmesi ve ekonomik olarak yüksek katma değer yaratabilmesi için öncelikle Yerli Tramvay ve Hafif Metro Aracı yatırımı yapacak Türk firmaların önlerini açmak için mutlaka alım garantisi içeren teşvik sistemi getirilmelidir. Alım garantisinin yanı sıra; Kamu özel sektöre rakip olmamalı, İhalelerde yerli üretime destek verecek kurallar getirilmeli ve Raylı Sistemler için Teknokentler ve OSB lerin kurulması sağlanmalı.
Kılıç, 04.06.2009 tarihli Metro ve tramvay araçları yerli üretimi teşvik kanununun yeterli olmadığını ifade ederek konuşmasını tamamladı.
İlk ürettikleri set varmıydı? Yoktu. Üretilen tek bir araçtı RTE2009 ile kuple edilerek kullanılıyordu. Şimdi kendisinin aynısının tıpkısı ile kuple edilmiş. Benim aklımda kalan hep 18 adetti bunun bir videosu var orada bahsediliyordu diye hatırlıyorum ya da başlığı komple taramak lazım adetmi setmi ya da kaynaklara danışmak lazımMehmet Kasım yazdı:ilk ürettikleri sete ilk aracı ürettik diyorlar dimi? şimdi 2.sini ürettik diyorlar. demek ki toplam 18 set üretilecek sanırım.eğer 18 set ise 54 araç yapar, 18 araç ise 6 set yapar.
Ege Bölgesi Sanayi Odası Yönetim Kurulu Başkanı Ender Yorgancılar, petrol, enerji ve ara malı ithalatının cari açık rakamlarını artırdığını belirterek, çözüm yolunun enerjide yenilenebilir kaynaklar, verimli kullanım ve nükleer santralden, ara malında ise girdi tedarik stratejisinden geçtiğini söyledi. Yorgancılar, son günlerin tartışma konusu Türk Ticaret Kanunu’nun ise Vergi Usul Kanunu ile birlikte yürürlüğe girmesi gerektiğini savundu.
Hammadde, Ar-Ge ve inovasyon
Sunumunda sektörel örnekler de veren Yorgancılar, gübrede yüzde 72, demir çelikte yüzde 69, kimyada yüzde 56, motorlu kara taşıtlarında yüzde 51, kauçuk ile plastikte yüzde 45′er, elektrik makineleri ve teçhizatlarında yüzde 37, bitkisel yağlar ve tohumda yüzde 33, hayvan yemi, mantar ağaç ve odunda yüzde 31′er, demiryolu araçlarında yüzde 27, hububatta yüzde 25, tekstilde yüzde 43, hazır giyimde yüzde 19, hayvancılık ürünlerinde yüzde 16, mobilyada yüzde 11 hatta sebze ve meyvede bile yüzde 9 oranında ithal ara ve yatırım malı bulunduğunu bildirdi.
Tartışmalı bir konukemal yazdı:Bence bu tip araçlara tramvay demek doğru değil. Bu bir LRT. Yüksek plarformlu duraklara uygun bir model bu .