4. sayfa (Toplam 27 sayfa)

Gönderilme zamanı: 11 Eyl Cum, 2009 18:32
gönderen Esat
chenginer yazdı:Enerji temini: Rijit Katener 750V DC

Kaynak: Google'da aynı dokümana ne zaman oluşırım bilemiyorum, kocaman bir derya.

Ama bilgi kesin.
Yani bende doğru biliyormuşum o zaman :) Rijit katener olduğunu enerji sistemini yapan firmada bir tanıdığımdan duymuştum zaten hatta bir ara burada da yazdık, 750 olduğunu da mevcut sistemlerden malum işimiz olduğu için biliyordum da bu hatta bir farklılık varmı bilemediğim için bilmeden yazmak istemedim.

Gönderilme zamanı: 11 Eyl Cum, 2009 19:16
gönderen Doğukan
İhaleyi CAF firmasının kazanması iyi olmamış az öçnce resmi sitesinde baktım hiç güzel model bulamadım pek çoğu modern değiller.

Gönderilme zamanı: 11 Eyl Cum, 2009 22:09
gönderen Hakan
Araçların kullanımları, verimlilikleri, sesleri nasıl bilemiyoruz tabi ama iç tasarımları koltuk dizilimleri genişlikleri Başakşehir hattı için alınan Alstom'lar ile neredeyse birebir aynı, dış tasarımlarına baktığımızda, S6000 sanki bahsettiğim Alstom'lara benziyor ama Alstom daha hoş duruyor, S8000 modeli ise bence Alastom'dan daha hoş görünüyor. Tabi bunların bir de İstanbul'a özel makyajları olacaktır, zaten kullanılmaya başlanınca göz aşinalığı oluşacaktır, bence önemli olan bu araçların iç verimliliği, hızlanma-yavaşlama hareketleri, ses durumu, ve buna benzer özellikleri. Eğer kullanan ülkeler bunlardan memnunsa bence sorun yok...

Gönderilme zamanı: 11 Eyl Cum, 2009 22:18
gönderen Esat
Katılıyorum, maalesef bizde biraz şekilcilik takıntısı olduğu için araçların dış görünüşü ve klimasının olup olmaması diğer tüm özelliklerin önünde geliyor, hızlı trenlerde bu sebeple eleştiriliyor kimse teknolojisine verimliliğine bakmıyor, herkes şeklini eleştiriyor, buna bende dahilim mesela M2 ye gelen Rottemlerin şekline uyuz olduğum için eleştirdim ama bakıyorum, soruyorum dinliyorum kullanan adamlar fazlası var eksiği yok diyor, eh o zaman bize de tamam demekten başka bir şey kalmıyor.

Ayrıca CAF ların Brüksel de kullanılan modeli bence oldukça güzel bir tasarıma sahipti.

Gönderilme zamanı: 11 Eyl Cum, 2009 22:48
gönderen Hakan
Tabi ki, şekile de bakacağız ama, şekil asla ilk sıradaki kriter olamaz. Sonuçta ben mesleğim gereği teknik pencereden bakıyorum ve hangi konuda olursa olsun ilk kriterim verimlilik.

Eğer araçlar verimli ise, sonra ki kriterler, yolcu gözüyle kapıların açılıp kapanışları, araç içi ses durumu, ivmelenmelerde sarsıntı durumu, virajlarda ne kadar sarsılacağımız, daha sonra koltukların kalitesi, kaplamaları, tutacaklar, klimalar... şeklinde devam ediyor.

Rotem ve Alstom'lar M2 de bariz şekilde kardeş, yani dış görünüşleri dikkat etmeyenler için birebir aynı, yani dış görünüşe odaklanmak hata olur.

Bu hat ile ilgili yapılması gereken tüm ihaleler böylece tamamlanmış oldu.

Gönderilme zamanı: 12 Eyl Cmt, 2009 15:38
gönderen Hakan
Çok aradım, internette CAF modelleri ile ilgli çok fotoğraf yok, hatta kendi sitesi bile bu konuda fakir.

Brüksel de kullanılanlardan 2 fotoğraf buldum;

Resim

Resim

Bence gayet güzel ama sanki eski bir model gibi geldi, S6000 ve S8000 modelleri daha yeni gibi, özellikle S6000 Alstom Başakşehir vagonlarına çok benziyor. O modeller ile ilgili aramaya devam ediyorum.

Gönderilme zamanı: 12 Eyl Cmt, 2009 16:51
gönderen Esat
Ben bu araçları 2007 de görmüştüm ve yeni olduğunu söylemişlerdi firmanın Brüksel için ürettiği bir modeldi o dönemdi. Hatta Brüksel Toplu Taşıma başlığına bir iki resim koymuş olmam lazım.

Bence gayet konforlu bir sürüşü vardı fakat bu yan oturma tarzını beğenmediğim için iç tasarım hiç hoşuma gitmemişti bu tasarım bir tramvayda olabilir belki ama metro aracında bana çok abes geliyor.

Gönderilme zamanı: 12 Eyl Cmt, 2009 17:22
gönderen Hakan
Galiba Alstom ve Caf işbirliği ile de üretim yapıyormuş, Eğer böyle bir işe girişirlerse Alstom-K stock'ların CAF yazılıları gelebilir, ama eğer S8000 ler olursa daha da güzel.

Oturma düzeninde galiba İBB artık bu sistemi benimsedi, hem M2 de yeni Rotemler hem de Başakşehir hattında dizilim bu sistemde idi. Aslında daha fazla yolcu alacağını düşündükleri için böyle istiyor olabilirler ama bu şekli ile de daha fazla yolcu taşımaz, aynı sayıda taşır.

Gönderilme zamanı: 12 Eyl Cmt, 2009 17:38
gönderen alabay
Aslında bu yan oturma tarzı tam eski metro şekli. Berlin öyle idi (ve kısmen hâlâ öyle), Prag öyle idi (kalktı ama), Londra öyle idi, New York öyle.

B. Alabay

Gönderilme zamanı: 12 Eyl Cmt, 2009 17:55
gönderen Hakan
Yan otuma işi ile herhalde en az ilgilenenler Maltepe'liler olacaktır, nasıl ki otobüslerde asla oturamıyorlarsa, metroda da aynı şey geçerli olacak, daha ziyade tutacakların rengi ile ilgileneceklerdir.

Şaka bir yana bu oturma işinde ayaktakiler ile oturanlar mecbren birbirine bakacak, bu sebeple, ayaktakilerinve oturanların ;

A: Kardeş çok oturdun be, kalk da az da ben oturayım
O: Halini görüyorum da benim yol çok daha, daha 8 istasyon gideceğim
A: O zaman benim şu dizüstünü taşıyıver
O: Dur ya yaşlı teyze bindi ona yer vereyim
A: Tüh ulan keşke daha yaşlı olsaydım(içinden)

diyalogları daha sık yaşanabilir.

İBB'den şu vagon modelini bir şekilde öğrenmeliyiz...

Gönderilme zamanı: 12 Eyl Cmt, 2009 18:05
gönderen Esat
chenginer yazdı:Yan otuma işi ile herhalde en az ilgilenenler Maltepe'liler olacaktır, nasıl ki otobüslerde asla oturamıyorlarsa, metroda da aynı şey geçerli olacak, daha ziyade tutacakların rengi ile ilgileneceklerdir.
:) Ama güzel espri
A: Kardeş çok oturdun be, kalk da az da ben oturayım
O: Halini görüyorum da benim yol çok daha, daha 8 istasyon gideceğim
A: O zaman benim şu dizüstünü taşıyıver
O: Dur ya yaşlı teyze bindi ona yer vereyim
A: Tüh ulan keşke daha yaşlı olsaydım(içinden)
Ben bundan çok daha kötü dialogların ve şikayetlerin gelişeceğini düşünüyorum hatta yazmıştım Başakşehir araçları başlığında galiba, bakalım göreceğiz bunu hazmetmek nasıl olacak.

Gönderilme zamanı: 12 Eyl Cmt, 2009 18:25
gönderen alabay
O espri muazzamdı!

Yok esat, ben başka problemler beklemiyorum, fazla kritiksin bu konuda. Artık herkes orada o kadar "verklemmt" değil (inşaallah! :-) )

B. Alabay