gnl-RS.10 » Dünyadan Raylı Sistem Araç Resimleri

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18144
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 17 Ağu Çrş, 2011 12:22

Şaka diyorum ya, bayağı iyi durumda görünüyorlar, ondan çok daha kötü durumda lokoları kullanan yerler var, bayağı bir temiz iş çıkartmışlar gibi duruyor.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 17 Ağu Çrş, 2011 12:29

http://www.europhoenix.eu/news.php

linki buldum. bi çok resim var. europhoenix diyor. daha bir çok resim var. hoşuma gitti.

Resim

Resim

Resim
Resim

Resim

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 17 Ağu Çrş, 2011 12:32

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18144
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 09 Eki Pzr, 2011 13:56

Bu mesajdaki tüm resimler Bahnforum Österreich' ten alıntıdır.

Moskova Monoraydan iki kare
Resim
Resim
Moskova monorayı fuar metro istasyonu ile bölgesel tren garını bağlıyor, 2010 EXPO için inşa edilmiş fakat kent bu organizasyonu alamamış, 5 km civarında bir uzunluğa sahip.

Bratislava tramvaylarından bir kaç kare
Resim
Resim
Resim

Katowice tramvayları
Resim
Resim
Resim
Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18144
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 07 Kas Pzt, 2011 02:31

ÖBB için Siemens tarafından üretilen RailJet aracı

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18144
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 08 Oca Pzr, 2012 21:59

Bu resmi geçen nette bir yerde gördüm indirdim ama neresiydi şimdi hatırlamıyorum, tekrar görmüşken paylaşayım dedim. :) San Francisco nun menşur kablolu tramvayı

Resim

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 08 Oca Pzr, 2012 22:23

Böyle cadde uygulamalarının mantığını çözebilmiş değilim, s çizerek planlama yapmaları daha mantık çerçevesinde olmaz mı? Filmlerde yıllardır görürüm San Francisco'da hep böyle, iyi ki bizim Yakacık'da böyle değil...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18144
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 08 Oca Pzr, 2012 22:29

Teknik bilgim yok ama gözlem olarak şunu söyleyebilirim bu açıdaki bir eğimde S çizmek daha doğrusu resim üzerinden konuşayım ilk kesişimden sağa dönsün bir arka sokaktan yukarı sonra tekrar sola dönsün yine yukarı dönsün yine sağa gibi bir yapı olabilir çünkü gördüğümüz üzere kentleşme IZGARA sistemi ile gerçekleştirilmiş, birbirini tam dik kesen caddeler. Bu sebepten dolayı gerçek bir S çıkışı mümkün değil (arazide bir tepeye çıkan yollar gibi) Bu kadar dik açılı bir noktada benim söylediğim gibi yatay sokağa gir sonra yine dikeye gir sonra yine yatay a gir gibi bir çıkışta ise bence 2 engel var. 1. dikine çıkışlar çok dik, yani dönüşten sonra tramvayın ivmelenmesi yeterli gelmeyebilir 2. Kavşaklarda sorunsuz bir dönüş için biraz bile olsa dever gerekli olabilir bu durumda da oradaki asfalt yapının garip bir hal alması lazım, nasıl tarif edeyim bilemiyorum şimdi :) yani deray riski bana göre çok fazla özellikle iniş yaparken.

Az önce kurcalarken bir tane hareketli GIF resminde bu sistemin hatlarını gösteriyordu, tamamen dümdüz çıkmayan 2 hat var, onlarda sanırım yeterli genişlikte bir düzlüğe çıktığı zamanlarda dönüş yapılmış gibiydi.

Velhasılı kelam garip bir sistem şu okyanus geçme derdi olmasa gidip görmeyi çok istiyorum.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 08 Oca Pzr, 2012 23:42

Okyanusu geçmek bazen iki ülke öteye gitmekten ucuz. Bu ama daha çok New York için gecerli, California'yı bilmem.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18144
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 09 Oca Pzt, 2012 00:20

mevzu para degil, deniz uzerinden ucmak. :) hakan bu arada ben seni yanlis anlamisim, sen caddeyi bense tramvay sistemini kast etmisim. Dedigin gibi tv de gorur dururuz, neden boyle dik caddeleri tercih etmisler bende anlamiyorum.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 09 Oca Pzt, 2012 02:29

Deniz üstünden uçmak kara üstünden uçmaktan daha güvenilir şey ama :-)

Caddeleri öyle yapmaların baş sebebi Amerika kentlerinde çoğu zaman bulunan çapraz cadde/sokak sisteminden dolayı. Bir anacadde onlarca sokak ve cadde kesiyor. Yani aslında mantıklı. Da, dilim yetmiyor, yorgunum :lol:

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18144
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 03 Şub Cum, 2012 01:42

Viyana teknik müzesinde görüntülediğim bir takım korunmuş araçlar, araçları anlatan tabelaları çekemedim ama sanırım bu ülkenin kendi yapmış olduğu ilk buharlı lokolar ve bir tanesi de elektrikli lokomotif. O elektrikli bayağı bir ilginçti, içinde kocaman bir dinamo vardı :) nasıl hareket ettiğini pek kavrayamadım ama dediğim gibi kendi sanayileşmelerini göstermek anlamında önemli araçlar olsa gerek ki bu müzeye kaldırmışlar.

Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim

Cevapla

“Toplu Taşıma Araçları” sayfasına dön