gnl-RS.10 » Dünyadan Raylı Sistem Araç Resimleri

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesaj gönderen btgn » 02 May Pzt, 2011 22:50

Bir doğu kenti için bayağı az. Yani Prag'ı düşünürsek
Evet Belgrad'ta şebeke Bükreş ve Sofya'ya göre daha küçüktü ama diğer iki şehire göre daha yoğun bir tramvay trafiği var. Hem Bükreş'te hem de Sofya'da gördüğüm tramvay hatlarının bir kısmı asfalt ile örtülmüş işletilmiyor, bir de Sofya'daki metro inşaatı yüzünden tramvay hatlarının bir kısmı ölü olarak yatıyordu.
Üç şehrin de ortak yanı ise tramvayların eski olması. Otobüsleri ve troleybüsleri yeni ama tramvay yenilemeye para bulamamışlar :)

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5583
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 02 May Pzt, 2011 23:29

O sırf yenelemeye para bulmamak mı, yoksa daha çok sistemi değiştirmek istememek mi, bilmiyorum. İsleyen tramvayı modernleştirmeye gerek yok. Prag'da da 50–60 senelik araçlar işliyor (belki daha da eski), ama onlar kendileri ürettiğinden, son model gıcır şeyler de var, ya Tatra, ya Skoda, ikisi de Çek, avantaj orada. Yani Bombardiye, Çaf, Zimens, zart zurt problemleri yok ;-)

Ben de aslında aşırı yenileyici taraftarı değilim. Freiburg'ta artık 40 senelik araçları yavaş yavaaaş hurdaya ayırmak istiyorlar, ama inan bana, o araçlar bizimkilerinden daha bakımlı (en yeni modellerle kıyaslamıyorum elbet). Ama burada da karma çalışıyorlar, yani model 1970 ile Combinolar, Basel hele hele, Combino artı 1948 model araçlarıyla hâlâ raylarda, ve onlar garanti parasız değil.

Ama Belgrad'ta eleştirilecek şu var: Çok pis ve bakımsız. Bu bizde de var. Almanya'da hep temizlenir, yıkanır, her araç. Otobüs de. Çekya'da da öyle, her nedense, eski İkarus otobüsleri yeni gibiydi hep yahu. Ama şimdi Gürcistan, Azerbaycan ve Ermenistan tramvaylarını bir düşünün, onlar da korkunç bakımsızdı, o kadar bakımsız ki, artık yok oldular sanırım. Mısır da öyle, ama orada hâlâ işliyorlar. Çok garip bir şey, medeniyet konusu, ama bu kültürler de artık bayaği farklı. Yine de bu konuda ortak … pis :?

Neyse, ben Belgrad'ı eskilerden tanırım, haaarika bir kent! Sofya'yı görmek yasaktı, babam 1950'lerden anlatırdı, hoşmuş o zamanlar.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18150
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 03 May Sal, 2011 05:49

agzina biber sürerim senin Basar, bizde araclar pis ve bakimsiz mi? Destur de diyorum sadece :) iki tane pis öho ya binipmi bu kiyasi yaptin? Almanyadan gelen araclarida gorduk, birde en temizleri secilmisti.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5583
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 03 May Sal, 2011 07:32

Sen Antalya'daki tramvayı gördün mü (eskisini)? Ve bizim İstanbul İkaruslarını? Ve İzmir'deki eski araçları? Onlar göz biberi, bizde araçlar bakımsız. Yeni gelenlerle belki biraz daha iyi bir kullanış şekli de gelmiştir, bilmiyorum, Citaro'ların göstergeleri bozuktu (2009), DAF'ların camları kırık, eski Banliyö'ler hele ohoo …

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1609
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mekke Hac metrosu

Mesaj gönderen kemal » 04 May Çrş, 2011 23:16

Hac farizasını artık hacı adayları metro kullanarak yerine getirecekler.2010 Kasım ayında açılan ilk 18 Km. lik hatta 12 Çin yapımı dizi kullanılıyor.

Resim

Resim

Resim

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5583
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 05 May Prş, 2011 07:43

Aslında banliyö bunlar. Metro değil. Hatları garip ztasarlamışlar, sanırım, sırf hac yollarına göre, büyükşehir sistemine pek benzemiyor, halbuki Mekke büyükşehir de, yanısıra. Hem de nasıl, geçenlerde şaşarak oradaki kriminalite hakkında bir şey okumuştum, el-Arabiya'da. Hiç sanmazdım.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18150
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 05 May Prş, 2011 14:53

alabay yazdı:sanırım, sırf hac yollarına göre,
Tabii ki kesinlikle ona göre düzenlendi, orada asıl ihtiyaç bu güzergahta yolculuğun hızlandırılması ve koşulların iyileştirilmesi idi, en azından bana göre de öyle.

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1609
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 06 May Cum, 2011 23:36

Bir resim daha Mekke'den
Resim

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1609
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 07 Tem Prş, 2011 01:07

Buna ne demeli;Mini Moskova tramvayı , 4 ve 7 nolu hatlarda çalışıyorlar...
Resim

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18150
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 07 Tem Prş, 2011 07:16

Bojisi ve kuplöre bakılır ise eski tekli motrisler modellerinden birini revize ederek ortaya çıkartılmış yeni bir model :) Minibüs gibi :)

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5583
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 07 Tem Prş, 2011 07:32

Sanki çok dar sokaklardan geçmek için bizzat tasarlanmış gibi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18150
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 07 Tem Prş, 2011 10:39

Eee yeni mi eski mi? Bana sorarsan eski aracın şasesi üzerine yeni bir kasa oturtulmuş, tabii iç dekorasyonda birlikte yenilenmiş. Sarajevo da da aynısını yapmışlardı ama onların araçları 2 akslı idi, bunlar bayağı bir eski olsa gerek.

Cevapla

“Toplu Taşıma Araçları” sayfasına dön