gnl-RS.10 » Dünyadan Raylı Sistem Araç Resimleri

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 15 Kas Pzt, 2010 13:55

Son resim gerçekten çok güzel bir açıdan çekilmiş, bu arada ilk gördüğümde ben çok şaşırmıştım, nasıl bu kadar sessiz gidiyor, kalkışı ve frenlemesi nasıl bu kadar az rahatsız edici diye, tüm bunları nerede ise tek başına lastik tekerlekli olması sağlıyor, tabi tekerlekleri görmeden jetonum düşmemişti :)

Bagis Esmek
Aylık Paso
Mesajlar: 43
Kayıt: 15 Haz Pzt, 2009 17:06

Mesaj gönderen Bagis Esmek » 15 Kas Pzt, 2010 15:47

Bu fotoda lastik tekerlek yolunu çok net bir sekilde gorebilirsiniz, çok estetik buluyorum bu fotoyu :

Resim

alintidir

Bagis Esmek
Aylık Paso
Mesajlar: 43
Kayıt: 15 Haz Pzt, 2009 17:06

Mesaj gönderen Bagis Esmek » 15 Kas Pzt, 2010 15:53

Resim

Bagis Esmek
Aylık Paso
Mesajlar: 43
Kayıt: 15 Haz Pzt, 2009 17:06

Mesaj gönderen Bagis Esmek » 15 Kas Pzt, 2010 16:10

Iste Parisin degisik banliyö trenlerinden kareler :

Resim

Resim

Resim

Bunlarda PAris garlarindan kalkan diger trenler :

Ingiltereye giden:
Resim

Belçika-hollanda-almanya :
Resim

Fransa içi :
Resim[/img]

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 15 Kas Pzt, 2010 16:13

Hızlı trenler güzel, o çift katlılara bindim ama içini turlamadım kısa mesafe gidiyordum kapının orada takıldım :D tek katlılar ise bana metro vagonlarından daha geniş ve ferah gelmişti, metro araçları özellikle de o lastik tekerlekliler biraz dar sanki?

Bagis Esmek
Aylık Paso
Mesajlar: 43
Kayıt: 15 Haz Pzt, 2009 17:06

Mesaj gönderen Bagis Esmek » 15 Kas Pzt, 2010 16:25

Ise giderken ve gelirken o tek katlilar tam bir iskence araci, cift katlilar daha ferah oluyor, oturacak yer olmasa bile içi daha genis.
Metro araçlarina gelince, evet, o araçlar çok dar banliyö trenlerine nazaran.

yani hemen hemen 50-60 cm far var galiba.

fakat yeni metrolar çok ferah ve rahat, 1inci hattakiler ornegin (Esat bey binmistiniz herhalde) .

Bunlar dar olanlar :

Resim

Bunlar genis olanlar (Paris 1inci hat):

Resim

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1609
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 20 Kas Cmt, 2010 00:09

Paris resimleri , çok hoş benim metro sevdamın başladığı yer yahu,malum "aşk şehri"

Bagis Esmek
Aylık Paso
Mesajlar: 43
Kayıt: 15 Haz Pzt, 2009 17:06

Aerotren ve açik hava muzesi

Mesaj gönderen Bagis Esmek » 21 Kas Pzr, 2010 02:16

ARkadaslar, geçen Sali, bayram için arkadaslari ziyaret için ailecek çiktik, vede arabayla giderken dikkatimi bisey çekti AEROTREN muzesi ve kalintilari !

Bu tek rayli toplu tasima araci projesi 1965te gun yuzu gordu Fransada, amaç, hizli bir sekilde insanalari tasimak.

--> 1966 senesinde 6,7 kilometrelik tek rayli bir deneme yolu insa edildi, bu deneme yolunda aerotren saatte 200 kmlik rekor bir hizla gidecekti .

Resim

--> 1967 senesinde ikinci prototip uretildi, icinde JT12 Pratt & Whitney reaktoruyle daha hizli vede daha az titreme yapiyorudu.

--> 22 Ocak 1969da, ikinici prototip rekor hiz yapmisti saatte tam 422 Km.

Resim

Resim

Resim

1977 senesine kadar 30 kmlik tekrayli projeler cizilr fakat kabinlerin fiyati, bakimi, raylarin dosenmesi butçeleri astigi için 1977 senesinin sonunda proje rafa kaldirilir vede bazi test raylari sökülür.

Resim

Resim

Resim

Resim

Bagis Esmek
Aylık Paso
Mesajlar: 43
Kayıt: 15 Haz Pzt, 2009 17:06

Mesaj gönderen Bagis Esmek » 21 Kas Pzr, 2010 02:24

Video enteresan, çok begendim.
http://www.youtube.com/watch?v=5VvsxaaFNAs

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 21 Kas Pzr, 2010 12:33

Gerçekten enteresan, o yıllara ait tipik James Bond vari araç tasarımları :) Aslında bir trenden daha çok jet motoru ile itilen ya da hovercraft mantığı ile yürüyen bir sisteme benziyor, deneme aşamasında kalması kötü olmuş hayata geçse idi ilginç bir sistem olurdu. Bu hatlarda hep merak ettiğim şey şu makas sistemi, onun normal bir makas mantığı ile çalıştığı muhakkak ama o esnek bölümü hangi malzemeden imal ediyorlar çok merak ediyorum. Bu sisteme ait bir müze mi var? Nerede bulunuyor Paris' e yakın mı?

Bagis Esmek
Aylık Paso
Mesajlar: 43
Kayıt: 15 Haz Pzt, 2009 17:06

Mesaj gönderen Bagis Esmek » 21 Kas Pzr, 2010 16:02

Acikcasi bir muze yok sadece, anitlar ve kalintilar var.

Size birkaç link (ingilizce veya Fransizca) :


http://www.aerotrain.fr/index.php5?lang=en
http://www.luftkissenzug.de/index_fr.html

Kalintilari birkaç sehirde gorebilirsiniz (ikinci linkte sehirlerin ismi yaziyor) :

- Gometz la ville
- Chevilly

Ikinci linkteki sehirlerin isimlerine tiklarsaniz fotolari gorursunuz.

Kalintilar, Parise 50-60 kilometre uzaklikta.

Aerotrenle ilgili %99 siteler hep fransizca, herhangi bir bilgi, çevirme isterseniz çekinmeyin, ben size bilgi veririm.

Bagis Esmek

Bagis Esmek
Aylık Paso
Mesajlar: 43
Kayıt: 15 Haz Pzt, 2009 17:06

Mesaj gönderen Bagis Esmek » 21 Kas Pzr, 2010 16:03

Dikkat etmemistim, iste almanca bir site :

http://www.luftkissenzug.de/

Bagis Esmek

Cevapla

“Toplu Taşıma Araçları” sayfasına dön