ist-M.10:04 » Kadıköy-Kaynarca Metrosu Araçları - CAF
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
belediyenin çok borcu var. 2.5 milyar dolar. yeni yatırımlara giremiyorlar. mevcutları bitiremiyorlar. işler durdu. gerçek anlamıyla başakşehir metrosu DURDU. paydos. para yok işte yok. araçlar için daha uyguna gelebilecek metodlar bulunabilir. 120 araca yarım milyar ödüyoruz neredeyse. yarım milyara kaç km tramvay yapılır? parayı doğru kullanalım.
m2 araçlarından alstomumu kastediyorsun? rotem mi? fiyatları farklı.
m2 araçlarından alstomumu kastediyorsun? rotem mi? fiyatları farklı.
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5582
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18149
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Belediyenin borcumu var? Kredi alırken başkan öyle demiyor, ben Başkan inanıyorum, sonuna kadar da güveniyorum borç yok diyorsa yoktur, o inşaat madem durdu neden yok tünellerin şu kadarı tamamlandı şöyle oldu böyle oldu deniliyor, durduysa nasıl araç filosu tamamlanıyor? Bunlar başka konular, dediğim gibi İstanbul' da belki tramvay hatları için ikinci el araç kullanımı cazip olabilir, ama İstanbul için ufukta hiçbir tramvay hattıda görünmediğine göre böyle bir ihtimal de yok demektir.Mehmet Kasım yazdı:belediyenin çok borcu var. 2.5 milyar dolar. yeni yatırımlara giremiyorlar. mevcutları bitiremiyorlar. işler durdu. gerçek anlamıyla başakşehir metrosu DURDU. paydos. para yok işte yok. araçlar için daha uyguna gelebilecek metodlar bulunabilir. 120 araca yarım milyar ödüyoruz neredeyse. yarım milyara kaç km tramvay yapılır? parayı doğru kullanalım.
m2 araçlarından alstomumu kastediyorsun? rotem mi? fiyatları farklı.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
borcum yok demiyor, borç yiğidin kamçısıdır diyor:Esat yazdı: Belediyenin borcumu var? Kredi alırken başkan öyle demiyor, ben Başkan inanıyorum, sonuna kadar da güveniyorum borç yok diyorsa yoktur, o inşaat madem durdu neden yok tünellerin şu kadarı tamamlandı şöyle oldu böyle oldu deniliyor, durduysa nasıl araç filosu tamamlanıyor? Bunlar başka konular, dediğim gibi İstanbul' da belki tramvay hatları için ikinci el araç kullanımı cazip olabilir, ama İstanbul için ufukta hiçbir tramvay hattıda görünmediğine göre böyle bir ihtimal de yok demektir.
Başkan Topbaş, “Bu güçlü mali yapımızdan dolayı son 6 yılda Dünya Bankası kredisi hariç, Hazine garantisi olmadan borçlandık, borçlanabiliyoruz. Borçlanmalarımızda ucuz maliyetli ve uzun vadeli krediler kullandık. İstanbul Büyükşehir Belediyesinin 2006’dan bu yana imzaladığı kredi miktarı 3 milyar 196 milyon dolar. Bu rakamın 1 milyar 300 bini kullanıldı. Kredilerimizin ağırlıklı bu yıl olmak üzere bu dönem içerisinde tamamını kullanacağız. Şu anki borcumuz 2,3 milyar dolardır ve 2028'e kadar süren vadededir. Taktir edersiniz ki bu rakam yıllık bütçesi 12 milyar dolar olan İBB için sürdürülebilir bir borçlanmadır.
http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Pages/Haber ... wsID=18185
AYRICA BAŞAKŞEHİR METRODA ÇİVİ BİLE ÇAKILMIYOR DESEK YERİDİR. ACİL 300 KAYME LAZIM. hemde en milyon dolarından
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18149
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Araçlar ile ilgili küçük bir bilgi, nihai tasarım henüz sonuçlanmamış, İBB nin kredi töreninde aracın dış görüntüleri bolca vardı içinden de bir kare vardı diye hatırlıyorum ve açıkçası iç tasarımdaki renkler benimde çok hoşuma gitmişti. Fakat aldığım bir bilgiye göre bu aracın nihai tasarımının Haziran gibi belediye yönetimine sunulacağı söyleniyor.
Yani Haziran' da son haline okey denilirde üretime başlanırsa test sürecinin başlamasına kadar 1 yıllık bir süre kalıyor. Üretim başlangıcı ile ilk teslimat arasında 1 yıl var, daha önceki alımlara bakarak bence normal bir süre olduğunu düşünüyorum. Aslında 1 yıldan daha az 10 ya da 11 ay gibi diyebiliriz, çünkü test için en azından bir dizinin teslim alınması beklenecektir.
Yani Haziran' da son haline okey denilirde üretime başlanırsa test sürecinin başlamasına kadar 1 yıllık bir süre kalıyor. Üretim başlangıcı ile ilk teslimat arasında 1 yıl var, daha önceki alımlara bakarak bence normal bir süre olduğunu düşünüyorum. Aslında 1 yıldan daha az 10 ya da 11 ay gibi diyebiliriz, çünkü test için en azından bir dizinin teslim alınması beklenecektir.
-
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1434
- Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44
Tasarım'dan kastettiğiniz nedir? Zaten aracın dış tasarımı bize özel değil, Venezuela için üretilmiş bir maket bile vardı, aynısını bize de üretecekler. İçerideki koltuklar, kaplamalar ise zaten üretime engel değil. Ben vagonlarla ilgili teknik üretimlerin çoktan başlamış olacağını düşünüyorum, zaten asıl iş onlarda,sonra gövdeye monte edilecek giydirme yapılacak vs... Asıl işe çoktan başlamışlardır...
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18149
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bilmiyorum, kaynak: Kaynak
Peki aracın Venezuela' ya teslimatı başladı mı? Sanmıyorum, çünkü eğer tüm detayları varolan bir araç olsa idi CAF sitesinde bizim linkte olmasa da Caracas linkinde teknik detayları olurdu, ortadaki tek şey aracın dıştan görünümü ve sizinde daha önce vermiş olduğunuz yüzeysel bilgiler, enerji tipi, ray açıklığı vs. Bir iki gündür bu araçların teknik verilerini arıyorum ama bulamadım, yani tam en, boy, genişlik, bunları sadece senin şartnameler içinden ayıkladığın bilgilerde gördüm
yani bu hali ile sende CAF tan daha çok veri var 
Bu durumu daha önce Alstom gibi bir firmada tecrübe ettik, istediğiniz ya da aldığınız şeyde özelleştirmeler istiyorsanız, ya da bir başkasına bile olsa yeni üretilen bir şey alıyorsanız bu süreç yaşanıyor, ben bilgiyi iyi bir noktadan temin ettim, tabii gönül ister bizim üretim başlamış olsun ve teslimatlar en kısa sürede başlasın, ama Haziran'da bile başlasa ben bu süreyi yeterli görüyorum.



Bu durumu daha önce Alstom gibi bir firmada tecrübe ettik, istediğiniz ya da aldığınız şeyde özelleştirmeler istiyorsanız, ya da bir başkasına bile olsa yeni üretilen bir şey alıyorsanız bu süreç yaşanıyor, ben bilgiyi iyi bir noktadan temin ettim, tabii gönül ister bizim üretim başlamış olsun ve teslimatlar en kısa sürede başlasın, ama Haziran'da bile başlasa ben bu süreyi yeterli görüyorum.
-
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1434
- Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44
İBB neyapmaya çalışıyor bir türlü anlayamıyorum, 2 sene kadar önce ihale yapıldı, galiba kimse ihaleye girmedi. 1 sene kadar beklediler ve yeniden ihale yaptılar. Her işi son dakikaya bırakmada üstümüze yok, ben bu hat açıldığında elimizde yeterince metro seti olmayacağını düşünüyorum, bence yetişmeyecek.
Tasarımla ilgili olarak'da ölçüleridir, benzer özellikleridir bence şimdiye kadar bekleyemez, çünkü bunun makinasıdır, kalıbıdır hazı olmalı ki üretim yapsınlar. Eğer bu ayrıntılar bile hazır değilse, önce bizim vagonlar için fabrika da kurmaları gerekiyor.
Demek istediğim, ana hatlarıyla yapılması gereken şeyler belli, yani şasi-yürür aksam, elektrik sistemi, motor, fren sistemi vb.. teknik ayrıntılar için çalışılıyordur ama İBB'nin seçeceği dış tasarımda, içeride belli başlı bazı daha ziyade konfora yönelik ayrıntıları sonradan yapacaklardır. Yok sıfırdan bu sene yazın başlayacaklarsa, şu Türk filmi "Devrim Arabaları" benzeri bir sahne bizi bekleyebilir. Hatta o bile süpriz olur, 10 senede bile yetiştiremezler...
Esat bey, sözüm size değil yanlış anlamayın, siz ne bilgi alabildiyseniz onu söylüyorsunuz, herkesden çok ben teşekkür ederim...
Tasarımla ilgili olarak'da ölçüleridir, benzer özellikleridir bence şimdiye kadar bekleyemez, çünkü bunun makinasıdır, kalıbıdır hazı olmalı ki üretim yapsınlar. Eğer bu ayrıntılar bile hazır değilse, önce bizim vagonlar için fabrika da kurmaları gerekiyor.
Demek istediğim, ana hatlarıyla yapılması gereken şeyler belli, yani şasi-yürür aksam, elektrik sistemi, motor, fren sistemi vb.. teknik ayrıntılar için çalışılıyordur ama İBB'nin seçeceği dış tasarımda, içeride belli başlı bazı daha ziyade konfora yönelik ayrıntıları sonradan yapacaklardır. Yok sıfırdan bu sene yazın başlayacaklarsa, şu Türk filmi "Devrim Arabaları" benzeri bir sahne bizi bekleyebilir. Hatta o bile süpriz olur, 10 senede bile yetiştiremezler...
Esat bey, sözüm size değil yanlış anlamayın, siz ne bilgi alabildiyseniz onu söylüyorsunuz, herkesden çok ben teşekkür ederim...
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18149
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Yoo hak veriyorum bu konuda
Aracın dış tasarımı ile ilgili olarak şunu söyleyebilirim, sonuçta bu aracın bizim gördüğümüz resimdeki hali son hali olmayabilir, dediğim gibi sonuçta benim de ucundan da olsa tecrübe ettiğim sonrasında da iyi takip ettiğim Alstom Citadis olayı var. Citadisleri incelemenizi öneririm, adamlar resmen katalog yapmış seç beğen al, hangisini istersen ön panele onu takıyor, ama ne oldu, biz özel araç istiyoruz bizimki lale olsun dedik diye, tasarım uzadı da uzadı, halbuki aracın geri kalan kısmında sizinde dediğiniz gibi boji aksamı zaten standart, kapılar standart, bunların elektromekaniği standart, eee
o başlıkta ilk yüklediğim resimlere bakın bir de gelen araca, farklı, yani tasarım sürecinde bile yok tutamak şurda olsun yok burda olsun, tip top koltuk olsun yok kıç dayama yeri olsun derken iş uzayıp gidiyor. Burada da yeni üretilen bir araç söz konusu olduğu için bende sürecin o şekilde olacağına inandığımı belirttim, yoksa dediğim gibi normalde sizin söylediğiniz gibi olmalı, ama bu kriterleride göz önünde bulundurun.
Dış tasarımda nihai karar verilmiş olsa bile bu CAF ın yeni üreteceği bir araç, eğer Caracas için zaten model dış görünüm olarak son halini almış ise sorun yok, dediğiniz gibi zaten karoser imalatı yapılıyordur bile, iç tasarımdaki süreç ne kadar değişiklik olur bilemiyoruz, ya da olurmu. Bakalım göreceğiz zaman ne gösterir.


Dış tasarımda nihai karar verilmiş olsa bile bu CAF ın yeni üreteceği bir araç, eğer Caracas için zaten model dış görünüm olarak son halini almış ise sorun yok, dediğiniz gibi zaten karoser imalatı yapılıyordur bile, iç tasarımdaki süreç ne kadar değişiklik olur bilemiyoruz, ya da olurmu. Bakalım göreceğiz zaman ne gösterir.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18149
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Resimler için teşekkürler, iyi oldu bunlar aracın canlı halini gördük desek yeridir. Buna benzer bir sunumu yine Venezuala' dan bulmuştum o resmi yayınladım mı hatırlamıyorum ama onda da araç böyle idi yani bojileri falan olmadan sergileniyordu. Sanırım orada da yönetimin sunum tarzı bu
üreticiden en azından kaportayı gösteren bir çalışma alıyor ve ahanda bu diyor. Yanlız bu fotoğraflar ışığında sanırım şunu rahatlıkla söyleyebiliriz bu hattın araçlarında da sorun yaşanmayacak, yani gördüğümüz kadarı ile zaten kaporta tasarımı bitmiş bir araçtan bahsediyoruz, bununla ilgili bir süreç yaşanmayacak.

-
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1434
- Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44
Bilgi edinmeden gelen cevabı buraya da koyalım istedim, öyle görünüyor ki 2011 yılında şakır şakır İspanya'dan vagon yağacak.Araçların imalat süreçleri başlatılmış olup imalat programına göre ilk iki araç Aralık (2010) sonu Ocak (2011) başı olarak teslim alınacaktır. Araçların tamamı 2012 Şubat sonu teslim alınmış olacaktır.