ist-MB.10 » Metrobüs Araçları - Genel Tartışma / Kar

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18091
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 28 Ara Pzr, 2008 12:14

Phileas lar ile ilgili fotoğraflar

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5569
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 28 Ara Pzr, 2008 12:21

Bu Phileas konusunu şimdi tam anlayamadım ... geldi, geçti, gitti mi, yoksa hâlen plânlarda mı?!

Fikir kalktıysa, sırf "bah ne gaçırdıh" için mi bu resimler? :-)

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18091
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 28 Ara Pzr, 2008 12:25

alabay yazdı:Bu Phileas konusunu şimdi tam anlayamadım ... geldi, geçti, gitti mi, yoksa hâlen plânlarda mı?!

Fikir kalktıysa, sırf "bah ne gaçırdıh" için mi bu resimler? :-)

B. Alabay
İlgili başlıklara da bir göz atıver, satın alımı yapılmış araçlar bunlar, sadece filonun gerisi bunlar ile değil Mercedesler ile tamamlanacak ki bence doğru karar, ama tartışma başlığı burası değil, yazılan mesajlar daha sonra ilgili başlığa taşınacaktır.

Kullanıcı avatarı
Kemal Çevik
Aylık Paso
Mesajlar: 94
Kayıt: 22 Eyl Cmt, 2007 19:44

Flaş..Flaş..Flaş..

Mesaj gönderen Kemal Çevik » 11 Oca Pzr, 2009 13:00

Henüz doğrulatamadığım habere göre Phileas anavatanı Eindhoven bile bu araçtan vazgeçmiş.

Doğruluğunu araştırıp döneceğim.

Görüşmek üzere
Kemal ÇEVİK

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18091
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 11 Oca Pzr, 2009 16:23

Kemal abi acaba firmada bir sıkıntı olabilirmi? Çünkü baştan İBB de araçların tamamını Phileas alacağız dedi ama 50 taneden sonrası için Capacity ile devam kararı alındı bildiğin gibi.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5569
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 12 Oca Pzt, 2009 08:25

Yazık yahu ... garip bir durum. Ama şu anlar "araç" açısından zaten zordan zor, Detroit ölen bir şehir, bu sabah duyduğuma göre, bugünden itibaren Daimler Mercedes araç yapımında 4 ve 3-gün haftalarına başlıyor, yani kriz denen işte bu. Eskiden, böyle fabrikalara endüksyon makinesi yapıp satan bir şirkette büroda çalışmıştım, oralarda da böyle sıkıntıların ne biçim hissedildiğine şahit olmuştum, herhâlde bunlarla ilgili bir durum var. Almanya (ve belki biraz da Amerika) şu an dayak yeyip uyanmış piç gibi elektrikli modellerin yapım imkânlarına saldırıyor. Petrol yok, gaz yok, para yok, güneş var, araştırma yoktu, rahat arka kısmındaki oturma kısmına battı :?

B. Alabay

Anonymous

Mesaj gönderen Anonymous » 13 Oca Sal, 2009 19:15

Phileas bana göre güzel araç niye vazgeçsinler ki? Mutlaka krizden dolayıdır.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18091
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 13 Oca Sal, 2009 19:19

Doğukan KAHRAMAN yazdı:Phileas bana göre güzel araç niye vazgeçsinler ki? Mutlaka krizden dolayıdır.
Doğukan sence de söylediklerinde bir tutarsızlık yokmu? Geçen gün bir başka başlıkta Phileaslar için söylediklerini hatırlıyorum da, istersen bir gözden geçir :)

http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic.php?p=5212#5212

Anonymous

Mesaj gönderen Anonymous » 13 Oca Sal, 2009 19:46

Phileas'ın eksileride var artılarıda ama şimdi ben Capacity'den yana değilim çünkü Metrobüs hattını yarın bi kullan istersen.

Capacity araçlar metrobüs hattını kullanılması yüzünden araçlarda akbil uygulama diye bir mantıksız uygulama var. Kapıları Tramvay kapısı gibi açılmıyor. Geçen hafta bindiğim Capacity araç içersinde akbil uygulaması yüzünden normal trafikteki 2000 model 0345 bile bizi geçti.

Ama Phileas olsaydı araç içersinde akbil bahanesi olmayacaktı kapılar Tramvay kapısı gibi açılcaktı. Her iki yanında kapısı var.

Şunu söylemek istiyorum iyi okuyun. CAPACİTY metrobüs aracı değil sadece uzun tek körüklü bir belediye otobüsü.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18091
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 13 Oca Sal, 2009 19:56

Sen o verdiğim linkteki ilk yazını oku istersen sonra bize ve özellikle bana akıl öğret :) ben neyin tramvay neyin otobüs neyin metrobüs olduğunu bu sitede herkesten daha iyi biliyorum merak etme.

İkincisi akbil ile kapının sağda solda olmasının alakası nedir yaa?? Tamamen mantıksız bir şey söylüyorsun, lütfen tutarsız içerikli mesajlar yazarak başlıkları doldurmayın, bir iddianız varsa bu tutarlı olsun, bana akbil ile kapıların sağda solda olmasının alakasını anlat? Phileasların her kapısında akbil basma makinesimi var? Sonra bana niye kızıyorsun diyorlar ya,

Kullanıcı avatarı
Kemal Çevik
Aylık Paso
Mesajlar: 94
Kayıt: 22 Eyl Cmt, 2007 19:44

Asılsızmış

Mesaj gönderen Kemal Çevik » 06 Şub Cum, 2009 19:45

Henüz doğrulatamadığım habere göre Phileas anavatanı Eindhoven bile bu araçtan vazgeçmiş.

Hayır yanlış bilgi, gözlerimle gördüm oradalar :D

Kemal ÇEVİK

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18091
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 20 Nis Pzt, 2009 09:02

Kemal abiden Phileas' ın Avrupa' daki durumu ile ilgili bilgileride bekliyoruz. Ama beklerken sanki içime doğmuş, hani derler ya bir öleceğini bilmez :) daha dün bu araçlar ile ilgili bir iki kötü söz etmiştim bugün gazetelere haberi düşmüş :D:D

Bana kalsa o Mercedesler Phileasları 3 e 5 e katlar, hem fiyat performans, hem yedek parça, hemde kullanım kolaylığı, ama hep diyorum ya bize şekilli lazım, şekilli olursa kıymetli oluyor, neymiş efendim kendi gidiyormuş? Hakkat mi? Yoksa sadece Youtube da ki test videosu ile mi karar verildi çok merak ediyorum, kim kullanıyor şoförsüz, kim kullanıyor yana yanaşma özelliğini, kimsenin kullanmadığı özellikler aynı cep telefonu gibi bir şey bu yahu, 100 liralığıda aynı 1000 liralığıda.

http://www.milliyet.com.tr/Guncel/Haber ... =24&ver=04

Haber kaynağına güvenip güvenmemek sizin elinizde, tabii ki İETT nin karşı açıklamalarınıda yayınlayacağız, umuyoruz ki doğru olmayan bir haberdir, umuyoruz ki bir kere daha paralarımız (bizim, biz veriyoruz, vergi ödüyoruz) çöpe gitmemiştir.
İddia : Avcılar-Söğütlüçeşme metrobüs hattında kullanmak için Hollanda’dan ithal edilen her biri 2.4 milyon TL değerindeki 50 Phileas marka otobüsün teslim alınan 35 adedi, İstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından seferden kaldırıldı.
Yokuş çıkmakta ve hızlanmakta zorlanan, süspansiyon sisteminde sorun olan ve yol tutuşunda bekleneni veremediği öne sürülen Phileas’lar hatlardaki yerini, kendisinden daha ucuza satın alınan Mercedes marka otobüslere bıraktı. Büyükşehir Belediyesi, otobüslerin testlerinin yapıldığını, şu anda belirli sayıda aracın deneme sürüşleri kapsamında 10.00-16.00 saatleri arasında sefere çıktığını söyledi.
Cevap : Büyükşehir Belediyesi, ilk partisi 2007 Eylül ayında alınıp İETT’ye teslim edilen araçların test edildiğini iddia etti. Açıklamada şöyle denildi: “Otobüslerin ilk üretim olması sebebiyle, test ve deneme işlemleri titizlikle yapılmaktadır.
Söz konusu işlemler, her bir sistemin farklı metotlarla denenmesi sebebiyle asgari 15 iş gününde yapılabilmektedir. Zaman zaman bu süreç uzayabilmektedir. Deneme işlemleri Hollanda’dan gelen 18 kişilik ekip ve İETT teknik personeli tarafından titizlikle yapılmaktadır. Test sürüşleri tamamlanan araçlar, önümüzdeki hafta başından itibaren kademeli olarak sefere çıkmaya başlayacaktır. Şu anda da 10.00-16.00 saatleri arasında belirli sayıda araç, deneme sürüşleri kapsamında sefere çıkmaktadır.”
Abooo : Biri beni haklı çıkarsın :D Hollandalı üretici firma APTS’nin resmi verilerine göre, satın alınan çift körüklü 26 metre uzunluğundaki Phileas’lar, oturarak 52, ayakta 133, toplamda 185 yolcu kapa-siteli.


Haberin linkine tıklayarak tüm yazıyı okuyabilirsiniz.

Cevapla

“Toplu Taşıma Araçları” sayfasına dön