ist-T.10:01 » Yeni İstanbul Tramvayları - Alstom Citadis 301 EvoX04
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5582
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Değil mi? Ööö, ben öyle hatırlıyorum
Değilseler, o zaman ama neden modül tipi araç düşünmüyorlar, merak ediyorum. Şahsen Siemens Combino'lardan nefret ediyorum. Neden diye sormayın, hep ya dizimi vuruyorum, ya oturacak yer bulamıyorum, bana çok hantal geliyor, sesini sevmiyorum, bir gayriaşk meselesi işte, GT8 tanıdıktan sonra, insan Combino'ya pek alışamıyor. Ammaa ... İstanbul için aslında gereken o belki. Citadis'ler meselâ çok sempatik, burada Mulhouse'da işliyorlar. Ama daha çok küçük şehirler için gibi geliyor bana.

Değilseler, o zaman ama neden modül tipi araç düşünmüyorlar, merak ediyorum. Şahsen Siemens Combino'lardan nefret ediyorum. Neden diye sormayın, hep ya dizimi vuruyorum, ya oturacak yer bulamıyorum, bana çok hantal geliyor, sesini sevmiyorum, bir gayriaşk meselesi işte, GT8 tanıdıktan sonra, insan Combino'ya pek alışamıyor. Ammaa ... İstanbul için aslında gereken o belki. Citadis'ler meselâ çok sempatik, burada Mulhouse'da işliyorlar. Ama daha çok küçük şehirler için gibi geliyor bana.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18138
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bununla ilgili bilgiyi daha önce konu ile ilgili yetkili bir kişiden alarak vermiştim, modüler tip araçlar İstanbul altyapısına uygun değil, daha çok düz ve temiz altyapılı Avrupa kentleri için üretilmişler, dolayısı ile pek çok yerde sorun yaşadıkları doğru, Alstom Citadis ler ise karoser ve yürür aksam yapısı ile bizim ve bize benzer altyapıya sahip ülkelerin sistemleri için daha uygun, ha şimdi Fransa neden bunları kullanıyor demeyin adamlar kendi malını kullanıyor bunun ötesi yok.
-
- Abonman
- Mesajlar: 16
- Kayıt: 23 Eki Cum, 2009 21:26
Bugün yeni Alstom araçlara bindim ve ilk izlenimlerimi yazayım, bir yolcu olarak tabii.
Yeni tramvayların aynı hattaki mavilerden fiyat ve teknik performans açısından artıları var mı bilmiyorum ama bence özellikle iç kısımda kullanılan malzeme ve işçilikte çok eksileri var. Koltıukları sevemedim mesela. İçerden vatman kabinine geçişteki kapıda öyle menteşeler, kilitler kullanılmış ki nal kadar! Yani fransız zerafeti falan aramayın. Kapı açılıp kapanması Bağcılar hattındaki eski tramvayları bile aratır. Pnömatik sesi tıss tısss.
Ama yolcu dağılımı güzel görünüyor. Oturan sayısı az, bu da bence oturan yolcuyu, yolculuk boyunca bütün bakışları üzerlerinde toplayarak baskı altında tutacaktır.
Yeni tramvayların aynı hattaki mavilerden fiyat ve teknik performans açısından artıları var mı bilmiyorum ama bence özellikle iç kısımda kullanılan malzeme ve işçilikte çok eksileri var. Koltıukları sevemedim mesela. İçerden vatman kabinine geçişteki kapıda öyle menteşeler, kilitler kullanılmış ki nal kadar! Yani fransız zerafeti falan aramayın. Kapı açılıp kapanması Bağcılar hattındaki eski tramvayları bile aratır. Pnömatik sesi tıss tısss.
Ama yolcu dağılımı güzel görünüyor. Oturan sayısı az, bu da bence oturan yolcuyu, yolculuk boyunca bütün bakışları üzerlerinde toplayarak baskı altında tutacaktır.

- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18138
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18138
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Araçlar ile ilgili İBB den bilgiler
En son teknolojik yenilikler İstanbul araçlarında uygulandı
yok o kadar abartmayalım. Neyse ya, bende buldumda bunadım, yeni işte kardeşim hayırlı uğurlu olsun ne anlatıyoruz ne abartıyoruz.
http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Pages/Haber ... wsID=19051
En son teknolojik yenilikler İstanbul araçlarında uygulandı
Yani daha öncekilerde makinistin ölüm riskimi vardı?- Tam korumalı kabin, olası çarpışmalarda makinisti koruyacak şekilde tasarlandı.
1960 modellerde olduğu gibi, yani bu fikir o araçlarda da var tabii bunun frenleri daha iyi tutuyordur onu tartışmıyorum ama son teknolojimidir? Bombardierlerden farkı ne? Ha şu kilonewton bilmemne basınç oranları falan olabilir bak.- Yüksek acil frenleme ivmesi ile daha emniyetli yolcu trafiği hedeflendi.
Son teknoloji Totmann, Death Man, yani Ölü Adam sistemi, patent tarihi 1922, 1940 larda falan endüstriyel olarak kullanılmaya başlanmış sanırım, son teknoloji.- Araç, sürücünün dikkatini sürekli aktif tutmak üzere son sistem, ölü adam tutamağı ile dizayn edilmiş ve makinistin bayılması vs. durumlarda emniyetli olarak aracın durması garanti edilmiştir.
Bombardierlerde de var, hatta takarsanız Moda tramvayında da olur, son teknoloji olan bir sistem değil, üzerine takıldığı aracıda son teknoloji yapmaz, ama aracın genel görünümünü son mod(a)el yapabilir- Araçların içi de kapalı devre kamera sistemi ile araç içi güvenlik ve seyahat emniyeti arttırılmıştır.
Aslında bu da çok özel bir şey değil, benzer bir sistem yılllllaarrrrr önce Bombardierler için düşünülmüş ve önerilmiş olabilir, aslında daha çok basit bir sim kart ile çalışan gps modülünün araca takılmasından ibaret, raydan izlemenin zor olduğu (hatta imkansız belki bilmiyorum) tramvay işletmelerinde bir seçenek, since 1814Araçlar, GPS ile hat boyunca takip edilebilecek.


http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Pages/Haber ... wsID=19051
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18138
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Mehmet Kasım yazdı:işin komiği ekran "duracak" yazısının üstüne geliyor citarolarda. düğmeye basan duracak yazısını göremiyor


-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 156
- Kayıt: 05 Haz Cum, 2009 15:17