ist-T.10 » Tram34 Yerli Tramvay Aracı

Cevapla
Uğur
Serbest Geçiş
Mesajlar: 689
Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47

Re: ist-T.10 » "İstanbul" - Yerli Tram/HRS Aracı

Mesaj gönderen Uğur » 31 Eki Pzt, 2022 21:51

8.dakika 40. saniyede yeni yerli tramvaylardan bahsediliyor. Türk şehirlerinin sokaklarında Metro İstanbul, Bozankaya, Durmazlar üretimi araçların daha çok dolaşması dileğiyle size ileteyim.

https://www.youtube.com/watch?v=Yg-3EvtHID8

Kullanıcı avatarı
yakupfurkan24
Aylık Paso
Mesajlar: 115
Kayıt: 07 Ağu Prş, 2014 14:51

Re: ist-T.10 » "İstanbul" - Yerli Tram/HRS Aracı

Mesaj gönderen yakupfurkan24 » 01 Kas Sal, 2022 21:44

34 adet üretilecek araç videodaki gibi aşağı yukarı bu şekilde olacak galiba. Tabelasında da TOPKAPI yazdığına ve tasarımı yüksek tabanlı olduğuna göre araçlar T4 hattında çalışacak.

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-T.10 » "İstanbul" - Yerli Tram/HRS Aracı

Mesaj gönderen Esat » 02 Kas Çrş, 2022 19:13

evet T4 hattı için planlanıyor.


Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

ist-T.10 » Tram34 Yerli Tramvay Aracı

Mesaj gönderen Esat » 11 May Prş, 2023 07:24

Metro İstanbul tarafından tasarım ve mühendislik çalışmaları yapılan ve üretim aşamasındaki Tram34 aracı ile ilgili bugün bir lansman yapılıyor. Lansman Metro İstanbul genel müdürlük yerleşkesinde gerçekleştirilecek, İBB'nin T4 hattı için açmış olduğu araç alım ihalesinde de fiyat avantajı ile 34 araçlık alım bu filo ile karşılanacak.

Görsel paylaşmaya çalışacağım, videolar var fakat youtube a yüklemeden burada gösterilmiyor, zaten sosyal medyada Ekrem Başkan ve İBB paylaşımlarında izlemişsinizdir. Detayları öğrenince paylaşalım.

Kullanıcı avatarı
Özgür Türkler
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 363
Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44

Re: ist-T.10 » Tram34 Yerli Tramvay Aracı

Mesaj gönderen Özgür Türkler » 16 May Sal, 2023 07:15

Bu tür araçlarda genelde devamı gelmiyor ve yapılan ar ge masraflarına ve harcanan enerjiye yazık oluyor diye düşünüyorum. Küçük küçük bir sürü marka oluşturmaya çalışmak yerine 2 tane güçlü marka oluşturmak daha doğru geliyor. Elma ağacını seyreltmek gibi, her daldan 5-6 tane küçük elma yerine bir dalda 2 tane bırakıp hem ağacı hafifletmek hemde o iki elmanın daha büyük ve etrafı boş olduğu için her yanı kızarmış olmasını sağlamak daha mantıklı...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-T.10 » Tram34 Yerli Tramvay Aracı

Mesaj gönderen Esat » 16 May Sal, 2023 20:28

Çok fazla markamız yok zaten, Durma ve Bozankaya dışında tramvay üreticisi yok, Durma'nın elinde Siemens B80'in lisansı var, Metro İstanbul da daha önce ürettiği İTA üzerine teknolojisini ve oradaki edinilen tecrübeyi geliştirerek ihtiyacını karşılama yoluna gidiyor ki zaten araç aslında HRS fakat M1 hattı için uygun değil, fakat uyarlanabilir geliştirilebilir. Buradan sonraki adım metro aracı üretmek olmalı, bunun için bir yurtdışı üretici ile ortaklık gerekir mi bilmiyorum, ülke çapında bir oluşum ile SİP çerçevesi kurularak olabilir orada da soru şu hangi firma desteklenecek? ve milyon tane daha kritik soru :)

Kullanıcı avatarı
Özgür Türkler
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 363
Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44

Re: ist-T.10 » Tram34 Yerli Tramvay Aracı

Mesaj gönderen Özgür Türkler » 17 May Çrş, 2023 13:41

Arge ekibi güçlü olana yatırım yapmak lazım. Durma bu işe Bozankaya dan daha önce başladı diye biliyorum. Bozankaya Kayserili kafasıyla Almanya dan ticaret ve hükümet yakınlığını kullanarak hızlı ilerledi. Ankara Sincan OSB deki yerlerinde arge konusunda ne yapıyorlar bilmiyorum. Voslohh sistemleri ile ilerliyorlardı troleybüs işinde diye biliyorum. Romanya dan falan ikisi de iş almışlardı. Elektrik Cer motorunda yerli bir firma ve Aselsan Cer kontrol ünitesi konusunda çalışan hangisiydi hatırlayamadım. Sonuçta Arge si güçlü olan ilerler NŞA da , yatırımı da ona yapmak lazım ama devlet in yedekli ilerlemesi daha doğru geliyor bana...

Cevapla

“Toplu Taşıma Araçları” sayfasına dön