gnl-TS.07 » İstasyon ve Durak Problemleri ve Çözüm Önerileri
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18138
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
gnl-TS.07 » İstasyon ve Durak Problemleri ve Çözüm Önerileri
istasyon ve duraklar ile ilgili genel erişim problemleri ve çözüm önerilerinizi bu başlık altında yayınlayabilirsiniz.
-Esat-
-Esat-
En son Esat tarafından 19 Eki Sal, 2010 22:55 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 136
- Kayıt: 05 May Sal, 2009 11:16
gnl-TS.07 » İstasyon ve Durak Problemleri ve Çözüm Önerileri

Örnek istasyon çicimi yaptım..Amacı giriş-çıkışlarda yaşanan izdihama bir son vermek..(bitirin artık şunu

- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18138
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Çizimi az çok inceledim, şöyle düşünelim, mantık olarak doğru olabilir ama, şimdi ama kısmını açıklayalım, ülkemizde ödeme sistemleri ya turnikeli ya da araçta ödemeli, dolayısı ile bu eğer bir raylı sistem durağı ise fazladan peroncu güvenlik istihdamı demektir, toplam işletme maliyetinde bu şekilde diyelim ki 20 durak ihtiyacı var, tamamı demiyorum bakın yine insaflıyım
3 vardiyadan 60 personel yapar ilave. En kötü ihtimal ile kuruma maliyeti 2 bin - 2500 TL, X 60 hesaplayın. Personelden tasarrufu hiçbir zaman desteklememişimdir ama aklıma gelen ilk ters yanı bu oldu.
İkincisi tramvay için düşünürsek, normal şartlarda tramvayda baş duraklar ya da kısa parkur baş durakları haricinde böyle bir yapı pek öngörülmez, çünkü tramvay durakları kent içi sokak ve caddelerde işlemekte olduğundan her peron yolu daha çok daraltmak demektir, ben bırakın İstanbul' u ülkemizde pek çok kentin sokak ve caddelerinde bu kadar rahat davranabileceğimize inanmıyorum, ki zaten yine tramvay için konuşursak zaten böyle bir şeye gerek bile olmamalı. Hatların etüdü doğru yapılırsa tramvay bu kadar kalabalık olmaz böyle bir perona da ihtiyaç olmaz.
Düşünce olarak güzel ve çözüme yönelik ama dedim ya yukarıdaki iki sebep dahi bence uygulamaya geçmemesi için yeterli görülebilir.
Şu an hazırlamaya çalışıyorum, şu Emniyet ve Ulubatlı durakları ile ilgili bir öneri geliştirelim derim, ne dersiniz?

İkincisi tramvay için düşünürsek, normal şartlarda tramvayda baş duraklar ya da kısa parkur baş durakları haricinde böyle bir yapı pek öngörülmez, çünkü tramvay durakları kent içi sokak ve caddelerde işlemekte olduğundan her peron yolu daha çok daraltmak demektir, ben bırakın İstanbul' u ülkemizde pek çok kentin sokak ve caddelerinde bu kadar rahat davranabileceğimize inanmıyorum, ki zaten yine tramvay için konuşursak zaten böyle bir şeye gerek bile olmamalı. Hatların etüdü doğru yapılırsa tramvay bu kadar kalabalık olmaz böyle bir perona da ihtiyaç olmaz.
Düşünce olarak güzel ve çözüme yönelik ama dedim ya yukarıdaki iki sebep dahi bence uygulamaya geçmemesi için yeterli görülebilir.
Şu an hazırlamaya çalışıyorum, şu Emniyet ve Ulubatlı durakları ile ilgili bir öneri geliştirelim derim, ne dersiniz?
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18138
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
M1 Aksaray-Havalimanı başlığında dile getirdiğimiz bir konu vardı. Emniyet ve Ulubatlı istasyonlarının erişilebilirliğinin arttırılması. Hani diyoruz ya ikide bir de 2010 Kültür Başkenti, bu Kültür Başkentinin en büyük ayıbı özürlülere evinde otur demesidir. Evet aynen bunu söylemektedir bu kent. Çünkü kaldırımlar ile savaşarak yollara ulaşsalar bile duraklara istasyonlara giremezler, haydi oralar girseler otobüslere binemezler, metrolara inemezler, aslında sadece özürlü vatandaşları değil, ihtiyarları, geçici olarak sakatlanmış insanları, hastaları, bebek arabası ile sosyal hayata katılmak isteyenleri herkesi düşünmek gerekiyor, tabi asansörlerin üzerine bu asansör sadece engelli, yaşlı ve bebekli yolcular için yazarak tüm sorumluluklardan kurtulmak en kolayı değil mi?
Gelin biz bu sorumluluktan kurtulmayalım. Daha önce belirttiğim gibi bu konuda konuşmuş olduğum bir yetkili, burada bir firmaya etüt yaptırıldığını ve uygulamanın çok fazla zorlukları olduğu için uygun görülmediğini, yolun kapatılması falan gerektiği için yapılamayacağını belirtmişti, offtherecord bilgi idi ve artık ikimizde orada olmadığımıza göre on-air yapabiliriz
:D
Ben bu konuda bir bilgi edinme başvurusu yapmıştım, sorum ve aldığım cevabı da sizler ile paylaşmak istiyorum.
Bu bilgiyi alana kadar aşağıdaki benim çalışmam ile idare edelim.
Bu çalışmada istasyonun konumu büyük ölçüde doğru, tabii ki ben ne inşaat mühendisi ne proje mühendisi değilim, teknik çizer olabilirdim ama meslek lisesi benim için hiç cazip değildi, insan 15 yaşında bazı şeyleri doğru göremiyormuş. Evet istasyonun giriş ve peron konumları aşağıdaki gibidir. pembe alanlar istasyona yapılabilecek yürüyen merdiven, asansör ve özürlü rampası gibi alanları işaret ediyor, bunları numarası ile anlatayım.

1. Mevcut girişler 4,5 metre genişliğinde, bir yürüyen merdiven takriben 1,5 metre, bu demek oluyor ki her iki girişinde yanında bir adet yürüyen merdiven inşa etme şansımız vardır. 1 numara Valide Sultan tarafındaki girişe yapılabilecek yürüyen merdivendir.
2. Bu 1 numaranın kaldırımı daraltma bahanesi öne sürülür ise yapılabilecek ikinci, ya da iki yürüyen merdiven yapılabilecek kadar para ayrılırsa yapılacak ikinci merdivendir, buna pik saat yoğunluk hareketine göre işletme karar verebilir, eğer istenirse tek merdiven ile saate göre ters işletmede mümkündür sonuçta. Yanlız bu merdiven inşa edilir ise buradaki tuvaletin iptal edilmesi gerekecektir.
3. Valide Sultan girişi asansör inşa bölgesi. Bu asansör mezanine kadar yolcuyu indirir.
4. Burası içeride yer alan kısa merdivene yapılması gereken özürlü rampası.
5. Fatih girişi giriş yanı yürüyen merdiven.
6. İkinci ya da alternatif merdiven.
7. Fatih girişi üst kat asansörü, yolcuyu mezanine turnike girişlerine indirir.
8. Aksaray yönü mezanin-platform erişim asansörü
9. Aksaray yönü asansörden platforma erişim koridoru
10. Havalimanı yönü mezanin-platform erişim asansörü
11. Havalimanı yönü asansörden platforma erişim koridoru
Dediğim gibi istasyon ölçeklendirmesini GoogleEarth üzerinden yaptım ama asansör ölçeklemeleri doğru olmayabilir fakat büyük oranda yaklaşıktır diye düşünüyorum. Bu yapı ile Aksaray yönünde bir çalışma için Vatan caddesinde ortadaki 2 şeriti, Havalimanı yönünde otobüs durağının bulunduğu alanın geçici olarak kapatılması gerekecektir. Eğer bu kadar asansör lüks diyen olursa
olur ya, 8-9, 10-11 alanlarına yürüyen merdivende inşa edilebilir. Sizce?
Gelin biz bu sorumluluktan kurtulmayalım. Daha önce belirttiğim gibi bu konuda konuşmuş olduğum bir yetkili, burada bir firmaya etüt yaptırıldığını ve uygulamanın çok fazla zorlukları olduğu için uygun görülmediğini, yolun kapatılması falan gerektiği için yapılamayacağını belirtmişti, offtherecord bilgi idi ve artık ikimizde orada olmadığımıza göre on-air yapabiliriz

Ben bu konuda bir bilgi edinme başvurusu yapmıştım, sorum ve aldığım cevabı da sizler ile paylaşmak istiyorum.
Şimdi, Şubatın 10 u geçeli çok oldu, üstümüze düşen ikinci bir bilgi edinme ile projenin teslim alınıp alınmadığı, uygulanabilirliği ve uygulanıp uygulanmayacağını öğrenmek.S1. İstanbul Ulaşım A.Ş.' nin ülkemiz AB uyum çalışmaları çerçevesinde yürütülen kamu hizmet binalarının erişilebilirliğinin sağlanması hususunda çalışmaları varmıdır? Örn. M2 Taksim-4.Levent hattı Şişhane istasyonu, M1 Aksaray-Havalimanı hattı, Aksaray, Emniyet ve Ulubatlı istasyonlarına asansör ile erişim, Bayrampaşa ve Sağmalcılar istasyonlarına yürüyen merdiven erişimi projelendirilmektemidir?
C1. M1Aksaray,Emniyet,Ulubatlı istasyonlarında sadece asansör eksikleri değil aynı zamanda yürüyen merdiven eksikleri de, aynı şekilde Sağmalcılar ve Bayrampaşa istasyonlarında da sadece yürüyen merdiven değil aynı zamanda asansör eksikleri projelendirmeleri de xxxxx İnşaat tarafından halen sürdürülmektedir. Bu projelerin 10.02.2009 tarihine kadar tarafımıza teslim edilmesi söz konusudur.
Bu bilgiyi alana kadar aşağıdaki benim çalışmam ile idare edelim.


1. Mevcut girişler 4,5 metre genişliğinde, bir yürüyen merdiven takriben 1,5 metre, bu demek oluyor ki her iki girişinde yanında bir adet yürüyen merdiven inşa etme şansımız vardır. 1 numara Valide Sultan tarafındaki girişe yapılabilecek yürüyen merdivendir.
2. Bu 1 numaranın kaldırımı daraltma bahanesi öne sürülür ise yapılabilecek ikinci, ya da iki yürüyen merdiven yapılabilecek kadar para ayrılırsa yapılacak ikinci merdivendir, buna pik saat yoğunluk hareketine göre işletme karar verebilir, eğer istenirse tek merdiven ile saate göre ters işletmede mümkündür sonuçta. Yanlız bu merdiven inşa edilir ise buradaki tuvaletin iptal edilmesi gerekecektir.
3. Valide Sultan girişi asansör inşa bölgesi. Bu asansör mezanine kadar yolcuyu indirir.
4. Burası içeride yer alan kısa merdivene yapılması gereken özürlü rampası.
5. Fatih girişi giriş yanı yürüyen merdiven.
6. İkinci ya da alternatif merdiven.
7. Fatih girişi üst kat asansörü, yolcuyu mezanine turnike girişlerine indirir.
8. Aksaray yönü mezanin-platform erişim asansörü
9. Aksaray yönü asansörden platforma erişim koridoru
10. Havalimanı yönü mezanin-platform erişim asansörü
11. Havalimanı yönü asansörden platforma erişim koridoru
Dediğim gibi istasyon ölçeklendirmesini GoogleEarth üzerinden yaptım ama asansör ölçeklemeleri doğru olmayabilir fakat büyük oranda yaklaşıktır diye düşünüyorum. Bu yapı ile Aksaray yönünde bir çalışma için Vatan caddesinde ortadaki 2 şeriti, Havalimanı yönünde otobüs durağının bulunduğu alanın geçici olarak kapatılması gerekecektir. Eğer bu kadar asansör lüks diyen olursa

-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 136
- Kayıt: 05 May Sal, 2009 11:16
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18138
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 136
- Kayıt: 05 May Sal, 2009 11:16
Bu durum bana biraz ilginç geldi.Acaba çıkış yerlerini mi değiştirecekler.Yani insanların karınca gibi yerin altından çıkmasının ne gibi bir yanlışlığı var onu da anlamış değilim.Taksim metro çıkışlarını da yanlış buluyorum. Taksim Meydanı’na geldiğinizde insanların karıncalar gibi yer altında yeryüzüne çıktığına şahit oluyorsunuz. Bu doğru değil bence. Taksim’de yapacağımız yayalaştırma projesi kapsamında bu sorunu da çözeceğiz.”

http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Pages/Haber ... wsID=18680
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18138
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bu önemli bir konu bana görede, ve evet bu hattın en garip ve kötü giriş çıkış sistemi Taksim istasyonundadır, nerede ise yolcunun %90 ı tek bir noktadan giriyor ve çıkıyor, o da Atatürk heykeline bakan çıkış yani Meydan Çıkışı, hemen arkasında AKM ye doğru olan çıkışı kullanan kaç kişi var, ya da Gezi Parkı çıkışı, hadi oranın da yolcusu biraz var ya da kumanda merkezi yanındaki Talimhane giriş çıkışıhasancicek37 yazdı:Bu durum bana biraz ilginç geldi.Acaba çıkış yerlerini mi değiştirecekler.Yani insanların karınca gibi yerin altından çıkmasının ne gibi bir yanlışlığı var onu da anlamış değilim.Taksim metro çıkışlarını da yanlış buluyorum. Taksim Meydanı’na geldiğinizde insanların karıncalar gibi yer altında yeryüzüne çıktığına şahit oluyorsunuz. Bu doğru değil bence. Taksim’de yapacağımız yayalaştırma projesi kapsamında bu sorunu da çözeceğiz.”![]()
http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Pages/Haber ... wsID=18680

Bakalım meydan düzenlemesi ile ne yapılacak bende çok merak ettim, ama bana kalırsa orada ne yapılıp edilip İstiklal in ağzında bir çıkış yapılmalı derim, o zaman Meydan çıkışı dediğimiz o çıkışın yolcusu yarı yarıya azalacaktır, ayrıca o trafik ışıklarında bekleyen yaya sayısıda azalacaktır, tek bir çıkış yapılması bile işi korkunç kolaylaştırır, ha bir de Lamartin caddesinin çıkışına koydun mu, işte o zaman Taksim istasyonunun giriş çıkışı tadından yenmez.
-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 156
- Kayıt: 05 Haz Cum, 2009 15:17
Sağmalcılar İstayonu
M1 HATTI SAĞMALCILAR İSTASYONU:
Bu istasyonun turnike katına indiğinde mecburen tek çıkış yönü var Kiler market tarafı ,halbuki vatandaşın büyük bölümü Yenidoğan Mah. tarafına gidiyor.Burası Bayrampaşa çarşısının olduğu Demirkapı Cad. ile statın olduğu taraf.
İstasyonun yeni yapılan asansör tarafındaki duvardan çevreyolunun altından geçecek şekilde rahatlıkla Şar Sokak'a çıkış yapılabilir.
Burada istimlaka gerek yok,çevreyolunun şevini kullanacağız.Bu arada tabi çıkışa araç park etmesini ve perşembe günleri kurulan pazar olduğundan tezgah açılmasına mani olmak için belli bir alanı muhafaza edeceğiz.
Bir diğer mesele şu anki çıkışın merdivenindede rampa yok,sakatı bırak ben bebek arabası çıkaramıyorum.Asansör yapıldı turnike ile peron arasına buda müspet haber.
Bunu yazdımda,saçma bir cevap her zamanki gibi daha okuduğunu anlamaynlar ceavp yazıyor dilekçelere.
Bu istasyonun turnike katına indiğinde mecburen tek çıkış yönü var Kiler market tarafı ,halbuki vatandaşın büyük bölümü Yenidoğan Mah. tarafına gidiyor.Burası Bayrampaşa çarşısının olduğu Demirkapı Cad. ile statın olduğu taraf.
İstasyonun yeni yapılan asansör tarafındaki duvardan çevreyolunun altından geçecek şekilde rahatlıkla Şar Sokak'a çıkış yapılabilir.
Burada istimlaka gerek yok,çevreyolunun şevini kullanacağız.Bu arada tabi çıkışa araç park etmesini ve perşembe günleri kurulan pazar olduğundan tezgah açılmasına mani olmak için belli bir alanı muhafaza edeceğiz.
Bir diğer mesele şu anki çıkışın merdivenindede rampa yok,sakatı bırak ben bebek arabası çıkaramıyorum.Asansör yapıldı turnike ile peron arasına buda müspet haber.
Bunu yazdımda,saçma bir cevap her zamanki gibi daha okuduğunu anlamaynlar ceavp yazıyor dilekçelere.
-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 156
- Kayıt: 05 Haz Cum, 2009 15:17
M1 BAYRAMPAŞA İSTASYONU
Aslında burası kenarda kalıyor,Bayrampaşa DERESİ dense daha doğru olur.Buradada turnikeden çıkışa merdiven var rampa yok.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18138
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: Sağmalcılar İstayonu
İsmail Bey ne yazdılar? Çok merak ettim, eğer açıktan paylaşmak istemezseniz özelden muhakkak beklerim o cevabı okumayıİSMAİLÇELİK yazdı:Bunu yazdımda,saçma bir cevap her zamanki gibi daha okuduğunu anlamaynlar ceavp yazıyor dilekçelere.


Birde Taksim istasyonu ile ilgili duruma ne diyorsunuz? Öneriler yerinde mi?
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 741
- Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47
Re: gnl-TS.07 » İstasyon ve Durak Problemleri ve Çözüm Öner
Uygun başlık bulamayınca buraya yazdım.
Bugüne kadar hiçbir belediye başkanının öncelikli bir sorun olarak görmediği ancak günlük yaşamda ciddi bir konfor ve güvenli alan sunması gereken Aktarma Merkezleri hususunda, Binali Yıldırım Başkan diğerlerinden farklı olarak bir vaad sunuyor. Sanırım dünyadaki benzerleri ölçüsünde düşünülüp hedeflerin arasına konulmuş. Ulaşım konusunda mevcut raylı sistemleri bitirmenin yanısıra bu değişik vaadi de epey önemsedim. Soğukta sıcakta otobüs egzoslarının altında sıra kuyruk ahlakı olmayan insanlarla bekleyen yüzbinler için güzel bir haber. İlgili video. https://youtu.be/-bYNnvT6X4U
Bugüne kadar hiçbir belediye başkanının öncelikli bir sorun olarak görmediği ancak günlük yaşamda ciddi bir konfor ve güvenli alan sunması gereken Aktarma Merkezleri hususunda, Binali Yıldırım Başkan diğerlerinden farklı olarak bir vaad sunuyor. Sanırım dünyadaki benzerleri ölçüsünde düşünülüp hedeflerin arasına konulmuş. Ulaşım konusunda mevcut raylı sistemleri bitirmenin yanısıra bu değişik vaadi de epey önemsedim. Soğukta sıcakta otobüs egzoslarının altında sıra kuyruk ahlakı olmayan insanlarla bekleyen yüzbinler için güzel bir haber. İlgili video. https://youtu.be/-bYNnvT6X4U