2. sayfa (Toplam 3 sayfa)

Gönderilme zamanı: 20 Kas Sal, 2007 14:25
gönderen alabay
Aynı mesaj başka ilmekte de vardı?!

Böyle şeyler için üstgeçit yerine altgeçit yapmak daha elverişli olmaz mı?

B. Alabay

Gönderilme zamanı: 20 Kas Sal, 2007 14:46
gönderen Esat
Bahsedilen yerde görünen üst geçidin sol kısmı zaten bir üst geçitten geliyor, dolayısı ile üst geçidi alt geçide çevirmek teknik olarak mümkün olabilir ama pratikte zor, ayrıca metro istasyonunun girişi mimari olarak üstten, resimde görülen üst geçitte bu üst girişin devamı, burada üst geçidin olabildiğinde geniş tutularak direkt perona indirilmesi belki olabilirdi ama o zamanda yolun aşırı daralması söz konusu, mevcut üst geçitten aşağı inen yolcularıda bir alt geçit ile tekrar Bağcılar tramvayının girişine almak mümkün değil çünkü burada yeterli alan yok, maalesef bizde hatların planlaması bir bütünün parçaları olarak değil sonradan üzerine inşaa yöntemi ile yapılmakta, bu sonrada inşaa kısmında önceden katlı metro istasyonları ve tramvay erişimleri planlanmadığı ve inşaa edilmediği için sonradan yaptığınız her şey yama gibi duruyor, ha bu sonradan kesinlikle olmaz demek değil, tabii ki olabilir ama çevredeki tedbileri ona göre aldıysanız gerekli istimlakleri yapıp yolları ayarladıysanız olabilir, zaten toplu taşımacılıkta bu tasarım bilincine varınca bu konuların tartışıması da ortadan kalkacak ama bunu çok zor görüyorum çünkü bu işlerde çalışanlar mesleki anlamda kendilerini geliştirmeyi reddeden bir bünyeye sahipler :?

Gönderilme zamanı: 21 Kas Çrş, 2007 15:55
gönderen alabay
Evet, "yama" doğru söz :(
Bu işte kafa çalıştırmak yasak gibi sanki.

B. Alabay

Gönderilme zamanı: 22 Kas Prş, 2007 22:23
gönderen Esat
Metrobüs ile Zeytinburnu raylı sistem ve otobüs duraklarını birbirine bağlayacak üst geçidin yapı elemanları bölgeye taşınmış sanırım 1 haftaya kadar bu üst geçidi tamamlayacaklar, fakat üst geçit çok basit, Esenler metro istasyonunu bilenler beni çok iyi anlayacaktır bu üst geçitler ikinci kışa varmaz bu hali ile, yazık akşam bebek arabası ile rampa kısımdan çıktık ve sonunda ne gördük sadece bir metal levha altında bir destek ile tutturulmuş tabii ki bizim ağırlımızı taşır kabul ediyorum ama bu rampayı özürlülere yaptık diyorlar biri tekerlekli sandalyesi ile gelse nasıl geçecek bu kıvrımlı levhanın üzerinden? İETT nin bir sürü elemanı var, hani şu zarar ediyoruz diye şikayet etmelerine sebep olan ama kontrolörlükleri sıfır hatta rakam ile 0!!

Bagcilar Tramvayina Gecis Sacmaligi

Gönderilme zamanı: 22 Ara Cmt, 2007 23:46
gönderen Esat
Yukarida bir fotograf yayinlamistim, buyuk bir heves ile burada bir kaldirim duzenlemesi yapildigini (ne kadar safim) ve bu duzenleme ile Bagcilar tramvayi ve bu tramvaydan otobus duraklarina gecisin rahatlayacagini ummustum (ne kadar aptalim)

Gecen hafta sonu bu duzenlemenin bitmis oldugunu, ve kaldirima bir cm bile genisleme verilmeden yola bir serit verilerek yolun 3 serite cikarildigini gordum, haydi neyse dedim bari yolu genisletmisler, tabi biraz izledim burada ne olmus diye :) ne olmus biliyormusunuz 3 serit yolu 2 serit olarak kullaniyor bizim harika suruculerimiz :) yani yapilan yol cok kaba bir tabir ile bir ..ka yaramamis, olan Tekzen in park alani ile Bagcilar yolcularina olmus, makinem yanimda yoktu cekemedim ama 2 Ocak ta Istanbul da olacagim ve bu duraktan gececegim cep telefonu ile hala duzeltilmemis ise o okuzlugu de fotograflayacagim, bahsettigim sey su, trafik lambasini yeni kaldirima almislar ama alirken Bagcilar tabelasini ters takmislar :D :shock: :lol: :lol: artik Bagcilar tabelasi Tekzen i gosteriyor :) hahahahahah

Gönderilme zamanı: 01 Nis Sal, 2008 17:55
gönderen abhazyalı ugur
Çekilen başka bir işkence ise trafik sorunu Zeytinburnu Cevizlibag arasında tramvaylar trafik ile iç içe ilerliyor.
Resim

Gönderilme zamanı: 01 Nis Sal, 2008 17:59
gönderen abhazyalı ugur

Gönderilme zamanı: 01 Nis Sal, 2008 20:30
gönderen Esat
Uğur yutup seni fena bezdirmiş anlaşılan :) fena bir yöntem değil benim videolar içinde bir çözüm düşünüyordum bakalım. Yukarıda dikkat çektiğin nokta önemli bu hattaki sefer sarkmalarının iki sebebi var birisi Mithapaşa Akşemsettin arasındaki bu bölüm diğeride Hocapaşa, Hocapaşa da geçmişte bir trafik düzenlemesi yapıldı bir nebzede etkisi oldu diye biliyorum, bu bölge için ise yer altına alınma çözümü sunuldu ve kabul edildi ama ben buna ısrarla karşıyım tramvayı yer altına alarak metro yapamazsınız, bunun adına hafif metro diyemezsiniz, böyle bir kural yok ama böyle bir adlandırma da yok, böyle bir yöntem var doğrudur ama bu yöntem ya sistemin kabul etmesi yada kurulumun buna göre yapılması ile mümkün bildiğim örnekler Viyana daki U3 ve U4 ün bir kısmı ile U6 Stadbahn denilen sistemden devşirmedir yani bizim banliyö hattına yapacağımız gibi zaten ayrılmış ve izole bir alanda uzun peronlar ile yoğun yolcu talebini karşılayabilecek istasyonlara sahip bir hattın sinyalizasyon ve makas yapısını geliştirip otomasyon ile metro yapabilirsiniz, ya da Brüksel deki gibi hattı metro için inşa edip metro kapasitesine gelene kadar tramvay araçları ile çalıştırıp adına premetro diyebilirsiniz ama hattı tramvay için inşaa edip sonra bir kısmını yer altına alıp buna metro derseniz komik oluyor.

Bu bölgede bir yer altı çözümü doğrudur ama ismine lütfen metro demesinler, bana kalırsa yer altına alınmadan bölgedeki ambarlar, demirciler sitesi ve mahalle arası tekstilcileri buradan uzaklaştırılır ise zaten nakliye ve servis otosu trafiği olmayacağı için tramvay hattı rahatlayacaktır, ha yer altına yine de alınsın mı alınsın, alınsında yukarısıda düzgün bir kent gibi tasarlansın, Uğur' un resmini çektiği kavşakta daha geçen yıl bir çalışma yapıldı ve yer altı otoparkı yapıldı yahu, bu otoparkı yapana kadar yer altından Adliye ve Stad a kadar devam etse idiniz, aynı kavşağın altına bir de tramvay kavşağı yapsa idiniz, sonra mevcut hattı kesip Cevizlibağ dan bu bahsettiğim yer altı bağlantısına bağlasa idiniz sistem Zeytinburnu nuna kesintisiz gideceği gibi bir ikinci tramvay hattına daha kavuşacaktı, sonra yine mevcut tramvayın altına bir tünel daha yapıp iki tramvay hattını fizible olarak çalıştırmak mümkündü ama maalesef tramvaylara karşı bir yönetim, metro metro diye tutturan yerel yönetimlerinde susturulması gerekince herhalde böyle oluyor.

Gönderilme zamanı: 01 Nis Sal, 2008 23:27
gönderen alabay
ama hattı tramvay için inşaa edip sonra bir kısmını yer altına alıp buna metro derseniz komik oluyor
Aslında hemfikiriz, ama Köln, Essen veya Stuttgart gibi şehirlerde aynen böyle yaptılar. Zamanla tramvay şebekeleri metrolaştı, hatlara U harfini eklediler, o kadar. Köln'de tramvay ile bizim deyişimizle hafif metro bazı istasyonları beraber kullanıyor, peronlar ona göre bölük, bir kısmı yüksek, bir kısmı alçak. Yani, tüm bu şehirlerde U-metrosu var diye görünüyor, ama Almanya'da -aslında- hakikaten metroya sahip sadece Berlin, Münih ve Nürnberg var. Buna Hamburg da eklenir, ama 3 hattı var ve çoğu bölümlerde yerüstünden gidiyorlar. Frankfurt am Main da biraz eklenebilir, ama o da sadece "hafif" tipten. Geri kalanlar tramvay devşirmesi. Ama yine de ilerlemiş hâlleri var, Essen'deki U17 veya U18 bizim Havalimanı hattı gibi sayılabilir. Karlsruhe'de ise hiç metro var diyen yok, ama oranın hibrid tramvayları bizim metroyu bile ardda bırakır, tramvay-treni derler, bilgi (Almanca, başka dillerde de gösteriliyor, ama daha kısa): http://de.wikipedia.org/wiki/Tram-Train.

B. Alabay

Gönderilme zamanı: 02 Nis Çrş, 2008 03:06
gönderen AyLiN
Zeytinburnu istasyonu :) evet beni en seven istasyonlardan birtanesi sanırım :twisted: .
Bir kaç ay önce eşim artık duraktan indikten sonra Merter tarafına çok kolay geçiliyor üst geçit yapmışlar demişti, tabi hal böyleyken hemen bir deneme seferi yapmaya karar vermiştik. Yaptıkları üst geçit allaha emanet :), gidip görmeniz lazım. Tenekeyi andiran malzemeden ykarı çıkıyorsunuz üst geçite kadar ama oraya geçene kadar yıkılırmı aradaki boşluktan düşermiyim neden altında destek yok niye böyle aptalca birşey yapmışlar düşüncelerinden kendinizi alıkoyamıyorsunuz.

İstasyon hakkında artık zaten yorum yapmıyorum yeterince yaptığımı düşünüyorum, ama hata üzerine hata yapılması insanı gerçekten düşündürüyor. Mühendisim diye elleri ceplerinde gezenlere sormak istiyorum bu Projeleri ne zaman cizdiniz? Kaçarkenmi? yosa...?

Birşey yaparken ilerisinide düşünün aman şimdi yapalım sonra bakarız diye diye zaten bu hale getirdiniz heryeri. Allah sizin gibi müdendislere AKIL bizim gibi vatandaşlarada SABIR versin.

Gönderilme zamanı: 20 Nis Pzt, 2009 10:26
gönderen gokhan aslan
söyleyin bana bağcılar yönünde oturmak suç mu??? e-5 yönüne gitmek isteyenin metrobuse binmek isteyenin yaşadığı çileler yağmur yağdığı zaman tekzene bakan caddenin adeta nehire dönüşmesi kısaca anlatayım durumu malum ben kabataş veya aksaray-havalimanı hattına gitmek istemiyorsam duraktan çıkmak istiyorsam ne yapmam lazım 2 turnike çıkışa ayrılmış turnikeden geçince kendini yolda buluosun özürlü olmayanların bindiği ve yakın zamanda bozulan asansörün olduğu üstgeçite ilerliyosun okadar kolay değil oraya ulaşmak bunu ancak yaşayan bilir ve e-5e inmek bence tek çözüm bağcılar-zeytinburnu-kabataş hattını birleştirmek aktarmyı sadece hafif metro tarafına vermek ki zaten aldığım duyumlar bunun yakın zamanda gerçekleşeceğini gösteriyor (ekstra bir yakarış olsun rte2009da büyük emeği geçen bir ilçe belediye başkanının ilçesine 2.el kaba tabirle dandik ktaların olması ?????)

Gönderilme zamanı: 20 Nis Pzt, 2009 13:41
gönderen alabay
Valla, Esenler'i son görmüş olmam çok oldu, bir onbeş senesi vardır, ama o zamanlar bana hakikaten biraz bir afsun bölgesini hatırlattı. Hani "banliyö" dediğimiz "banne lieu"nün banne kelimesini içerir ya, oraya metro değil, BANliyö gerekir, afsunistan yani ;-)

B. Alabay