eu-D.13 » Avrupa'da Tren Garları

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

eu-D.13 » Avrupa'da Tren Garları

Mesaj gönderen Kamil16 » 25 Nis Prş, 2013 22:11

Bu başlıkta ilk Tren Garı : Münih

München Hauptbahnhof
Resim

ICE - Inter City Express - Hızlı Trenler
Resim
Resim


Miünih Tren Garının (-1) Katında S Bahn - Stadt Train (Banliyö Trenleri) çalışıyor.
(-2) Katında ise 4 ayrı Metro Hattı geçiyor.
Resim

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Hamburg Tren Garı

Mesaj gönderen Kamil16 » 25 Nis Prş, 2013 22:27

Hamburg Tren Garı :
Resim
Resim

ICE Hamburg Garından çıkıyor...
Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 25 Nis Prş, 2013 23:21

Her ikiside görmek istediğim ama göremediğim garlar, bakalım yaz sonuna kadar nasip olursa Münih i görmek istiyorum, kısmet.

Kısaca bilgilerine bir göz atalım istiyorum. Münih Merkez Gar ismi Merkez ya da Ana olarak çevrilsede teknik olarak bir Başgar (bu ayrımı yazılır birleşik mi yav?) ve herşeyin bir standartı olsun işimizi bilelim gardaş diyen Almanların sistemine göre 1. Kategori de yer alıyor. Bununla ilgili bayağı bir yazı var Wiki de neye göre sınıflandırılıyor falan filan. Gar kısmında 32 ray hattı olduğu yazıyor bendeki 2010 yılı şemasına göre 29 görünüyor da muhakkak vardır bir farkı :) ayrıca 2 banliyö 6 tane de metro ray hattı var diyor (bunu geçenlerde Başar ile konuşmuştuk, peron ve ray ile ayrımı bizde bu tabirde biraz karışıklık var gibi) Günlük 450.000 yolcusu var ve bunun 165.000 i banliyö yolcusu :shock:

Wiki de şöyle gayet detaylı bir başlığı var
http://de.wikipedia.org/wiki/M%C3%BCnchen_Hauptbahnhof

Yanlız bu linkteki bilgilere göre 8 banliyö 5 metro hattı gar ile aktarma imkanı sağlıyor,
http://de.wikipedia.org/wiki/M%C3%BCnch ... hof#S-Bahn

Bu gar, banliyö ve metro istasyonlarının yerleşim planı
Resim


Bu da dispeçer şeması, oynamayı en çok sevdiğim garlardan bir tanesidir,
Resim

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 26 Nis Cum, 2013 12:30

Vikipedilere bakmadım şimdi, ama şunu ilâve edeyim … hiç olmazsa, on, onbeş sene evvel Münih’te normal işleyen metro hatlarına ek özel pik hatlar vardı (Nürnberg de öyle işletiyor). Hat sayarken, bunlar artı eksi yapabilir. Berlin’de yok (bir ara U1 ve U2 karma, spor olayları ve gece işletmesi U12 hattı vardı), Hamburg’ta da yok galiba, ama Bavyera’da var bu.

He Esat, Almanya turu yapacaksan, bence şu kentleri de görmelisin: Köln*, Leipzig, Dresden … ve gomşi ülge İssiviççi’de de Zürih.

* Garı da fena değil, ama asıl ilginç olan, Batı Almanya’nın Batı ve Güney Türkiye gibi Antika kalıntılı olması. Trier, Aachen, Porta Westfalica falan derken, insan şaşıyor, Aspendos, Pamukkale gibi yıkıntılı kentler bunlar! Bilhassa Ren nehrini takip etmişler Romalılar. Tarih bakımından çok ilginç bir şey, herkes hep sırf İtalya, Yunanistan, Türkiye, Mısır ve Irak böyle sanıyorsa, yanılıyor.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 26 Nis Cum, 2013 21:38

Benim bahsettiğim "Hat" Linie değil ama Bahnsteige ya da Gleise, hatırlarsan yazıştık bir ara bunu, öyle bir numaralama var ya, mesela dispeçer şemasında (bu şemalar orjinaline göre yapılıyor) atlayan numaralar var, gar da 36 peron görünüyor ama daha az, bunun sebebi şu; garın altında kalan banliyö ve diğer tren hatları da aynı gar içinde peron olarak sayılıyor, bu gördüğüm kadarı ile Alman ekolündeki tüm ülkelerde aşağı yukarı aynı. Birde Münih Başgar da 3 bölüm var yine gördüğüm kadarı ile ortadaki kesim yani 11-26 arası Başgar, 27-36 peronlar Starnberger Gar, 5-10 Holzkirchner Gar, 1-4 yanılmıyorsam Banliyö peronları alt katta, böyle karışık guruşuk işler işte :)

Hamburg gar ile ilgili de bir iki data giricem wikiden falan ama şimdi vakit ayıramadım. Sonra bende elimdeki Berlin, Paris Nordbahnhof ve Viyana garlarından fotoğrafları yüklerim bir ara.
He Esat, Almanya turu yapacaksan, bence şu kentleri de görmelisin: Köln*, Leipzig, Dresden … ve gomşi ülge İssiviççi’de de Zürih.
Almanya turu başka bahara kaldı gibi, dediğim gibi sadece yapabilirsem senin yanına bir uğramak istiyorum sonra "Der Exorzist ist zurückgekehrt" inşallah :D Zürich i çok istiyordum ama olmadı, Zürich, Bern ve Cenevre kısmet değilmiş, belki ileriki yıllarda. Şu an en yakın ihtimal şöyle bir Grossglockner - Salzburg - Hallstadt, onlarında toplu taşıma ile alakası yok :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 29 Nis Pzt, 2013 17:22

Kamil Bey in verdiği ikinci gar a da değineyim. Hamburg bir liman şehri malum buna bağlı olarak Almanya'nın yük trafiğinde de önemli bir yeri olduğunu düşünüyorum ayrıca Almanya içinde yüzeysel bilgilerime göre yük taşımacılığının çok büyük kısmıda demiryolları ile yapılıyor. Trennungsbahnhof olarak adlandırılmış "Ayırma Garı" olarak çevirebiliyoruz, kısaca şöyle açıklayabilirim 1 güzergahtan gelen trenlerin 2 ya da daha fazla güzergaha ayrıldığı garlar için böyle bir tanım geliştirilmiş, Avusturya da "Kavşak Gar" deniliyormuş (Abzweigbahnhof) yine 1. kategoride yer alan bir gar ve günlük yolcu rakamı 450.000 olarak verilmiş. 8 Uzak Mesafe, 4 Banliyö ve 6 Metro peronu olduğu yazıyor.

http://de.wikipedia.org/wiki/Hamburg_Hauptbahnhof

http://bahnhof.de/#station/18677

Resim

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesaj gönderen btgn » 03 May Cum, 2013 16:40

Şimdiye kadar gördüğüm garlar içerisinde en çok beğendiğim Zürih garıydı. Garın günlük yolcu sayısı 400.000. 26 adet platformu var. 14 uluslararası hat, 18 ülke içi hat ve 16 tane banliyö hattına günde toplam 2915 trene servis veriyor.


Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 10 May Cum, 2013 23:32

Aslında Zürich merkez gar Berk ve Başar'ın söylediği gibi belkide dünyada sayılı garlardan bir tanesi olsa gerek. Bir geçiş garı olmasa da sonuçta İsviçrenin en büyük kentinin merkez garı ve pek çok yönden gelen pek çok treni ağırlıyor. Hatta bu gar ile ilgili 1 saatlik bir trafik videosu vardı bulabilirsem onu da ekleyeceğim bu mesaja. Nette foto bulup koymak istemedim ama bir iki tane alıntı yapıyorum buraya.

Resim

Resim

Resim

Resim
Bu da dispeç şeması

Wiki kaynağında 2011 bilgisine göre garın halen bir Başgar olduğu yazıyor ama alttaki bilgilerde bir geçiş gar ı haline gelmesi için çalışmalar olduğu gibi bir ifade var, yani durak yapıp geri dönerek değil durup devam eden trenler işletilmesi için, şu anda bu sadece banliyö trenleri için mümkünmüş, onların kullandığı hat garın altında yer alıyor ve dikine kesiyor anladığım kadarı ile, bilmiyorum yanlışlık varmı bu garı görmüş arkadaşlar düzeltirse hatalarımı iyi olur. Ayrıca günlük 2915 tren ile dünyanın en yoğun frekansına sahip gar olduğu yazıyor, tabii şimdi ben hemen Stellwerk Sim de bu garı oynuyorum :) bakalım ne gadan zorlu :)

http://de.wikipedia.org/wiki/Z%C3%BCrich_Hauptbahnhof

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Zürih Tren Garı

Mesaj gönderen Kamil16 » 11 May Cmt, 2013 12:28

Zürih Tren Garı ve Gar Meydanındaki Tramvay Hatları...
Resim
Resim
Resim

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Berlin Hauptbahnhof

Mesaj gönderen Kamil16 » 10 May Cmt, 2014 16:43

Olmayana merak olurmuş. İstanbul'da GAR'lara kilit vurduk. Berlin Hauptbahnhof, 2006'da yeni açılmış..

Resim
Resim

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Köln Hauptbahnhof

Mesaj gönderen Kamil16 » 10 May Cmt, 2014 16:47

Köln Hauptbahnhof :

Resim
Resim
Resim

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 10 May Cmt, 2014 23:16

Hehe, sen bir de Leipzig Hauptbahnhof’u tanısan :-)
Berlin başgarını Esat gördü, yaşadı. Berlin’de bir kalp gibi işlevi olan bir yer.

Cevapla

“İstasyon ve Duraklar” sayfasına dön