tr-HT.04:01 » Ankara - Eskişehir YHT İşletmesi

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 09 Ağu Pzr, 2009 23:29

O zaman ayağını yorganına göre uzatıcaksın, hayal kurarken dahi biraz hesaplı desturlu olmak lazım, 3-5 senelik 10 senelik planlar böyle projelerin harcı değil, ama senin beni anlamak gibi bir gayen yok maalesef o yüzden ya he he.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 10 Ağu Pzt, 2009 07:49

Esat yazdı:O zaman ayağını yorganına göre uzatıcaksın, hayal kurarken dahi biraz hesaplı desturlu olmak lazım, 3-5 senelik 10 senelik planlar böyle projelerin harcı değil, ama senin beni anlamak gibi bir gayen yok maalesef o yüzden ya he he.
Seni en iyi ben anlıyorum. hak vermiyor değilim. ama eldeki imkanlar bu. Teknik bu. 2. raylı geçiş yapılınca kentiçi işletme oradan yapılabilir. YHT için ayrı bir raylı geçiş daha etüd ediliyor. İstanbul bu 15 milyonluk şehir. 1 tüp yetmez tabi ki. Ama bu gerçek varken projeyi beğenmemekte olmaz. İşe yaramaz muamelesi çekmek olmaz. İyi niyetle bir şeyler yapılmaya çalışılıyor.

Geçen cuma trafiğindeyim. Başakşehir eksprese bindim. 6.30'da akşam. saat 8 olmuş hala temdeyiz. iki kişi önümde konuşuyor "metro yapacaklarmış yapsan ne olur, temden direk gitmiyor ki" mecidiyeköye gitmiyor ki? e6'dan gitmiyor ki.

bu adamlar hayatlarında toplum namına bir çivi bile çakmışlarsa ben ismimi değiştiriyorum. hep burun kıvırma, hep istemezükçülük, hep gericilik, hep lakayıtlık. Beşiktaşta metro yokken Başakşehire metro yapılıyor aa adam nankörlük ediyor. tiz başı vurula...

benim bunlara tahammülüm yok.

Destek olacaksın yapılan işe. Eleştirmek kolay yapmak zordur. Buyur yap denince herkes kaçar.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5557
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 10 Ağu Pzt, 2009 10:29

Biz galiba yapılanı eleştirmiyoruz da, yapılanın ne şekilde satıldığını! Marmaray kentiçi taşımacılığı için olacaksa, buyur. Ama geri kalan şeyleri salata gibi karıştırmamak gerek. Anadolu'dan gelen trenler Anadolu'da bitecek – yani her trenin tüm İstanbul'u geçmesine gerek yok. İki başgar var, o kadar. Bu ikisini metroyla bağla, o iyi, ama her treni geçir, o olamayacak. Önemli bir iki üç Avrupa-Asya treni transit geçirirsin, o kadar. İş yük trenlerine gelince, bence herşey çok sıkışıyor. Bakalım.

B. Alabay

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 10 Ağu Pzt, 2009 10:42

alabay yazdı:Biz galiba yapılanı eleştirmiyoruz da, yapılanın ne şekilde satıldığını!
reklam konusunda haklısın., pr yok bilgilendirme yok. asrın projesi tamam geç.

alabay yazdı:Marmaray kentiçi taşımacılığı için olacaksa, buyur. Ama geri kalan şeyleri salata gibi karıştırmamak gerek. Anadolu'dan gelen trenler Anadolu'da bitecek � yani her trenin tüm İstanbul'u geçmesine gerek yok. İki başgar var, o kadar.
zaten öyle olacak. her tren avrupa yakasına geçemeyecek. nerden duydun hepsinin geçeceğini yahu. olmayacak olanı olmuş gibi yorumlamak yanlış. yok öyle bir şey. YHT'nin önemli saatleri Halkalı yapacak.

alabay yazdı: Bu ikisini metroyla bağla, o iyi, ama her treni geçir, o olamayacak. Önemli bir iki üç Avrupa-Asya treni transit geçirirsin, o kadar. İş yük trenlerine gelince, bence herşey çok sıkışıyor. Bakalım.

B. Alabay
yük treni gece geçecek abi. 3. defa yazıyorum. problem yok.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 10 Ağu Pzt, 2009 11:32

Ya Mehmet sen sadece beni anladığını zannediyorsun bak Başar anlamış, beni asrın projesi ilgilendirmiyor, onu zaten kabul ediyoruz. Sorun ben buraya her şeyi sokarım demek, sokarsın tabi Türksün maşallah. Sonra da kalkıp bana yok sen tü kaka diyorsun, yok sen komplekslisin böyle konuşursan ben o Marmaray ın ta ortasına başka şeylerde ederim.

Sen demedin mi Bakanlık hesap yapmış tüm trenler geçiyor sıkışma olmayacak, nah olmayacak. Bende bunu söylüyorum. 7 tane tren yeter herkes hızlı trene binsin, mecburmuyum? Ama tabi Türk işi yaptım oldu buna bineceksiniz hızlı. Bırakın bu işleri, bir şehrin adam giri Gar konsepti olur, sen diyorsun trenler geçecek, bende diyorum ki bugün 7 ise yarın 17 geçmesi gerekir, "paramız yetmedi" hadi yaa bu aynı "Oxford vardı da bizmi okumadık" gibi bir şey. Neyle hava atılıyor, kaosla. Pik saatte geçmiyecek ne istiyorsun demişsin, elimin körünü istiyorum, istiyorum ki o tünelden metro dışında hiç bir şey geçmesin. Gece yük treni mi geçecek ki bence bunada gerek yok geçsin, gece seferler azken hızlı tren mi geçecek geçsin, ama yok her tren geçecek abi, hesapladık koskoca bakanlık ne cevval çocuklar var orada, senin tüneline asrın projene bilmemneyine laf etmiyorum, ayrıca tüneli geçen zamanında geçmiş, bu iş yapılan bir işin tekrarı tek esprisi daha derinde olması, yani teknik olarak özel olmasını sağlayan iki şey var biri derinlik ikincisi akıntısı zorlu bir yerde inşa edilmesi, o da inşaat tekniği ile alakalı değil daha çok imalat zorluğu ile alakalı.

Daha karalayayım mı?

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 10 Ağu Pzt, 2009 11:59

Esat yazdı: istiyorum ki o tünelden metro dışında hiç bir şey geçmesin.
sadece metro işletmesi olsun diyorsun yani. gebze halkalı metrosu. o zaman YHT için kuzeyden bir geçiş daha yapılmalı di mi? Yada YHT avrupaya geçmesin. Söğütlüçeşmeye falan gelsin. Oradan millet tüp metro hattı ile karşıya geçsin. buda güzel bir öneri. zaten çoğu bu şekilde olacak.

bugün 7 yarın 17 yetmez doğru. sayıyı tam olarak bilebilsek daha iyi olacak ama, şöyle bir hesap yaptım. tüp işletmesi 90 saniye aralıklarla işletmeye uygun bir sinyalizasyona sahip olacak. kentiçi işletme 4-6 dakika da 1 olsa araya 3 tren girer. şöyle ki;

9.00 metro
9.02 yolcu treni
9.04 YHT
9.06 metro

9.08 yolcu treni
9.10 YHT
9.12 metro

gibi bir işletme mümkünmüdür?

60 dakikada 12 YHT, 12 yolcu treni, 12 metro geçecek şekilde kapasite var. dşyceksin ki yolcu treni ve YHT metroya benzemez istasyonda 2 dakka beklemek yetmez. İşte o zaman tüp kısmında durmayacak. Kazlıçeşme'den girip Söğütlüçeşme'ye kadar hiç durmadan ilerleyecek.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5557
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 10 Ağu Pzt, 2009 13:02

Bence ...

Oradan sadece metro veya banliyö geçecek – ilk elde!

İstanbul kalkışlı YHT geçmeyecek. zaten YHT ne geçsin yahu? Edirne-Kars YHT olacaksa, peki buyur, geçsin bakalım ...

Avrupa'dan İstanbul'a gelen tren geçmeyecek.

Asya'dan İstanbul'a varan tren geçmeyecek.

Avrupa'dan Asya'ya gidecek tren geçmeli, ama ne kadar olacak bakalım? Ortaasya ve Arap ülkeleri iki koridor. Bakarsın bir gün Bağdat yine normalleşir, bakarsın Tahran yakınlaşır. Londra/Paris/Berlin - Tahran ve Bağdat hatları olabilir. En azından yük hatları olur. Yani, düşündükçe karnım ağrıyor. İyi güzel, bugün herkes birbirine düşman, ama ya bir gün BU problemler çözülürse? O zaman, efem soğuk savaştan sonraki savaşın bize empoze ettiği tren tünelimiz mi diyeceğiz?!

Yük trenleri geçecek, ama sadece saat 2 ile 4 arası gecebilecek tahminen. Ki bakarsın, geceleyin de banliyö/metro işletmesi gerekebilir. E o zaman? O zaman yük trenleri oradan geçemez, çünkü bir kaza oldu mu, tüm sistemin suya boğulma tehlikesi var. Ve yük ternlerinde patlayıcı madde olmaz mı diyeceksin? Ohooo ...

B. Alabay

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 10 Ağu Pzt, 2009 13:30

alabay yazdı:Bence ...

Oradan sadece metro veya banliyö geçecek � ilk elde!
metrolaştırılmış banliyö desek daha doğru :)
alabay yazdı:İstanbul kalkışlı YHT geçmeyecek.
Abi bakanlık geçecek diyor. Geçmeyecekse Bakırköy Hızlı Tren Terminalini neden yapıyorlar? Haydarpaşa'da dururdu.
alabay yazdı:zaten YHT ne geçsin yahu? Edirne-Kars YHT olacaksa, peki buyur, geçsin bakalım ...
abi kars hızlı treni geçiyorda ankara hızlı treni niye geçmiyor? anlayamadım.
alabay yazdı:Avrupa'dan İstanbul'a gelen tren geçmeyecek.

Asya'dan İstanbul'a varan tren geçmeyecek.
Kıtaları kastetmiyorsun dimi. asyadan kastın anadolu'dan gelen şehirlerarsı trenler diyorsun yani. Söğütlüçeşme'de son yaparlar yani. Veya Haydarpaşa
alabay yazdı:Avrupa'dan Asya'ya gidecek tren geçmeli,
abi geriye ne kaldı geçmeyen? hepsini geçirdin zaten :)
alabay yazdı:bakarsın Tahran yakınlaşır. Londra/Paris/Berlin - Tahran ve Bağdat hatları olabilir.
tahran ne zaman uzaklaştı ki? her zaman yakındı bize. şu anda bile tren seferi var. bağdata yok ama. inşaallah olur bir gün.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 10 Ağu Pzt, 2009 17:30

Miraç yazdı:sadece metro işletmesi olsun diyorsun yani. gebze halkalı metrosu. o zaman YHT için kuzeyden bir geçiş daha yapılmalı di mi? Yada YHT avrupaya geçmesin. Söğütlüçeşmeye falan gelsin. Oradan millet tüp metro hattı ile karşıya geçsin. buda güzel bir öneri. zaten çoğu bu şekilde olacak.
Doğrusu budur, dediğim gibi metro hattının içinde hızlı trenin işi ne? Tamam hızlı tren demek her yerde 250km yapmak demek değil, zaten ben bunu anlatamadım ki bir türlü bizim millete, sanıyorlar ki Ankara' dan kalkıyor ya Allah Bismillah veriyor ivmeyi 250 ye dayıyor İstanbul' a kadar öyle :) len yok öyle bir şey. Tabii ki yolun çoğu bölümünü öyle gider, livre diye bir şey var ya. Sonra ben kızınca sizde bana kızıyorsunuz, kızmayın sadece popülizme şovenizme kurban olmayın, bende nefret ediyorum istemezükçülerden ama verdiğin örneğe bak o zaman sende onların arasında sın, adamlar Başakşehir metrosunu beğenmiyor diyorsun ama aynı önerileri sende burada yapıyorsun :) tamam seni normal vatandaştan ayrı tutuyoruz daha mantıklısın tutarlısın, ama aynı şeyi istiyorsun bu seni istemezükçü yapmaz ki?

Evet ben Marmaray tünelinden normal işletme saatleri içinde metro dışında bir araç geçmesini doğru bulmuyorum, çünkü duracağı ayrı bir peron yok. Ya bu metro değil 20 sn. de perondan hareket alsın, o insanların çantaları var valizleri var, kalkacak hazırlanacak. Yapmayın etmeyin, e ben Üsküdar' da inmeyeceksem niye oradan YHT geçsin, geçsin ama peronu yapılsın başka kata gerek yok. Baştan düşünülmüyor, herkes kafasına göre, biri metro yapar, öbürü tünel öbürü YHT sonra hadi bunları birleştirelim, 3 aşçı bir yemek yaparmı? yaparsa ne ye benzer?.

Derdimi anlatabildiğimi düşünüyorum. Hiç geçmesin demiyorum tabii ki Ankara' dan gelen YHT neresi olacaksa artık Avrupa Garı oraya geçsin, ama işletme saatleri doğru olsun, bu tren işi gücü olan insanı taşısın öncelikle, bu iş böyledir, Ankara dan adam gece geç saatte de olsa biner, sabah metronun pik saatine girmeden tüneli geçer, pik saat 6 başlamıyor ya, ama ana amaç 2 Gar yapıp ya da eldekileri kullanıp hızlı trenleri buralarda baş gar yapmak ama arada da karşılıklı olarak her iki yöne tünelden geçirmek olabilir, fakat pik saat dışında sefer aralarına girmek falan bilmiyorum, bana çok şov amaçlı geliyor.

Tabii ki 2. tüp yapılsın ondan da YHT si, bölgesel i banliyösü geçsin, o hatta sefer aralıkları düşük olacağı için istediğin treni geçirirsin, ayrıca sistem aracı değil sadece raya teması tanımaya elverişli olacağı için her treni takip edersin, şimdi bunlar bu raydan geçen YHT yi nasıl tanıyacak :) haaa bu arada bir şey gidiyor ama ne bu? Kedidir. :)

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5557
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 10 Ağu Pzt, 2009 18:13

metrolaştırılmış banliyö desek daha doğru
O ne öyle? ;-)
Abi bakanlık geçecek diyor. Geçmeyecekse Bakırköy Hızlı Tren Terminalini neden yapıyorlar? Haydarpaşa'da dururdu.
İşte bence hata ediyorlar.
abi kars hızlı treni geçiyorda ankara hızlı treni niye geçmiyor? anlayamadım.
Çünkü önemli olan, Kars'a gitmesi değil, Edirne'den kalkması!
Kıtaları kastetmiyorsun dimi. asyadan kastın anadolu'dan gelen şehirlerarsı trenler diyorsun yani. Söğütlüçeşme'de son yaparlar yani. Veya Haydarpaşa
Hayır, kıtaları kastediyorum! Yani Türkiye açısından. Pekin'den gelen Tren, Istanbul'da sonlanacaksa, Haydarpaşa, Londra'ya gidecekse, geçer.
abi geriye ne kaldı geçmeyen? hepsini geçirdin zaten
Hayır işte, çok az geçiriyorum, mümkünse.
tahran ne zaman uzaklaştı ki? her zaman yakındı bize. şu anda bile tren seferi var. bağdata yok ama. inşaallah olur bir gün.
Oooof, kardeşim, *bizimle* ne alâka?! Avrupa ile yakınlaştı mı, bizde tünel darboğazı olacak, anlatamıyorum yahu ... Berlin-Tahran hattı başlarsa, bak n'olur.

B. Alabay

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 10 Ağu Pzt, 2009 20:22

Esat yazdı: Doğrusu budur, dediğim gibi metro hattının içinde hızlı trenin işi ne?
Kopma noktası burası. Marmaray banliyömüdür? metromudur? Banliyödür dimi? banliyö olduğu zaman YHT geçer mi? Geçer. Sorun yok o zaman. Ama zamanını iyi ayarlamak lazım. Katılıyorum.
Esat yazdı: ama verdiğin örneğe bak o zaman sende onların arasında sın, adamlar Başakşehir metrosunu beğenmiyor diyorsun ama aynı önerileri sende burada yapıyorsun :) tamam seni normal vatandaştan ayrı tutuyoruz daha mantıklısın tutarlısın, ama aynı şeyi istiyorsun bu seni istemezükçü yapmaz ki?
ben öneri yapıyorum ama E6'dan geçirdiğim öneri Başakşehir hattı oradan geçsin diye değil ki. zavallı varoşları kurtarma önerileri bunlar. öneri sunarken başakşehir metrosu için "yapsan ne olur ki" diye burun kıvırdığımı hiç hatırlamıyorum. sonuna kadar destek veriyorum projeye. neden? doğru bir proje de ondan. ama o adamlar istemezükçülüğün dik alasını yapıyorlar burun kıvırıyorlar. neden? chpliler çünkü. yada anti akp?

Esat yazdı:Evet ben Marmaray tünelinden normal işletme saatleri içinde metro dışında bir araç geçmesini doğru bulmuyorum, çünkü duracağı ayrı bir peron yok. Ya bu metro değil 20 sn. de perondan hareket alsın, o insanların çantaları var valizleri var, kalkacak hazırlanacak. Yapmayın etmeyin, e ben Üsküdar' da inmeyeceksem niye oradan YHT geçsin,
Tüp ve tünel içinde değilde Bakırköy'de durur mesela. O yüzden tüpü geçer. Şöyle düşünün Beylikdüzü'ndeki adam YHT ile gelecek Söğütlüçeşme'de inecek tüpe binip K.Çekmece, oradan bir daha aktarma Beylikdüzü, e birde metroya uzak bir yerde kenar mahallede ise mesele Esenyurtta ise bir sürü zulum. valizi bu adamın da var. YHT tüpten karşıya geçse Bakırköyde falan inse en azından -2 aktarma yapar.

Esat yazdı:geçsin ama peronu yapılsın başka kata gerek yok. Baştan düşünülmüyor, herkes kafasına göre, biri metro yapar, öbürü tünel öbürü YHT sonra hadi bunları birleştirelim, 3 aşçı bir yemek yaparmı? yaparsa ne ye benzer?.
Yenikapı'da ek peron vardı. Kazılara kurban gitti. O peron olsaydı kabul edermiydin tüpten geçemsini? sanırım evet.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 10 Ağu Pzt, 2009 22:10

Dediğim gibi sık yapılan metro seferleri arasında sistemi hiç bir şekilde riske etmeyecek ise evet, tabi ki geçer, ama ileride yapılacak başka bir tüpten geçene kadar emaneten çünkü Marmaray' ın frekansı çok sık çalışmalıdır ve bu aralık araya şu girsin bu girsini kaldırmaz, diyeceksin ki, ya hiçmi araç bozulmayacak Marmaray' da? Bozulacak ama kendi aracı sistemin bildiği tanıdığı bir şey.

Diğer taraftan keşke Yenikapı' da dursa idi, diğer ihtimaller çünkü imkansız denilecek kadar düşük ama keşke dursaydı, yazdıklarımı sizde en az benim kadar iyi biliyorsunuz, banliyö hattında bile bir tren pat diye kalkmıyor neden çünkü traksiyonlar uzun, yolcu iniş bitişinin bitmiş olduğundan emin olunması lazım, bir şeyler eksik yapılıyor biz bu eksikliği aman elimizdeki bu diyerek teslimiyetçilik ile kabul edersek, sadece şak şaklayan konumuna düşeriz ve otorite bizi aptal yerine koyarak işler yapmaya devam eder, ve bunun şucusu bucusu yok Mehmet hepsi aynı.

Gerisi ile ilgili bir problem yok, ben ne diyorum sen mantıklı gerekçeler ile öneriyorsun ama sonuçta insanlar iki uca bakıyor :) bu da senin sözün adam senin aradaki gerekçelerini bilmez seni de onlar ile aynı kefeye koyar. Ben burada bir yerlerden örnekler veriyorsam amacım sadece heriflerin yüz yıl önce yaptığını şimdi yapıyoruz, büyük bir fırsat yakalamışız ama hala yarın için yapıyoruz, buna kızıyorum hala ileriye dönük işler yapmıyoruz, hep bir acaba kalıyor kafamızda, İstanbul' a ya da Türkiye' nin başka yerindeki sistemlere önem veriyor olmasam ne işim var bu forumda, sıkarım dişimi 3-5 küfür yerim 5-6 kovulurum ama gavur forumlarında yazmaya çalışırım :) bizim derdimiz İstanbul ile, burda kime İstanbulluyum desem "aaa sehr schön Stadt, bla bla bla aber wichtige kaotisch ga, verkehrs kaos cart curt" diye eklemeleri hoşuma gidiyormu? İstanbul' a gelmiş olan herkesin cümlesinin sonunda bu var, güzel şehir ama o nasıl bir trafik, hiçbir yere gidilmiyor, çok kötü. :) Bu lafı duymak istemiyorum artık, bu çorbada bir tuzumuz olacaksa kötüye kötü demeyi de bilmeliyiz.

Cevapla

“Hızlı Tren [İşletmedeki Hatlar]” sayfasına dön