tr-HT.04:01 » Ankara - Eskişehir YHT İşletmesi

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

tr-HT.04:01 » Ankara - Eskişehir YHT İşletmesi

Mesaj gönderen Esat » 13 Mar Cum, 2009 16:30

Hat işletmeye açıldığı için bu başlık altında takip edilecektir.
Ankara ile Eskişehir arasında hizmet verecek yüksek hızlı tren, seferlerine başladı. YHT'nin seferlere başlamasından dolayı tören yapıldı.

Trenin sefere başlaması dolayısıyla Ankara Garı'nda tören düzenlendi. Başbakan Erdoğan, Ankara Garı'na gelişinde Ankaralı seğmenlerin gösterisiyle karşılandı.
http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=12244

Resim
En son Esat tarafından 18 Eki Pzt, 2010 22:38 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 16 Mar Pzt, 2009 01:32

Financial Times gazetesinin muhabiri Delphine Strauss, Başbakan Erdoğan’ın katıldığı yüksek hızlı trenin seferini Türkiye’ye gelip izledi. Ardından da izlenim yazısı kaleme aldı.

Haberde, yapımı teknik olarak daha fazla beceri isteyen İstanbul hattının tamamlanmasının iki yıl alacağı, İzmir’i Gürcistan’a bağlayacak daha büyük bir yüksek hızlı tren ağının artan ulaşım talebine etkin bir ekonomik yanıttan çok büyük bir politik jest olacağı yorumlarında da bulunuldu. Ulaştırma Bakanlığı Müsteşarı Habib Soluk’un ”2023’e kadar Londra’yı Pekin’e bağlayacağız“ sözlerine de yer verilen yazıdaki en çarpıcı tespit ise Rainer Müller’e aitti.

“Ülkenin altyapı gereksinimleri üzerine AB tarafından fonlanan bir raporun yazarı olan Rainer Müller, Türkiye için ’yüksek hızlı demiryolu belirsiz bir konudur’dedi. Müller çok düşük olan yolcu sayılarına ve dağlık bölgelerde ray döşemenin yüksek maliyetine değindi. TINA Vienna Transport Strategies’in saptamasına göre, Hükümet finansman sağlar ve ’planladığı’ tüm projeleri tamamlarsa demiryolu kullanımı 2020 yılında, 2004’teki düzeyinin iki katına çıkabilir. Ancak o zaman bile bu oran seyahatlerin yüzde 4.1’ine karşılık gelir. Sadece başlamış ve finansmanı sağlanmış projeler hesaba katıldığında seyahatlerde demiryolunun payı gerçekte 2020’ye kadar yüzde 2.2’ye düşecek, otomobil, hava taşıtı ve en kalabalık kamu taşıma seçeneği olan otobüslerle seyahat daha hızlı büyüyecektir.“

ÜLKE ORTALAMA HIZLARI / HIZ REKORLARI

Fransa 210-320 / 574
Almanya 230-300 / 550
İspanya 250-350 / 404
İtalya 200-300 / 368
Belçika 250-300 / 347
İngiltere 200-300 / 335
Türkiye 140-250 / 258

http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=12265
Hızlı trenimiz ile ilgili olarak Financial Times gazetesinde bir haber yayınlanmış haberin içeriği Lojiport.com sitesinde yukarıdaki linkte mevcut ben önemli gördüğüm noktaları alıntıladım. Aslında sürekli eleştirilen yerlerden birisi de bu hız konusu idi, tabii bilende bizim gibi bilmeyende konuştuğu için en kolay eleştirme yolu, burada yine gerçekler dile getirilmiş, en azından bazı cahiller gibi "millet 800km hızla giden tren yapıyor" denilmemiş :)

Tabii burada daha yüksek hız demek, daha düz ve eğimsiz bir yol demek, bu da bizim arazi şartlarımızda çok daha büyük maliyet demek, tabii ki dünyada Türkiye dışındaki ülkeler tepsi gibi dümdüz değil, ama ülkemizin ekonomik gerçeklerini göz önüne aldığımızda yatırımın karşılığını alabilmek adına 400km/s hıza uygun bir hat yapmanın ne kadar fizibl olacağı da bence tartışılır, ya 250km/s güvenli hıza uygun bir hat yapar ve bunu kısa sürede bitirir ve uzuuunn yıllar kullanırsınız, yada 400km/s hıza uygun bir hat yapar bunu uzzuuuunn bir sürede bitirir ve uuupuuzuzuuuuuuunn bir süre kullanırsınız :)

Benim eleştirim boş konuşanlara olacak (sözüm meclisten dışarı), bilgisayar dükkanından OEM PC toplamıyorsunuz, her canınız sıkıldığında teknolojiyi yakayacam diyerek upgrade yapasınız, bu işlerde cebinizdeki paranız ne kadarsa o kadar en iyi teknolojiyi yaparsınız ve tüm dünyanın içinde bulunduğu bu kriz günlerinde Türkiye yapabileceği en iyi çözümü oluşturmuştur, gayemiz teknolojiyi yakalamak olsa idi Ankara-İstanbul Maglev treninden bahsediyor olmamız gerekirdi.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 16 Mar Pzt, 2009 13:23

O maglevle biz sırf Çin ile yarışırdık, Avrupa ile bile değil.
Almanya'nın kuzeyi tepsi gibi dümdüz, ama ortadan güneye doğru bayağı dağlık olmaya başlıyor, ağ da her yerde var. Türkiye topografi olarak aslında bir nevi düz. Düz de, yüksek alanda düz, o yüzden denizlere doğru hep bir iniş problemi var. Ama Türkiye'nin topografik yapısı hakkında dahi değilim, başkası daha iyi bilir. 250 km/h, evet, biraz düşük.

Sorun (ve soru) işte şu ki, 1940'lardan beri kaçırılmış ve unutulmuş bir şebeke, ve ona göre de oluşmamış bir medeniyet, birden oluşur ve gelişir mi. Tabiîki ileri bakışlı düşünmek gerek. Dünyanın şu anki problemleriyle zaten etraf kirliliği ve ısınma ... belki tren gibilerini elli sene sonra çok önemlileştirecek. otomobil veya otobüs gelecek değil. Öte yandan, egzostsuz vasıtaların da oluşması beklenebilir.

Zor bir durum. Rusya, Çin ve Hindistan gibi ülkelerde tren medeniyetin âlâsı var. BUnlara kavuşmak çok zor. Ama o yüzden boşver mi demeli? Suudi Arabistan'ın veya Afganistan'ın tren şebekeleri ya yok kadar az, ya da tamamen batmış hâlde. Ama biz kiminle mukaise etmek zorundayız? Ve kime bağlı olmalıyız (hatlarla). Tüm eski Sovyetler Birliği ülkeleri bugün elbet tren şebekelerine sahip. İran da öyle. Afganistan, dediğimiz gibi, her yönden batmış, biraz ötede Pakistan'ı tam bilmiyorum. Arap ülkeleri ... yani bu konuyu zaten konuşmuştuk. Moskova-Vladivostok-Ulan Bator ve Pekin aksları muazzam önemli ve işlek. Bir alttan bu şebekeye bağlanacaksak, iyi. Ama unutmamalı ki, Rusya'da iki ana aks var, biri Transsib, öteskisinin ismini unuttum. Yani, Londra'yı Pekin'e bağlamak için çok fırın ekmek gerekir, çünkü çok iyi bir şekilde bağlı zaten. Londra-Berlin-Moskova-Pekin. Bir kaç gün sürüyor, ama çok iyi işliyor, geçenlerde bir film izlemiştim.

B. Alabay

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 16 Mar Pzt, 2009 20:42

http://www.ubak.gov.tr:7778/BysWEB/Down ... 1004437575

Alıntı: Eskişehir-Ankara arasını hızlı trenle 6 ay içinde 1 saat 5 dakikaya indireceğiz.


6 ayda ne değişecek acaba?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 16 Mar Pzt, 2009 20:57

Mehmet Kasım yazdı:http://www.ubak.gov.tr:7778/BysWEB/Down ... 1004437575

Alıntı: Eskişehir-Ankara arasını hızlı trenle 6 ay içinde 1 saat 5 dakikaya indireceğiz.


6 ayda ne değişecek acaba?
Hımmmm şimdi bende anlamadım bunu? Normalde ne kadar ki? 3 saat mi 2 mi? Ankara-İstanbul 3 saat olacak demiyormuyduk yahu? O zaman normal yarı yol 1,5 saat. 6 ayda en fazla senin bahsettiğin şu bitmemiş kısımlar biter diye düşünüyorum onun dışında başka ne olacak, trenler büyüyüp daha hızlı gitmek için ehliyetmi alacaklar?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 20 Mar Cum, 2009 20:13

http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=12354
Ankara-Eskişehir arasındaki çift hatlı, 250 km/saat hıza uygun yeni hızlı tren hattının 13 Mart 2009'da işletmeye açıldığı anımsatılan açıklamada, 2003'ten sonra projede yapılan değişikliklerin, “rehabilitasyon” projesinin “hızlı tren” projesine dönüşmesinin ve buna bağlı maliyet artışının tamamen yasalar çerçevesinde, mevzuata uygun olarak gerçekleştiği belirtildi.

Yolun kilometre yapım maliyetinin, dünya hızlı tren hatları yapım maliyetinin altında olduğu ifade edilen açıklamada, “Yapılan yolda kullanılan teknoloji, iddia edildiği gibi 37 yıl öncesinin teknolojisi değil, günümüzde geçerli hızlı tren teknolojisidir. Yoldaki deneme sürüşlerinde 303 kilometreye kadar çıkılmış, ticari hız maksimum 250 kilometre olarak belirlenmiştir. Dünyada hızlı tren işletim hızı ortalama 170 km/saat'tir” denildi.

Dünyada yaklaşık 40 kilometrelik manyetik hızlı tren hattının mevcut olduğu, yalnızca bu hatlarda 300 kilometrenin üzerinde işletmecilik yapıldığına işaret edilen açıklamada, bunun üzerindeki ortalama hızların işletmecilikte değil, denemelerde kullanıldığı ifade edildi.
Bunlar çok geç kalmış açıklamalar ama, hızlandırılmış tren gibi aptalca bir isim verilerek bildiğimiz konvansiyonel hattın aslında olması gerektiği hızlarda çalıştırılması ve kimsenin istemeyeceği bir şey olan bir kazanın meydana gelen gelmesi bu güzel işinde en azından konu ile ilgili teknik bilgisi olmayanların kafasında soru işareti ile bakılmasına sebep oldu, "hızlandırılmış tren vs. hızlı tren"

Bu açıklamalar zamanında sadece çıkıp gazetelere demeç vermek ile değil, televizyonlarda tanıtım filmleri ile, ya da milyonlarda broşür bastırılarak yapılmalı idi, gazete sitelerinde her gün sinirden deli oluyorum, adam maglevi bilmiyor ama işkembeden sallıyor, 800 km hız yapılıyormuş? Kim yapmış nerde yapmış bilmiyor, adam Avrupa' da yaşıyor ve bir kaç tane maglev hattı olduğunu iddia ediyor, ya da hızlı trenlerin 500 km hız ile gittiğini, :) varmı böyle bir şey, son hız rekorunu Alstom AGV dahi bu deneme için özel olarak rehabilite edilmiş bir yolda o rekoru kırabildi.

Şimdi TCDD çok ama çok gecikmiş olan bu açıklamayı yapıyor, neyse en azından yapıldı diyoruz. Biz de elimizden geldiğince dilimiz döndüğünce anlatmaya devam edeceğiz tabii ki, hızlı tren nedir, monoray nedir, maglev nedir? Keşke insanlar biraz meraklı olup şurada 10-15 sayfa karıştırsalar da kırıntı kadar olsa bir şeyler alabilseler.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 04 Nis Cmt, 2009 20:00

6 ayda Sincan-Eenkent arası yeni yapılan YHT yolundan gideceği için 1 saat 5 dakikaya inecek.

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 06 Nis Pzt, 2009 21:02

Ankara’dan bugün saat 11.00’de Eskişehir’e hareket eden yüksek hızlı tren, hatlarda teknik arızadan dolayı oluşan enerji kesintisi nedeniyle Eskişehir’in Beylikova İlçesi’nde bekletildi. Bir saat sonra arızanın gidirilmesinin ardından, tren yoluna devam etti.


TCDD yetkilileri, trende herhangi bir arızanın olmadığını, demiryolu hattında enerji kesintisinin oluştuğunu, bunun da yapılan çalışmayla giderildiğini bildirdi.
:) Ilk rötar

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 07 Nis Sal, 2009 10:03

Nazarlık olsun.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 18 Haz Prş, 2009 12:20

Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları (TCDD) Genel Müdürlüğü yetkililerinden alınan bilgiye göre, Ankara-Eskişehir arasında YHT ile 13-31 Martta 60 bin 214, 1-30 Nisanda 58 bin 824, 1-31 Mayısta 67 bin 792 ve 1-15 Haziranda ise 34 bin 389 olmak üzere toplam 221 bin 219 yolcu taşındı.

YHT'nin doluluk oranının yüzde 75 olduğu ancak hafta sonu doluluğun yüzde 90'lara ulaştığı öğrenildi. Vatandaşların, en çok saat 18.00'deki seferleri tercih ettiği kaydedildi.

YHT, her gün Ankara'dan Eskişehir'e gün 07:00, 11:10, 15:00 ve 18:00 saatlerinde, Eskişehir'den Ankara'ya ise 07:00, 11:10, 15:10, 18.10 ve 21:52 saatlerinde hareket ediyor.
Hafta içi %75 bence iyi rakam.

http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=14390

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

SİNCAN-ESENKENT ARASI EYLÜL'DE YHT HATTINA DAH

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 13 Tem Pzt, 2009 12:12

YHT ve marmaray projesi ile ilgili en güzel, en doyurucu, en bilgilendirici haberleri Zaman Gazetesi yapıyor. Olayı ele alış biçimi hep poozitif ve destekleyici bir biçimde. takdir ediyorum. Bütün süreçleri bir bir takip edip hiç bir ayrıntıyı atlamıyorlar. Köstek değil destek oluyorlar.

http://www.zaman.com.tr/haber.do?habern ... si-artacak

Yüksek Hızlı Tren'in sefer sayısı artacak

TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman, ''İspanya'dan satın alınan ve geçen ay Türkiye'ye getirilen Yüksek Hızlı Tren (YHT) setinin testlerinin tamamlandığını belirterek, ''Set sayısındaki artışa paralel olarak günde 13 olan YHT sefer sayısını, Eylülde 20'ye çıkaracağız'' dedi.

Karaman, AA muhabirine yaptığı açıklamada, Ankara-Eskişehir arasında 3 YHT setiyle hizmet verildiğini hatırlattı. İspanya'dan satın alınan 1 YHT setinin geçen ay Türkiye'ye geldiğini dile getiren Karaman, testleri tamamlanan setin de ay sonuna kadar Ankara-Eskişehir arasında servise gireceğini ifade etti.

TCDD Genel Müdürü Karaman, şunları söyledi:

''İspanya'dan yola çıkan 2 yeni YHT seti de 13 Temmuzda Türkiye'de olacak. Bu setlerin testlerinin tamamlanmasının ardından, 3 yeni YHT seti Eylülde devreye girecek. Set sayısındaki artışa paralel olarak günde 13 olan YHT sefer sayısını, Eylülde 20'ye çıkaracağız. Yaz tatilinin başlamasıyla, YHT'ye olan ilgi arttı. YHT'de, özellikle hafta sonları, 11.00, 13.00 ve 18.00 saatlerindeki seferlerde doluluk oranları yüzde 100'e yaklaşıyor. Diğer seferler de normal dolulukla işletiliyor.''

-SİNCAN TREN YOLU KÖPRÜSÜ 5 ŞERİDE ÇIKIYOR-

Ankara-Eskişehir arasında sefer yapan YHT'nin, Esenkent'e kadar konvansiyonel hattan gittiğini ve buradan YHT hattına geçtiğini hatırlatan Karaman, şöyle devam etti:

''Sincan-Esenkent arasındaki hızlı tren hattında inşaat çalışmaları tamamlandı. Sincan merkezdeki hemzemin geçitte de Ankara Büyükşehir Belediyesi çalışma yürütüyor. Sincan'daki tren yolu köprüsünün 5 şeride genişletilmesi çalışmaları dolayısıyla 3 Ağustostan itibaren 36 saat süreyle bu güzergahta demiryolu ulaşımı yapılamayacak. Hemzemin geçitteki çalışmaların tamamlanmasının ardından Sincan-Esenkent arasındaki hızlı tren hattının testleri yapılacak ve bu yol Eylülde YHT hattı olarak hizmete geçecek. Böylece YHT artık Sincan'dan itibaren hızlanacak.''











----------------------------------------------------------------------------------

Miraç yazdı:http://www.ubak.gov.tr:7778/BysWEB/Down ... 1004437575

Alıntı: Eskişehir-Ankara arasını hızlı trenle 6 ay içinde 1 saat 5 dakikaya indireceğiz.


6 ayda ne değişecek acaba?
6 ayda ne değişeceğinide öğrenmiş olduk :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 13 Tem Pzt, 2009 14:00

Zaman gazetesi doyurucu haberler yapiyor bende takip ediyorum ama bence biraz da arastirmaci gazetecilik yapmali, olumlu yayincilik ve destek adina iddialar görmezden gelinmemeli. Bunu neden söylüyorum biliyorsun ara sira buraya bazi kaynaklardan haberler ve iddialar aktariyorum, dogru ya da yanlis ama cogunluk ile teknik olarak hakliliklari olabilecek iddialar dolayisi ile birilerinin bu iddialari gezeteci gözü ile arastirarak varsa neden yoksa neden, bunu ortaya koymasi ak koyun kara koyunu göstermesi lazim.

Bu siyasi dönemde demiryollari adina cok güzel isler yapildi ve yapiliyor ama ben bazi iddialarin dogrulugundan korkuyorum cünkü bu ekolün yönetim tarzini biliyorum, biri beni ikna etsin :)

Cevapla

“Hızlı Tren [İşletmedeki Hatlar]” sayfasına dön