Bunu Almanya için söylemişsin sanırım, şimdi kopyalarken fark ettim ama linkteki yazıda bahsedilen "düşük hızda seyretmenin vereceği zarar" değil, aksine konvansiyonel tren 160km/s hız ile işletilir ise aynı güzergahtaki 250 km/s hızla giden yht den daha az yaslanma kuvveti uygulayacağı ve daha az zarar vereceğini söylüyor, bunu sağlayan kurp yarıçapının yüksek deverin az olması ama tren tekerlek tipi ve vagon yüksekliği (ağırlık merkezi) gibi nedenler ile konvansiyonelin yaslanması fazla olabilir, fakat 160 km/s işletmede zararı olmaz demişler, sanırım konvansiyoneller zaten üstünü yapamıyor. Neyse toparlayayım ben kent demiryolu yazısında yavaş gitmek zarar verir diye anlamadım açıkçası, bilmiyorum yanılıyormuyum.kurp yarı çapı küçük olduğundan fazlaca dever içerdiğinden yukarıdaki linkteki gibi daha düşük hızlarda seyretmenin içeriye yaslanma kuvvetini oluşturacağından raya vereceği zarar yüzünden işletmemişlerdir.
Almanlar öyle bir şey yapmış olabilirler, ona bir şey diyemem çünkü onların kafası tersten çalışıyor, aynı dilleri gibi, zaten dilleri yüzünden kafaları tersten çalışıyor ve zaten o yüzden mühendislikte iyiler, yoksa bir numaraları yok


Varya şu kadar yazı yazdım, bir cevap vermemişim ya bana da bravo ha, vallaha siyasete girmem lazım, katanadaroğlu diye.