tr-HT.04:03 » Eskişehir - Konya YHT İşletmesi
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18138
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3547
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Şimdi TCDD'ye baktım da güncel tren saatleri aşağıdaki gibi..Bu haftadan itibaren, Konya-Eskişehir yönünde sabah 6'da ve Eskişehir-Konya yönünde akşam 8:30'da olmak üzere iki yeni sefer konmuş. Böylece, günlük karşılıklı üçer ve toplam altı sefere çıkmış. Bu haftasonu kampanyalı fiyatlar sona erdikten sonra da yeni bir sefer planlaması yapılacakmış..
ESKİŞEHİR'DEN HAREKET SAATLERİ
Eskişehir K:08.30 - Konya V:10.30
Eskişehir K:14.30 - Konya V:16.30
Eskişehir K:20.31 - Konya V:22.30 (01-07.04.2013 tarihleri arasında işleyecek)
KONYA'DAN HAREKET SAATLERİ
Konya K:06.00 - Eskişehir V:08.00 (02-07.04.2013 tarihleri arasında işleyecek)
Konya K:11.30 - Eskişehir V:13.30
Konya K:18.00 - Eskişehir V:20.00
ESKİŞEHİR'DEN HAREKET SAATLERİ
Eskişehir K:08.00 - Konya V:10.00
Eskişehir K:16.00 - Konya V:18.00
KONYA'DAN HAREKET SAATLERİ
Konya K:09.35 - Eskişehir V:11.35
Konya K:18.55 - Eskişehir V:20.55
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3547
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Aşağıdaki habere göre, 2013 yılında, Konya-Eskişehir hattında 195 bin yolcu taşınmış..
Bu hat, 23 Mart'ta açılmış, yani 284 gün hizmet vermiş. Günde karşılıklı ikişer tren seferde olduğuna göre, toplam sunulan kapasite: 4 x 409 x 284 = 464.624 koltuk. 195.121 yolcu / 464.624 koltuk = %42,0 ortalama doluluk oluyor. Düşük bir oran gibi gözükse de bu iki kent arasındaki yolculuk talebi çok da fazla değildir. Belki yıl sonuna doğru devreye giren Konya-Eskişehir-Bursa YHT+Otobüs seferleri ile 2014'te daha yüksek bir doluluk oranı yakalanabilir..
Kaynak: Anadolu Ajansı
Bu hat, 23 Mart'ta açılmış, yani 284 gün hizmet vermiş. Günde karşılıklı ikişer tren seferde olduğuna göre, toplam sunulan kapasite: 4 x 409 x 284 = 464.624 koltuk. 195.121 yolcu / 464.624 koltuk = %42,0 ortalama doluluk oluyor. Düşük bir oran gibi gözükse de bu iki kent arasındaki yolculuk talebi çok da fazla değildir. Belki yıl sonuna doğru devreye giren Konya-Eskişehir-Bursa YHT+Otobüs seferleri ile 2014'te daha yüksek bir doluluk oranı yakalanabilir..
Kaynak: Anadolu Ajansı
2014 YHT'nin rekor yılı olacak
12 Ocak 2014 11:43 (Son güncelleme 12 Ocak 2014 11:47)
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Elvan, İstanbul-Ankara hattının açılmasıyla YHT yolcu sayısının 20 milyonu aşacağını belirterek, "2014 YHT'nin rekor yılı olacak" dedi.
ANKARA- Tamer Toğanaş
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Lütfi Elvan, YHT'lerin hızlı, konforlu, ekonomik ve en güvenli ulaşım sistemlerinden biri olduğunu ifade etti. Türkiye'nin, 2009 yılında Ankara-Eskişehir hattı ile birlikte YHT ile tanıştığını hatırlatan Elvan, ardından kısa bir süre içerisinde Ankara-Konya, Eskişehir-Konya hatlarının da hizmete alınarak önemli bir başarıya imza atıldığını belirtti.
Yılların ihmalleri ile ülkenin sırtına yük olan demiryollarının, 11 yılda yapılan dev yatırımlarla ayağa kaldırıldığını belirten Elvan, bugün Türkiye'nin dünyada 8'inci, Avrupa'da 6'ıncı yüksek hızlı tren işletmesi yapan ülke olduğunu vurguladı.
Bakan Elvan, Türkiye'de yapılan YHT hatları ile yetinilmediğini, yeni hatların yapımlarının da devam ettiğinin altını çizdi. Kısa vadede 15 ilin yüksek hızlı tren hatları ile birbirine bağlanacağını ifade eden Elvan, bu 15 şehrin nüfusunun Türkiyenin nüfusunun yarısı olduğuna dikkati çekti.
"Ankara-İstanbul YHT hattının hizmete alınması için gün sayılıyor"
Ankara-İstanbul YHT hattının da 2014 yılı içerisinde hizmete alınacağını kaydeden Bakan Elvan, "Dünyanın gıpta ile izlediği Marmaray hizmete alındı, şimdi de Ankara-İstanbul YHT hattı hizmete alınmak için gün sayıyor. Daha sonra Ankara-İzmir, Ankara-Bursa, Ankara-Sivas-Erzincan hatları da sırası ile hizmete alınacak" diye konuştu.
"YHT'ler 2013 yılında 4,5 milyon yolcu taşıdı"
Bakan Elvan, YHTler kısa sürede Türk halkının beğenisini kazandığını, her geçen gün gösterilen ilginin de arttığını söyledi. Bunun sonucu olarak, 2013 yılında Ankara-Konya ve Eskişehir-Konya YHT hatlarında taşınan yolcu sayısının 4 buçuk milyon olduğunu bildiren Elvan, 2014 yılında Ankara-İstanbul YHT hattının hizmete girmesiyle birlikte yılda 20 milyon yolcunun YHT'lerle taşınmasının hedeflendiğini dile getirdi.
Ankara-Eskişehir hattında günde karşılıklı 10'ar sefer yapıldığını ifade eden Elvan, şunları kaydetti:
"2013 yılında Ankara-Eskişehir hattında 2 milyon 228 bin 380 yolcu taşındı. Ankara-Konya hattında günlük karşılıklı 8er sefer düzenleniyor. Bu hatta 2013 yılında 1 milyon 713 bin 476 yolcu taşındı. Konya-Eskişehir hattında ise karşılıklı 2'şer sefer düzenleniyor. Bu hatta 2013 yılında 195 bin 121 kişi taşındı. Böylece 2012 yılında 3 milyon 400 bin kişi olan taşınan toplam yolcu sayısı, 2013 yılında yaklaşık bir milyon artışla toplam 4,5 milyona ulaştı. YHT'lerde 4 yılda taşınan toplam yolcu sayısı ise 15 milyona yaklaştı."
Demiryollarına 2023 yılına kadar toplam 45 milyar dolarlık yatırım yapılacağını ifade eden Elvan, "Demiryolları ülkemizin gözbebeğidir. 2023'e kadar 10 bin kilometre yeni yüksek hızlı tren hattı, 4 bin kilometre de konvansiyonel yeni hat inşa edilecek" dedi.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3547
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Tren ücretlerine yüzde 10 (Internet'ten alınca: yüzde 7 civarı) zam yapılmış.
Konya-Eskişehir arası YHT ile
Daha önce;
Tek yön için
Ekonomi: 35 TL
Business: 45 TL
Gidiş-Dönüş için
Ekonomi: 56 TL
Business: 72 TL
idi..
Şimdi ise;
Tek yön için
Ekonomi: 38,50 TL (Internet'ten alınca: 37,50 TL)
Business: 49,50 TL (Internet'ten alınca: 48,00 TL)
Gidiş-Dönüş için
Ekonomi: 61,50 TL (Internet'ten alınca: 60,00 TL)
Business: 79,00 TL (Internet'ten alınca: 76,50 TL)
şeklinde uygulanıyor..
Eskişehir-Konya gibi bir hattın kendisinden aşırı kısa olmayan Ankara-Eskişehir ve Ankara-Konya hatlarına göre oldukça pahalı olmasını da anlayamıyorum.
Bana kalırsa, İstanbul-Ankara seferleri başlayınca, Ankara-Eskişehir ve Ankara-Konya hattındaki fiyatlar da bu seviyeye çekilecektir..
Konya-Eskişehir arası YHT ile
Daha önce;
Tek yön için
Ekonomi: 35 TL
Business: 45 TL
Gidiş-Dönüş için
Ekonomi: 56 TL
Business: 72 TL
idi..
Şimdi ise;
Tek yön için
Ekonomi: 38,50 TL (Internet'ten alınca: 37,50 TL)
Business: 49,50 TL (Internet'ten alınca: 48,00 TL)
Gidiş-Dönüş için
Ekonomi: 61,50 TL (Internet'ten alınca: 60,00 TL)
Business: 79,00 TL (Internet'ten alınca: 76,50 TL)
şeklinde uygulanıyor..
Eskişehir-Konya gibi bir hattın kendisinden aşırı kısa olmayan Ankara-Eskişehir ve Ankara-Konya hatlarına göre oldukça pahalı olmasını da anlayamıyorum.
Bana kalırsa, İstanbul-Ankara seferleri başlayınca, Ankara-Eskişehir ve Ankara-Konya hattındaki fiyatlar da bu seviyeye çekilecektir..
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18138
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bence normal, diğer iki parkur kendi başına 27 lira gibi bir şey yazmışsın, yani aktarmalı gitmek istesem 54 lira ödeyeceğim ama tek bilet ile 35 liraya gidiyorum. Burada aslında Eskişehir-Ankara aşırı pahalı sonucu çıkar benceEngin Y yazdı:Eskişehir-Konya gibi bir hattın kendisinden aşırı kısa olmayan Ankara-Eskişehir ve Ankara-Konya hatlarına göre oldukça pahalı olmasını da anlayamıyorum.

-
- Seyyah
- Mesajlar: 3547
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Abicim, aslında şunu kastetmiştim..
Eskişehir-Ankara: 245 km (kaynak) ve 27,50 TL
11,22 Kuruş/km
Ankara-Konya: 306 km (kaynak) ve 27,50 TL
8,99 Kuruş/km
Konya-Eskişehir: 355 km (kaynak) ve 38,50 TL
10,85 Kuruş/km
Tümünde, tek yön ekonomi fiyatlarını kullandım. Eskişehir-Ankara hattı Eskişehir-Konya hattından km başına daha pahalı çıktı, ama km başına Konya-Ankara fiyatının Konya-Eskişehir'inkinden daha ucuz olmasını eleştirmiştim abi..
Fiyatlama yapılırken, sabit giderler ve değişken giderler şeklinde iki ayrı gider çeşidi olmasından ötürü, genelde hattın uzunluğu arttıkça km başına fiyat azaltılır. Yani 306 km'lik bir hattaki km başına fiyatın 355 km'lik bir hattaki km başına fiyattan yüksek olmasını bekleriz. Burada ise 355 km'lik hattın km başına fiyatı, 306 km'lik hattın km başına fiyatından yüzde 20 daha pahalı..
Bana kalırsa, Ankara-Konya biraz daha pahalı olmalı. Örneğin, 33,50 TL (10,95 Kuruş/km) olabilir..
Eskişehir-Ankara: 245 km (kaynak) ve 27,50 TL
11,22 Kuruş/km
Ankara-Konya: 306 km (kaynak) ve 27,50 TL
8,99 Kuruş/km
Konya-Eskişehir: 355 km (kaynak) ve 38,50 TL
10,85 Kuruş/km
Tümünde, tek yön ekonomi fiyatlarını kullandım. Eskişehir-Ankara hattı Eskişehir-Konya hattından km başına daha pahalı çıktı, ama km başına Konya-Ankara fiyatının Konya-Eskişehir'inkinden daha ucuz olmasını eleştirmiştim abi..
Fiyatlama yapılırken, sabit giderler ve değişken giderler şeklinde iki ayrı gider çeşidi olmasından ötürü, genelde hattın uzunluğu arttıkça km başına fiyat azaltılır. Yani 306 km'lik bir hattaki km başına fiyatın 355 km'lik bir hattaki km başına fiyattan yüksek olmasını bekleriz. Burada ise 355 km'lik hattın km başına fiyatı, 306 km'lik hattın km başına fiyatından yüzde 20 daha pahalı..
Bana kalırsa, Ankara-Konya biraz daha pahalı olmalı. Örneğin, 33,50 TL (10,95 Kuruş/km) olabilir..
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3547
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Eskişehir-Konya arasında şu anda 08:00 ve 16:00 saatlerinde gerçekleştirilen YHT seferleri, 25 Temmuz'da yapılmayacak ve 26 Temmuz'dan itibaren 07:45 ve 16:15 saatlerinde gerçekleştirilecek.
Konya-Eskişehir arasında şu anda 09:35 ve 18:55 saatlerinde gerçekleştirilen YHT seferleri, 25 Temmuz'da yapılmayacak ve 26 Temmuz'dan itibaren 10:00 ve 18:55 saatlerinde gerçekleştirilecek.
Şu anda 120 dakika süren seferler, yeni tarife tablosuna göre 102 dakikada tamamlanacak.
Kaynak: https://yolcu.tcdd.gov.tr/view/eybis/tn ... ontent.jsf
Konya-Eskişehir arasında şu anda 09:35 ve 18:55 saatlerinde gerçekleştirilen YHT seferleri, 25 Temmuz'da yapılmayacak ve 26 Temmuz'dan itibaren 10:00 ve 18:55 saatlerinde gerçekleştirilecek.
Şu anda 120 dakika süren seferler, yeni tarife tablosuna göre 102 dakikada tamamlanacak.
Kaynak: https://yolcu.tcdd.gov.tr/view/eybis/tn ... ontent.jsf