tr-HT.09 » Hızlı Tren Taşımacılığı

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2640
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: tr-HT.09 » Hızlı Tren Taşımacılığı

Mesaj gönderen Engin Y » 05 Haz Cum, 2020 14:45

Engin Y yazdı:
27 May Çrş, 2020 17:42
YHT seferleri yarından itibaren yeniden başlıyor..

Eskiye göre en önemli değişiklik, İstanbul-Konya ve Ankara-İstanbul trenlerinin Eskişehir'de durmadan yoluna devam edecek olması..

Ankara-İstanbul, Ankara-Eskişehir, Ankara-Konya ve İstanbul-Konya arasında sabah ve akşam birer adet olmak üzere toplam 16 sefer yapılacak: http://www.tcddtasimacilik.gov.tr/uploa ... 8mayis.jpg
Pazartesi gününden itibaren Ankara-İstanbul YHT sefer sayısı günde dörde çıkarılıyor..

Artık tüm trenler, ara duraklarda da duracak: http://www.tcddtasimacilik.gov.tr/uploa ... 6_2020.pdf

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2640
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: tr-HT.09 » Hızlı Tren Taşımacılığı

Mesaj gönderen Engin Y » 06 Eki Sal, 2020 11:36

Selçuklu YHT Garı 2 Ekim'de açıldığından beri Konya trenleri çift duruş yapıyorlar: http://www.tcddtasimacilik.gov.tr/uploa ... 0_2020.pdf

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2640
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: tr-HT.09 » Hızlı Tren Taşımacılığı

Mesaj gönderen Engin Y » 21 Eki Çrş, 2020 14:34

Bugün Ankara-Konya arasındaki yolcu taşımacılığının %66’sı, Ankara-Eskişehir arasındaki yolcu taşımacılığının %72’si YHT’lerle yapılıyor: https://www.uab.gov.tr/haberler/turk-de ... da-basladi

Bu oranlar güzel, ama muhtemelen Ankara-İstanbul arasında bu oran ancak yüzde 5 civarındadır..
Konya-İstanbul arasında kaç acaba?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 17329
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: tr-HT.09 » Hızlı Tren Taşımacılığı

Mesaj gönderen Esat » 21 Eki Çrş, 2020 19:53

derin bir bilgim olmamakla birlikte Eskişehir - Ankara - Konya aksı aslında bölgesel trenler ile 160 km/s hız ile daha randımanlı işletilebilecekken, son derece pahalı bir yatırım dolmuş gibi kullanılıyor, yht nin rakibi thy olması gerekirken kısa mesafe otobüs firmaları olmuş, yazık

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2640
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: tr-HT.09 » Hızlı Tren Taşımacılığı

Mesaj gönderen Engin Y » 21 Eki Çrş, 2020 20:52

Abi,

Şimdi Covid yüzünden anahat trenleri çalışmıyor, ama eskiden de Ankara-Konya arasında anahat treni yoktu, Ankara-Eskişehir arasında da günde iki Ankara-İstanbul ve günde bir Ankara-İzmir anahat treni vardı diye hatırlıyorum..

Bunlarla Ankara-Eskişehir yolculuğu yapanları da düşünürsek, Ankara-Eskişehir arasında trenin toplam payı yüzde sekseni buluyordur muhtemelen..

Dediğin gibi, burada bölgesel tren bile çalıştırılsa, bu yolcu sayısı yakalanır, çünkü her iki hat da YHT ile 1,5 saatten kısa sürüyor..

Oysa ki YHT gibi pahalı bir yatırımı, en az 5-6 saat sürecek yolculuklarda etkin bir şekilde kullanmalıyız..

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 17329
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: tr-HT.09 » Hızlı Tren Taşımacılığı

Mesaj gönderen Esat » 21 Eki Çrş, 2020 21:13

Kesinlikle öyle, İstanbul-İzmir, İstanbul-Ankara, İstanbul-Konya ya da Antalya yht için fizibil, hatların rehabilitasyonunu yapıp, eski hatlarda da 160 km yakalasan zaten gece trenleri ile 1000 km ye kadar mesafe gitmek bile mümkün, ortalama hız 100 km olsa 21:00 - 06:00 arası 9 saatte beklemelerle 800 km yol gidilebilir, avrupa örnekleri bu şekilde. Ha daha hızlı gitmek isteyen için yine yht hatları yap ama yht yatırımının karşılığı olarak dolmuş gibi çalışmamalı, dolgun ücretli hızlı servis, düşük ücretli az hızlı servis, gerisi de gitsin otobüse binsin :D :D

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5306
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Re: tr-HT.09 » Hızlı Tren Taşımacılığı

Mesaj gönderen alabay » 22 Eki Prş, 2020 07:31

Koskoca Almanya’da kaç sırf YHT/ICE ray yolu var? İki? Üç? Gerisi karma yol, hem ICE, hem normal tren, hem yük trenleri işler. Kuzey–güney yolculuğu 9 saat falan sürer (Flensburg’tan Basel’e (Basel İsviçre’de ama iki garı var, biri Almanya’ya ait)). 1000 kilometre. Bu »normal«. Hız trası yok o yolda galiba. Onlar daha çok batı–merkez ve batı–güneydoğu eksenlerinde varlar. Türkiye için de bence iki ile dört hakiki hız trası tamamen yeter. Gerisi normal traslarla olur. Ama Türkiye için yük trasları hakkında daha fazla düşünmeli. Rusya ve Çin ile iki çok büyük rol oynayan var ortada.

Cevapla

“Hızlı Tren [İşletmedeki Hatlar]” sayfasına dön