izm-B.04:01 » İZBAN - Aliağa-Selçuk Banliyö Hattı

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesaj gönderen btgn » 13 Eyl Pzt, 2010 22:03

Garlar civarı tamamen şehir merkezi. Kamulaştırma çok büyük maliyete sebep olabilir ama makasların bulunduğu çizimin ortasında bulunan bölge tamamen izbelikten ibaret.Rezalet bir bölge. Kamulaştırma çok maliyet çıkarmaz.

Çift hat konusuna gelirsek TCDD uygun olan tüm bölgeleri üç hatta çıkartıyor. Ama hattın tamamının üç hat olması imkansız zira tünel geçişleri var , Avrupadaki sokaklardan daha dar caddelerden!!! geçiyor.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 13 Eyl Pzt, 2010 22:11

btgn yazdı:Avrupadaki sokaklardan daha dar caddelerden!!! geçiyor.
Maalesef bu tüm büyük kentlerimizin sorunu herhalde, yapamamışız, nedenleri niçinleri ayrı ve uzun bir tartışma konusu bence. Bunu sadece tek başına maliyetlere, teknoloji eksikliğine ya da toplumsal düşünce yapıları gibi konulardan birine ya da bir kaçına bir den bağlamak ne kadar doğru olur bilmiyorum.

Şu an için 3 hatta çıkartabildikleri noktalar diğer trenlerin sistemden geçişlerinde rahatlamaları sağlayabilir ama ileride tabii ki yine sorun oluşturacaktır. O ileride dediğimiz günler gelene kadar İzmir gibi kentlerimizin yer altı çözümleri ile yolcu taşımacılığı yükünü yüzeysel hatlardan almaları gerekir bence, yani nasıl olsa banliyö hattı çalışıyor diye bırakılmamalı diye düşünüyorum, muhakkak alternatifi bir metro hattı olmalı bence.

Kullanıcı avatarı
tahir93
Aylık Paso
Mesajlar: 99
Kayıt: 26 Eyl Cmt, 2009 05:51

Mesaj gönderen tahir93 » 13 Eyl Pzt, 2010 22:21

garlar çevresinde zaten gerek yok, halkapınar garında 5 hat civarı var. alsancak garına giden hat'ta (kahramanlar civarında) gayet geniş, ancak genişletilmek istenirse kentsel dönüşüm yapılabilir tabiki.
basmane garına gidişte de sorun yok. yani Esat abi senin anlicağın garlar bölgesinde zaten hat sayısı yeterli.

hemzemin geçitler konusunda çok haklısın. Ben bu projeyi duyduğumda(2 yıl önce) tüm hemzemin geçitler halledilecek sanıyordum, hayal kırıklığı yaşadım. bi baktım önleri beton bloklarla kapatılmış. tamam geçiş engellenmiş ama o yolu kullananlar da düşünülmememiş. üstelik yayalar da hatta giriyor. bence biraz aceleye getirildiği için hemzemin geçitler sorunu hallolmadı :o

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 13 Eyl Pzt, 2010 22:32

tahir93 yazdı:hemzemin geçitler konusunda çok haklısın. Ben bu projeyi duyduğumda(2 yıl önce) tüm hemzemin geçitler halledilecek sanıyordum, hayal kırıklığı yaşadım. bi baktım önleri beton bloklarla kapatılmış. tamam geçiş engellenmiş ama o yolu kullananlar da düşünülmememiş. üstelik yayalar da hatta giriyor. bence biraz aceleye getirildiği için hemzemin geçitler sorunu hallolmadı :o
İşte ben yapılan işler yarım yamalak açılmasın derken bunları kast ediyorum, ne olcak koskoca hızlı tren hattında bile hemzemin geçit işleri sonradan halledildi, bizde ne bekliyoruz :) bir de inadım inat tartışanlar var, eksik işte, yarım. Amaaaan Esat ne düşünüyorsun bak herif 24 kişiyi dolduruyor minibüse sonrada öldürüyor, ne oldu? Allah ölenlere rahmet eylesin yaralılara acil şifa, o taammüden adam öldürmek ise bence orada beton koyup geçmeyin ha diyerek, geçersen karışmam demek te aynı şey. Kontrollü geçişi sağla ondan sonra, geçersen karışmam de.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 13 Eyl Pzt, 2010 22:46

Bu ray "setting"i bana, her nedense, Berlin'in güneybatısındaki Potsdam kentindeki "zor" raylık durumu andırdı.

Ama aslında hâlen soruma tam cevap yok. Kuzey-güney aksı bu garlardan transit mi geçiyor, sapıp, baş-kıç dönmesi yaparak uğruyor mu? Uğruyorsa, muazzam zaman kaybediyordur, aslinda uğrayamaz. Olsa olsa, iki hat yapılır, kesişirler.

Bir gün vakit bulursam, ben de biraz çizerim, ... anlarsınız ...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 13 Eyl Pzt, 2010 22:48

Oradaki çizime göre benim anladığım senin baş/kıç dediğin olayı yapıyor, yani araç geliyor Alsancak Gar a giriyor, yolcu in bin yaparken makinist baş değiştiriyor, ya da orada makinistte değişiyor ve araç güney aks a doğru devam ediyor, bu makas kombinesi ancak bu şekilde izah edilebilir. Aynı durum Brüksel metrosunda da vardı, fakat o sistemi değiştirdiler.

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesaj gönderen btgn » 13 Eyl Pzt, 2010 23:21

Durum aynen Esat abinin anlattığı gibi. Basmane ve Alsancak garları Haydarpaşa ve Sirkeci gibi daha öteye hat yok yani tren dönüş yapamıyor.Makinist yer değiştirecek. Ama kuzey-güney hattını doğrudan bağlayacak olan tren seferleri, iki parça halinde işleyecek olanlara göre daha seyrek olacak. Bu nedenle halk aktarmayı tercih edecektir. Bekleme nedeniyle doğal olarak bir zaman kaybı yaşanacak ama benim tahminim Alsancak'daki duraklama en fazla 2dk sürer.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 14 Eyl Sal, 2010 00:10

Bu bence büyük bir sorun değil, yani oradaki fiziki durumu gözümüzle görmedik, sonuçta siz orada birebir görerek iyi bir tahlil yapabilirsiniz, fikir jimnastiği olarak ele alırsak zaten oralarda istimlak ile birşeyler yapılabilir olmasının zor olduğunu da belirtmişsiniz, belki; bunu sadece belki olarak söylüyorum ileride daha iyi bir planlama ile bir yeraltı geçişi düşünülerek direkt çalışacak bir bağlantı da yapılabilir. İzmir' in buna ihtiyacı varmıdır, bana göre direkt hat olması her zaman daha avantajlı sonuçta kent kuzey güney aksında uzanarak gelişiyor, bence İZBAN bunu bir şekilde ele almalı derim, günümüzde yerleşimini tamamlamış pek çok kentte benzer sorunlar var, bir yer altı geçişi iyi bir çözüm olabilir.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 14 Eyl Sal, 2010 08:23

Baş-kıç dediğim "Spitzkehre", bir bak. O iki garı transit yola eklemek pek mümkün değil, evet. Bence aralarında bir aktarma istasyonu gerekirdi. Ama gelişir bu da. Bakalım ...

Bence garları gar olarak kullanmalı. Da, bizde gara girecek tren yok yahu ... oradan da kısa hatlar banliyö sistemine girer. Uzun hat da olabilir. Bunlara ek de bir transit hat olur.

Yani 1-Transit, 2-Basmane-Kuzey, 3-Basmane-Güney, 4-Alsancak-Kuzey, 5-Alsancak-Güney ve belki bir de 6-Basmane-Alsancak hatları düşünebiliriz. Elbet daha da ek kol düşünülebilir.

bilenmelek
Mesajlar: 1
Kayıt: 14 Eyl Sal, 2010 17:50

kuzey hattı açıldığında gediz

Mesaj gönderen bilenmelek » 14 Eyl Sal, 2010 17:58

Arkadaşlar bilgisi olan varsa beni aydınlatsın lütfen.Aliağa_Menderes raylı sistemin kuzey hattı 29 ekim de açılacak deniyorda,açıldığında rayların diğer tarafında kalan,seyrek,villakent,ekin koleji,menemen sanayii,gediz ün. gibi yerleşim yerlerine nasıl ulaşılabileği düşünülmüş müdür?Şu ana dek tamamlanmış bir alt geçit,üst geçit ya da karayolu ulaşımı bu bölgelere bulunmamaktadır da merak ettim doğrusu.

Kullanıcı avatarı
tahir93
Aylık Paso
Mesajlar: 99
Kayıt: 26 Eyl Cmt, 2009 05:51

Re: kuzey hattı açıldığında ge

Mesaj gönderen tahir93 » 14 Eyl Sal, 2010 18:23

bilenmelek yazdı:Şu ana dek tamamlanmış bir alt geçit,üst geçit ya da karayolu ulaşımı bu bölgelere bulunmamaktadır da merak ettim doğrusu.
kesin bir bilgim olmamakla birlikte bu aksı da şuan çalışan güney aksı gibi aceleye getireceklerdir, yayalara üstgeçit monte ederler ama araçlar muhtemelen yine ihmal edilecektir. belediyenin sitesinde de bir alternatif güzergah çizip yayınlarlar.

bu işin aceleye gelmesi civar insanını olumsuz etkiledi tabi :?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 14 Eyl Sal, 2010 20:31

Daha önce bu güzergahta hat kenarında kaldırımların da olmadığı ile ilgili bir haberde yayınlamıştım, maalesef bir taraftan yaparken neden bir taraftan bozuyoruz anlamıyorum. Demiryolu gibi güzelim bir iş yapıyoruz, devlete, millete, vatana faydalı bir iş, ama öyle eksik noktalar kalıyor ki, ondan etkilenenler belki de lanet olsun diyor. Şimdi ben orada hangi geçit gerçekten gerekli değil bilemem, ama bir geçiş olmalı yani, bu köy değil ki kesip geç içinden bir noktadan insanlar geçişsin dursun, koskoca bir şehrin ortasından geçen bir hat umarım bu eksikler olmaz. Ya da gerçekçi çözümler sunulur.

Cevapla

“Banliyö Hatları” sayfasına dön