izm-B.04:01 » İZBAN - Aliağa-Selçuk Banliyö Hattı

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 12 Eyl Pzr, 2010 19:26

Heh, kentin beceremediğini başkası becermiş.
Merak ttiğim de şuydu, TEK hat mı, İKİ hat mı? Alsancak'ta sivri dönüm yapmıyorsa, yani tren bir istikamette girip, öteki istikamette çıkmıyorsa, iki hat, yok, bekleyerek, kıçönden çıkıyorsa, tek hat. Yani, Halkapınar'dan Kemer'e nasıl gidilir?

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesaj gönderen btgn » 12 Eyl Pzr, 2010 20:04

Yani, Halkapınar'dan Kemer'e nasıl gidilir?
Halkapınar-Kemer arasına TCDD kamulaştırma yaparak çift hatlı bir kurp inşa etti.Yani Menderes'ten Aliağa'ya direk gidilebilir.Zaten şuanda trenler Menderes-Halkapınar arasında çalışıyor.Alsancak'a otobüs aktarması yapıyorlar.
İlginç bir not;
Yeni kurbun yapıldığı yerde eskiden genelevler bulunuyormuş bu nedenle İzmir halkının çoğu burayı kerhane kurbu olarak adlandırıyor. :lol:

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 13 Eyl Pzt, 2010 10:48

Şuna şimdi biraz daha girelim, gara hiç tren gitmiyor mu? Yahu, ne biçim bir işletme bu?! Yani, olsa olsa, şöyle olmalıydı, üç hat: A-B, A-Alsancak, B-Alsancak. Gibi ... O kurba GE'den bir bakayım ... hm, yok bir şey. Hilâl metro istasyonunun altında paralel geçen demiryolu şimdi metro istasyonunun batısındaki hatla kurpla bağlı mı? Tam çatısına "Hilal" diye mahalle ismini gösterdikleri o bina mı kaldırıldı? Yeter mi ki o böyle bir kurp için?

Ayrıca, sadece üç hat değil, dahası da düşünülebilirdi ... Basmane de var. O bahsettiğimiz yerde aslında bir aktarma istasyonu gerekirdi, kule tipi bir istasyon, yani üstlü altlı. O zaman iki banliyö hattı olurdu, ama orada aktarmalı olurdu. O zaman da sırf iki hatla Basmane-Kuzey, Alsancak-Güney.

Hm.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 13 Eyl Pzt, 2010 10:58

Ya Alsancak' a gidiyor ya işte, Gar orasıymış.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 13 Eyl Pzt, 2010 11:00

İşte gitmiyormuş! Okusana ;-)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 13 Eyl Pzt, 2010 11:08

btgn yazdı:
bir şey soracam. egerayın güney ahttı açıldı. alsancaktan cumaovasına gidiyor. alsancak izmirin gar bildiğim akdarıyla. peki aliağa menderes deniyor projeye. aliğa-alsancak işletmesi mi olacak yoksa yek pare mi? çünkü 2 parça hat
Alsancak garı İzmir'in 2 garından biri. Diğer gar Basmane garı. İstanbul'dan sonra iki gara sahip olan tek şehir İzmir.
Egeray'a gelirsek benim bildiğim kadarıyla 3 işletme olacak;
1-Menderes (Cumaovası)-Alsancak
2-Aliağa-Alsancak
3-Aliağa-Menderes
Adamı hasta etme, şu anda gitmiyor diyor, o kesimde işletmeye açılacak, nerden okuyorsun sen Başar. Şu anda erişimi sağlamak için otobüslerle aktarma yapılıyor, sistem tam olarak hizmete girmedi bildiğim kadarı ile.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 13 Eyl Pzt, 2010 12:53

Öffff ...
Halkapınar-Kemer arasına TCDD kamulaştırma yaparak çift hatlı bir kurp inşa etti.Yani Menderes'ten Aliağa'ya direk gidilebilir.Zaten şuanda trenler Menderes-Halkapınar arasında çalışıyor.Alsancak'a otobüs aktarması yapıyorlar.
İlginç bir not
Ya, tek hat mı, iki hat mı, ne be?! :x
Alman kafası bunu An-La-Mazzz!

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 13 Eyl Pzt, 2010 14:01

Sen anlamıyorsan biz ne yapalım Başar, okuduğunu anlayamıyormusun :) Türkçe kursuna git :P Çift hatlı diye yazmış işte arkadaş, yok illa haritada görecek, öyle banliyöleri cartları curtları kim o kadar detaylı gösteriyor, gerek yok ki, hattın birleşim yeri gösterilmiş işte, yerinden haber verenlerde nasıl olacağı konusundaki fikirleri iletiyor, ama seni yine memnun edemiyoruz.

Kullanıcı avatarı
tahir93
Aylık Paso
Mesajlar: 99
Kayıt: 26 Eyl Cmt, 2009 05:51

Mesaj gönderen tahir93 » 13 Eyl Pzt, 2010 17:41

tren simdilik cumaovası-halkapınar-alsancak seklinde makas uygulama yapıyor. halkapinardan cikinca ALSANCAK'a giriyor. uzun sürüyo ama gidiyor. suan telefondan yazdigim icin kisa yaziyorum ama sonra eve giidince deneyimimden izlenimlerimi yazacagim

Kullanıcı avatarı
tahir93
Aylık Paso
Mesajlar: 99
Kayıt: 26 Eyl Cmt, 2009 05:51

Mesaj gönderen tahir93 » 13 Eyl Pzt, 2010 19:36

hattı bayramda 2 defa kullandım, ilk izlenimlerim:

tüm hat için çok hızlı diyebilirim, ancak kemer'den halkapınar'a, halkapınar'dan alsancak'a giderken çok yavaş gidiyor, muhtemelen makaslar yüzünden.

istasyonları hiç beğenmedim esbaş istasyonundan bindiğimde yağmur yağıyordu. yağmur çok şiddetli olmamasına rağmen platform ve tren bekleme koltukları ıslaktı ve çaktıkları yağmur korumaları damlatıyordu. henüz her turnike'de kentkart validatörü yok, kentkart validatörü olan girişte de turnike yok. bunlar zamanla olacak.

tüm güzergah boyunca çift hat. Bunu övgü olarak söylemedim, kesinlikle çok kötü birşey,
zira ben istasyonda caf banliyö setlerimi beklerken geçen bir raybüs istasyondakilerin ödünü koparttı. yüksek hızla geçen raybüs gürültü ve sarsıntıya neden oldu. bu güzergah ankara'daki gibi 4-5 hatlı olsaymış ve bu raybüs ve anahat trenleri o hatları kullansaymış çok daha güzel olacakmış.

hattın havaalanından geçtiğini düşünürsek, ingilizce anonslar çok yerinde ve güzel olmuş. Monitörde güzergah gösterimi ise hem şık durmuş, hem de işe yarar olmuş.

fotoğraf çekme konusunda yine "yassah" sorunu yaşadım ve çekemedim.

ve bu arada hat çok korkunç yerlerden geçiyor, umarım kentsel dönüşüm projeleri düşünülüyordur. :D

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesaj gönderen btgn » 13 Eyl Pzt, 2010 21:46

Resim
Sanırım bu çizim herşeyi anlatır. :roll:


Edit : Sayfayı toparlamak için resmin küçük halini siteye yükledim, ayrıca orjinalinin linkide duruyor.

Esat

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 13 Eyl Pzt, 2010 21:56

Bu çizim hakikatten iyi oldu, bu durumda 4 yön arasında rahatlıkla geçişler yapılabileceği ve farklı işletme kombinasyonları da yapılabileceğini çıkartıyorum doğrumu? Eğer böyle ise şimdi olmasa bile ileride bazı varyasyonlar yapılabilir, tabii Tahir in belirttiği gibi hattın diğer kesimlerinde 2 den daha fazla olması biraz zor herhalde, bu Gar ya da Gar lar civarında durum nasıl peki?
tahir93 yazdı:zira ben istasyonda caf banliyö setlerimi beklerken geçen bir raybüs istasyondakilerin ödünü koparttı. yüksek hızla geçen raybüs gürültü ve sarsıntıya neden oldu. bu güzergah ankara'daki gibi 4-5 hatlı olsaymış ve bu raybüs ve anahat trenleri o hatları kullansaymış çok daha güzel olacakmış.
Bunun için biraz geç herhalde, yani geç derken herhalde istimlak gerektiren durumlar vardır diye söylüyorum, maalesef kent içi demiryollarımız geçmişte planlanırken bu şekilde hiç düşünülmemiş, düşünülmediği gibi çevresinde bir koruma alanıda oluşturulmamış yani ya 20 sene sonra belki ilave yaparız diye, tabi ben bunu İstanbul' a göre konuşuyorum hattın dibinde evler. İzmir' de 99/2000 gibi görmüştüm kent içinde hemzemin geçitleri trenleri falan şaşırmıştım açıkçası bir Büyükşehir de beklemediğim bir görüntü idi, bununda çok fazla zorluklar çıkarttığını düşünüyorum.

Cevapla

“Banliyö Hatları” sayfasına dön