izm-B.04:01 » İZBAN - Aliağa-Selçuk Banliyö Hattı
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18060
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Ben yine bir şeyleri kaçırdım galiba bu hat ile ilgili?
http://www.haber7.com/haber/20110304/Iz ... usuyor.php
http://www.haber7.com/haber/20110304/Iz ... usuyor.php
TCDD basın merkezinden yapılan açıklamaya göre, EGERAY projesinin Aliağa ile Menderes ilçelerini birbirine bağlayan İZBAN bölümü, 6 Mart Pazar günü Alsancak garında yapılacak törenle hizmete girecek. Törene, Başbakan Erdoğan ve CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu da katılacak.
Türkiye'nin havalimanı bağlantılı en uzun banliyö sistemi olan İZBAN, kuzeyden Aliağa'dan başlayarak, Menemen, Çiğli, Karşıyaka, Alsancak, Şirinyer, Gaziemir, Adnan Menderes Havalimanı ve Cumaovası'na kadar toplam 31 istasyon ile günde 550 bin yolcuya hizmet verecek.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18060
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Ülkemizin en uzun banliyö sistemi imis bu hat, tabii bir de dikkat ediyorum en cok takdir edilen tarafi TCDD ve Belediye nin ortaklasa olarak bu isin altindan kalkmis olmalari. Tabii pek yakindan takip edemiyoruz ama sanirim bir takim sorunlarda yasaniyormus, özellikle sefer sayilarinin yetersiz kaldigi gibi bir söylemde var. Bunun icin daha önce Istanbul' da yapilana benzer bir cözüm düsünülmüs. Simdi bu cözüm güzel lafim yokta, Istanbul' un banliyö trenlerinin de hali ortada iken neden Marmaray araclari Izmir' e takviye gidiyor da Istanbul' da kullanilmiyor?
Konu ile ilgili haberden alinti:
Konu ile ilgili haberden alinti:
Dikkatimi ceken su oldu, Aliaga trenlerinin su anda saat basi, araclar geldikten sonra ise 30 dk da bir kalkacak olmasi, hatirladigim kadari ile (1996) Aliaga tarafi biraz bostur tamam da ne bileyim böyle yarim saatlik bir frekansta biraz fazla acik degil mi?Şu anda günde 110 bin yolcu taşıyan sistemde hedef günde 550 bin yolcu kapasitesine ulaşmak. Bunu sağlamak amacıyla trenlerin daha hızlı hareket etmesi, henüz tamamı hizmete girmemiş üst ve alt geçitlerin tamamlanmasıyla sağlanacak. Karayolu hemzemin geçitlerinden sonra yaya hemzemin geçitleri de hizmete girince trenler çok daha hızlı bir şekilde seferleri tamamlayacak.
Sefer sıklığını 10 dakikaya düşürmek için ise mevcut 33 vagon setine ek olarak bir okadar daha vagon seti gerekiyor. Yeni vagonları almak için ihaleye hemen çıkılıyor. Ancak bu vagonlar en erken 1,5 yıl içinde yapılıp İzmir’e getirilecek. Bu süre içinde İzmir’in ihtiyacını karşılamak için ise formül bulundu. Buna göre İstanbul’a Marmaray projesi için alınmış olan ve henüz kullanılamayan vagonlar kiralanarak İZBAN hattında kullanılacak. İzmir’in kendi vagonları gelince, İstanbul’dan kiralanan vagon setleri iade edilecek.
Bu takviye sayesinde günlük 550 bin yolcu kapasitesine ulaşma yolunda önemli bir basamak atlanmış olacak. Yolcu kapasitesi 350 bine ulaşacak. Menderes-Menemen bölümünde sefer sıklığı 12 dakikadan 10 dakikaya inerken; Aliağa’ya giden trenler ise saatte bir yerine 30 dakikada bir sefer yapacak.
Torbalı’ya uzanacak
Son aşamada, Başbakan Tayyip Erdoğan’ın da dile getirdiği, hattın Torbalı’ya uzatılması gelecek.
80 kilometrelik hattın, 32 kilometre daha eklenerek Torbalı’ya uzanması için de hazırlıklar
başladı. Bu etabın 2-3 yıl içinde tamamlanması hedefleniyor.
İZBAN yetkilileri, İzmir’in uzun yıllardır düşleri süsleyen bu projeyle pek çok ilke daha imza atarak çok şey kazandıracaklarını belirtiyor ve
“İzmirlileri ulaşımda güzel günler bekliyor” diyor.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18060
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bu konuda bilgisi olan arkadaşlar biraz açıklayabilir mi, sanırım daha önce biraz değindiğimiz trenlerin bir yönden geldiğinde diğer yöne gidebilmek için makinistin markiz değiştirmesi ihtiyacı olduğunu falan konuşmuştuk, herhalde işletmedeki bu yapı nedeni ile aktarmada da sorun mu yaşanıyor?İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, Halkapınar’ı rahatlatmak amacıyla inşa edilecek olan aktarma istasyonunun Hilal Metro İstasyonu’nun altına yapılacağını açıkladı.
Şu anda mevcut yolcuyu taşıyabildiklerini fakat bir geçiş döneminde olduklarını belirten Başkan Kocaoğlu, “Sistemin tam anlamıyla devreye girmesiyle birlikte şehir içi toplu ulaşımından yararlanan yolcularımızı zaten İZBAN Projesi’ne ve hafif raylı sisteme kanalize edecek olan biziz.
Cumaovası’ndan kalkan bir çeker, Alsancak İstasyonu’na giriyor oradan Halkapınar’a gidiyor. Aktarma yapacak olan vatandaş da Halkapınar’da iniyor. Sadece Halkapınar’da metro ile aktarma oluyor. Dolayısıyla hem metrodan inip Cumaovası’na gitmek isteyenler hem de Cumaovası’ndan gelip Üçkuyular veya Bornova yönüne gidecek olanlar mecburen Alsancak İstasyonu’na girmek zorunda kalıyor. Durum böyle olunca da 10 dakika kadar zaman kayıpları oluyor. Bu ilave ile zaman kaybı da önlenmiş olacak” dedi.
- tahir93
- Aylık Paso
- Mesajlar: 99
- Kayıt: 26 Eyl Cmt, 2009 05:51
esat abi markiz degistirme olayi alsancak istasyonunda. aktarma sorunuyla alakasi yok. o guzergahtan kaynaklaniyor. aktarma sorunu su: metroya yapilan tek aktarma halkapinarda, tabi ki yogunluk oluyor. bu hattin kuzey aksinin bir kismi metroyla ustuste, hilal istasyonu tam banliyo hattinin ustunde viyadukte, tam altina bir egeray istasyonu acip halkapinardaki yogunlugu 2ye bolmek istiyorlar. isabetli karar cunku metronun hilal istasyonu hic islemez, aktarma islevinin oraya kaymasi hem yolculari hem de halkapinar istasyonunu rahatlatir
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18060
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Eyvallah Tahir senin anlatımınla tekrar daha önce yüklediğiniz haritalar üzerinden de bakınca benim jeton düştü. İzmir' i bilenler, sistemi görüp kullananlar mantıklı buluyorsa, iyi bir iş yapılıyor demektir. Tabii bir de sonrasında yolcu talebini görmek lazım, bu talepte insanlar gerçekten mantıklı ya da kolay olduğu içinmi tercih ediyorlar, yoksa "yapıldı oldu, hiç olmamasından iyidir" diyemi kullanıyorlar, buna göre ölçmek gerekir. Bence ancak bu şekilde bu projenin başarı olduğunu söyleyebiliriz, ya da bu işe başlamadan yolcular arasında bir analiz yapıldı ise bu da büyük oranda talebi ve başarıyı ortaya koyabilir.
- tahir93
- Aylık Paso
- Mesajlar: 99
- Kayıt: 26 Eyl Cmt, 2009 05:51
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18060
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Daha önce hattın frekansı ile ilgili bir haber girmiştim, bununla alakalı bir durum olabilir mi? Yani sanırım kuzey kesimde 30 dk lık frekanstan bahsediliyordu, bana göre bir banliyö hattı için çok açık bir ara, yani Aliağa' yı göreli 14 sene olmuş biraz şehrin dışında kabul ediyorum ama yine de bana o aralık fazla geldi. Acaba bu sebepten tercih edilmiyor olabilir mi, ya da şöyle sorayım orada daha fazla bir talep varmı ki? Bugün çok iş yapmayabilir ama ileriye dönük olarak bakarsak belki de çok doğru bir hattır.
- tahir93
- Aylık Paso
- Mesajlar: 99
- Kayıt: 26 Eyl Cmt, 2009 05:51
tabi ileriye dönük bakarsak etrafındaki gecekonduların kentsel dönüşümlenmesi ve güzergah üzerinde konut projeleri ile doğru bir hat olacaktır ama şuan için ciddi bir hayal kırıklığı, güzergahın üzeri-özellikle güney aksı- genelde gecekondulardan olşuyo bu da yolcu sayısını düşürüyo. 30dk frekans hattın uzunluğundan kaynaklanıyo bence.. benim düşüncem her alsancaktan çıkan tren aliağa'ya kadar gitmemeli. alsancak-ulukent hattı 10dklık bir frekansta işletilir ve ulukent-aliağa diye bir hat oluşturulur, bu hattın talebi daha az olduğu için 30dk frekans yeterli olur, hat daha kısa tutulmuş olur. aynısı güney aksında havaalanı-cumaovası şeklinde yapılabilir.
sonuç olarak hayır aliağada fazla bi talep yok, bence hattın o kısmı bölünmeli hatta
sonuç olarak hayır aliağada fazla bi talep yok, bence hattın o kısmı bölünmeli hatta