izm-B.04:01 » İZBAN - Aliağa-Selçuk Banliyö Hattı

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5557
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 14 Eyl Sal, 2010 20:36

Ya sizler de geçiyosunuz öle. Geçme işte! Bana mı sordung?

:twisted:

Şu raylar konusuna gelince, bence iki raylı banliyö yolları aslında normal. Yani genelde.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18073
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 29 Eki Cum, 2010 23:04

http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=24740

Ben bir şeyleri karıştırdım mı bilmiyorum ama başlığı Aliağa-Menderes diye açmışız, hata varsa belirtirseniz düzeltelim. Aliağa - Menderes arasında test sürüşleri bugün yapılmış, yani 29 Ekim' de trenler çalıştırılmış ama bu bir açılış değil anladığım kadarı ile, yine de bir etabın bitiş ve yeni bir sürecin başlangıç tarihi olarak kayıt edildi.
TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman, Cumaovası İstasyonu'nda trene binmeden önce basına yaptığı açıklamada, Cumaovası-Alsancak hattında yolcu taşımacılığının yapılmaya başlandığını, bugün de ilk kez Cumaovası-Aliağa arasında yolcusuz deneme seferinin yapılacağını kaydetti.

İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu da 3 Mart 2006 tarihinde Karşıyaka Tren İstasyonu'nda ilk temeli attıklarını, bugün Aliağa'ya kadar 80 kilometrelik hatta yolcusuz deneme seferi yapacak duruma geldiklerini söyledi. Bu durumun kendileri için övünç kaynağı olduğunu dile getiren Kocaoğlu, ''TCDD ve Ulaştırma Bakanlığıyla yaptığımız çalışmaların, koordinasyonun İzmir faydasını gördü'' dedi.

Hattın, Türkiye'nin kent içerisindeki en büyük raylı ulaşım sistemi olduğunu ve sistemde sona doğru yaklaştıklarını ifade eden Kocaoğlu, şunları kaydetti:

''Deneme seferleri çok önemli. İlk defa Aliağa'ya gidiyoruz. Araçlar boş olarak belki yüzlerce, binlerce defa deneme seferi yapacaklar ve bu hattı kullanacaklar. Hatalar giderilecek ve bu kıvama geldiğinde önce kademe kademe yolcu taşımaya başlayacağız. Çiğli'yi, Menemen'i hedefleyebiliriz. En son Aliağa'yı hedefleyebiliriz.

Lodos
Mesajlar: 3
Kayıt: 25 Eyl Cmt, 2010 23:42

Mesaj gönderen Lodos » 30 Eki Cmt, 2010 12:04

Hattın adı Aliağa-Menderestir, doğru. Geçen 30 Ağustosta güney hattı yani Halkapınar-Cumaovası(Menderes) yolculu ön işletme seferlerine başladı. Halkapınar-Aliağa yani kuzey hattının da 29 Ekimde yolculu seferlere başlaması planlanmıştı. Duyduğum kadarı ile Almanyadan gelen kabloların teslimi gecikti. Bu yüzden kuzey hattının tamamlanmasında 20 günlük bir rötar yaşandı. 29 Ekimde tüm hatlarda yolculu taşıma başladı demek yerine kuzey hattında araçlar çalıştı demekle yetindiler.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18073
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 30 Eki Cmt, 2010 12:48

Teşekkürler bir an şaşırdım hattın tamamının adımıydı yoksa açılan kesiminmiydi diye biraz da üşengecim üyelere diyorum okumadan yazmayın ama :D:D

O zaman Kasım ayı içerisindeki gündeme hattın tamamı işletmeye alınacak diyebiliriz herhalde.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18073
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 11 Ara Cmt, 2010 00:05

İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin TCDD ile ortaklaşa hayata geçirdiği Aliağa Menderes Banliyö Hattı'nın metro standartlarına çıkarılmasını öngören projede, Çiğli ile Cumaovası arasında 5 Aralık'ta başlayan deneme seferlerinde sorun yaşanmaya devam ediyor.

Saat 17.45'te Cumaovası'ndan yola çıkan tren, Alsancak Garı'na uğradıktan sonra Çiğli'ye doğru hareket etti. Tren yola çıktıktan kısa bir süre sonra Kahramanlar katlı otoparkının hemen önünde arıza yaparak durdu. 1 saatten fazla vagonlarda mahsur kalan vatandaşlara yaşanan arıza hakkında hiçbir bilgi verilmemesi ve vagonlardaki ışıkların zaman zaman yanıp sönmesi paniğe neden oldu. Bu sırada panik atağı bulunan bir bayan yolcunun rahatsızlanması üzerine makinist vagon kapılarını açtı. Bazı yolcular, yaklaşık 1 metre 30 santim yükseklikteki vagonlardan tren yoluna atladı. Panik havasının yaşandığı vagonda, bazı vatandaşlar da yasak olmasına rağmen makinistin bulunduğu kabine girdi. Makinistin vatandaşların tepkilerinden dolayı treni terk ettiği iddia edilirken, vagonlarda zaman zaman vatandaşlar nefes almakta zorlandı. Vagonlarda kapalı kalan vatandaşların yardımına TCDD Bölge Müdürlüğü ekipleri koştu.

Trende mahsur kalan vatandaşlardan edinilen bilgiye göre, bozulan vagonların yanına TCDD'ye ait başka bir vagon yanaştırıldı. Ancak iki tren vagonu arasındaki yükseklik farkının fazla olması nedeniyle bir trenden diğer trene yolcuların tahliye edilmesi mümkün olmadı. Bazı vatandaşlar arızaya müdahalede gecikilmesi üzerine trenden atlayarak yollarına karayoluyla devam ederken, tren yolundan geçişte tehlikeli anlar yaşandı. Yaklaşık 2 saatlik beklemenin ardından arızalanan tren Halkapınar istasyonuna çekildi. Burada yolcuların bazıları metro hattı ile Bornova yönüne giderken, bazıları da Çiğli trenine binerek Karşıyaka yönüne devam etti.
http://www.haber7.com/haber/20101210/Tr ... -kaldi.php

Yeni açılan hatta hoş olmayan bir hadise meydana gelmiş, bu tip durumlarda yolcu 5 dk. beklese bunu 15 dk. olarak hisseder, kaldı ki 1 saat araç içinde kalmak gerçekten sıkıntı verici olabilir. Umarım sorun tekrar edecek bir şey değildir ve halledilmiştir de bir daha yaşanmaz, tabi haberin içindeki bir takım iddialar dikkat çekici, bu durumlarda hiç bir anons yapılmaması bilgilendirmenin olmaması insanları daha fazla hiddetlendirir dolayısı ile bir süre sonra sinirlerin gerilmesini ben normal buluyorum.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5557
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 11 Ara Cmt, 2010 11:49

Anonsun olmaması garip. Bir de çekiciliğin hemen yapılmaması çok garip. Almancası Rangierlok, Esat, bulamadım yine, hani küçük lokomotifler, büyük garlarda ve kargo garlarında vagonları gezdiriyor, öyle bir şeyle yanaşıp, treni çekseydiler işte. Çek veya it, her neyse, ama aslında problem olamaz ki bu?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18073
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 11 Ara Cmt, 2010 12:14

Valla bu tip sorunlar her yerde olabilir daha geçenlerde ICE kalmadı mı kaldı, Manş tünelinde Eurostar kalmadı mı kaldı, kalabiliyor onlarda araç gönderip çekemediler ama senin söylediğin deki haklılık payı şu, kent içinde bir banliyö hattı ve 1 saat boyunca o araca ulaşılamıyor, aynen Viyana' nın ortasında saatlerde metro içinde insanların beklemedi gibi, hatta Viyana' daki daha rezaletti çünkü gerçekten uzun bir süreydi, özür dilemek ya da o insanlara yıllık bilet hediye etmek çözmeyebilir. :)

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5557
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 11 Ara Cmt, 2010 14:12

O Viyana'daki duruma çok şaşıyorum. Ve banliyöyü ICE vea Manş tüneliyle mukaise etme, oradaki durumlar çok değişik olabilir. Ama kentiçi? Banliyö? Alö? :-)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18073
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 11 Ara Cmt, 2010 14:15

alabay yazdı:O Viyana'daki duruma çok şaşıyorum. Ve banliyöyü ICE vea Manş tüneliyle mukaise etme, oradaki durumlar çok değişik olabilir. Ama kentiçi? Banliyö? Alö? :-)
Bende onu diyorum işte, hadi öbürü uzaktı carttı curttu ama kent içinde böyle şeyler yaşanmasını bende anlayamadım :)

oglcan
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 167
Kayıt: 06 May Çrş, 2009 19:30

Mesaj gönderen oglcan » 31 Oca Pzt, 2011 10:30

http://www.izban.com.tr/Default.aspx

Bu linkte İzmir Banliyo Sistemi ile ilgili bilgiler var.

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesaj gönderen btgn » 31 Oca Pzt, 2011 14:50

Hattın tamamı açıldı. Cumaovası'ndan kalkan tren Aliağa'ya kadar gidiyor. İzmir halkına hayırlı olsun.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 31 Oca Pzt, 2011 15:41

hayrlı olsun. izmire bi gitmekte yarar var.

Cevapla

“Banliyö Hatları” sayfasına dön