29. sayfa (Toplam 34 sayfa)

Re: ist-B.03:01 » Halkalı-Gebze Banliyö Hat Revizyonu (CR3)

Gönderilme zamanı: 15 Ara Pzr, 2019 12:17
gönderen kenanmar
Keşke Marmaray oturma düzeni aşağıdaki videodakiler gibi olaydı. https://youtu.be/OBg6eDbx41U https://youtu.be/5ROfg6fS2ak https://youtu.be/393g15f2ZaM

Re: ist-B.03:01 » Halkalı-Gebze Banliyö Hat Revizyonu (CR3)

Gönderilme zamanı: 16 Ara Pzt, 2019 15:10
gönderen Engin Y
Edil Arda yazdı:
13 Ara Cum, 2019 14:58
resmi başka bir şekilde paylaşabilmeniz mümkün mü?
açamadım da.
Nedense siteye yüklemek aklıma gelmemiş geçen gün, ilgili resim aşağıdadır..

Marmaray.jpg

Re: ist-B.03:01 » Halkalı-Gebze Banliyö Hat Revizyonu (CR3)

Gönderilme zamanı: 16 Ara Pzt, 2019 16:29
gönderen Esat
Engin Y yazdı:
16 Ara Pzt, 2019 15:10
Edil Arda yazdı:
13 Ara Cum, 2019 14:58
resmi başka bir şekilde paylaşabilmeniz mümkün mü?
açamadım da.
Nedense siteye yüklemek aklıma gelmemiş geçen gün, ilgili resim aşağıdadır..

Marmaray.jpg
Bu çizelgeye göre:
Halkalı-Gebze - 9 dk
Ataköy-Pendik - 9 dk
Yenikapı-Söğütlüçeşme - 4,5 dk

da bir tren kalkıyor olması lazım, Ataköy ve Yenikapı dan araç dönüşüne imkan veren makas var mı? Yenikapı da yok diye biliyoruz, bu tabloyu yapan neye göre yapmış?

Re: ist-B.04:01 » Marmaray - Halkalı-Gebze Banliyö Hattı

Gönderilme zamanı: 17 Ara Sal, 2019 15:19
gönderen Edil Arda
arkeolojik eserlerin bulunması öncesinde olabilir mi?

Ataköy civarında yer var sanki ama %100 emin değilim, geçersem dikkat edeceğim.

Teşekkürler bu arada Engin bey.

Re: ist-B.04:01 » Marmaray - Halkalı-Gebze Banliyö Hattı

Gönderilme zamanı: 20 Ara Cum, 2019 13:55
gönderen Engin Y
Dün akşam saat 19:02 civarında, Yenikapı Marmaray durağında perona yürüyen merdivenle inerken, peronda bir trenin beklediğini gördüm..
Önce hızlanayım diye düşündüm, ancak baktım ki kapılar kalabalıktan kapanmıyor, hiç acele etmedim..
Tren hareket etti ve sanırım en fazla 2-3 dakika sonra yeni bir tren (5’li kısa set) geldi..
Görevliler, beş dakika içinde Gebze treninin geleceğini, bu trenin Söğütlüçeşme’ye kadar gideceğini söyleyerek insanları uyarıyorlardı..
Söğütlüçeşme’ye kadar gideceği için herkes hücum etmedi ve rahatça bindik, içerisi de nispeten ferahtı..
Tren, sanırım öndeki trenin durakları tam olarak terk ettiğinden emin olunması amacıyla, her üç durakta (Sirkeci, Üsküdar, Ayrılık Çeşmesi) durağa girmeden önce yaklaşık birer dakikalık beklemeler yaptı..
Söğütlüçeşme’ye de sanırım 19:23 gibi vardık ve Kadıköy’e (Altıyol) yürüdüm; Ayrılık Çeşmesi’nden M4’e geçmeye gerek duymadım..

GÜNAH ÇIKARMA !

Gönderilme zamanı: 27 Ara Cum, 2019 17:04
gönderen Hector Troas
Marmaray Projesi'ni inşaa sürecinde çokça yazdık, durduk. İşletmeye geçince, o zaman söylediklerimizin bir çoğunun şimdi gerçekleşmediğini görünce, hem üzülüyorum hem de verilen demeçlere inanıp, savunduğum için pişman oluyorum. İnşaa aşamasında söylenen ifadelerin şimdi gerçekleşmemesi büyük bir hayal kırıklığı. Halbu ki o zaman inanmıştık. Şimdi yanıldığımız anlaşılıyor. Ör. Haydarpaşa. İnşaa aşamasında bize satılan ne idi? Haydarpaşa garı olmadan da, tüp geçitten vızır vızır trenleri geçiririz, hiç sıkıntı olmaz, 90 saniyede 1 tren geçişine uygun olacak, koskoca garı satalım gitsin ! Peki sonuç. Kazın ayağı hiç de öyle değilmiş. 15 dakikada 1 zoraki işleyen bir banliyö treni ve günde 2-3 kere tüpü geçip Halkalı'ya gidebilen hızlı tren. Halbu ki hızlı tren 15 dakikada 1 tüpten geçebilecek, banliyö işletmesini hiç engellemeyecek demişlerdi, ben de inanmıştım. Hatta, Haydarpaşa'yı savunan demiryolu emekçilerine de kızmıştım. Şimdi adamlar haklı çıktılar. Ben yanıldım. Nasıl günah çıkarmam gerek acaba? Haydarpaşa garı olmadan, trenlerin depolanacağı, parklanacağı, geceleyeceği, bakım ve onarımının yapılacağı yer yok. Hızlı tren işletmesi için Haydarpaşa şart. BAŞ GAR ! Haydarpaşa'ya mahkumuz. mecburuz. Yoksa Pendik kalkışlı, Söğütlüçeşme kalkışlı trenler yetersiz kalıyor. Ana hat trenlerinin hepsini tekrar sefere koymak için Haydarpaşa'daki arkeolojik kazıların bitirilip, işletmeye açılması gerekiyor. Bunun için de söylenen en erken takvim, 2020 sonu, 2021 içi. Zaten CR3 Sözleşmesi, bütçeye göre 2021'de bitiyor. Şu anda yapılan işletme, gayri resmi bir işletme. Deyim yerindeyse korsan tren ! Bu yüzden 105 dakka sürecek denen parkur 135 dakka sürüyor. Depo yok. Bir çok sorun var.

Re: ist-B.04:01 » Marmaray Halkalı-Gebze Banliyö Hattı

Gönderilme zamanı: 21 Oca Sal, 2020 21:25
gönderen Edil Arda
iş saatlerinde ek seferler ya da sefer saatlerinde değişiklikler var ancak bu açık şekilde ifade edilmiyor, istasyonlardaki görevli seferlerin (Eğer Söğütlüçeşme-Zeytinburnu arasında değilseniz) 15 dakikada bir olduğunu, diğer seferlerin "ilave" sefer olduğunu ve saatlerinin bilinemediğini söylüyor.
ancak göründüğü kadarıyla Anadolu Yakasında Pendik'ten başlayan bir ek sefer var (Maltepe'den başlamadığını teyit ettim, aklıma gelen ilk yer Maltepe'ydi), Pendik'ten itibaren sefer sıklığı 7 dakikada bire düşüyor, ufak bir ihtimal bu başlangıç doğrudan Gebze'den olabilir,
Avrupa Yakası için tahminim Ataköy ama mesafe olarak Pendik'i alırsak Pendik - Halkalı daha makûl görünüyor. Bunu belirlemek için kullanan arkadaşların yorumlarına ihtiyacımız var.

Sonuç olarak sefer saatlerinde bir değişiklik var ama muhtemelen sorumluluk almamak adına açıklanmıyor ve 15 dakikada bir deniyor.

DİKEY BESLEME METROLARI ?

Gönderilme zamanı: 21 Oca Sal, 2020 22:30
gönderen Hector Troas
Gebze-Halkalı Banliyö Hattı'na kuzeyden yolcu taşıyacak, besleme metroları hala tamamlanabilmiş değil. Halbu ki, şehrin ana omurgası olan bu hat, tüm metrolarla eşgüdümlü olacaktı. yolcu taşıma kapasitesinin altında yolcu taşıyan banliyö hattına transfer yapabilecek kuzey hattı olarak sadece M2 var. M1, M4, M5 gibi hatlar doğu-batı aksında gittiği için bu kategoriye dahil değil. Yakında açılması beklenen M7 de transfer imkanı olmayacağı için yine eksik kalıyor. T5 ise Eminönü'nden Sirkeci'ye mesafe faktöründen dolayı zayıf kalabilir. Dolayısıyla 2022'ye kadar dikey besleme anlamında herhangi bir iyileşme beklenmiyor. Konunun önemi ise, metrobüsü rahatlatmak için zorunluluk arzetmesinden dolayıdır. Gerçi, kuzeyden gelecek yolcu banliyöden önce metrobüse ulaştığı için, tercihen ilk ulaştığı sisteme dahil olması beklenebilir. Yine de ufak tefek iyileştirmeler olabilir. Ama 2022'yi beklemek gerekiyor. Bütçelerde açılış takvimleri var. Buna göre banliyö hattına yolcu taşıyacak olan ve inşaatı süren dikey metroların sırası şöyle:

2022:
1-Bostancı-Dudullu
2-Ataköy-İkitelli

2023:
1-Pendik Merkez-Kaynarca Merkez/SAW
2-Ümraniye-Göztepe

Diğer:
1-Bakırköy-Kirazlı (?)
2-Halkalı-Havalimanı

Bu takvimlerde sapma olabilir. Sonuç olarak, önümüzdeki 2-3 yılda metrobüste görece bir rahatlama beklenmiyor. Bu 4 dikey hat açıldığında bazı iyileştirmeler olabilir mi? Zaman gösterecek.

Re: ist-B.04:01 » Marmaray Halkalı-Gebze Banliyö Hattı

Gönderilme zamanı: 23 Oca Prş, 2020 12:25
gönderen Edil Arda
İlave seferler sabah saatlerinde 8-9 arası gibi Pendik-Ataköy olarak 10'lu setlerle yapılıyor.
Akşam denk gelmedim.

Re: ist-B.04:01 » Marmaray Halkalı-Gebze Banliyö Hattı

Gönderilme zamanı: 10 Şub Pzt, 2020 15:11
gönderen Engin Y
Bugüne dek aktarma almayan ama veren Marmaray, bugünden itibaren aktarma almaya da başlamış: https://www.ibb.istanbul/News/Detail/36442
UKOME’nin bugün uygulamaya konulan kararıyla, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın işlettiği Marmaray İstanbulkart aktarma sistemine dahil edildi. Böylece bir toplu ulaşım aracının ardından Marmaray’a binen tam biletli vatandaşlar 7,75 lira yerine 3,50 lira, öğrenciler 3,50 lira yerine 1,70 lira ödeyecek.

UKOME’nin aynı toplantıda İstanbullulardan gelen yoğun talep üzerine aldığı kararla, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın işlettiği Marmaray da İstanbul genelinde uygulanan İstanbulkart aktarma sistemine dahil edildi. Böylece aktarma yapan İstanbullular, daha az ücret ödeyerek Marmaray hattından faydalanabilecek.

Kararla; bir toplu ulaşım aracının ardından Marmaray’a binen tam biletli bir yolcu 7,75 lira yerine 3,50 lira, öğrenciler 3,50 lira yerine 1,70 lira, öğretmenler ise 5,40 lira yerine 2,50 lira ödeyecek. Aktarma yapan yolcular inişte iade ücreti alamayacak.

Örneğin Marmaray hattına aktarma yapma imkanı olmasaydı, Marmaray’a aktarma yapan ve tam İstanbulkart kullanan vatandaşlar 3,50 lira metro ücreti ödedikten sonra Halkalı yönüne doğru gitmesi durumunda (maksimum 12 durak) 3,50 -4,50 lira, Gebze yönüne doğru gitmesi durumunda ise (maksimum 30 durak) 3,50 -7,00 lira Marmaray ücreti ödeyerek toplamda 7,00 -10,50 lira toplam ücretle tamamlayacaktı.

Aktarmanın yer aldığı yeni ücret tarifesine göre ise Marmaraya aktarma yapan ve tam İstanbulkart kullanan bir yolcu, 3,50 lira metro ücreti ödedikten sonra Marmaray Aktarması için 3,50 lira daha ücret ödeyerek yolculuğunu Marmaray hattında ne kadar durak gittiği fark etmeksizin 7,00 TL toplam ücretle tamamlayacak.

Bu yolculukları sabah/akşam yapan Gebze yönüne giden İstanbullular, günlük 7 liradan aylık olarak (26 gün üzerinden) 182 lira daha az ücretle seyahat edebilecek.

Resim

Re: ist-B.04:01 » Marmaray Halkalı-Gebze Banliyö Hattı

Gönderilme zamanı: 10 Şub Pzt, 2020 16:45
gönderen Uğur
Darısı Metrobüs'ün başına

Re: ist-B.04:01 » Marmaray Halkalı-Gebze Banliyö Hattı

Gönderilme zamanı: 11 Şub Sal, 2020 06:35
gönderen Esat
TCDD/Marmaray itiraz etmemiş mi bu duruma?