ist-B.04:01 » Marmaray Halkalı-Gebze Banliyö Hattı

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Mesaj gönderen Anatolian » 09 Kas Cmt, 2013 22:41

Tam yapacaktım vazgeçtim :) Tünelde kalır filan ben biraz fazla panikliyorum öyle kapalı alanlarda

Bu arada M4'ü ilk defa bu kadar kalabalık gördüm tıklım tıklımdı...Trenin yarısı Ayrılık Çeşmesi'nde indi

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18073
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 10 Kas Pzr, 2013 17:14

Bugün Marmarayı hızlıca bir dolaştım ve izlenimlerimi aktarayım istedim. Ben öğleden önce bindiğimde normal bir kalabalık vardı, dönüş yolunda ise izdiham diyebilecek kadar olmasa da ciddi bir kalabalık son bedavaları sonuna kadar tüketebilmek adına koşturup duruyordu. Hala sistemdeki yolcunun çok büyük bir kısmı Yenikapı-Üsküdar arasında gidip geliyor, iki meydanda bir nefeslenip tekrar geri dönüyor, bir kısmı da iki baş durak arasında gidip geliyor ki bunların bir kısmı araçtan dahi inmek istemiyorlar :) zorla inseler bile hemen diğer taraftaki araca biniyorlar. Çok ama çok küçük bir kitle ise gerçekten yolculuk amacı güderek iki kıta arasında yolculuk ediyor.

Büyük bir insan grubu her türlü görüntüleme aleti ile herşeyi fotoğraflıyor, pek çok yerde aile fotoğrafları ve hatıra fotoğrafları çekiliyor :) hani belki garip görüntüler gibi gelebilir ama bir yandan da hoş, öyle veya böyle insanların ilgisi var. Bu anlamda bir eleştiri getirmeyeceğim ama yolcu profilinde dikkatimi çeken bir takım hususlar oldu, birileri aranıyor gibi. Yani gelip üzerine basa basa ve yüksek sesle mescit soranlardan, elini kolunu sallayıp gezerken bisikletle binebilirmiyim diye görevli sıkıştıranlara kadar, bu soruyu sorana "hayır binilmiyor" denildi ama 2 dk. sonra bir başka şahıs hemde yürüyen merdivenden bisikleti ile çıktı, ortada garip garip işler var. İstasyonlar kamusal alan ve sigara içmek yasak ama açık istasyonlarda bizzat görevli kişi bir vatandaşa tren beklerken sigara içmek istediğini söyleyince "geç şöyle kenarda iç" deyiveriyor :) Her tarafta görevli personeller var, güvenlik görevlilerinden normal memurlara kadar, yani soru soracak adam çok, bu sebepten olsa gerek ortada doğru düzgün bir tabela yönlendirmesi de yok. Yenikapı istasyonunda özel harekat polisleri de vardı ama hep mi oralardalar bilmiyorum.

Eksik gedik ne var derseniz, Kazlıçeşme' den başlayayım. Kazlıçeşme ile ilgil iddiamdan vazgeçmiyorum. Harika bir GAR inşa edilebilecek bir alan heba edilmiş durumda, peron genişliği ve yapısı bir banliyö istasyonu için fazla bile ama burada bölgesel tren durmayacak mı? Durmasın mı? Ya YHT? Bu anlamda eksik, keşke yan tarafa bir peron 2 yol daha yapılsa imiş, ya da yer altına, yazık olmuş. İstasyon genel olarak güzel ama tek girişi var, ileride Kazlıçeşme için yapılmış bir plan yok sanki, öyle çayır kalacak gibi düşünülmüş sanki. Bir de istasyon çevresinde, otobüs duraklarının olduğu yol yetersiz, minibüslerin güzergahı buraya çevrilmiş ve dünya umurlarında değil, yol kesmeler, yol ortasında beklemeler, durak çıkışına taksi durağı yerleştirmeler tam bir plansızlık örneği. Ayrıca yaya erişimi için kaldırımlar yetersiz, halbuki istasyonun karşısında çimenle kaplanan alan otobüs durağı olarak değerlendirilebilir ve orada daha geniş kaldırımlar inşa edilebilirdi, burada girip geri dönüş yapıp ters yönden gidenlerde tuzu biberi. Yani sorun istasyonda değil, istasyona erişim ve çevrede.

Yenikapı çok iyiydi. Yani görsel olarak çok güzeldi, büyüklüğüde çok iyi, yine aynı şeyi söylüyorum bir banliyö istasyonu olarak heba olacak, ama bu peron ve 2 yol ile eğer Marmaray 10 dk. da bir işlerse arada bölgesel trenlere hizmet eder yoksa yok. Fakat güzeldi, buraya erişim imkanları arttırılmalı, bence ileride kesinlikle tramvay getirilmeli.

Sirkeci'yi göremedim Üsküdar' da da yukarı çıkmadım ama peron genişliği olarak hepsinde yaklaşık 16m. gibi bir mesafe var bu anlamda gayet iyi. Ayrılıkçeşme' de çok iyi bir metro aktarma merkezi olmuş, iki merdiven ile iki sistem arasında geçiş yapılıyor, aktarma yolcusu da var.

Bunlar dışında işletmede trenler 5 li dizi olarak çalışıyor ama peron başında duruyorlar, yani kısa tren durma noktası peron başı, dolayısı ile istasyonlarda görevliler ki Üsküdar' da elinde megafon ile bağıran vardı, insanları durmadan peron başlarına yönlendirmeye çalışıyor. Giriş çıkış yönlendirmesi için bir plan yapılmalıydı gibi geliyor bana, belki de yapılmıştır ve ben anlamamışımdır bilmiyorum ama biraz karışıklık var, insanlar bağıra bağıra yönlendiriliyor, sarı çizgiyi geçme konusunda araç gelirken güvenlik görevlisi araçtan önce sarı çizgi üzerinde yürüyerek insanları çekilmeye zorluyor, yönlendirme tabela ve işaretleri yetersiz, sesli anonslar ile sürekli olarak sarı çizgi ve çeşitli güvenlik uyarıları yapılıyor bu gayet iyiydi. Dönüşte araçlarda yoğunluk Üsküdar-Yenikapı arasında bu iki nokta arasında tıklım tıklım gidiyor buralarda rahatlıyor, Kazlıçeşme' de 10-15 dk. kadar perona yolcu alınmadı ve ciddi bir yığılma oldu. Bir sonraki mesajımda foto ve video ile göstermeye çalışacağım.

Şimdilik aklımda kalanlar bunlar.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18073
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 10 Kas Pzr, 2013 17:47

Kazlıçeşme istasyonu
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim

Yenikapı istasyonu
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim

Üsküdar istasyonu
Resim
Resim
Resim
Resim

Ayrılık Çeşmesi istasyonu
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18073
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 10 Kas Pzr, 2013 17:55

Birde uzmanlık sorusu bu resimde Ayrılık Çeşmesi istasyonundaki duvar süslemesi ile ilgili bir yazı vardı, yani işte çeşmenin tarihçesi gibi falan, ve yanında böyle bir tabela, Türkçe, İngilizce ve Arapça :) bakın bakalım bir hata var mı?

Resim

Resim

Bir de Kazlıçeşme de ki izdiham ile ilgili videom var ama henüz yüklenmedi sonra ekleyeceğim.

katliam
Aylık Paso
Mesajlar: 35
Kayıt: 14 Haz Cum, 2013 18:58

Mesaj gönderen katliam » 10 Kas Pzr, 2013 22:52

Arapça yazıda rakamlar latinçe yazılmış... :D

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5557
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 10 Kas Pzr, 2013 23:04

Evet, tamamen ters, hem yanlış istikamette, hem bağlanmamış şekilde. İnanılmaz bir şey. Yahu, hem de »dindar« nesilde. TÜH, tövbe estağfurullah!

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 11 Kas Pzt, 2013 02:30

Ucuz etin yahnisi yenmez, bedava toplu ulaşımın kahrı çekilmez;
zamanında dini bayramlarda İett bedavaydı, otobüslere eşşşeek kadar değer vermeyen garip ve vandal cahillerimiz otobüslerin içine ederdi.
Şimdilerdeyse Marmaray'ı bir gezinti yeri olarak algılamayı son derece absürd buluyorum. Gören de sanır Boğaz'ın altından balıkları ve suyu seyredecektik; seyir terası var da biz mi duymadık.
Tüneller denizin altından geçti diye mahşeri ibadet yerine dönmüş, tapınılan şey ya da varılmak istenen ruhsal aşama/doyum nedir çözemedim.
Toplumsal psikiyatri göreve!
Haftasonları, bayramlarda, toplu ulaşıma hastane vb. sebeplerle gitmek için binenler de, düğün-dernek-miting sonralarında bu toplu ulaşım pratiği ve alışkanlığı olmayan kitle, özellikle baş ağrısına dönüşüyor. Ne binmesini ne inmesini ne oturmasını ne ayakta durmasını bilmiyorlar; kendi yarattıkları sıkıntının sorumlusu sanki diğerleriymiş gibi de ortalığı velveleye veriyorlar.
Hülasa, sırayla olmuyorsa parayla!

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18073
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 11 Kas Pzt, 2013 07:51

alabay yazdı:Evet, tamamen ters, hem yanlış istikamette, hem bağlanmamış şekilde. İnanılmaz bir şey.
Evet kötü bir şey ve başka bir yerde de görüp okumadım acaba benmi olayı yanlış yorumluyorum? bugün bir iki girişim yapacağım bu konuda. Yani adam arapçayı bilmiyorsa da yaptığı işin bilsin yahu, benim gibi bir cins çıkar görür işte.

Kazlıçeşme deki kalabalık ile ilgili videomu da paylaşmıştım

http://www.youtube.com/watch?v=vWmuSZ_PGAA

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5557
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 11 Kas Pzt, 2013 12:47

Vallo, o yazıyı okumak imkânsız gibi, başımı döndürüyor. Çünkü – sanki halisünasyon oluyormuşum gibi – tek tük harfler doğru istikamette sanki. Beni asıl şaşıran bu. Yoksa, ilk gözde, sanki yazı girilmiş, sistem Unicode becerememiş ve o yüzden Arap harflerini doğru bağlamamış, ayrıca da RTL yazısı olması gerekeni LTR (lefttoright/righttoleft) oturtmuş. Buraya kadar okey. Sonra birisi bunu görmüş deee, fotoplâk yanlıştır diye makineye bu fotoplâğı (Belichtungsplatte) dikey aksında bir kere döndürüp mü pozlama makinesine takmış? Acaip garip, bence o levha DERHAL (!) oradan kaldırılmalı, Yani O KADAR utanç verici ki, tüm toplumumuza NIHAYÎ gerizekâlı damgasını vuruyor! :evil: Offf … fecî kızdım, omzuma sancı girdi be :x

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18073
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 12 Kas Sal, 2013 00:03

Marmaray çalışma saatleri ve frekansı
Resim

Yenikapı da tünelde giden tren
Resim

Yenikapı da sergilenen çanak çömlek, bunlar imitasyon sanırım
Resim
Resim
Resim
Resim

Bu da meşhur imdat kolu, ben araç içinde başka bir kol ya da düğme göremedim imdat freni için, dolayısı ile bunların çekilmesi hadisesi bana pek inandırıcı gelmedi, her şeyden önce üzerinde 8sn. çekilmelidir diyor, ikinci olarak başka bir platformda tcdd de makinist olduğunu söyleyen biri bu araçların imdat freni çekilince durmadığını, makinistin çekilen noktadaki diafon aracılığı ile kontak kurduğu ve ilk istasyona kadar aracı sürdüğünü söyledi, bence bir alttaki resimdeki buton basmak için daha müsait ve ben basılanın bu olduğunu düşünüyorum. Bu istasyondaki imdat butonu, buna basınca normalde trenler duruyor olmalı, yani raya biri düştüğü zaman falan basılır buna,
Resim
Resim

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5557
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 12 Kas Sal, 2013 09:39

Bu acil butonu çok güzel (suistimali güzel değil tabiî). Berlin metrolarında (eskiden?) yoktu böyle bir şey.

Çalışma saatleri böyle önemli bir sistem için aslında 04:00 ile 02:00 arası olmamalı mı? Sabah mesaileri ve gece mesaileri için? Bilhassa iş hayatı için çok önemli bir rol oynar bu bence. Ama tabiîki 2 saatlik bir ara oluyor, bu da çok fazla az gibi. Bir de bilmem ne trenler geçecekti … onu çok merak ediyorum. Ve, son olarak, sanırım, aralık 2 dakika bile olsa, yetmez :-)

Sergiler çok hoş olmuş!

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3523
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 12 Kas Sal, 2013 17:55

Tren içindeki levhalarda Ayrılık Çeşmesi yazıyor ve üstü kapalı da olsa levhada Söğütlüçeşme yer almıyor sanırım. Bu da Söğütlüçeşme'nin uzun bir süre açılmayacağı anlamına geliyor galiba..

Ayrıca, diyelim ki Asya banliyösü YHT'yi bekliyor da açılmıyor, Avrupa banliyösü neyi bekliyor? Niye orada çalışmalar daha hızlı yürütülüp de Halkalı ya da en azından Bakırköy kalkışlı olmasına çalışılmıyor da Halkalı-Gebze tüm sistem için 2015 şeklinde bir tarih telaffuz ediliyor?

Bu arada, Kazlıçeşme, Söğütlüçeşme ve Ayrılık Çeşmesi adını görecek olan turistler, bence şunu soracak: Does Çeşme Mean Station?

Cevapla

“Banliyö Hatları” sayfasına dön