ist-B.04:01 » Marmaray Halkalı-Gebze Banliyö Hattı

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-B.04:01 » Marmaray Halkalı-Gebze İşletmesi

Mesaj gönderen Esat » 14 Mar Prş, 2019 22:09

Ücret konusu ciddi şekilde elden geçirilmeli, çok alelacele verilmiş bir karar gibi duruyor bu hali ile.

dcakmak
Aylık Paso
Mesajlar: 35
Kayıt: 06 Eyl Pzt, 2010 18:53

Re: ist-B.04:01 » Marmaray Halkalı-Gebze İşletmesi

Mesaj gönderen dcakmak » 15 Mar Cum, 2019 13:58

Uğur yazdı: Konu dışı ama M2'de durum nedir acaba merak ettim.
Resmi seyahat süreleri ile ortalama hızları hesapladım. Hat uzunluklarını google mapsten ölçtüm çünkü resmi veriler gerçekle örtüşmüyor.

M1 - 34 km/h
M2 - 37 km/h
M3 - 36 km/h
M4 - 37 km/h
M5 - 32 km/h
Metrobüs - 33 km/h
Marmaray - 40 km/h

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-B.04:01 » Marmaray Halkalı-Gebze İşletmesi

Mesaj gönderen Esat » 15 Mar Cum, 2019 21:45

Edil Arda yazdı:
Esat yazdı:Frenleme hızlanma kadar kolay olmadığı için, bu konuda oldukça yanlış bilgilerin döndüğünü düşünüyorum, sebebi ile ilgili bir şeyler söylemeyeceğim ama ticari hız yani ortalama işletme hızı 60 km oldukça yüksek bir işletme hızıdır, ve bu maksimum denilen hız ile karıştırılmamalı, bir aracın maksimum hızı kadranında yazan ya da teknik olarak yapabileceği hızdır, doğru ama işletme altında bu hıza çok nadiren ulaşırlar, bu ancak M11 gibi istasyon aralıklarının çok ama çok uzun olduğu işletmelerde mümkün olabilir, iki istasyon arası 1,5-2 km olan bir sistemde ortalama işletme hızınızı 60 km/s yapmak verimsiz bir işletmeye sebep olur, enerjinin çekimi, geri kazanımı vs vs vs. uzun mevzu, eğer bu hat için ortalama 45. km/s hız yapılıyorsa bu gerçekten iyi bir değer.
cevap için çok teşekkür ederim,
verimlilik ve fren mesafesi açısından oldukça açıklayıcı olmuş :)
hocam senin hatırına şöyle bir bilgi vereyim, tabii ki bu her hat için aynı olmayabilir ama 120 m. peron boyu olan bir hatta perona giriş anında 30 km/s hıza düşmemiş bir araç peron başını kaçırmamak için ancak acil fren yapmak durumunda kalır, büyük ihtimal ile de peronu kaçırır, yani durma noktalarını :) bu da böyle küçük bir bilgi olsun

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-B.04:01 » Marmaray Halkalı-Gebze İşletmesi

Mesaj gönderen Esat » 15 Mar Cum, 2019 21:45

dcakmak yazdı:
Uğur yazdı: Konu dışı ama M2'de durum nedir acaba merak ettim.
Resmi seyahat süreleri ile ortalama hızları hesapladım. Hat uzunluklarını google mapsten ölçtüm çünkü resmi veriler gerçekle örtüşmüyor.

M1 - 34 km/h
M2 - 37 km/h
M3 - 36 km/h
M4 - 37 km/h
M5 - 32 km/h
Metrobüs - 33 km/h
Marmaray - 40 km/h
konu içinde bulamadım, cevap verdiğimi sanıyordum, benim de bildiğim kadarı ile de İstanbul geneli ortalama 36 km/s, tramvayda çok daha düşük 15 civarında

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-B.04:01 » Marmaray Halkalı-Gebze İşletmesi

Mesaj gönderen Esat » 16 Mar Cmt, 2019 16:50

Bugün hattın bir kısmını gezdim, tren işletmesi anlamında bir sorun yok gibi, trenler gayet güzel yağ gibi gidiyorlar :) istasyonlarda kalan tek tük işler yapılıyor, hızlı tren istasyonlarında ayrı peronlara yanaşacak gördüğüm kadarı ile ama mesela Söğütlüçeşme de peron hala kapalı gibi bir görüntüde, gördüğüm kadarı ile pek çok noktada hat 3 hatta çıkartılmış, trenlerde daha önceden bildiğim bir sorun vardı, bu devam ediyor ve sanırım bir süre daha devam da edecek, bu da anons sistemindeki sıkıntı :/ istasyonlarda ise yolcu bilgilendirme yönlendirme anlamında zaten başarısız buluyorum bu konu ayrı bile yazılır aslında, son olarak havanın güzel olmasının etkisini bilemem ama trenler nerdeyse full dolu, bir de kısa parkura yanlış binenlerin Söğütlüçeşme ve Zeytinburnu'nda acele ile tekrar ters yöndeki trene binmeleri durumu var gördüğüm, çıkıştaki ödeme sıkıntısı ise büyük duraklarda devam ediyor, kalabalık yığılıyor.

Kullanıcı avatarı
Edil Arda
Serbest Geçiş
Mesajlar: 585
Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41

Re: ist-B.04:01 » Marmaray Halkalı-Gebze İşletmesi

Mesaj gönderen Edil Arda » 16 Mar Cmt, 2019 21:25

Çok değişik bir örüntü gözlemliyorum.
Anadolu Yakasında Gebze yönü hep daha kalabalık oluyor; yani insanlar merkeze gelirken tren dışında bir araçla geliyorlar ama trenle dönüyorlar gibi bir görüntü var.

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Re: ist-B.04:01 » Marmaray Halkalı-Gebze İşletmesi

Mesaj gönderen Kamil16 » 16 Mar Cmt, 2019 22:01

Cumhurbaşkanı Erdoğan, bugün Çatalca'daki konuşmasında, "Gebze - Halkalı" Banliyö Hattının, Çatalca'ya kadar uzatılacağını söyledi.
Bu durumda, "Halkalı - Çatalca" arasındaki 34 Km'lik bölüm çift hat yapılacak gözüküyor. "Halkalı - Kapıkule" arası projelendirilen Hızlı Tren Hattına dahil mi? Orası belli değil.

Tekirdağ'daki konuşmasının demiryolları ile igili olan bölümü şu şekilde,
"İstanbul-Halkalı-Pehlivanköy-Demirköprü ve Pehlivanköy-Hudut arasındaki mevcut demiryolunu sıfırdan yapmışcasına yeniledik. Tekirdağ-Muratlı demiryolunu çift hatlı hale getirdik. Hızlı tren projemizde Tekirdağ da var. Asya-Avrupa koridorunun ilk parçasını oluşturan 7.4 katrilyon maliyeti olan Halkalı-Kapıkule hızlı tren projesini, hazırladık. Hem yük hem de yolcu taşımacılığı yapılacak bu hattın ihalesini en kısa sürece neticelendirip, yapımı için gerekli adımları atıyoruz." dedi.
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-B.04:01 » Marmaray Halkalı-Gebze İşletmesi

Mesaj gönderen Esat » 17 Mar Pzr, 2019 13:05

Çatalca konusu en başından beri var zaten, bunun için farklı modeller arandı, orada işletmeyi başkasına vermek gibi falan ama bu konudaki başvuru süreçleri ve altına girilecek yükümlülükler çok büyük, dolayısı ile biraz sıkıntılı, anladığım kadarı ile iş yine TCDD Taşımacılık AŞ ye kaldı, diğer taraftan TCDD para kazanmanın tadına Marmaray ile vardığı için :) bakalım Binali Bey' in başkan seçilmesi durumunda neler olacak, merakla bekliyorum.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3521
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-B.04:01 » Marmaray Halkalı-Gebze İşletmesi

Mesaj gönderen Engin Y » 19 Mar Sal, 2019 10:36

Henüz kullanmak nasip olmadı, ama az önce annemi kobay olarak kullandım :)

10:20'de aradığımda, Halkalı Garı'na yeni intikal etmişti..
10:29'da aradığımda, tren yeni hareket etmişti..
10:55'te aradığımda, tren Kazlıçeşme'ye varıyordu..
11:03'te Sirkeci'de trenden inmiş..

Aslında, "Gebze'ye kadar git hazır binmişken, dönüşte Sirkeci'de inersin" demiştim, ama Eminönü'nde işi varmış, dinlemedi beni :)

İş saati olmadığı için tren sakinmiş, kalabalık değilmiş..
Oldukça yavaş gidiyormuş..
Yine de otobüsle trafikte dur-kalk şeklinde gitmektense, böylesi iyi tabii ki..
İlk seferinden memnun kalmış genel olarak :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-B.04:01 » Marmaray Halkalı-Gebze İşletmesi

Mesaj gönderen Esat » 19 Mar Sal, 2019 10:48

yarım saat iyi süre Halkalı-Sirkeci için, otobüs ile o yol çekilmez :)

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3521
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-B.04:01 » Marmaray Halkalı-Gebze İşletmesi

Mesaj gönderen Engin Y » 20 Mar Çrş, 2019 13:39

İlk haftanın yolcu sayısı 3,3 milyon olmuş; bence, başlangıç için ve yaşanan aksamalara rağmen güzel bir sayı..
İnşallah yıl bitmeden günlük 1 milyon gibi seviyeleri görürüz..

Bu arada, haberin ilk cümlesini okuyunca, eskiden beri açık olan beş duraktaki yolcu sayısı %112 arttı gibi anlaşılıyor, aman dikkat!
Eskiden beş durağı günde 220 bin kişi kullanıyormuş, şimdi ise 43 durağı günde 468 bin kişi kullanıyor..

Üsküdar ve Yenikapı, toplam %30'a yakın pay sahibi olmuş..
Bakırköy, Söğütlüçeşme'yi geçmiş; Söğütlüçeşme'de hemen yan tarafta metrobüs alternatifinin olması etkili olmuştur..

https://www.haberturk.com/banliyo-hatti ... 79-ekonomi

Gebze-Halkalı banliyö hattını bir haftada 3,3 milyon yolcu kullandı. Marmaray'ın önceki dönemde 5 durakta günlük 220 bin olan yolcu sayısı yüzde 112 artışla 468 bine çıktı.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığından edinilen bilgilere göre, 29 Ekim 2013'te açılan Marmaray hattı bugüne kadar 5 durakta toplamda 319 milyon yolcu taşıdı. Beş durağı kullanan günlük ortalama yolcu sayısı 220 bin olarak gerçekleşti.

Türkiye Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın katılımıyla 12 Mart'ta Gebze-Halkalı Marmaray Hattı'nın hizmete alınmasıyla bu hattaki durak sayısı 5'ten 43'e yükseldi.

Yolculu seferlere 13 Mart'ta başlayan, 76,6 kilometre uzunluğundaki güzergahı ortalama 120 dakikaya indiren Marmaray, İstanbulluların ulaşımına büyük kolaylık sağladı.

Marmaray'da günlük taşınan yolcu sayısı 220 binden yüzde 112 artışla 468 bine yükseldi. Böylece açıldığı tarihten bugüne kadar geçen yedi günlük sürede banliyö hattını kullanan yolcu sayısı 3 milyon 276 bine ulaştı.

TOPLAM YOLCUNUN YÜZDE 53'Ü 6 İSTASYONU KULLANDI

Marmaray hattından en çok yolcu 500 bin ile 17 Mart Cumartesi taşındı. En dikkati çekici artış yüzde 47'lik artışla günlük yaklaşık 75 bin yolcu sayısına ulaşan Üsküdar istasyonunda yaşandı.

Günlük taşınan 468 binlik yolcunun yüzde 53'ü Üsküdar, Yenikapı, Ayrılık Çeşmesi, Sirkeci, Bakırköy, Söğütlüçeşme duraklarını kullandı.

Üsküdar istasyonu yüzde 16 ile başı çekerken, onu yüzde 13,41 ile Yenikapı durağı, yüzde 7,25 ile Ayrılık Çeşmesi, yüzde 7,21 ile Sirkeci, yüzde 5,27 ile Bakırköy, yüzde 4,31 ile Söğütlüçeşme takip etti.

GÜNLÜK 286 TRENLE HİZMET VERİLİYOR

Halihazırda, 43 istasyonun bulunduğu Gebze-Halkalı arasındaki 76,6 kilometrelik mesafede, ortalama 120 dakikalık seyahat süresi ve günlük 286 trenle İstanbul halkına hizmet veriliyor.

Trenler, (birinci parkurda) Zeytinburnu- Söğütlüçeşme- Zeytinburnu arasında 8 dakika aralıklarla, (ikinci parkurda) Gebze-Halkalı-Gebze arasında ise 15 dakika aralıklarla yolcuların kullanımına sunuluyor.

İlk parkurda seyahat eden yolcular Gebze yönüne gitmek için Söğütlüçeşme istasyonumuzda, Halkalı yönüne gitmek için Zeytinburnu istasyonunda aktarma yapabiliyor.

Gebze'den Halkalı'ya 76,6 kilometrelik mesafe için maksimum 5,70 TL tam ücret belirlenirken öğrenciler bu mesafe için 2,75 TL ödüyor. Yolcular, kullandığı istasyon sayısına göre 2,60 TL ile 5,70 TL, öğrenciler ise 1,25 TL ile 2,75 TL arasında ödeme yapıyor.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3521
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-B.04:01 » Marmaray Halkalı-Gebze İşletmesi

Mesaj gönderen Engin Y » 21 Mar Prş, 2019 10:49

Marmaray'ın sefer saatleri konusunda iki eleştiride bulunacağım müsaadenizle..

İlk kalkış saati 06:00, ama bence karşılıklı 05:30 ve 05:45 kalkışlı trenler de olmalı..

Son kalkış saati de Gebze'den 22:15 ve Halkalı'dan 22:00, ama bence son kalkışlar 23:00 olmalı..
Yani Gebze'den üç ve Halkalı'dan dört tren daha 15'er dakika aralıklarla kalkmalı..
Bu son tren saatleri, İstanbul için çok erken..

Resim

Cevapla

“Banliyö Hatları” sayfasına dön