ist-B.04:01 » Marmaray Halkalı-Gebze Banliyö Hattı

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 07 Kas Prş, 2013 17:46

Başar; marmarayı kesinlikle bugünün Hükumeti yaptı, bunu tartışmak dahi abesle iştigal... bu konuda hatalısın
Hatalı değilim. Bugünün hükûmeti, başka hükûmetler gibi, bu Marmaray sürecine denk geldi, o kadar, dahası yok. Bugünün Marmaray’ı 1985’te başladı. Evveldeki projeleri saymayalım, ama bu tüm ve mürur bir süreç. Herhangi bir hükûmetle alâkası yok, olmamalı da. Ulusal bir proje.

Ek merak eden, şuna da göz atabilir:

Ahu Erkıvanç Yıldız, Mehmet Kaçmaz, Serra Akcan. Haziran 2008. İstanbul'un 150 Yıllık Düşü. GEO (30): S. 90 ff.

Elimde ne yazık ki eski kaynaklar yok artık, ama, demiştim de, bu sürecin başında yapılan işlerin plânları duvarımda asılıydı.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 07 Kas Prş, 2013 18:37

Benim duvarda da Abdülhamit zamanındaki projenin resmi var :D ama bana göre projenin sahibi yapmıyor. Sana geçende söyledim her 10 yılda bir gazeteleri aç boğazın altından tren geçecek nanesini görürsün.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 07 Kas Prş, 2013 23:06

Onu biliyorum ben. Ama bu proje, dediğim gibi, an einem Rutsch idi. Ne anlattığımı biliyorum, korkma :lol:

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 07 Kas Prş, 2013 23:13

alabay yazdı:Onu biliyorum ben. Ama bu proje, dediğim gibi, an einem Rutsch idi. Ne anlattığımı biliyorum, korkma :lol:
Bence bir halt bildiğin yok ya neyse :) eğlen dur işte yav, bıraktık siteyi :P

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 07 Kas Prş, 2013 23:22

Nasıl bıraktık yahu? Sapasağlamız :o

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 08 Kas Cum, 2013 11:05

Marmaray Projesi devreye girdikten sonra çeşitli siyasi sebepler ve oy kaygısı nedeniyle muhalefetin projeyi kötülemesi, hükümetin ise projeyi seçim yatırımı olarak bakması nedeniyle projenin asıl irdelenmesi gerekn sorunları göz ardı edildi. Şuana kadar benim projeden gözlemlediğim ve dikkatimi çeken eksikler şunlar ;

- Bilgilendirme yetersiz. Yolcular Trenden indikten sonra gözleri tabela aramakta ama faydasız.Mutlaka yolcuların dikkatini çeken noktalara bu tabelalar koyulmalı.

- Aktarma ücreti çok yüksek. Farklı bir ulaşım aracından gelen yolcu marmarayı kullandığı taktirde karşılığı 1.4 tl..Bence çok yüksek ve cezbedici değil. Olması gereken tutar 0.5 tl . Bu konuda muhalafet oluşturulmalı. İstanbul trafiğini rahatlatmak için insanları metro kullandırmyaya özendirmeliyiz. Bence bu tutar çok yüksek

- Tren perona yanışdıktan sonra peronda bekleyen yolcular ile inmek isteyen yolcular arasında kargaşa yaşanmakta. Taksim - Hacıosman metrosu gibi inenelere öncelik tanınmıyor. Peronda görevli TCDD çalışanları yolcuları bu konuda sürekli uyarmasına rağmen nafile yolcular sanki tren kaçacakmış gibi kendilerini Trene atmanın derdindeler buda sıkıntı yaratmakta. Bu konuda tren içinde bulunan lcd ekranlara animasyon videolar koyularak halk biliçlendirilmeli.

- Yürüyen merdiven kültürü oluşmadığıdan hala sağ tarafta bekleyen ve inatala yürümeyen insanlar mevcut.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 08 Kas Cum, 2013 11:25

decimus yazdı:- Bilgilendirme yetersiz. Yolcular Trenden indikten sonra gözleri tabela aramakta ama faydasız.Mutlaka yolcuların dikkatini çeken noktalara bu tabelalar koyulmalı.
Yetersiz ve kötü, daha doğrusu kötülüğü yetersizliğinden kaynaklanıyor olsa gerek. Bu konuda sorulması gereken sorular farklı aslında önce şunu bir öğrenmeliyiz, Marmaray nedir? Banliyö hattı ise; TCDD nin kendi kurumsal kimlik kılavuzu var AB standartında demiryolu istasyon yönlendirmeleri ile işi çözmeleri gerekirdi. Yok illa ki Marmaray başka bambaşka bir şey diye tutturuyor isek inşaatı yaparken bir de kurumsal kimliği olmalı idi, bu saatten sonra başka bir yerlerden emanet yönlendirme kılavuzu edinerek çözüm üretilmemeli, ha bu da bir çözüm en azından kent genelinde bir standartı tutturmak için belki iyi olur bilemiyorum. Fakat şöyle diyelim hat rengi nedir? Siyah. Peki neden öyledir? Öfffff diyorum ne diyeyim.
decimus yazdı:Aktarma ücreti çok yüksek. Farklı bir ulaşım aracından gelen yolcu marmarayı kullandığı taktirde karşılığı 1.4 tl..Bence çok yüksek ve cezbedici değil. Olması gereken tutar 0.5 tl . Bu konuda muhalafet oluşturulmalı. İstanbul trafiğini rahatlatmak için insanları metro kullandırmyaya özendirmeliyiz. Bence bu tutar çok yüksek
Kendi başına bir sistem ise ücreti de diğer toplu taşıma araçları ile aynı olmalı, ben metrodan metroya aktarma için ne ödüyorsam bunun içinde onu ödemeliyim ama aktarma konusunun sorunlu olduğu doğru fakat bu sadece Marmaray için değil tüm sistem için düzeltilmeli.
decimus yazdı: Tren perona yanışdıktan sonra peronda bekleyen yolcular ile inmek isteyen yolcular arasında kargaşa yaşanmakta. Taksim - Hacıosman metrosu gibi inenelere öncelik tanınmıyor. Peronda görevli TCDD çalışanları yolcuları bu konuda sürekli uyarmasına rağmen nafile yolcular sanki tren kaçacakmış gibi kendilerini Trene atmanın derdindeler buda sıkıntı yaratmakta. Bu konuda tren içinde bulunan lcd ekranlara animasyon videolar koyularak halk biliçlendirilmeli.
Bkz. Esenler Metro istasyonu, 20 yıldır burada metro var ama hala bodoslama üzerime çıkanlar var, bakalım bugün yarın ya biri beni döver ya ben birini. Bir de yolcu profili nedir Marmaray' ın? Henüz belli değil, meraklı kitle ücretli seferlerde bile devam eder bir süre.
decimus yazdı:Yürüyen merdiven kültürü oluşmadığıdan hala sağ tarafta bekleyen ve inatala yürümeyen insanlar mevcut.
Bunu insanlara öğreten var mı?

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 08 Kas Cum, 2013 11:41

Çok güzel ve makul yazmışınız ikiniz, alkışlarım. İmzamı da atarım.

Marmaray ve metroda komutayla in-bin yaptırılmalı bence. Berlin metrosunda da böyle (idi, hâlâ öyle mi, bilmiyorum, biraz azaldı sanki), tren istasyona geldiğinde bir »selâmlama« olur. Marmaray’a göre (biraz adapte ederek) tercüme edeyim:

[tren perona yaklaşıyor ve duruyor]
Üsküdar!
İstasyona girmiş bulunan tren Kazlıçeşme’ye gider.
Lûtfen yolcuların trenden inmesini bekleyiniz!
Lûtfen bininiz!
Lûtfen geri durunuz!
<sinyal>
[tren perondan kalkıyor]

Bu metrolarda da yapılmalı.

Aktarma konusunda pozisyonumu biliyorsunuz. Bence bütün sistemi normal bir »Avrupa« sistemine eşlemeli. Normal bir »Asya« sistemi de olur, aynısı çünkü.

Ayrıca, Türkiye’de televizyon kanalları kime ait, kim denetliyor? Bir üst kurumun bütün Türkiye genelinde halka ders şeklinde bazı davranışları öğretmesi gerekir. Meselâ nasıl yürünür (sağ, sol), nasıl bakılır (trafik sol, sağ), raylı sistemlere nasıl binilir (indir-bin-sinyal), merivenler nasıl kullanılır, asansör nasıl kullanılır (kamu asansörü bilhassa). Ek … deprem dersi verilmeli, dün şunları okudum da, tansiyonum biraz düştü. Bir de bizim esat aga bana İstanbul’a tsunami mi olur len demişti, ben de yutmuştum:

http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/SubSites/De ... eprem.aspx

Bakınız deprem Önlemleri ve Tsunami. Konuyla biraz bağlı bence, ama ek not olsun.

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 08 Kas Cum, 2013 12:14

Ayrıca, Türkiye’de televizyon kanalları kime ait, kim denetliyor? Bir üst kurumun bütün Türkiye genelinde halka ders şeklinde bazı davranışları öğretmesi gerekir. Meselâ nasıl yürünür (sağ, sol), nasıl bakılır (trafik sol, sağ), raylı sistemlere nasıl binilir (indir-bin-sinyal), merivenler nasıl kullanılır, asansör nasıl kullanılır
Aslında harika bir fikir.Televizyon ile birlikte daha önemlisi okul hayatı. Ortalama okul hayatı 16 yıl fakat bu 16 yıl içerisnde genel kültür başlığı altında bu ve bunun gibi bir çok konu insanlara okul hayatında öğretilmeli. Toplum içinde davranış biçimleri , doğaya saygı , hayvanlara karşı davranış gibi bir çok konu geliştirilmeli ve insanlara aktarılmalı diye düşünüyorum. Keşke gereksiz onlarca dersin yerine sokağa çıktığımız anda kullanabileceiğimiz bilgiler aktarılsaydı bizlere . Mesela geçen gün beşiktaş - üsküdar vapuruna bindim. Vapurda Görevli adam yerdeki çöpleri alıp denize attı. Bunu yapan bütün mesaisini denizde geçiren adam. Gözlerime inanamadım. işte bunların önüne geçmek için eğitim şart.

fakat bu sadece Marmaray için değil tüm sistem için düzeltilmeli.
,

Esat bey dün akşam haberlerde vardı. UBAK tüm Türkiye'de ortak kullanılacak yolcu kartı projesinde son aşamaya gelmiş. Bu kart projesi ile birlikte tüm sistemleri kapsayacak şekilde otobüs.metro ve deniz seferlerinde tek kart ile yolculuk yapılabilecek. Bu aktarma meselesinide İstanbul genelinde tek fiyat politikası belirlenerek çözülebilir.
Bunu insanlara öğreten var mı?
Marmaray istasyonlarının yürüyen merdivenlerin yan kısımlarına yapıştırlan bir kaç A4 boyutunda resimler var. Bu resimlerde sağ tarafta bekleyiniz - sol taraf yürüme yoludur gibisinden yazılmış. Ama yetersiz ve dikkate alınmıyor.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 08 Kas Cum, 2013 13:25

decimus yazdı:Esat bey dün akşam haberlerde vardı. UBAK tüm Türkiye'de ortak kullanılacak yolcu kartı projesinde son aşamaya gelmiş. Bu kart projesi ile birlikte tüm sistemleri kapsayacak şekilde otobüs.metro ve deniz seferlerinde tek kart ile yolculuk yapılabilecek. Bu aktarma meselesinide İstanbul genelinde tek fiyat politikası belirlenerek çözülebilir.
o ortak kart olayı bir devrim olur ama bir takım başka sıkıntıları ortaya çıkartır, ödemelerin dağıtılması konusu hassas bir konu, geçmişte bununla ilgili çok sıkıntı yaşandı.
decimus yazdı:Marmaray istasyonlarının yürüyen merdivenlerin yan kısımlarına yapıştırlan bir kaç A4 boyutunda resimler var. Bu resimlerde sağ tarafta bekleyiniz - sol taraf yürüme yoludur gibisinden yazılmış. Ama yetersiz ve dikkate alınmıyor.
O tip bilgilendirmeler işe yaramaz, kimseye anlatamıyorum bunu. :) Hele ki A4 boyunda.

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Mesaj gönderen Anatolian » 09 Kas Cmt, 2013 22:37

Tren Ayrılık Çeşmesi'nden ayrılırken Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 09 Kas Cmt, 2013 22:39

Ben hala bir Marmaray yapamadım yav :) yarın gitsem mi ne, bakayım bir.

Cevapla

“Banliyö Hatları” sayfasına dön