ist-B.04:01 » Marmaray Halkalı-Gebze Banliyö Hattı

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3522
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 31 Eki Prş, 2013 17:01

M1'in Aksaray-Yenikapı ve M2'nin Şişhane-Yenikapı uzatmaları olmadan çok da anlamlı bir açılış olmadı, ama en azından sinyalizasyon ve diğer aksaklıkların M1 ve M2'nin Yenikapı'ya inişleri öncesinde giderilmesi açısından iyi bir "yolculu deneme" dönemi yaşanacaktır. Hayırlı, uğurlu olsun..

İleride Marmaray'da nasıl bir işletme olacağını bilmiyorum, ama bence asıl omurga Kazlıçeşme-Söğütlüçeşme kesimi olacak. O nedenle, bu iki durak arasındaki sefer sıklığı, hattın geri kalanından daha fazla tutulmalı. Hattın geri kalanında iki dakikada bir tren çalışacaksa, bu kesimde gerekirse dakikada bir tren çalışmalı.

Kazlıçeşme: Buradan itibaren batıya doğru kendimce Avrupa Yakası Banliyösü diye adlandırdığım bir hat olacak. Bu banliyö hattı, Bakırköy'de M3 ile ve Halkalı'da M1B ile kesişecek. İleride muhtemelen Halkalı'da sonlanmayacak, Ispartakule ve Bahçeşehir üzerinden Hadımköy'e ve belki Çatalca'ya kadar uzatılacak.

Yenikapı: Burası zaten muhtemelen dünyanın en kalabalık yolcu aktarma merkezi olacak.

Sirkeci: Vapur hatları ve T1 aktarması ile Tarihî Yarımada'nın omurgaya entegrasyonu için önemli.

Üsküdar: Vapur hatları ve tamamlandığında M5'in omurgaya entegrasyonu için önemli.

Ayrılık Çeşmesi: M4'ün entegrasyonu açısından çok önemli. Kullanım şimdilerde nasıl, bilemiyorum, ama M1 ve M2'nin Yenikapı'ya inmesi sonrasında artacaktır.

Söğütlüçeşme: Burası hem YHT'nin en önemli garı olacak, hem de buradan itibaren doğuya doğru kendimce Anadolu Yakası Banliyösü diye adlandırdığım bir hat olacak. Bu banliyö hattı, Bostancı'da Bostancı-Dudullu Metrosu ve Pendik'te Pendik-SGH Metrosu ile kesişecek. Ayrıca, Metrobüs'ün Marmaray ile en önemli entegrasyonu da burada sağlanacak.

Söğütlüçeşme demişken, bu durak ne zaman açılacak? YHT Garı için düzenlemeler bitmeden açılış olmayacak mı?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 31 Eki Prş, 2013 18:33

Engin güzel tespitlerin için teşekkürler, yalnız ben vapur hatlarının Marmaray ile metro entegrasyonlarının tamamlanması ile birlikte iyice darbe yiyeceğine inananlardanım, vapur işletmeleri Marmaray ile rekabet edemezler.

Metro entegrasyonları sonrasında sadece Marmaray değil her yönde yolcu artışı bekleniyor, özellikle de M1 üzerinde bir baskı olacak diye düşünüyorum.

Söğütlüçeşme ile ilgili açıkçası hiç fikrim yok ve açıkçası neden o istasyon bu sisteme dahil edilip bir Söğütlüçeşme - Kazlıçeşme şeklinde açılma gayreti gösterilmedi bunu da anlamıyorum. İhale sözleşmeleri gereği bazı ayrımlar var bunu biliyoruz ama bir şekilde bu istasyonda dahil edilebilirdi, sözleşme işi önemli ve bizler maalesef bu konuda zayıfız. Dolayısı ile Söğütlüçeşme muhtemelen hat revizyonu sonrası açılacaktır ama bu tarih YHT nin İstanbul' a gelişine denk gelirmi hiç bilemiyorum.

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 31 Eki Prş, 2013 19:55

Üsküdar - Beşiktaş deniz ulaşımına olan talep Marmaray ve Kadıköy - Kartal metrosuyla artacak. Metrobüs üzerindeki baskıyı Zincirlikuyu - Kabataş - Taksim hattını talep edenler nezdinde de katkısı olacak.

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 31 Eki Prş, 2013 22:37

:D
Resim

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Mesaj gönderen Anatolian » 01 Kas Cum, 2013 01:32

25 Ekim günü tünelde kaza geçiren vagonun fotoğrafları;

Resim
Resim
Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 01 Kas Cum, 2013 07:45

bidona çarpmış diyorlardı nasıl bidonmuş bu kapıyı mı kırmış? Gerçi hat kenarında ise araç vurunca sekip camı kırmış olabilir. Tabii üzgünüm ama haber kaynağı benim için güvenilir değil (şahsi görüşüm) bu yüzden başka tarihte meydana gelmiş bir şeyde olabilir ama bu resimde görünen kırık cam ve sökülmüş kapıyı tabii ki açıklamaz ya da herhangi bir şekilde böyle bir kaza olmuş ise bunu hafifletmez ben olayın illa ki 25 in de Bakan aracın içinde iken oldu iddiasına karşılık olarak söylüyorum bunu. Her şekilde böyle bir şeyin olması kötü tabii.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 01 Kas Cum, 2013 11:45

Ya, bu kadar deştik, ama bir soruyu ilk ben sormayı unutmuşum, şimdi tabiîki başkaları soruyor: Hat numarası kaç?

Marmaray ismi yeter demeyin, Metrobüs de yetmedi, numaralandı. Bu şimdi MR mi? M herhangi bir şey mi? B mi? B herhangi bir şey mi? Ne? Gazetelerde bu kadar tramvay okuduktan sonra bunun T olmasından korkuyorum valla :lol:

Bu bidon olayı bana T4 traşını hatırlattı. Nasıl olur yahu? Tam bizlik :shock:

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 01 Kas Cum, 2013 12:54

Sormuştun ve cevaplamıştım, mantık B olması gerektiğini söylüyor, ortada gerçekçi bir banliyö işletme planı ve geliştirme planı olsa idi B1 diye de başlanabilirdi ama yok. Mesela hat rengi siyah, neden sizce?

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3522
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 01 Kas Cum, 2013 14:03

Bence, B1 Kazlıçeşme-Çatalca ve B2 Söğütlüçeşme-Gebze olsun.

Tüpe girenler (Kazlıçeşme-Bostancı, Kazlıçeşme-Kartal, Söğütlüçeşme-Bakırköy, Söğütlüçeşme-Halkalı, Kazlıçeşme-Söğütlüçeşme gibi) ise B12, B13, B14, B21, B25, B26 gibi numaralara sahip olabilir. (ilk numara kalkış durağının kod numarası, ikincisi ise varış durağınınki..)

Eğer Gebze-Çatalca şeklinde işletilecek bir tren olursa, sadece B de yeter..

Hatta şöyle olamaz mı?
Diyelim ki saat 17:59 ve Söğütlüçeşme'deyim, Avrupa'ya geçmek istiyorum.

18:00'da Söğütlüçeşme-Kazlıçeşme treni kalkar.
18:02'de Kartal-Kazlıçeşme treni durur.
18:04'te Bostancı-Kazlıçeşme treni durur.
18:06'da Söğütlüçeşme-Kazlıçeşme treni kalkar.
18:08'de Kartal-Kazlıçeşme treni durur.
18:10'da Bostancı-Kazlıçeşme treni durur.
18:12'de Söğütlüçeşme-Kazlıçeşme treni kalkar.
18:14'te Kartal-Kazlıçeşme treni durur.
18:16'da Bostancı-Kazlıçeşme treni durur.
18:18'de Söğütlüçeşme-Kazlıçeşme treni kalkar.
18:20'de Gebze-Çatalca treni durur.
18:22'de Bostancı-Kazlıçeşme treni durur.
18:24'te Söğütlüçeşme-Kazlıçeşme treni kalkar.
18:26'da Kartal-Kazlıçeşme treni durur.
18:28'de Bostancı-Kazlıçeşme treni durur.
18:30'da Söğütlüçeşme-Kazlıçeşme treni kalkar.
18:32'de Kartal-Kazlıçeşme treni durur.
18:34'te Bostancı-Kazlıçeşme treni durur.
18:36'da Söğütlüçeşme-Kazlıçeşme treni kalkar.
18:38'de Kartal-Kazlıçeşme treni durur.
18:40'ta Bostancı-Kazlıçeşme treni durur.
18:42'de Söğütlüçeşme-Kazlıçeşme treni kalkar.
18:44'te Kartal-Kazlıçeşme treni durur.
18:46'da Bostancı-Kazlıçeşme treni durur.
18:48'de Söğütlüçeşme-Kazlıçeşme treni kalkar.
18:50'de Gebze-Çatalca treni durur.
18:52'de Bostancı-Kazlıçeşme treni durur.
18:54'te Söğütlüçeşme-Kazlıçeşme treni kalkar.
18:56'da Kartal-Kazlıçeşme treni durur.
18:58'de Bostancı-Kazlıçeşme treni durur.
19:00'da Söğütlüçeşme-Kazlıçeşme treni kalkar.

Yani saatte iki tane Gebze-Çatalca, sekiz tane Kartal-Kazlıçeşme, on tane Bostancı-Kazlıçeşme ve on tane Söğütlüçeşme-Kazlıçeşme treni geçer bu duraktan. Gebze'den gelip Söğütlüçeşme'de son durak yaparak geri dönecek trenler de olacaktır, onları saymıyorum. Bu şekilde çalışacak saatte dört tren olabilir. Böylece, Gebze'den Söğütlüçeşme'ye saatte toplam altı tren gelmiş olur.

Tam tersi yönde de Söğütlüçeşme'nin simetriği Kazlıçeşme, Bostancı'nın simetriği Bakırköy, Kartal'ın simetriği Halkalı ve Gebze'nin simetriği Çatalca olacak şekilde seferler ayarlanabilir.

Esat, vapurlar konusunda haklısın. Acelesi olmayan ve vapurun tadını çıkarmak isteyenler ile Beşiktaş-Kadıköy, Beşiktaş-Üsküdar, Kadıköy-Kabataş ve Eminönü-Beşiktaş-Boğaz Hattı gibi karayolundan daha hızlı ulaşım sağlayanlar (önümüzdeki on yıl boyunca Beşiktaş'a metro inmeyecek gibi gözüküyor) haricindeki hatlar (özellikle Üsküdar-Eminönü, Kadıköy-Karaköy, Kadıköy-Eminönü gibi) bayağı bir sekteye uğrayacaktır. Kadıköy-Kabataş vapurlarının Kadıköy'deki iskelesinin M4 açıldıktan sonra Beşiktaş İskelesi'nden Karaköy-Eminönü İskelesi'ne kaydırılması da bu nedenle olabilir. Karayolu tüpü açılınca, Harem-Sirkeci de kapanacaktır büyük olasılıkla..
En son Engin Y tarafından 01 Kas Cum, 2013 19:02 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 01 Kas Cum, 2013 22:28

Muhtemelen tüp içerisinde bir Söğütlüçeşme - Kazlıçeşme seferi ya da Yenikapı seferi olacaktır diye düşünüyorum ama komik olan buna uygun bir peron yapısı yapmadılar. Yenikapı tarihti carttı curttu anladık ama Kazlıçeşme de ki o koca alana şöyle adam akıllı bir tren garı inşa etmediler, ne yapalım kılavuzu karga olanın burnu malum, Halkalı yı kentin merkezi ilan edip gar yaptırtanlar dilleri kahverengi olana kadar devam edebilirler :) Halkalı da bir tren garı olabilir ama İstanbul Gar ı olamaz.

Bu seferler ile ilgili bir ara yazmıştık bir şeyler, bahsettiğin gibi üst üste binmiş seferler düzenlenebilir ama eğer TCDD den bir aklı selim çıkıp bu yazdıklarımızdan ya da benzer yazarlardan feyz alıp bir şeyler yazmazsa hiçbir hattın numarası falan olmaz en fazla haritalarda B yazar.

Vapurlar konusunda sadece tahmini olarak yazıyorum, şehir hatları elindeki filoyu küçültüyor, özelleştirme çalışmaları alttan alttan yürüyor, Turyolcular Marmaray ın ilk gününden ağlamaya başladılar, bir ihtimal İBB deniz taşımacılığını sadece boğaz ve adalar gibi turistik işlerde bırakabilir, gerisini de ido ve turyol halleder.

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Mesaj gönderen Anatolian » 02 Kas Cmt, 2013 16:31

Yine çekmişler "imdat frenini" :oops: http://www.hurriyet.com.tr/gundem/25032454.asp

Haftaya ben de İstanbul'dayım bir de ben deneyeyim şu imdat frenini gelen geçen çekiyor ne frenmiş kardeşim :D

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 02 Kas Cmt, 2013 17:17

Yok bir şey değil çözüm olarak imdat frenlerini iptal edecekler ondan korkuyorum.

Cevapla

“Banliyö Hatları” sayfasına dön