ist-B.04:01 » Marmaray Halkalı-Gebze Banliyö Hattı

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 30 Eki Çrş, 2013 20:27

Yok, üçüncü raydan çarpılma çok oluyor, Berlin’de çok oldu. Metroda da, banliyöde de. Yandan üçüncü rayın iki tipi var, biri alttan, biri üstten elektriği veriyor. O üstü açık olanlar bayağı tehlikeli. Ayrıca, o öbekte banliyö diyorlar, metro demiyorlar, korkma :-) Ama o zaten önemli değil, çoğu banliyöler de 3. rayla işler. Her neyse, elektrik konusunda uzman değilim, priz mriz falan takabiliyorsam da maşaallah :-)

Başka bir şey … şunu da alıntılayayım bu sefer:
Gazetecilere giriş yasak

Marmaray Üsküdar istasyonunda yaşanan elektrik kesintisi ve arıza sonrasında güvenlik görevlileri habercilerin istasyona girişini yasakladı.

DHA Yayınlanma tarihi: 30 Ekim 2013 Çarşamba

Görevliler çekimlerini sürdüren haber ekiplerine hitaben “Emir geldi. İstasyonlarda artık çekim yapılmıyor" dedi..

Dün açılan Marmaray'da bugün sabah saatlerinde kısa süreli elektrik kesintisi yaşandı. Yolcular tramvaydan inerek rayların kenarındaki yükseltiden yürüdüler.

Marmaray'da öğleden sonra ise seferler kapı arızası nedeniyle durdu. Arızanın giderilmesiyle seferler normale döndü.

Sirkeci'de durmuyor

Marmaray, seferlerini yaparken Sirkeci istasyonunda durmuyor. yapılan açıklamada, 'yolcu yoğunluğu beklenenin üzerinde olduğundan, yoğunluğu daha da artırmamak için Sirkeci istasyonunda duruş verilmemektedir' denildi.

TCDD: Lütfen git-gel yapmayın!

"Marmaray’da, olağanüstü ilgi ve yolcu yoğunluğu yaşanmaktadır" diyen TCDD, "Trene ilk defa binen yolcuların 'acil durum' butonlarına basmaları sonucu tren durmaları yaşanmıştır. Bu durum trenlerin zamanında duruş kalkışlarında aksamalara sebep olmaktadır. Bu tür ve benzer konularda defalarca simülasyonları yapılan acil durum senaryoları uygulanmıştır. Marmaray personeli, her türlü duruma karşı eğitimli olup, uygulanan senaryolarda herhangi bir güvenlik riski bulunmamaktadır" denildi.
Açıklama şöyle devam etti:
"Bugün bazı internet haber sitelerinde yer alan iddialarla ilgili aşağıdaki açıklamanın yapılması gerekli görülmüştür.
1- Sabah kısa süreli enerji kesintisi olmuş, ancak bu kesinti seferleri aksatmamıştır. Elektrik kesintisi dizinin peron başına yakın olduğu anda yaşanmıştır.
2- Tüp içerisinde 150 metre aralıklarla, mavi ışıklarla işaretli acil durum geçişleri bulunmaktadır. Benzer olayların tüp içerisinde yaşanması durumunda, yolcularımız diğer yoldaki trene alınabilecektir. Bugün böyle bir olay yaşanmamıştır.
3- KUMANDA MERKEZİ şu anda faaliyet gösteren 5 istasyon’daki her türlü elektronik sistemleri kontrol edecek şekilde kurulmuştur. Dolayısıyla, kumanda merkezinin ve elektronik sistemlerin yetersizliği iddiaları gerçek dışıdır.
4- Yolcu yoğunluğu beklenenin üzerinde olduğundan, yoğunluğu daha da artırmamak için Sirkeci istasyonunda duruş verilmemektedir.
5- Kazlıçeşme ve Haydarpaşa İstasyonlarında 9500’lük iki adet lokomotif ve iki adet acil müdahale aracı hazır bulunmaktadır.
Yolcularımızın yoğunluğu dikkate alarak diğer yolculara yer açmak için mümkünse sürekli git-gel yapmamaları, ihtiyaçları ölçüsünde Marmaray’ı kullanmalarını bekler, saygılar sunarız"
Yine biraz kindergarten tarzı yassahçılık. Neyse, yasssah ve dıramwayyy, salata ve sos. Acıh da baa vir.

Ay ula, gaynaq: http://www.cumhuriyet.com.tr/haber/4874 ... yasak.html

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 30 Eki Çrş, 2013 20:28

Aaa, başlık yanlış yahu.

Ayrılık Çeşmesi olacak ama! :P

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 30 Eki Çrş, 2013 20:33

Ulaştırma Bakanı öyle bir yasak olmadığını açıkladı, buna rağmen hala gazeteci almayan işgüzardır başka bir şey değil.

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 30 Eki Çrş, 2013 20:49

Bugün edindiğim bazı izlenimleri ve yorumları yazmak istiyorum. Öncelikle projenin büyüklüğünden dolayı çok fazla insan amaçsız ve hedefsizce sadece trne binmek için defalarca trenlere iniş-biniş yaptılar. Hatta duraklarda bununla alakalı uyarı anonsları yapıldı. Ayrılıkçeşme durağında Tren durağa geldi ve inenlerin büyük çoğunluğ tekrar karşıya geçerek Trene bindiler bu sebep ile bazı aksilikler yaşandı. Bu da gayet normal.

Basının alınmadığı konusunda katılmıyorum akşam saat 17 sularında Üsküdar istasyonunda basın mensupları tarafından röpörtajlar yapılıyordu. Belki işi gereksiz vazife edinmiş birilerinin kişisel gayretleri olmuştur. Basının alınmadığı doğru değil.

Elektrik kesilmesi konusunda Esat beyin söyledikleri doğru. İsterse katener sisteminde enerji olsun insanlar ray kısmında bile olsa sorun olmaz. Elektrik çarpılması için özellikle gayret edilmesi gereklidir .

Herşeyin tam anlamıyla oturması 15 günlük bedava sürenin dolması ile gerçekleşecektir. Bu tarihten sonra herhangi bir aksilik olacağını zannedtmiyorum

Mehmet keles
Moderatör
Mesajlar: 233
Kayıt: 18 Ara Prş, 2008 23:25

Mesaj gönderen Mehmet keles » 31 Eki Prş, 2013 08:47

Bu projenin polimiği daha çok yapılır. Bu dedikodu ve fısıltılar, projenin ebadı ile alakalı doğru orantılıdır. Avrupa değil dünyada proje yankı bulurken, bazı müzmin muhalefet yanlıları, acaba bu projede bizim niye imzamız yok diye karalama faaliyetine girdiler. Halbuki bu projeyi yapanlar elbette birgün bu iktidarları ilelebet yaşatamayacaklar. Kimi ölecek kimi yöneticilik vasfını kaybedecektir. Buna rağmen memlekete çakılan çivi ilelebed olmasada, ahir-ebed yaşayacaktır. Ve nice nesiller bu kolaylıktan bu modernlikten faydalanacaklar. Lakin bu güruh olaya benim iyim benim kötüm, zaaviyesinden bakıyor. Hadi bir delikanlı çıksında mazoşiştce kendine zulm etsin, desinki benim fikrimiz iktidarı bu projeyi yapmadığı için ben bu Marmaray'ı kullanmayacağım. Onun samimiyetinden dolayı alnından öpeyim...Yahu bıraksınlar bu karalama faaliyetini bükemedikleri eli öpsünler. Gün alkışlama gün, gün takdir günü, bu memleketin kaynaklarının memleket harcandığının kabul günü. Gelin bir memleket hemşehrisi olarak, üzümün sapını elmanın çöpünü değil, hizmetten azami yararlanmaya çalışalım. Yıkıcı değil yapıcı eleştiri yaparak destek olalım. Bakanın dediği gibi arabanın içinde 2 saat boğazı geçenlerin sesi çıkmıyor, 10 dakika trende bekleyince, kıyamet kopuyor. Size yaşanmış bir olay anlatayım. Manşta tren geçiş yaparken, bir kısa devre sonucu, enerji kesiliyor. Bu arada aküler vasıtası ile acil aydınlatmalar yanıp tünelde insanlar bekliyor. Bir süre sonra ise akülerde bitip acil aydınlatmalarda sönüyor. Herkes karanlıkta kalıyor. Ne gelen var ne giden. İnsanlar korkmaya başlayıp kapıları izole ederk birbirlerine durumu sorarak çözüm aramaya çalışıyorlar. Bu esnada kurtarma lokomotifi dahi yok. Yanılmıyorsam insanlar soğukta, karanlıkta bayağı bir bekliyorlar, bekleme zamanını hatırlamıyorum. Dileyen olursa linkini atarım. Bu olumsuzluğa rağmen bir şekilde sorun oluyor, fakat sadece tartışılan bu durumun tekrarı olursa ne gibi önlemler alınmalı, şeklinde bir sonuç çıkarılıyor. Bizdeki gibi ne beceriksizlik nede karalama faaliyeti olmuyor. Bir ara işimden dolayı bu ve benzeri hadiseleri bayağı bir inceleyip çözümleri raporlaştırmıştım. İşin hülasası el -insaf.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 31 Eki Prş, 2013 09:59

Mehmet hocam kesinlikle haklısın, ben veya bizler Avrupa' dan iyi örnekler verirken de hemen evropa yalakası suçlaması yapılıyor, halbuki şahsım adına yaptığım eleştirilerin yapıcı olduğuna inanırım ve bahsettiğimiz avrupa örneklerinde de bu tip sorunlar çokça yaşanıyor, onlarıda gördükçe bildikçe yazıyoruz.

Ben bu projede eleştirecek pek çok şey biliyorum, gördüm de zaman zaman yazacağımda ama en azından benim elle tutulur gerekçelerim var, bazı medya organlarında yapılan son dönem haberleri gibi "duymuştum" "biliyordum" "şöyleydi böyleydi" değil en azından. Viyana metrosunda yaşanan tünelde kalma sorunlarını yazsak dağ olur ki bir de herifler mızmızın önde gideni ama bizim kadar tantana olmuyor.

Mehmet keles
Moderatör
Mesajlar: 233
Kayıt: 18 Ara Prş, 2008 23:25

Mesaj gönderen Mehmet keles » 31 Eki Prş, 2013 11:16

Paylaşmak istedim zira çok güzel...


...Dün çok ilginç bir gündü benim için. Ulaştırma Bakanlığı'ndan arayıp, "Marmaray'ın test sürüşüne Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım da katılıyor. Saat 14.30'da basın mensuplarına bilgi verilecek. Sizleri de aramızda görmek isteriz" dediklerinde Üsküdar'daydım.

Saate baktım, 12'yi 40 geçiyordu.

Yıldırım hızıyla arabaya atlayıp yola koyuldum. Vardığımda saat kaçtı biliyor musunuz?

14.55...

2 saat beş dakikalık bir çile...

Neyse...

Teknik detaylarla ilgili bilgilendirmelerin büyük kısmını atladım haliyle. Sonra test sürüşüne çıktık.

4 dakika sonra tren durdu. Ben sonradan katıldığım toplantılarda ipin ucunu kaçırdım mı şapşallaşan tiplerdenim. "Ne oldu şimdi?" diye meraklanırken çevremdekiler inmeye başladı. Bakan bey önde, biz arkasında yürüdük ve hep beraber merdivenleri çıktık.

Anam!..

Üsküdar sahildeyiz!

Erdoğan'ın 29 Ekim'de konuşma yapacağı alanı gezdik. Binali Yıldırım'ın elini sıkıp, "Allah sizi utandırmadı. Sizinle gurur duyuyoruz, hayırlı olsun" tebriklerini izledik. Bir vatandaş, "CHP Sarıgül gelecek mi gelmeyecek mi diye fal açarken adamlar denizin altını raylı sistem yaptı. Niye iktidarda oldukları belli" diyerek tespitlerin en önemlisini yapıverdi.

Biraz takıldıktan sonra tekrar yerin dibine girdik!

4 dakika sonra hooop, Yenikapı'dayız!

Şaka gibi..

Bırakın proje demeyi, 15 yıl önce bir lider seçim vaadi olarak dillendirse, kendisini ıslak sopayla dinlene dinlene döverlerdi.

Ama gerçekleşti işte. Benim söylemek istediğimi sosyal medyada bir kardeşim söylemiş: "Ataları karadan gemi yürütmüştü, torunları denizden tren geçiriyor" demiş!

Bu Türkiye'nin yaşadığı gerçek bir büyü!..
Boğaz'da, yüzeyin 60 metre derinliğinde 13,6 kilometrelik bir güzergahtan oluşuyor tünel. Dünyanın en derin batırma tüp tüneli olma özelliğine sahip. Deprem, yangın, su sızıntısı dahil akla gelebilecek her türlü risk sıfıra indirilerek yapılmış.

Yakın zamanda Anadolu Yakası'ndan Avrupa Yakası'na geçmek isteyenler, 4 dakika gibi bir zaman zarfında bu işi halledecekler. Tam bilet fiyatı 1.95 TL, öğrenci bilet fiyatı ise 1.40 TL olacak. Yani tünel 2 buçuk, bilemediniz 3 yılda kendini amorti edecek.

Ben şimdi buradan ne anlatsam tırı-vırıdan ibaret olur. İstanbul'da olup da binecek olanlar, nasıl bir mucize ile karşılaştıklarını yakında anlayacaklar.

Test sürüşü tamamlandıktan sonra bakan beyle vedalaşıp ayrıldık. Bir kafetaryada oturup kahve içeyim dedim.

Sosyal medyaya bir göz attım ki o da ne? Hürriyet Gazetesi'nin Marmaray ile ilgili bir haberi paylaşım rekorları kırıyor. Haberde prof'un biri, projeyi yerden yere vurmuş.

Konuşan prof ama, ağzıyla mı konuşuyor, yoksa konuştuğu yerin ağzı olduğuna mı inanıyor bilemiyorum tabi...

"Seçim yatırımı olarak projeyi aceleye getirdiler. Trendeyken yolcular tüpten geçtiklerini anlamayacak. Psikolojik olarak bilecek ama balık falan görmeyecekler" diyor.

Sosyal medyadaki palamut kafalar da, "Balık göremeyeceksek ne işe yarar tünel" diye isyan ediyor!

Şimdi anladınız mı niye geride kaldık bunca yıl?

Adam deniz yüzeyinin 60 metre dibinden giderek 4 dakikada kıta değiştirecek. O sırada balık görmek istiyor!

Balıkların da işi gücü yok, sabah akşam cam kenarlarına dizilip, "Hıdır abi geçiyor beyler. Dikkat!" diyerek resmi geçit sunacaklardı sana!

Prof'un bu dahiyane fikrini okuyunca aklıma Tuzla Belediye Başkanı Şadi Yazıcı'nın başından geçen olay geldi. Daha önce de bahsetmiştim. Ortadoğu'nun en görkemli marinası ve eğlence dünyası Tuzla'ya inşaa ediliyor
Belediye Başkanı Şadi Yazıcı projesini uzmanlara anlatıyor. Bir çok ülkeden gelen bilimadamları ayakta alkışlıyor. Bizim sol kökenli bir profesöre "Siz fikrinizi söylemediniz" diye soruyor Başkan.
İçini acı acı çekip, "Desenize Marmara Denizi biraz daha küçülecek!" diyor uzman! Bizim prof da bu kafada biri işte.

Uzman prof'un sözlerini okuyunca aklıma bazı sorular takılmadı değil. Bunların cevabını verebilirse ben gerçekten yeni elbise almış genç kızlar gibi sevineceğim.

İlk sorum biraz kalın gelebilir!

Diyelim ki balıkların görünmesi için tünelin boğazın içinden geçen kısmı camdan yapıldı. Deniz dibindeki basınca dayanması için bu camın genişliği ne kadar olacak? İnce belli ya da Ajda bardak kalınlığında olmaz herhalde değil mi?

Yapılan hesaplamalara göre 1 buçuk 2 metrelik kalınlık bile ters akıntının oluşturduğu bu basınca dayanamaz?

Hadi diyelim ki camın kalınlığı 3 metre oldu? Biz balıkları, balıklar bizi, Zeki Müren hepimizi nasıl görecek?

Tünel dediğiniz, treni sağlı sollu 3 veya 4 metre ile çevreleyen duvarlar. 100 kilometre hızla giderken, sol tarafınızdaki balıkları nerenizle ve hangi pozisyonda göreceksiniz Allah aşkına?

Hadi bunu da geçtim!

Efendim denizin 60 metre dibinde göz gözü görmez. Bildiğin zifiri karanlık. Adamlar oraya ampül koysa, "Bak yaptılar kendi reklamlarını" diyeceksiniz. İki balık göreceksiniz diye denizin altını projektörlerle donatacak kadar saftirik mi bunlar?

Ve benim cevabını en çok merak ettiğim soru. O camlar kirlendiğinde dışarıdan kim silecek?

Prof'un fikrine katılanları okusanız, gülmekten oracıkta ölürsünüz. Biri diyor ki, "Bu tünel lüfer geçişini engelleyecek." Bir diğeri, "Yosunları da katlettiler" diye hıçkırıyor! "Balık yoksa ben binmem abi ne işime ya" diyenler de az değil.

E kıskanma ruhum!

Sen de yap bi tane! Daha iyisini yap!

Girişi Gezi'den, bir çıkışı Silivri'den, diğeri ODTÜ'den olsun! Kenarlarına da ağaç, börtü,böcek koyarsın olmaz mı?

Bunları okuyan kimse de demiyor ki "Ulan zıpır! İlla balık izlemek istiyorsan, iki adım daha öteye git, İstanbul Akvaryum'a git izle. Yok o da olmadı, kapıda bol bol balık ekmek satacaklar. Balığını al yanında taşı. İster ye, ister taşıdığın tencerede yüzdür. Marmara'da süs balıklarının ne işi var şimşir kafa!"

Hani dersiniz ki onların yorumlarını okuyan hükümet yetkilileri, "Aaaa balık mı istiyorsunuz? Tamam burayı patates deposu yaparız, sizin için de camekanlı bol balıklısını yaparız"diyecek.

Tüneli bulmuş, balıklısını istiyor manyak!

Heee, oldu canım!

Balığın yanına şöyle bir 70'lik rakı. Biraz beyaz peynir, az doğranmış kavun falan da ister misin?

Cem Yılmaz'ın dediği gibi, ortaya da bir salata...

Oh misss!

Daha başka ne verim abime?

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 31 Eki Prş, 2013 13:46

Şimdi şu Marmaray, trafik çözümleri ve siyaset üçgeninde büyük bir hata var. Marmarayı bugünün hükümeti mi yaptı? Yapmadı. Yapım sürecinde inşaatını yaptırdı ve açılışında tesadüfen baştaydı. O kadar. Marmaray daha Marmaray değilken, benim duvarımda plânları asılıydı, bu 1984 ile 86 arasıydı ve Berlin’de. O zamanlar bu hükümet ortada yoktu. O yüzden, kimin imzası var, kimin yok … aslında çok büyük palavra. Çünkü hakikaten kimin imzaları var, kimin plânları, hesapları, vesaireleri var? Bunu açıklayabilecek belgelerin bile yutulamayacak kadar büyük bir lokma olduğuna inanıyorum.

Son senelerde olan bazı plânlamaların, yapımların ve bilhassa tarzın taşınılmaz bir safhaya geldiğine ben şahsen inanıyorum. Sizler meselâ buna, sanırım, kısmen inanmıyorsunuzdur. Ama önemli mi? Gezi Park olayları üç beş kişinin bahçe oyunu değildi. Bazı deli ve çılgın procehler sözü üstü deli ve çılgın. Ama ciddî projeler ve plânlar onlarca yıl içerisinde realize edildi ve ediliyor. Bu yüzden BU konuda siyasete girmek biraz abes. Eleştirilecek teknik çok şey olabilir, ama, maalesef, bu siyasete pek bağlı olmayan bir şey bizde.

Benim şahsî iki kuruşum :-)

Mehmet keles
Moderatör
Mesajlar: 233
Kayıt: 18 Ara Prş, 2008 23:25

Mesaj gönderen Mehmet keles » 31 Eki Prş, 2013 14:12

Başar; marmarayı kesinlikle bugünün Hükumeti yaptı, bunu tartışmak dahi abesle iştigal... bu konuda hatalısın....projeleri diyorsan proje Abdulhamit zamanında bile vardı. Elli kişi düşünür bir kişi yapar...

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1577
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 31 Eki Prş, 2013 14:12

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 31 Eki Prş, 2013 15:14

Aaa, Kazlıçeşme Kazlı Çeşmesi olmayacah mıydı? :lol:

Mehmet, ben bunu başka türlü biliyorum, bugünün Marmaray’ı ta seksenlerin ortasından beri plânlanılıyor ve hesaplanılıyordu. Abdülmecid plânı bambaşkaydı, o bir sualtı viyadüğüydü.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 31 Eki Prş, 2013 16:22

alabay yazdı:Aaa, Kazlıçeşme Kazlı Çeşmesi olmayacah mıydı? :lol:

Mehmet, ben bunu başka türlü biliyorum, bugünün Marmaray’ı ta seksenlerin ortasından beri plânlanılıyor ve hesaplanılıyordu. Abdülmecid plânı bambaşkaydı, o bir sualtı viyadüğüydü.
Kendi kendine kaşınıyorsun Başar, çok merak ediyorsan doğrusu Kazlıçeşme. İkinci olarak ben siyaset üzerinden bakmayarak bile düşündüğüm zaman sana bir sürü gazete küpürü bulur çıkartırım, her 10 yılda bir boğazın altından tren geçiren, onu bir geç. Mehmet' in dediği gibi 50 kişi düşünür 1 kişi yapar, ben yapanı bilir tanırım, bu anlamda benim gözümde 150 yıl önceki düşüncede aynı değerdedir, yani yapanı tanırım, temeli atan, inşaatı yapan, açılışı yapan :)

Cevapla

“Banliyö Hatları” sayfasına dön