
Şu raylar konusuna gelince, bence iki raylı banliyö yolları aslında normal. Yani genelde.
TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman, Cumaovası İstasyonu'nda trene binmeden önce basına yaptığı açıklamada, Cumaovası-Alsancak hattında yolcu taşımacılığının yapılmaya başlandığını, bugün de ilk kez Cumaovası-Aliağa arasında yolcusuz deneme seferinin yapılacağını kaydetti.
İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu da 3 Mart 2006 tarihinde Karşıyaka Tren İstasyonu'nda ilk temeli attıklarını, bugün Aliağa'ya kadar 80 kilometrelik hatta yolcusuz deneme seferi yapacak duruma geldiklerini söyledi. Bu durumun kendileri için övünç kaynağı olduğunu dile getiren Kocaoğlu, ''TCDD ve Ulaştırma Bakanlığıyla yaptığımız çalışmaların, koordinasyonun İzmir faydasını gördü'' dedi.
Hattın, Türkiye'nin kent içerisindeki en büyük raylı ulaşım sistemi olduğunu ve sistemde sona doğru yaklaştıklarını ifade eden Kocaoğlu, şunları kaydetti:
''Deneme seferleri çok önemli. İlk defa Aliağa'ya gidiyoruz. Araçlar boş olarak belki yüzlerce, binlerce defa deneme seferi yapacaklar ve bu hattı kullanacaklar. Hatalar giderilecek ve bu kıvama geldiğinde önce kademe kademe yolcu taşımaya başlayacağız. Çiğli'yi, Menemen'i hedefleyebiliriz. En son Aliağa'yı hedefleyebiliriz.
http://www.haber7.com/haber/20101210/Tr ... -kaldi.phpİzmir Büyükşehir Belediyesi'nin TCDD ile ortaklaşa hayata geçirdiği Aliağa Menderes Banliyö Hattı'nın metro standartlarına çıkarılmasını öngören projede, Çiğli ile Cumaovası arasında 5 Aralık'ta başlayan deneme seferlerinde sorun yaşanmaya devam ediyor.
Saat 17.45'te Cumaovası'ndan yola çıkan tren, Alsancak Garı'na uğradıktan sonra Çiğli'ye doğru hareket etti. Tren yola çıktıktan kısa bir süre sonra Kahramanlar katlı otoparkının hemen önünde arıza yaparak durdu. 1 saatten fazla vagonlarda mahsur kalan vatandaşlara yaşanan arıza hakkında hiçbir bilgi verilmemesi ve vagonlardaki ışıkların zaman zaman yanıp sönmesi paniğe neden oldu. Bu sırada panik atağı bulunan bir bayan yolcunun rahatsızlanması üzerine makinist vagon kapılarını açtı. Bazı yolcular, yaklaşık 1 metre 30 santim yükseklikteki vagonlardan tren yoluna atladı. Panik havasının yaşandığı vagonda, bazı vatandaşlar da yasak olmasına rağmen makinistin bulunduğu kabine girdi. Makinistin vatandaşların tepkilerinden dolayı treni terk ettiği iddia edilirken, vagonlarda zaman zaman vatandaşlar nefes almakta zorlandı. Vagonlarda kapalı kalan vatandaşların yardımına TCDD Bölge Müdürlüğü ekipleri koştu.
Trende mahsur kalan vatandaşlardan edinilen bilgiye göre, bozulan vagonların yanına TCDD'ye ait başka bir vagon yanaştırıldı. Ancak iki tren vagonu arasındaki yükseklik farkının fazla olması nedeniyle bir trenden diğer trene yolcuların tahliye edilmesi mümkün olmadı. Bazı vatandaşlar arızaya müdahalede gecikilmesi üzerine trenden atlayarak yollarına karayoluyla devam ederken, tren yolundan geçişte tehlikeli anlar yaşandı. Yaklaşık 2 saatlik beklemenin ardından arızalanan tren Halkapınar istasyonuna çekildi. Burada yolcuların bazıları metro hattı ile Bornova yönüne giderken, bazıları da Çiğli trenine binerek Karşıyaka yönüne devam etti.